TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Muziekindustrie gaat virussen verspreiden
Pages (2): « 1 [2]
Posted by LightForce on May-07-2003 08:26:
| quote: |
Originally posted by Rinus
Krijg je zeker van die .mp3.exe verhalen |
Nope is gewoon .mp3 zoals je weet wordt er in een mp3 ook info gestopt als titel, naam, album etc. Deze info files worden ook aangeroepen. Je zou in deze info file die trojan kunnen bouwen. Je ziet er dan niks van, en hij execute hem wel.
Verder even op het topic te komen. Ten eerste is het zo dat .mp3 met trojans verboden is en in tegenstrijd is met de wet: computervredebreuk. Je verleent jezelf namelijk toegang tot andermans computer, waar hij/zij geen toegang heeft voor gegeven. Daarnaast is het zo dat zelfs de RIAA in Amerika tegen deze wet aan zal lopen. Dit zou dus niet mogen gebeuren. Rechtzaak zal dan wel volgen van gedupeerde. Ten tweede het laten vastlopen, bevriezen dan wel verwijderen van essenti�le bestanden, is ook in tegenstrijd met de wet.
Als ik dan dit hier boven in acht neem, en dan ga kijken naar het bericht, denk ik meer dat het dreigement nummer zoveel is van de RIAA. Daarnaast als ze het doorvoeren, ben ik bang dat de RIAA flinke boetes om hun oren krijgt, wanneer ze dit doorzetten.
Punt 2: De antivirus bedrijven zullen op trojans, virussen, macro's toch blijven controleren, en deze zullen zeker in de virus definitelijst ooit terecht komen.
Als ik de RIAA was zou ik maar eens na gaan waarom juist gebruikers mp3's downloaden, ipv de reguliere cd's kopen. En dan is bij hun zelf te raden gaan wat het probleem is. En ik denk dat dan snel het geval "GELD" om de hoek komt kijken. De prijs van een cd is absurd hoog vergeleken met de productie kosten. Het enige wat veel kost is een artiest. En het zou misschien beter zijn om die mensen eens te korten op hun salaris, zoals ze nu ook bij voetballers doen. Het scheelt je dan in kosten voor de artiest, en de productiekosten zijn al laag. Dit te samen zou dan kunnen resulteren in goedkopere cd's. Wat dan weer aantrekkelijk is voor de consument.
Posted by Rinus on May-07-2003 08:32:
Originally posted by LightForce
Nope is gewoon .mp3 zoals je weet wordt er in een mp3 ook info gestopt als titel, naam, album etc. Deze info files worden ook aangeroepen. Je zou in deze info file die trojan kunnen bouwen. Je ziet er dan niks van, en hij execute hem wel.
|
Ja dat is wel eens voorgekomen idd maar dat komt niet door de mp3 zelf. Dat kwam door een fout in Winamp en werkt inmiddels al lang niet meer.
Posted by LightForce on May-07-2003 08:36:
Originally posted by Rinus
Ja dat is wel eens voorgekomen idd maar dat komt niet door de mp3 zelf. Dat kwam door een fout in Winamp en werkt inmiddels al lang niet meer. |
Zou kunnen, maar velen wegen leiden naar Rome. Waar een wil is is een weg. Je hoeft maar iets te hebben om te executen. En dat zal er vast zijn.
Posted by eieregooie on May-07-2003 14:58:
Ach... en stel nou dat ze daadwerkelijk mp3 een beetje uitbannen... dan stappen we toch gewoon over op een andere format met ze allen... vqf, offeh... hoe heet dat nieuwe... ogg? Of wav voor mijn part op de lange termijn... dataverkeer wordt toch steeds sneller...
En anders stapt iedereen weer terug naar het kopi�ren van CD's, en dan worden we een leete CD kopieer community 
Posted by Hitman on May-07-2003 15:17:
Wat een crap zeg!!!
van m'n mp3 blijven ze dus echt wel af...
himmel gek en dol stompe

Posted by Disney on May-07-2003 17:31:
Originally posted by eieregooie
Ach... en stel nou dat ze daadwerkelijk mp3 een beetje uitbannen... dan stappen we toch gewoon over op een andere format met ze allen... vqf, offeh... hoe heet dat nieuwe... ogg? O
... |
Of Liquid Audio....
Is nog betere kwaliteit ook!
Posted by Teal'k on May-07-2003 18:51:
erm.. blaat..
Pages (2): « 1 [2]