TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack Midway
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »
| quote: |
| Originally posted by Aendy What? H�rru... blanda inte in mig i n�got, jag var i Lund hela kv�llen! |
jag vet inte ifall ni t�nkte s� mycket p� den, men andreas spelade:
Rapid eye - circa forever [rapids r.e.mix]
den fick mig att g� berzerk!
och sen:
solid globe - norht pole
? - sensation theme 2003
pulser - stealing beauty (vet dock inte vilken mix)

juste Solid globe - North pole....va GTR som droppa den va? mmm den e fet som faaaan!
| Originally posted by mindshooter juste Solid globe - North pole....va GTR som droppa den va? mmm den e fet som faaaan! |
vi s�g
vi s�g

�ntligen vaknat, *ringer fortafrande i �ronen, gl�mde �ronskydd*. Klart b�st va GTRs andra del, syndbara att det va d� man va som tr�ttast. Rysningar i kroppen n�r ha sl�ppte Carte Blanche fick tillbaka lite 99 feelings. Som s� m�nga sagt tidigare, Gielen f�r nog sl�ppa lite p� egot och lugna ner sig med scratchen...
N�r man kommer till baren 5 p� morgonen och f�r beskedet att drickan �r slut fick man lite panik, tur att man hittade en toa man kunde dricka p� vid antr�n
GTR's set var det b�sta d�r... Gielen lekte f�rmycket; folk bara stod omkring n�r han scratchade loss d�r ett tag. Och s� ville han inte sl�ppa fram GTR i slutet heller (gick ju tillbax typ 3 g�nger...).
Och s� tr�ffade jag en annan TA, ngn med tranceaddict-tr�ja.. Undrar vem det skulle ha kunnit vara.. ? (SteveTranz4ever?)
Garteh Emery e verkligen en sk�n DJ
Han e bara 22 tror jag
| Originally posted by cviper Och s� tr�ffade jag en annan TA, ngn med tranceaddict-tr�ja.. Undrar vem det skulle ha kunnit vara.. ? (SteveTranz4ever?) |

| Originally posted by tobo99 �ntligen vaknat, *ringer fortafrande i �ronen, gl�mde �ronskydd*. |
autografskryt i signaturen? 
v�nta till eXton plockar fram det tunga artilleriet

| Originally posted by cviper GTR's set var det b�sta d�r... Gielen lekte f�rmycket; folk bara stod omkring n�r han scratchade loss d�r ett tag. Och s� ville han inte sl�ppa fram GTR i slutet heller (gick ju tillbax typ 3 g�nger...). Och s� tr�ffade jag en annan TA, ngn med tranceaddict-tr�ja.. Undrar vem det skulle ha kunnit vara.. ? (SteveTranz4ever?) |
riktigt fint initativ d�r!
| Originally posted by SteveTranz4ever Nope de va swe_trance... jag var d�ren som var uppe mycke p� scenen � filmade... m�rkt h�r ![]() |
| Originally posted by reveal autografskryt i signaturen? ![]() v�nta till eXton plockar fram det tunga artilleriet |
| Originally posted by SteveTranz4ever Nova blev as glada � sa spontant att nu ska jag fan st� med p� deras g�stlista p� alla kommande fester i framtiden |

| Originally posted by cviper Heh, ok. Han sa iofs sitt nick-name, men jag h�rde vara 's' i b�rjan och 'trance' n�gon g�ng |
| Originally posted by SteveTranz4ever Knas boll.. .de fanns ju att k�pa f�r 10 sp�nn |
steve, din radio �ger!
fy va g�tt! "let the light shine in"
minnen!
| Originally posted by [nils] steve, din radio �ger! fy va g�tt! "let the light shine in" minnen! |

Riktigt schysst partyreport mind, fick flashbacks och rysningar ett antal g�nger under l�sningen 
btw: Tack f�r vattnet du bj�d p�, satt fint i det l�get 
Denna festen var helt brutal, blev �verraskad �ver Andreas i b�rjan. Han spelade b�ttre �n vad jag hade f�rv�ntat mig
Vad g�ller Pulser s� gjorde han v�l vad jag f�rv�ntat mig.
Gielen var inte den DJ'n som jag �kte till midway f�r, lirade v�l helt OK l�tar men det blir (som s� m�nga andra p�pekat) f�r mycket n�r han blir "godlike". Blev faktiskt lite irriterad n�r han inte l�t Gareth b�rja sin spelning 
GTR var s� j��vla grym, precis vad jag hade f�rv�ntat mig och tusen ggr b�ttre
Den killen har verkligen talang!! F�rhoppningsvis inte den sista g�ngen jag g�r p� en fest med Gareth i Lineupen...
cviper: Okej, jag tyckte att du sa "cviper" men jag var lite os�ker...
Annars tycker jag det va kul att tr�ffa lite galna TA's 
� fy satan va tr�tt jag k�nner mig...skulle kunna ramla rakt �ver tangentbordet i detta nu....� d� har jag �nd� sovit en 4 timmar idag samt legat � myst med flickan hela dan 
aja b�rjar med en snabb komentar om alla som lirade...
Andreas: Killen har absolut talang, droppade sk�na l�tar som fan, bra mixteknik men killen hade ju seri�st noll kontakt med publiken...enda minuset med honom e nog att han knappt tittar upp fr�n sina spelare. Personligen ser jag hellre att en DJ �verdriver lite som Gielen �n att dom bara stirrar sig blinda p� mixerreglagen
Pulser: Lirade sk�n trance med mycket l�tar som jag inte �ver huvud taget k�nde igen faktiskt. Sk�nt l�tval � absolut inge fel p� sj�lva mixandet. Lite b�ttre publikkontakt �n Andreas men k�ndes fortfarande liiite stelt.
Gielen: tjae vad ska man s�ga... han va det egentliga huvudsk�let till att jag var d�r, har velat se honom �nda sen jag s�g en film fr�n TE 2000 med honom.
Han har sk�n stil bakom spelarna, ganska okej l�tval, blev lite tr�kigt ibland men det kan ha berott p� den l�nga tiden han spelade men gode gud i himelen jag trodde inte man kunde trixa f�r mycket n�r man lirar...
Tycker det e helt okej med n�n sjyst backspinn h�r � d�r � kanske n�n scratch p� n�tt enstaka st�lle (gillade faktiskt hans scratch med eko p�) men killen har tokdille p� att dra volymreglaget upp � ner vilket han g�r i n�stan varje l�t � sen n�r han b�rjade loopa s�nder twisted � Beauty of Silence s� blev det f�r mycket.
Har varit kul � se honom live iaf men s�h�r i efterhand s� kan man ju konstatera att han nog �nd� e lite �verskattad som dj.
Godk�nt l�tval, halvdan mixningsteknik men en sak e han fortfarande kung p�...publikkontakten
GTR (Gareth Emery): Hade inge som helst f�rv�ntningar p� GTR innan, hade inte ens h�rt mistral eller n�got liveset med honom utan allt jag h�rt var att han skulle lira ganska soft trance som nedvarvning efter Gielen, soft t�nkte jag.
Jag va helt slut efter gielens set s� jag kunde inte dansa speciellt mycket under hans set � det va synd, st�rde mig verkligen p� att mina kn�n i stort sett la av helt
Satt iaf vid sidan av dansgolvet och h�rde hela hans set, WOW e allt jag kan f� fram... s� j�vla sansl�st bra set, b�sta jag h�rt n�nsin tror jag.
Efter ett tag s� begav jag mig ut p� dansgolvet f�r att snacka med steve och precis d� jag f�r tag i v�r egen stefan s� droppar GTR Chakra - Love shines trough...
jag kan med gott samvete s�ga att varken jag, stefan, den skallige killen som jag k�nner igen som fan eller dbl stod stilla, sk�nare l�t att sl�ppa loss totalt till finns nog inte...eller jo kanske en men den kommer vi till sen 
Sen fick dbl kramp i vaden � d� gick vi ut � softade lite 
Hur som helst gick och vilade lite efter det, sen fick jag f�r mig att g� ut � dansa sista 10 minuterna, kan ju inte avsluta festen sittandes lixom...
Precis d� jag anl�nder l�ngst fram d�r Kenny och Rikard st�r s� b�rjar det v�lk�nda ljudet fr�n Veracocha - Carte blanche att ljuda i h�gtalarna...Jag kollar mot kenny � rikard, ser att dom ocks� uppfattat l�ten...s� j�vla sjukt, s�������� j�������������vla SJUUUUUUUUUUKT....jag har nog aldrig sl�ppt loss s� som jag gjorde till den l�ten, och inte nog med det utan den efterf�ljdes av Cygnus X - Superstrings...kan det bli b�ttre? jad�, han kan ju avsluta mer Airwave bara f�r � ge oss precis det d�r lilla extra sk�let att dansa ut v�r allra sista energi...
GTR's set va bara rent igenom lyckat, bra mixteknik, bra publikkontakt, helt j�vla otroligt l�tval (fick f�r f�rsta g�ngen h�ra min all time favorit Rank 1 - Passage to the unknown i ett livesystem, de va ju inte fy skam
)
Ljus/Ljud: Ljuset va j�vligt bra, lasrarna va otroliga, skapade s�n energi � s�nna effekter....underbara 
Ljudet va inte � klaga p� direkt, dock ska jag inte uttala mig f�r mycket eftersom jag h�rde allt genom ett par �ronproppar men jag kan s�ga s� mycket som att det var tryck nog 
de h�r va en klart lyckad kv�ll, inget som egentligen va d�ligt med den. B�sta dj...helt klart GTR, oslagbar!
En nackdel va den d�liga tillg�ngen till vanligt kranvatten...f�rst verkade det som att n�got kranvatten inte fanns alls att tillg� vilket gjorde mig b�de f�rbryllad och faktiskt j�vligt irriterad men det visade sig sedan att det fanns i garderoben faktiskt 
ett tack till alla sk�na TA's man tr�ffade d�r ocks�...de gamla vanliga, mind, dioxys, steve, dbl men ocks� flera nya ansikten s�som Kraith, Swe_trance, Jre och flera som jag s�kert gl�mt (f�rl�t till alla er jag gl�mt)
Lite l�tar man minns:
Sonorous - Protonic (Ronski speed remix)
Pulser - My religion
Rank 1 - Passage to the unknown (n�n rolig l�ng remix) 
Chakra - Love shines through
Svenson & Gielen - Twisted
Svenson & Gielen - Beauty of silence
Paul van Dyk - For an angel bootleggen (inte bl�rf, mer MUMS) 
... - Angel (tror Katana � kanske alesis e artisten, inte s�ker dock)
Darren Tate - Let the light shine in (fiiiiin
)
Airbase - theme from the rock
Chemistry - We are one
Rank 1 - Airwave
Sensation - 2003 anthem (har h�rt rykten om att Rank 1 ligger bakom)
Veracocha - Carte Blanche
Three drives - Greece 2000 (G & M project remix)
Camisra vs Mauro Picotto - Let Me Show You Lizard
Faithless - We come one
Madonna - Ray of light (n�n remix)
l�r v�l tillkomma fler till den h�r listan, orkar inte skriva ut remixer p� alla heller...e inte ens s�ker p� vissa av dom 
| Originally posted by Vizay Madonna - Ray of light (n�n remix) |
| Originally posted by mindshooter det var n�n konstig bootleg p� Vengaboys - Kiss (Airscape mix).... det var allts� vocals fr�n ray of light p� den om jag inte minns helt fel... |
| Originally posted by Vizay hmm okay, aldrig h�rt f�rut men den va r�tt s� okej...s�d�r lagom cheesy |
�ntligen en ordentlig bild p� Johanna

79 fina bilder p� Mandarin.nu =)
ja Armin spelade Agnelli & Nelson's remix p� Ray Of Light p� ASOT94
f�rresten, var det bara jag som tyckte att gielen tabbade ungef�r var 3:e l�t? lekte lite f�r mycke, och cue.ade f�r lite? ibland s� fick han inte riktigt in takterna, och det st�rde mig s� enormt eftersom han igentligen, och enligt sig sj�lv, borde vara kung p� att mixa.
sedan en g�ng s� sampla han en kick + crash (fr�n antagligen samma l�t) och klickade p� dom i ett fyll p� gud vet vilken l�t, f�r att sedan komma ca: 3/4 i otakt... kanske bara min manliga intition?