TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Rookverbod Horeca
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Rinus on May-27-2003 18:58:

quote:
Originally posted by Teknikol
in de trein hebbie rokerscoupes

Ja idd maar had gehoord dat ze die ook wilde afschraffen.

Posted by robin on May-27-2003 19:20:

ja vond k wel grappig.. de een trok uit exact de zelfde documenten de conclusie dat het een ramp zou zijn voor de horeca en ander concludeerde weer dat het nix uit maakt.

goed zo afschaffen die hap, vroeg kreeg k last van me ogen van die rook, nu niet meer maar na tijdje wordt je dr wel misselijk van

laat ze maar buiten gaan staan ofzo

owja ben het volledig met siesta eens!!!

jugg..

Posted by jp on May-27-2003 20:02:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Opmerking die slaat als een lul op een slagroomgebakje:

Jij vraagt om problemen met Bassie

Posted by DJ Bazz on May-27-2003 20:24:

goede zaak, maar ik ben toch sowieso tegen roken, ik zie er geen voordelen in. en dat de klandizie betreft lijkt het me wat overdreven dat het zo sterk terug zal lopen. mensen zeggen wel dat ze minder vaak uit zullen gaan, maar ondertussen gaan de meeste nog wel uit, denk ik.

Posted by New Wave on May-27-2003 22:28:

ja ik vind dit ook een goeie zaak, maar dan alleen op gezondheids redenering.

Al shet om veiligheid gaat dan ben ik bang dat der veel matpartijen komen in de discotheken.
Al die aggresiviteit met afkickverschijnselen/alcohol
Hier bij ons is het al zo vaak rellen dus het gaat staads leuker worden

Posted by eieregooie on May-28-2003 02:23:

Hahaha! Wat een bekrompen geestjes zitten hier toch tussen zeg... (siesta, blik, robin maar vooral kreisher... pfff...)

En ja, ik rook... en als je dat smerig vindt ga je toch lekker Rookvrij Swingen in Den Haag (de hagenezen kennen vast de posters wel ). Zijn vast hele leuke feestjes...

Weet trouwens niet wat jullie onder rookverbod verstaan, maar in de praktijk zal het erop neer komen dat rookzone's krijgt... En daar heb ik geen problemen mee hoor In die rookzone's is het vaak toch gezelliger dan daarbuiten (nee, dat heeft niks met die sigaret te maken maar met het type mensen dat rookt... er schijnt een onderzoek geweest te zijn dat uitwijst dat rokers meer van het leven genieten dan niet-rokers... vraag me niet naar de details, heb ut ook maar gehoord. en nee, ook dit heeft niet specifiek met die sigaret te maken...)

Owja... over dat het stinkt etc... Als je een hele avond staat te feesten stink je toch wel! Ook als er niet gerookt wordt... Naar bier en zweet bijvoorbeeld, dat is lekker fris... Dat ruik je nu alleen niet omdat de rooklucht overheerst... (ja, ik was ook ooit een niet-roker )

En dat het slecht is, dat moet ieder voor zich toch uitmaken? Ik weet wat de gevolgen zijn en kies ervoor die te accepteren... Volgens mij is over straat fietsen (lopen, autorijden of whatever) net zo gevaarlijk... Maar dat wordt toch ook niet verboden? (okee, beetje kromme vergelijking hehe... maar wtf, als we toch aan het zeiken zijn )

Zo, dat moest ik ff kwijt Hehe... Kommaar, kommaar, kommaar...

Posted by eieregooie on May-28-2003 02:30:

quote:
Originally posted by franzelare
ik mag ook op veel plekken niet blowen dus waarom andere wel roken?

Hahaha!! En dit is natuurlijk helemaal bullshit! "Ik mag dit niet, dus mag jij dat niet!" Jaloers? Je lijkt wel een klein kind joh... haha!

Ow, en om een antwoord op je vraag te geven... Roken is nou eenmaal algemeen geaccepteerd, net als alcohol... Is historie, niks aan te doen... iig niet op korte termijn... Zo'n verandering vereist een mentaliteitsverandering van de bevolking, en die mentaliteit verander je niet zo 1 2 3, hoe jammer dat ook kan zijn...

Posted by Jappio on May-28-2003 10:22:

quote:
Originally posted by eieregooie
Hahaha! Wat een bekrompen geestjes zitten hier toch tussen zeg... (siesta, blik, robin maar vooral kreisher... pfff...)

En ja, ik rook... en als je dat smerig vindt ga je toch lekker Rookvrij Swingen in Den Haag (de hagenezen kennen vast de posters wel ). Zijn vast hele leuke feestjes...

Zoals ik al aangaf in mijn vorige post in deze thread hebben wij op atletiekfeesten alleen maar dit soort feesten, en ik moet zeggen dat ze altijd heel gezellig zijn.

quote:
Weet trouwens niet wat jullie onder rookverbod verstaan, maar in de praktijk zal het erop neer komen dat rookzone's krijgt... En daar heb ik geen problemen mee hoor In die rookzone's is het vaak toch gezelliger dan daarbuiten (nee, dat heeft niks met die sigaret te maken maar met het type mensen dat rookt... er schijnt een onderzoek geweest te zijn dat uitwijst dat rokers meer van het leven genieten dan niet-rokers... vraag me niet naar de details, heb ut ook maar gehoord. en nee, ook dit heeft niet specifiek met die sigaret te maken...)

laat de resultaten van dat onderzoek maar zien; volgens mij bull-shit-ik-ben-een-roker-gelul

quote:
Owja... over dat het stinkt etc... Als je een hele avond staat te feesten stink je toch wel! Ook als er niet gerookt wordt... Naar bier en zweet bijvoorbeeld, dat is lekker fris... Dat ruik je nu alleen niet omdat de rooklucht overheerst... (ja, ik was ook ooit een niet-roker )

Mja nou wordt ie helemaal mooi.. Das net zoiets van het maakt niet uit dat de omgeving zwaar vervuild wordt door die ene giftige fabriek omdat anders andere fabrieken de omgeving ook wel vervuilen..

Kom op zeg.. hoezo bekrompen

quote:
En dat het slecht is, dat moet ieder voor zich toch uitmaken? Ik weet wat de gevolgen zijn en kies ervoor die te accepteren... Volgens mij is over straat fietsen (lopen, autorijden of whatever) net zo gevaarlijk... Maar dat wordt toch ook niet verboden? (okee, beetje kromme vergelijking hehe... maar wtf, als we toch aan het zeiken zijn )

Mja leuk dat jij dat voor jezelf kan bepalen, maar er zijn dus meer mensen die last hebben van jouw rook. Maar goed alleen op de wereld is ook fijn huh

quote:
Zo, dat moest ik ff kwijt Hehe... Kommaar, kommaar, kommaar...

daar ben ik

Posted by robin on May-28-2003 10:55:

quote:

gerneraliseeren heet dat geloof ik...

k vond t wel grappig, gister bij kennisen van mij, (die roken) middag eten, 'ze hadden in de krant gelezen dat je van die, volgens mij blue band margarine, kanker kon krijgen..(die hadden zij dus) en dan zeggen ze: die gooi ik snel wel, dat koop ik dus nooit meer..

*rookzone, mooi weet je iniedergeval meteen welke meisjes je niet moet hebben

Posted by robin on May-28-2003 10:58:

*k snap trouwens ook niet hoe mensen hun eigen (rook) gedrag goed kunnen gaan praten.. net alsof ze zelf niet weten dat je dr gewoon dood aangaat .. ze lijken niet te zien dat wij gewoon t beste met ze voor hebben als we zeggen dat je moet stoppen met roken

Posted by eieregooie on May-28-2003 11:09:

quote:
Originally posted by Jappio
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post in deze thread hebben wij op atletiekfeesten alleen maar dit soort feesten, en ik moet zeggen dat ze altijd heel gezellig zijn.

Ja, maar dat komt omdat die atletiek lui veelal niet roken (toch?) Dan issut niet zo gek natuurlijk dat op "hun" feestje nauwelijks gerookt wordt... Da's wat anders dan een rookverbod instellen lijkt me... En ik geloof nog steeds niet dat het "Rookvrij Swingen" in Den Haag erg leuk is Hehe...

quote:
laat de resultaten van dat onderzoek maar zien; volgens mij bull-shit-ik-ben-een-roker-gelul

Ja, die wil ik ook graag zien Maar nogmaals, ik heb het me laten vertellen... weet er het fijne ook niet van... Weet alleen dat ik degene die het vertelde wel geloof... Ook een niet-roker trouwens, als dat helpt

quote:
Mja nou wordt ie helemaal mooi.. Das net zoiets van het maakt niet uit dat de omgeving zwaar vervuild wordt door die ene giftige fabriek omdat anders andere fabrieken de omgeving ook wel vervuilen..

Kom op zeg.. hoezo bekrompen

Bekrompen? Haha... nee, practisch Want zo is het wel... Ze kunnen hier in Delft bijv. zoveel aan het milieu doen als ze willen, maar zolang die Gist Brocades blijft meuren wordt het er toch echt niet frisser op... En Over die rooklucht... Ik ruik liever een rooklucht dan een ouwe zweetlucht... "Maar, dat is natuurlijk heel persoonlijk"

quote:
Mja leuk dat jij dat voor jezelf kan bepalen, maar er zijn dus meer mensen die last hebben van jouw rook. Maar goed alleen op de wereld is ook fijn huh

Het ging er hier om dat het slecht is voor mijzelf... Ik ben ook geen enorme aso en hou ook wel rekening met anderen... Zo rook ik thuis bijv. alleen op mijn kamer, ondanks dat ik van me ouders best in de living room ook mag roken. Maar dat vind ik arelaxed, omdat ik weet dat ze er last van hebben. Maarja, als je uit gaat weet je dat er gerokt wordt, net zo goed als dat je andere risico's loopt als je uit gaat, dus dan moet je ook nie zo lopen zeiken, anders blijf je maar thuis... Ikzelf drink haast nooit, maar mij hoor je toch ook niet altijd en eeuwig mekkeren over al die mensen die zich elk weekend maar klemzuipen en me nooit eens met rust kunnen laten als ze dronken zijn? Zelfde verschil... Ik weet dat ik uit ga, dus ik weet dat dat kan gebeuren... En dan nog de mensen die het altijd presteren om bier over je heen te flikkeren... (maar dat zijn voornamelijk studenten feestjes )

En nogmaals... Als er zo'n rookverbod komt, prima... Maar een algeheel verbod gaat nooit werken... Roken valt toch niet uit te bannen...

Zo, dat was voorlopig wel weer genoeg...

Posted by eieregooie on May-28-2003 11:16:

quote:
Originally posted by robin
gerneraliseeren heet dat geloof ik...

Bij ieder onderzoek wordt gegeneraliseerd, want er zullen altijd uitzonderingen zijn... Daarom zijn statistieken ook vaak niet zo interessant, maar ik vondt het wel leuk om te vermelden

quote:
k vond t wel grappig, gister bij kennisen van mij, (die roken) middag eten, 'ze hadden in de krant gelezen dat je van die, volgens mij blue band margarine, kanker kon krijgen..(die hadden zij dus) en dan zeggen ze: die gooi ik snel wel, dat koop ik dus nooit meer..

Hehe, ja dat is ook krom... Ik rook, ik warm spinazie op (schijnt ook niet goed te zijn...) BOEIEUH! Als ik daar nou zin in heb

quote:
*rookzone, mooi weet je iniedergeval meteen welke meisjes je niet moet hebben

En dit is echt de grootste lariekoek die je kan bedenken... Maar daar komen jullie nog weleens achter... (Tenminste... ik geloof dat Siesta Blik en Jij niet echt tot de oudere garde behoren hier )

Posted by eieregooie on May-28-2003 11:21:

quote:
*k snap trouwens ook niet hoe mensen hun eigen (rook) gedrag goed kunnen gaan praten.. net alsof ze zelf niet weten dat je dr gewoon dood aangaat .. ze lijken niet te zien dat wij gewoon t beste met ze voor hebben als we zeggen dat je moet stoppen met roken

Je hoeft rookgedrag helemaal niet goed te praten... er is namelijk niets verkeerds aan Tenminste... dat vinden rokers, anders rookten ze niet...

Het mooie van rokers is trouwens dat ze altijd beide kanten van het verhaal kennen... Ze zijn immers ook niet-rokers geweest... In het geval van niet-rokers die nooit gerookt hebben is dat wel anders... Eenzijdige info dus... Het meest heb je wat dat betreft aan stoppers... Die zijn vaak redelijk neutraal haha...

Posted by Disney on May-28-2003 11:23:

quote:
Zo, dat was voorlopig wel weer genoeg...

LOL! Niet dus!

Maar ik ben het wel met je eens. En die analogie met die chemische fabrieken die slaat nergens op van Jappio. Het maakt niet uit of kleren stinken naar bier en zweet of naar rook. Stinken doen ze toch, dus in de was ermee en klaar! Maar een chemische fabriek minder scheelt natuurlijk wel.

Posted by eieregooie on May-28-2003 11:26:

quote:
Originally posted by Disney
LOL! Niet dus!

Posted by robin on May-28-2003 11:35:

ghehe rtl5 teletext 112 , rookverbod in coffeeshop's

Posted by SnuggLe on May-28-2003 11:35:

Mooi man, goede discussie.

Dat punt van jou Franzelare is idd bullshit, Blowen is heel wat anders. Maar over blowen gesproken: men wil ook de coffeshops rookvrij krijgen. Echt LOL! Hoe wil je dat doen.
Toch is het op zich wel begrijpelijk: zou men de coffeeshops ontzien,dat men daar wel mag roken, dan zit ineens iedereen daar en gaat de verkoop van wiet/hasj dik omhoog.

Ik heb ook gerookt en ik rook nu heeeeeeeeel af en toe ook nog wel eens. Het rare is dat als je stopt met roken je vaak pas merkt heo smerig het is en je je echt afzet tegen rokers, vooral als je met ze in 1 ruimte zit. Als je veel bij andere mensen zit die roken is het het makkelijkste/lekkerste om zelf ook te roken.

Dus ik vind dat dat rookverbod wel mag, als in: rookvrije cafe's met rookzones op sommige plaatsen. Stinken is een reden ja... en je gezondheid. Meeroken is klote.
End at het omzet zou schelen: ga toch weg, lariekoek.

Posted by eieregooie on May-28-2003 11:50:

quote:
Originally posted by SnuggLe
End at het omzet zou schelen: ga toch weg, lariekoek.

Als ze met zones gaan werken waarschijnlijk niet nee... Maar als ze het helemaal gaan verbieden wel degelijk...

Posted by Jappio on May-28-2003 12:21:

quote:
Originally posted by Disney
LOL! Niet dus!

Maar ik ben het wel met je eens. En die analogie met die chemische fabrieken die slaat nergens op van Jappio. Het maakt niet uit of kleren stinken naar bier en zweet of naar rook. Stinken doen ze toch, dus in de was ermee en klaar! Maar en chemische fabriek minder scheelt natuurlijk wel.

mja niet roken scheelt dus ook.

enne over die meisjes ruben

ik val ook niet op rokende meisjes

whahah, overigens tis hier no offence hoor.. ik ben het met je eens dat je weet dat er gerookt wordt in horeca gelegenheden, en dat je je daar maar op moet instellen.

Posted by Jappio on May-28-2003 12:23:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Mooi man, goede discussie.

Dat punt van jou Franzelare is idd bullshit, Blowen is heel wat anders. Maar over blowen gesproken: men wil ook de coffeshops rookvrij krijgen. Echt LOL! Hoe wil je dat doen.

alleen nog maar coffee verkopen??

Posted by Asperge on May-28-2003 12:28:

quote:
Hahaha! Wat een bekrompen geestjes zitten hier toch tussen zeg... (siesta, blik, robin maar vooral kreischer... pfff...)

Sorry hoor maar ik heb geen zin om met een roker te zoenen, kan ik net zo goed een lik uit een asbak nemen. Een aantal van mijn vrienden roken nou als die bij mij thuis over de vloer komen gaan ze heel simpel gewoon naar buiten om te roken anders stinkt het hele huis er naar en dat is gewoon ranzig. Ik heb er geen probleem mee als mensen roken maar val mij er niet mee lastig.

Posted by eieregooie on May-28-2003 12:28:

quote:
ik val ook niet op rokende meisjes

Er niet op vallen is iets anders dan het bij voorbaat uitsluiten

Posted by eieregooie on May-28-2003 12:35:

quote:
Originally posted by kreischer2000
en als een meisje dat ik leuk vind rookt heeft ze gewoon pech dan zal het nooit wat worden hoe knap ze ook is.

Dude! Als je van een meisje houdt maakt het helemaal geen flikker uit of ze nou rookt of niet... Dan kan je ermee leven, of haar helpen ervanaf te komen als ze dat wil... Waar gaat het nou helemaal om? Er zullen altijd dingen aan een ander zijn die je niet bevallen... Of dat nou roken is of iets anders...

En dat over die asbak is ook beetje onzin natuurlijk... Ik geloof best dat het ranzig smaakt als je niet rookt, maar de lucht die van een asbak komt is wel anders dan de smaak die ik in me bek heb als ik een peuk gerookt heb hoor...

En als ik ergens kom waar ik nooit geweest ben zal ik ook niet zomaar een sigaret opsteken hoor... Da's logies vinnik... je bent immers niet thuis... Tenzij je natuurlijk ziet / ruikt dat er gerookt wordt... Maar dan maakt het ook niet uit...

Posted by Siesta on May-28-2003 12:35:

quote:
En dit is echt de grootste lariekoek die je kan bedenken... Maar daar komen jullie nog weleens achter... (Tenminste... ik geloof dat Siesta Blik en Jij niet echt tot de oudere garde behoren hier )

hey ouwe zak,roken is gewoon vies, IMO, stinkt, en jij met zweten,"ooo ik stink naar zweet" ff sigaretje opsteken. Als je stinkt naar zweet, gaat dat heus niet weg als je een sigaretje rookt.

Posted by Disney on May-28-2003 12:38:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
hey ouwe zak,roken is gewoon vies, IMO, stinkt, en jij met zweten,"ooo ik stink naar zweet" ff sigaretje opsteken. Als je stinkt naar zweet, gaat dat heus niet weg als je een sigaretje rookt.

Het ging over je kleren die de volgende dag stinken...

Pages (3): « 1 [2] 3 »