TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Mysteryland 2003
Pages (15): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Posted by Glorie on May-14-2003 12:10:

HappyHappy

quote:
Originally posted by ScuL
f�rresten tror jag att SAS har en 'weekendretur' f�r ungdomer f�r bara 99 euro.

Ringde till SAS ida.. � prata me en sjukt trevlig s�ljare...han sa s� h�r...

det finns endera Weekendpris till AMDM (som ju lille scul sa )
eller s� Ungdomspris till AMDM. Skillnaden �R att weekendpriset.. e bundet till att man verkligen �ker p� helgen.. ass� utf�rd p� fredan � hem p� s�ndan (kollade sthlm-AMDM)

saken e den att de kostar samma sak... s� de e ju bra.. priset e 2152 kronor � inte n� 99 euro.. som l�ter lite v�l billigt kan ju va s� att de e billigare att resa till sverige f�r holl�ndska ungdomar...vet inte varf�r det e s�n STOR skillnad.. men man kan inte �ka f�r s� lite pengar iaf..

kanske skulle va om man har is i magen � tar standby...?? ingen aning.

iaf.. s� f�r man 150 kr. rabatt om man bokar p� internet.. � kommer undan me 2002 kr allts�! DET E BILLIGT. Max 26 �r f�r man va

fan, ja som trodde ja hade hittat de absolut billigaste me Jetweb aja, ja �kte ju �ver en storhelg me

�hhhe, va ja e sn�ll som ringer � kollar va?

Posted by ScuL on May-14-2003 12:23:

quote:
Originally posted by Glorie

kan ju va s� att de e billigare att resa till sverige f�r holl�ndska ungdomar...vet inte varf�r det e s�n STOR skillnad.. men man kan inte �ka f�r s� lite pengar iaf..

visst..
om jag kollar p� sajten av en holl�ndsk resebyr� d� skriver de att de har en 'weekendretur' till Stockholm f�r endast 99 euro. (utan airporttaxes). det blir typ 125� inklusiv.
om man tar den m�ste man resa p� l�rdag och flyga tillbax p� s�ndag.

Posted by mindshooter on May-14-2003 12:48:

Thumbs up

Tack som fan med fetast glorie j�ttesn�llt...ska ha det i �tanke!

Ravesquad, om det �nd� vore s� bra man kan juh testa...jag tror inte att n�n annan moderator h�rifr�n har f�tt den m�jligheten f�rut faktiskt....p� just den grunden. D� tror jag mer p� att "elda" min v�g in och erbjuda mina tj�nster

Posted by Glorie on May-14-2003 15:40:

Awww, de e lugnt ass� =)

de var s� lite s�

kolla denna FR�SCHA L�NK

tacket � credsen g�r till den hemlige tipsaren.. du vet vem du e

Posted by mindshooter on May-15-2003 12:03:

����h va fett.....det �r juh s� vackert d�r.....kan bara t�nka mig att kn�cka en bira i gr�set mitt p� ljusa dan och h�ra bra musik fr�n alla h�ll..bara glida runt mellan t�lten och tr�ffa sk�na m�nniskor

Posted by ScuL on May-15-2003 15:43:

det l�ter som du beskriver paradis :P

Posted by mindshooter on May-15-2003 21:08:

quote:
Originally posted by ScuL
det l�ter som du beskriver paradis :P

vad �r det jag beskriver d�?

Posted by Amnezia on May-15-2003 21:41:

fn ac mannen du lever mkt � g�ra????? e ju skyldig dig pengar � allt jue....

ass� vore det inte b�ttre me en s�n d�r bil som tog typ8platser vi kika p� men som inte fanns n�ra kvar?????? e ju fn mkt b�ttre �n minibuss + att ac nog kan leka med den i 210 p� autobahn , var ju bra p� d f�rra g�ngen ha!!

n�r sl�pps linan dammit..v��ntar..

fattar inte varf�r dom ska k�ra 11-23..i sommras n�r det sluta 24 s� hade d ju bara varit m�rkt n�ra timmar..� den grymma lasershow som var hinner dom ju knappt me i�r..hade ju t�nkt � inte klanta mig me kameran denna g�ng

n�n som best�mmt sig �n? e typ190% s�ker...

Posted by Amnezia on May-15-2003 21:47:

[QUOTE]Originally posted by Glorie
Ringde till SAS ida.. � prata me en sjukt trevlig s�ljare...han sa s� h�r...

fan, ja som trodde ja hade hittat de absolut billigaste me Jetweb aja, ja �kte ju �ver en storhelg me

�hhhe, va ja e sn�ll som ringer � kollar va? [/QOUTE

shit ass�...redan ig�ng � checkar allt...proffs i checka resealternativ..tvivlar p� att vi kommit till holland �verhuvetaget f�rra g�ngen om vi inte haft ett planerarproffs bland oss

Posted by mindshooter on May-15-2003 21:59:

quote:
Originally posted by Amnezia
n�n som best�mmt sig �n? e typ190% s�ker...

om jag kan f� en billig resa s� �r jag 210% p�

Posted by Glorie on May-15-2003 22:00:

quote:
tvivlar p� att vi kommit till holland �verhuvetaget f�rra g�ngen om vi inte haft ett planerarproffs bland oss

hehe.... f�rmodligen inte den g�ngen eftersom fyra killar v�grade ringa � prata engelska me de holl�ndska vandrarhemmen

om man g�r in p� min fr�scha l�nk som ja postade....allts� det ser ju verkligen ut som det e ett nice omr�de... f�rra �ret var ju som en stor sandplan bara.. me inte en gr�n v�xt s� l�ngt �gat n�dde

Posted by Amnezia on May-15-2003 22:26:

quote:
Originally posted by Glorie
hehe.... f�rmodligen inte den g�ngen eftersom fyra killar v�grade ringa � prata engelska me de holl�ndska vandrarhemmen

om man g�r in p� min fr�scha l�nk som ja postade....allts� det ser ju verkligen ut som det e ett nice omr�de... f�rra �ret var ju som en stor sandplan bara.. me inte en gr�n v�xt s� l�ngt �gat n�dde

yeye whatever.....kan va farligt � ringa jue.. hehe

mind...att fixa bil typ modell st�rre lr liknande e inte speciellt dyrt...speciellt inte om man f�r ihop 8st typ.....
dela bensin,hyrkostnad, bilj till partyt, � minns inte va st�llet vi sov p� kostade men inte speciellt dyrt iaf.....
mellan 2-3000 klarar du dig p�..beroende p� hur mkt prylar man k�per � s�...

st�r mellan Godskitchen GG � mysteryland nu...sjuk skillnad i prisl�ge..

Posted by mindshooter on May-15-2003 23:23:

quote:
mellan 2-3000 klarar du dig p�..beroende p� hur mkt prylar man k�per � s�...

men vad kan man s�ga ing�r i det priset d�?

Resa, intr�de, mat, dryck och sova eller? Om vi t�nker att man vill k�ka lunch och middag?

Posted by AC. on May-16-2003 06:08:

Read This! Priser.

�r 2002 resa till Mysteryland gick p� strax under 2500 f�r min del.

I det ingick betalning av:
*En hyrbil, Saab 9-5 kombi (160hp?)
*bensin fr�n stockholm (via g�teborg) till holland. (Tur och retur)
*F�rjebiljt till de tv� f�rjorna vi �kte med. (Tur och retur)
*2-3 McDonalds m�ltider.
*N�gon macka vid en bensinmack f�re och efter sj�lva festivalen.
*100-200kr(?) under sj�lva festivalen att l�gga p� vatten, mat etc.
*Entrebiljett till Mysteryland.(48�)
*ca 100kr Sprit p� b�ten p� tillbaka resan.
*Boende f�r en natt. (Delade rum med Amnezia)

Notera att vi var 5st som reste tillsammans och med det delade vi p� vissa kostnade som tex bensin och bil.

Detta �r vad jag kan dra mig till minnes just nu, kan l�gga till n�got senare om jag missat n�got.

N�gra punkter man kan sprara in p�:
*Bensin, man kanske inte beh�ver ligga med gasen i botten genom danmark, tyskland och holland. -Bensin vs tid.
*Bil, man kanske inte beh�ver hyra en utan har n�gon man kan l�na, alt man hyr en st�rre bil med plats f�r fler personer. -Pengar vs komfort+tid.
*K�p inte kondomer p� festivalomr�det, tag med egen. -Sexualdrift vs pengar.
*Skippa spriten p� b�ten. -pengar+laglig �lder vs icke laglig �lder
*Mat, ta med egen mat och spra in en Mcdonalds m�ltid. -pengar vs lathet

T�nk p� att i �r �r biljeten aningen dyrare och att jag inte tagit med i mina ber�kningar eventuela utgifter som tar sig ann innan resan som tex k�pa dricka att ta med i bilen.

Som sagt kanske �terkommer senare med information, fr�ga g�rna om det var n�got som saknades

Posted by mindshooter on May-16-2003 06:59:

ok cool...men jag kan nog undanvara 3000:- och skippa spriten....att kunna �ta ute �r soft Men hyrde ni ett hotellrum n�ra omr�det bara eler?

Posted by Glorie on May-16-2003 10:14:

Party Hat

det vore verkligen skitbra om man kom undan bilkostnaden...
bara den kosta liksom.. 2400 om ja inte minns fel...! f�r n�ra dagar bara

mind, vi bodde inte s� n�ra festivalomr�det....typ 2,5 mil.. men vi bodde p� ett skitbra st�lle (till slut ) sen hade vi ju bilen.. s� vi tog ju bara den, parkerade den inne i amsterdam vid den stationen d�r Mysterylandbussarna utgick fr�n (aaa vi slussades ut till omr�det) � sen n�r vi kom tebaka efter festen me slussbussarna.. s� beh�vde vi ju bara vandra n�gra meter till v�r bil! Perfekt!!!

Posted by Amnezia on May-16-2003 11:13:

hehe fin ber�kning Ac e v�l typ d som kostar, k�ka p� mcdonalds 4 ggr under hela resan + en hamburgetallrik inne p� mystery..va allt jag �t f�rutom massa godis d�...
sen att man blir sm�tt ruinerad p� � k�pa vatten lr cola d�r inne e en anna sak

men min resa gick iaf p� under 3000...s� e lungt..

hm glorie??? slippa bilkostnaden?? hur ska man d� ta sig ner d�???
blir verkligen flyg billigare??

den kr�ngligaste delen av bilk�rningen var ju l�tt i sverige ner � upp fr�n gbg n�r vi skulle sl�ppa av alla..
vore n�stan b�ttre � hyra bilen nere i gbg � att alla samlades d�r..
kaos jue...

Posted by Glorie on May-16-2003 11:32:

quote:
hm glorie??? slippa bilkostnaden?? hur ska man d� ta sig ner d�???
blir verkligen flyg billigare??

ne, ja mena att man skulle l�na en bra bil.. som n�n har.. typ.. f�r�ldrarnas

quote:

den kr�ngligaste delen av bilk�rningen var ju l�tt i sverige ner � upp fr�n gbg n�r vi skulle sl�ppa av alla..
vore n�stan b�ttre � hyra bilen nere i gbg � att alla samlades d�r..
kaos jue...

�h! Den b�sta v�gen fr�n Helsingborg till Stockholm som g�r snabbast.. kanske 4 timmar!!!! e E4:an ju!!! Link�ping ligger l�ngs v�gen.. s� mig vare inte kr�ngligt att sl�ppa av

men sen s� skulle ju en person till GBG � en viss person till �rebro!!! Klart de blir omv�gar!! � det gr�vsta ... hohohoho... hade alla kunnat hoppa p� n�nstans l�ngs E4:an (mellan sthlm � hborg s� ere klockrent ju!!!

aja

Posted by Amnezia on May-16-2003 11:46:

aha..jao men vem skulle v�ga l�na ut bilen till en s�n grej..hah.
men visst skulle det va grymt..men e man 8pers � hyr en stor bil kan d inte bl ispeciellt dyrt jue...f�r l�tt ihop ett s�nt g�ng..

� �ven fast e4.an e grym s� fastna vi i bilk� i gbg som tog ett j�kla tag + att vi skulle f�rbi �rebro ox�..hrm..(icke skyldig)
s� raka v�gen blev d ju knappast..
hamna ju dessutom ute i den n�rkiska vildmarken � blev tvungen � ringa mamma f�r � bli guidad till �rebro..lol

men jaja..va hette bilfirman d�r vi s�g den d�r grymma bilen me 8platser...s�g grymt ut jue.....

Posted by Glorie on May-16-2003 11:58:

KarateKid

avis tror ja har en s�n bil

ja e liteeee emot � �ka i minibuss men ja skulle kunna t�nka mig det VORE FETT ass�.. �tta pers ner till ML-03!!!!!

Posted by mindshooter on May-16-2003 12:48:

men det �r v�l lika bra att f�rs�ka komma ig�ng direkt d�....�n s� l�nge �r det v�l bara

Mindshooter
AC
Amnezia
Glorie

som visat stort intresse h�r? 4 till iaf d�... minst 3...

Posted by SteveTranz4ever on May-16-2003 13:08:

Hmmm jag tror inte ni vill sitta i en bil ca. 160 mil f�r 8 personer... t�nk p� att ni d� ska ha med packning f�r 8 personer... kanske inte blir s� mycke packning men det blir alltid mer �n man trott...

Glorie: K�ra bil sthlm-hbg p� 4 timmar.. mja�... d� g�r det rej�lt fort.

Ett bra tipps �r att se till att man har s� bra komfort som m�jligt, s� kanske ni inte t�nker nu men det kommer ni t�nka sen...

... mvh / Fr�n en som �kt genom Europa ett dussin g�nger..

Posted by Treo on May-16-2003 13:53:

Jag anm�ler h�rmed mitt intresse ox�

-Treo-

Posted by SWE_TRANCE on May-16-2003 14:25:

*intresseklubben antecknar*
Jag �r intresserad!

Posted by mindshooter on May-16-2003 14:31:

jamen ska vi vara 7 pers i en bil f�r �tta d� kanske?

Mindshooter
AC
Amnezia
Glorie
Treo
Swe_Trance
Steve

kan nog bli billigt �nd�! s�na d�r stora bilar brukar ha r�tt bra komfort...

Pages (15): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »