TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sporttråden
Pages (16): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »

Posted by SWE_TRANCE on Apr-15-2003 07:35:

quote:
Originally posted by Aendy
Konsum?

Om man associerar ordet BLÅVITT inom sportsammanhang med Konsum så har man inte speciellt stor koll

Posted by Aendy on Apr-15-2003 08:11:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Om man associerar ordet BLÅVITT inom sportsammanhang med Konsum så har man inte speciellt stor koll

Förlåt... Norrköping såklart.

Posted by ExOn on Apr-16-2003 21:09:

Ingen som håller på med extrem sporter?

Posted by SWE_TRANCE on Apr-16-2003 21:25:

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Ingen som håller på med extrem sporter?

Hrm, beror på vad du anser vara extremt..

Jag åker bräda, både på snö och asfalt
DET kan göra extremt ont ibland asså..

Posted by ExOn on Apr-16-2003 21:28:

quote:
Hrm, beror på vad du anser vara extremt..

Jag åker bräda, både på snö och asfalt
DET kan göra extremt ont ibland asså..

Jag åker bräda på snö åker agressive inlines på asfalt.
Att komma i 30 knyck och få en sten mellan hjulen är inte så skoj!
Flygtur och sedan landa på något ömt ställe.

Posted by reveal on Apr-16-2003 22:49:

spelar streethockey (förutom innebandy) men det lär inte räknas som en extremsport
sen åker jag skidor, naturligtvis utförs, också

Posted by zamson on Jul-17-2003 12:32:

letade uppd enna gamla tråd för att inte behöva göra en ny... ville bara säga att solsken, grillning och ett smockat råsunda är nära perfektion (om gnaget vinner då... men d gör vi ju..."för ni som är från göteborg.." a ni kan resten vid det här laget)

Posted by SWE_TRANCE on Jul-17-2003 13:36:

quote:
Originally posted by zamson
letade uppd enna gamla tråd för att inte behöva göra en ny... ville bara säga att solsken, grillning och ett smockat råsunda är nära perfektion (om gnaget vinner då... men d gör vi ju..."för ni som är från göteborg.." a ni kan resten vid det här laget)

hoho, nänä..
Ni van förra mötet, nu är det vår tur!!
"JOHANSSONS BLUE WHITE ARMY!!"
På råttsunda får ni smisk!

Posted by hustler on Jul-17-2003 14:01:

Forza Djurgårdens IF

Idag kommer grabbarna i blårandigt kicka some serious Örgryte ass. Med nyförvärv som den Ouden och Blomqvist är inte guldet långt borta.

Änglarna har väl tur om du hänger kvar i högsta serien.

Vad gäller Gnaget så tryter ju kassan och nyförvärv behövs för att det ska gå hela vägen.

Vad ska Mr. Money göra nu?

114 33 Stockholm Stadion

Posted by Kongo_kim on Jan-20-2004 15:49:

Va fan har jag aldrig sett denna thread förut!!!!!

jaja Sport asså

Allsvenskan börjar snart 4 månader och Jävla Malmö värvar allt som finns. kan gå eller så går det och helvete och blir århundrates fiasko. Har ju värvat Afonso Alves och Igor Sypniewski två potentiella 15 målskyttar. Och att dom redan har Skoog som satte 22 mål var det väl förra säsongen.

Djurgården har värvat som vanligt värvat ett lysande löfte i Tobias Hysen som kommer bli bra. Given som Vänster anfallare om inte Blomqvist kommer till spel. Super-Geert kommer bli aspirant till skytteliga vinnare är potentiell 20+målskytt.
Det som svider mest är väl Kongo kims (Kim Källström) flytt till Rennes. Allsvenskans bäste spelare blir inte lätt att ersätta men Djurgården har värvat gamle djurgårdaren Abgar Barsom från Heerenveen at göra jobbet.

Hammarby har tappat Kennedy och ersatt med Niclas Hindsberg dansk från Nordjylland tror jag det var.
Kennedy blir verkligen inte lätt att ersätta för bajen. Har också tappat anfallararna Dede Andersson till Kalmar och Peter Markstedt till Lyn var det väl. Lite tunt med anfallare Pinones-Arce och Micke Andersson är väl givna sen finns också Björn Runström som varit i Italien och inte spelat en a-lags match på 3 år men han tror ändå han är Maradona.

AIK har tappat Ishizaki deras bästa spelare och ännu inte ersatt han.
Har också tappat Kalle Kula Karl Corneliusson till Salernitana i Serie B. Har ju ändå klass-spelare i Boateng , Andreas Andersson och Quansah. Ett lag som alltid underpresterar och nu är det väl sista chansen för Mr Money. fiasko och han får troligen sparken.

Ett annat satsande lag IFK Göteborg som värvat Målmaskinen Peter Ijeh från Malmö. Emn samtidigt tappade man allsvenskan assistkung Martin Ericsson till danska Ålborg. Har på G Nicklas Alexandersson från Everton. Hur bra han är nu vet jag faktiskt inte. Han har ju inte spelat sen VM-2002

så det var väl en bra rapport om topplagen

Posted by Aendy on Jan-20-2004 16:15:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
så det var väl en bra rapport om topplagen

Topplagen? Varför har du då med Djurgården? ;)

Posted by Kongo_kim on Jan-20-2004 16:22:

quote:
Originally posted by Aendy
Topplagen? Varför har du då med Djurgården?

guuuuud vad moget sagt

Posted by Virus on Jan-20-2004 21:32:

quote:
Allsvenskans bäste spelare blir inte lätt att ersätta men Djurgården har värvat gamle djurgårdaren Abgar Barsom från Heerenveen at göra jobbet.

Jag gillade Barsom "Djurgårns Maradona" förut och hade fortfarande gjort det om det inte var för att han blev erbjuden det bästa kontrakt som då nånsin givits en spelare i klubben, men han ville ha mer och det hela slutade med att han gick som bosman. Känns inte helt klockrent att ha honom i laget nu..

Tror bara Malmö kan utmana DIF. AIK har truppen men dom är sveriges Inter dvs. notoriska underpresterare Bra där gnaget fortsätt så!

Posted by Kongo_kim on Jan-21-2004 09:50:

quote:
Originally posted by Virus
Jag gillade Barsom "Djurgårns Maradona" förut och hade fortfarande gjort det om det inte var för att han blev erbjuden det bästa kontrakt som då nånsin givits en spelare i klubben, men han ville ha mer och det hela slutade med att han gick som bosman. Känns inte helt klockrent att ha honom i laget nu..

Tror bara Malmö kan utmana DIF. AIK har truppen men dom är sveriges Inter dvs. notoriska underpresterare Bra där gnaget fortsätt så!

Han påstår ju sig ha ett Djurgårds-hjärta.

AIk Sveriges Inter jag instämmer totalt

Posted by Kongo_kim on Jan-21-2004 11:34:

Ähh kan lika gärna göra en rapport om dom andra lagen

Örgryte den anrika göteborgsklubben har tappat Afonso Alves som visserligen var på lån till ÖIS men ens tor förlust. Andra Brassen Paulinho har det varit rykten om. AIK och Saudiarabien har nämts men det verkar som han stannar ett tag till. Ryktas också om gamle ärkeöisaren Magnus Källander ska vara på väg tillbaks men det verkar inte bli av. Var för två säsonger sedan guld aspiranter men det är långt borta nu.

Halmstad tappade deras stjärnforward Igor Sypniewski till MFF och ersatt med en anfallare från Ghana Yaw Prekho. Ingen aning hur bra han är. Har också tappat tränaren Jonas Thern som slutade. Har två spännande mittfältare i Dusan Djuric och Andreas G Andersson. Dom två kan få sina genombrott i år. Annars inte mycket och hurra för.

Örebro som spelade riktigt tråkig fotboll förra året har tappat 16 åriga superlöftet Martin Bengtsson till Inter. Nyförvärv till i år är Joel Riddez från Djurgården och två norska anfallare Christian Johnsen och Petter Furuseth Olsen och Brassen Ricardo Costa.
Mest kännbara förluster är kenianerna Oyuga och Maruti

Landskrona Bois satsar och efter pengarna från Alexander Farnerud har man värvat Tjockis-Jörgen ingen annan än Jörgen Pettersson från FC Köpenhamn. Andra nyförvärv Pierre Gallo , Oneyaki Amuneke och Antti Okkonen. Ryktas om att Daniel Nannskog återvänder

Helsingborg med sämst ekonomi i ligan har legat lågt med förvärven.
Enda nyförvärvet är brassen Claudinei Resende.
Största förlusten är Christoffer Andersson som lämna på bosman till Lilleström.

Elfsborg har varken värvat något stort eller tappat någon så det tänker jag inte skriva om.
Tänker bygga en ny arena som enligt ritningarna är jävlig snygg.

GIF Sundsvall som hade en katastrofal säsong senast har gjort klart med en permanent övergång med Patrik Eriksson Olsson från Djurgården.
ryktas om att Finske landslagsbacken Marko Toumela återvänder efter en misslyckad säsong i Kina.
Ryktas om att Öyvind Svenning går till Southampton och det skulle vara en väldigt stor förlust för Giffarna.
Har också gjort klart med en ny tränare. Rickard Norling

Kalmar FF, nykomlingar som med stor säkerhet åker ut igen.
Har värvat Dede Anderson från Hammarby och det är en bra värvning.
Andra värvningar Tobias Carlsson från Molde och Svante Samuelsson från AIK. (Är inte säker om den andre)
Inga markabla förluster.

Trelleborgs FF, samma sak här dom åker ut.
Nyförvärv Ivica Skiljo från Häcken , Mike Owuso från Örgryte och Patrik Redo från Halmstad. Ryktas även om Jon Jönsson från Malmö FF och Daniel Hoch från AIK. har bättre chanser än Kalmar att stanna kvar.

Posted by Versace on Jan-21-2004 13:17:

fick årets roligaste present än så länge idag...helt otippat!

med dagens sportbladet kom också en dvd med det bästa från allsvenskan 2003...

way to go Aftonbladet!!

Posted by Kongo_kim on Jan-23-2004 10:10:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport...,422981,00.html

först hockey och nu detta. AIK måste stanna kvar. annars blir det ju bara hammarby. Det är alltid roligare och spöa AIK

Posted by SWE_TRANCE on Jan-27-2004 17:38:

Wink Svensk handboll!

jahaja, någon som följer europamästerskapen i handboll?
Det syns verkligen att detta är ett betydligt yngre lag som Bengan har att arbeta med än tidigare mästerskap. Sen att Vranjes är skadad gör ju inte det hela mkt bättre.

Nä, tacka vet jag på den gamla goda tiden är Thorsson å co snurrade runt varenda försvar med "gurkburk"

STOR klasskillnad i dagens match emot Kroatien (världsmästarna)..

Posted by Smekbar on Jan-27-2004 19:15:

blä... vi var ju på väg ett tag, men sen sket det sig igen.. dymma kroatien... :/ (ja alltså handboll)

Posted by beaversweede on Jan-27-2004 22:22:

är det kanske nån sweta som pysslar med kampsport??
kan ju va kul o veta
har själv hållit på med hapkido i drygt 1,5 år,, men måste lägga av nu p.g.a. lumpen

Posted by Dragonfly_ on Jan-29-2004 10:44:

Sport för FOLKET

Jag tittar ut genom fönstret och se hur granens f.d. travhästar springar omkring som galningar i snön. Närmare en vettig sport kommentar kommer inte jag... jo, jag spelade badminton mycket isomras, jag kunde bli bättre, spelade kubb och suger.. räknas det...

ishockey var kul när man skulle plugga, då slapp man.

Jag önskar att någon kunde inspirera mig om svensk idrott.. jag tänker alltid tillbaka till NBL och mina hemlag i Seattle (vår hockey team var inte värt bussbiljetterna de utnyttjade för att komma till Kanade och spela (förlora).

Men street basket yahoo! now you are talking...se inte så mycket sånt på t.v.

Posted by Kongo_kim on Jan-30-2004 10:41:

Och nu är sverige utslagna i handbollen. Jag är inte så insatt så jag vet inte vad som gick fel. Min gissning är att spelarna är för tok för gamla. Och inget OS heller blir det för dom. Jaja dags för en generationsväxling.

Posted by SWE_TRANCE on Jan-30-2004 11:26:

quote:
Och nu är sverige utslagna i handbollen. Jag är inte så insatt så jag vet inte vad som gick fel. Min gissning är att spelarna är för tok för gamla. Och inget OS heller blir det för dom. Jaja dags för en generationsväxling.

Fel, spelarna är på tok för unga..
Alldeles för lite rutin i laget.
Det var iaf vad Ljubo, Wislander, Bengan snackade om...
De sista gamla rävarna lägger ju av nu också..
Får så hur det går i de första VM-kvalmatcherna i juni...

Posted by Amnezia on Feb-02-2004 18:48:

quote:
Fel, spelarna är på tok för unga..
Alldeles för lite rutin i laget.
Det var iaf vad Ljubo, Wislander, Bengan snackade om...
De sista gamla rävarna lägger ju av nu också..
Får så hur det går i de första VM-kvalmatcherna i juni...

yup...håller me du när det väl gällde så var det ju fortf de gamla rävarna wislander å mkt staffan olsson som fick gå in å göra målen för de unga "lovande" inte pallade trycket...40 år långhårig olsson vräker sig igenom försvaret gör mål å göra nåra kullerbyttor efter...man kan säga han tagit många dumma avslut i sin karriär men han bidrog stort till att sverige nu iaf kom 7a å inte 10 lr likande..
kommer ta ett tag innan vi e me i matchen igen när wislander å grabbarna slutar....dom hitta ju varandra i sömnen bakifrån me fel hand:P

Posted by Versace on Feb-02-2004 19:29:

vi får nog inrikta oss på att sverige aldrig mer kommer att bli det laget varit i 20år...

även om de unga kan bli bra, de blir aldrig så bra som wislander o co.

eran e över!

Pages (16): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »