TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Evolutie?
Pages (2): « 1 [2]
Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met electronische muziek luisterde ik vooral trance achtig plaatjes maar dat ging al snel over op techno, wat nu mijn nummer 1 muziek stroom is met daarna trance en progressive. Het ligt er een beetje aan wat en wanneer ik wat luister soms heb ik weer zin in minimale platen om daarna weer wat rouwe harde te beluisteren. ligt een beetje aan het moment en de tijd.
Voor het uitgaan heb ik het liefst harde rauwe techno en voor thuis meer wat techhouse/prog en trance.
Ik ben het grotendeels met Raoel eens. Op een feest moet het een beetje stampen, progressive en chill is meer voor thuis, of op de zondag 
Heel vroeger (>4 jaar geleden) vond ik Eurodance wel vet, maar ja, ik wist niet beter. Maar sinds 1999 ben ik overgestapt naar trance. D-Trance series, TM-series, ISOS en Magik e.d. Ik had in die tijd ook nog geen internet, dus voor namen en titels moest jeniet bij mij wezen.
Me 1e feest was Innercity 2000. Ik weet nog goed dat ik op de 1e Qontact (2001) iemand hoorde zeggen dat Marco V zn nieuwe remix draaide van Such is life. Ik had nog nooit van dat nummer gehoord. Dat was op zich ook wel charming, dat je op een feest alleen maar nieuwe nummers hoort....Nu ken je meer dan de helft en dat is ook leuk, maar toch anders.
Anywas, vorig jaar was ik een beetje in2 de hardstyle. Hardtrance vind ik nog steeds de beste muzieksoort, maar de laatste tijd (lees 1 jaar)komt er weinig goed uit van dat genre, zoals JP zei.
Tegenwoordig vind ik prog-trance goed. Nummers zoals:
motorcycle-as_the_rush_comes__sweeping_strings
Andain - Beautiful Things (Gabriel and Dresden Unplugged Mix
Delerium - After All (Satoshi Tomiie Remix)
Sirocco - Destination
Greed - Strange world (Lemon 8 remix)
Jurgen Driessen - Help Me (Chris Cowie Remix)
Punt
Re: Re: Re: Evolutie?
| quote: |
| Originally posted by SnuggLe Ja, maybe volg ik dan zelf 'de hype', omdat ik steeds meer naar de wat rustigere technovarianten luister. |
| Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it). Als ik luister naar bv Steve Rachmad of Rino Cerrone en dat soort werk, dan krijg ik na een kwartier ofzo een ritme in mijn kop, dat er de HELE avond niet meer uitgaat. Gewoon een drum of een ritme dat eigenlijk niet speciaal in de muziek zit, maar dat je hersenen gewoon zelf aanmaken. Dat vind ik echt kicken ![]() |
| Ik zit nog neit helemaal in de technowereld, maar probeer het wel te volgen (Jukx, weet je nog wat goede sites voor me rond techno?). |
Maareh.. iedereen heeft het hier over zijn eigen muziekSMAAK.
Maar wat vinden jullie van de 'evolutie' die de dance scene zelf meemaakt? Steeds meer grotere feesten, meer commercie. De feesten zoals Qlimax die aan populariteit winnen. De opkomende sterren in de DJ wereld, de mensen die aan het afbrokkelen zijn...
VERTEL!
| Originally posted by SnuggLe de mensen die aan het afbrokkelen zijn... |
| Originally posted by magrec Explain??? Tsja nederlanders hebben altijd al van harde muziek gehouden en zeker veel mensen die buiten de randstad komen... |
| Originally posted by magrec Tsja nederlanders hebben altijd al van harde muziek gehouden en zeker veel mensen die buiten de randstad komen... |
interessante draad
heb eigenlijk geen tijd maar toch eventjes mijn gedachtesprongen hierover. Ik stel ze wat extremer op dan waarschijnlijk gaat gebeuren, en sommige gedachtegangen zijn wellicht voorbarig.
Clubs gaan verdwijnen in NL. En dan bedoel ik niet die zuiptoko�s bij mij in de buurt maar die leipe toko�s in de steden. Je hoort dat de ene naar de andere het moeilijk heeft. Weet niet hoe het nu is maar als ik lees dat de Asta op de derde avond al niet meer helemaal vol is dan vrees ik het ergste alweer... ook in amsterdam is het roerig op clubgebied, organisaties die nonstop verhuizen, burgemeesters die toko�s waarvan niemand last heeft sluiten en djs die voor die tenten te duur worden om te boeken. Daarnaast minder en minder bezoekers omdat die grote en middelgrote feesten zo hip zijn (ik noem een sensation white
).
Note: only the strong ones will survive.
Grote feesten blijven nog wel even. ondanks die RANZIG hoge prijzen van tegenwoordig heeft vooral id&t er weinig moeite mee de hele zooi uitverkocht te krijgen (tic, SW). Voordat de populariteit van deze feesten dusdanig is afgenomen dat ze niet meer gehouden gaan worden.. nou dan zijn we wel weer een stukkie verder in de tijd. Ondertussen blijven die bezoekers natuurlijk wel uit die gezellige clubs, want hence, je moet toch �rgens op besparen als je uitgaat
.
Exit djs
ik kan me momenteel niet aan de indruk ontrekken dat jean heeeeel erg op zn retour is, ik heb zijn naam buiten impulz om al een tijdje niet meer op een groot feest zien staand (Y) . maar misschien komt dat omdat ik een tijdje de NLse markt qua feesten genegeerd heb. Johan gielen houd het ook nog wel een tijdje vol.. alstie in NL niet geboekt wordt zorgt ie wel dat ie ergens in het buitenland kan draaien.
upcoming djs
die hardstyle djs toch he. Ik las dat Luna voor de sensation black line up toegevoegd is. anderhalf jaar geleden had volgens mij nog niemand van die vent gehoord, straks draait ie voor 50.000 man. knappe prestatie. ook zie je met deze nieuwe �stijl� dat veel producers gaan draaien of live performen.. aanwas genoeg in dat genre dus.
Binnen de trance is het denk ik heel moeilijk om nog door te breken. Dit omdat wereldwijd bekeken de stijl nog heel populair is (gelukkig maar) maar de gevestigde namen wijken niet zomaar en weten al jaren achtereen een fatsoenlijk niveau van sets neer te zetten
. Wil je hierin nog doorbreken dan moet je IMO echt aan het produceren. Id&t wil wel graag nieuw talent volgens mij, gezien wat ze met Joop gedaan hebben de laatste 2 jaar. Die gozer begint voor zover ik het kan bekijken toch bekender en bekender te worden.... de vraag is hoe men in het buitenland hier tegenaan kijkt.
toekomstige stijlen. ik denk dat we weer gaan splitsen, ik hoop het in elk geval. Enerzijds harder en harder, anderzijds lekker spacen. Spacen moet dan wel op progressive of misschien iets als goa ofzo, want trance kent iedereen al. Mocht dit laatste het geval zijn (progressive/goa/spacezooi) dan is er ook nog hoop voor de clubs. Wordt het de komende jaren niet wat met progressive (tis volgens mij nou echt tijd om groter te worden voor die stijl) dan verwacht ik dat een aantal organisaties de handdoek in de ring gooien.
Hardstyle had ik trouwens van verwacht dat het zo rond deze tijd weer dood zou zijn maar dat is nog niet het geval. zal dus nog wel even duren.
note: techno ontbreekt in dit alles: geen verstand van. Hier in Barcelona is het by far de populairste stijl (zie signature) met VEEL technofeesten, op die mega aplec dance van een 2 weken terug na dan.
OJA, amerika! als het (house, trance, techno weet ik al wat) daar echt groot gaat worden (en dan bedoel ik ECHT groot, like top 40) dan verwacht ik dat je grote namen in NL dan kunt schudden omdat die djs aan de andere kant van de plas VEEL geld kunnen verdienen... moet wel bijgezegd worden dat NL en de UK een bijzondere plaats hebben binnen de housewereld, dus misschien valt het ook wel mee.
tot zover algemeen, nu mezelf
eerst: comm. meuk
toen: trance
daarna: trance en andere housestijlen (beetje prog, beetje technow, wat meer hardstyle
nu: als hierboven, maar dan met hardcore
. deze zomers ga ik HAKKEN
(me heeft een paar beukcds gekocht een week of wat terug..... no way back now
)
| Originally posted by Blik vandaar al die hardcore feesten in Rotterdam |
exacto wat magrec zegt. spacen in het oosten van het land lijkt momenteel wel not done