TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Virus
Pages (2): « 1 [2]
Ahhh va sk�nt! Jag har oxo win98.
ni som k�r XP kan ju g�ra en CTRL+ALT+DEL o kolla under process och se om msblase.exe �r ig�ng hehe.. eller s�ka igenom hela datorn efter en fil som heter s�.. inte bra is�fall om den lilla rackarn dyker upp..
polarn har f�tt installera om win 2 ggr nu utan att f� bort den..

| quote: |
| Originally posted by MiB ni som k�r XP kan ju g�ra en CTRL+ALT+DEL o kolla under process och se om msblase.exe �r ig�ng hehe.. eller s�ka igenom hela datorn efter en fil som heter s�.. inte bra is�fall om den lilla rackarn dyker upp.. polarn har f�tt installera om win 2 ggr nu utan att f� bort den.. |
jag har win xp o blev inte angripen av viruset 
Nu funkar typ bara tranceaddict och google f�r mig, held�tt, har viruset slagit till igen? :S
| Originally posted by ShyTrance jag har win xp o blev inte angripen av viruset |
den enliga dator som �r direkt internetuppkopplad till min n�tv�rk �r min server.
(som k�rer windows 2000 server f�rresten).. vet inte om det g�r att infektera den..
men jag har en portblock p� alla farliga tcp-ports anyhow. 135/139 osv.)
tror att den d�r MSBlast kan inte kommer inne i mitt RPC-service eftersom jag har blockerad den d�r port

| Originally posted by MiB spelar tydligen ingen roll om man har brandv�gg eller antivirus.. den g�r igenom en backdoor som inte kollas av s�nt som microsoft har strulat med .. som vanligt... dra ner patchen med f�r s�kerhets skull.. |
typ 20,21,22,80 och sryrda portar f�r ICQ...d� �r man s�ker
Har dock sett i min firewalllogg att bl.a port 135 e scannad hela tiden
| Originally posted by Nicke Service Pack 2 till XP? Varifr�n d�? |
| Originally posted by dbl st_andrew: installerade du patchen? om inte s� kan det la mycket v�l ha h�nt antar jag.. eller s� har du inte tagit bort virus filen bara.. att installera patchen bara hj�lper inte... tror jag la iallafall inte |
hehe p�tal om virus s� har jag bara blivit smittad p� min dator 2 g�nger i mitt liv och b�de g�ngerna var det riktigt patetiska virus 
b�de tv� gick ut p� att fylla datorn med "bajs" det var alts� filer som kopierade sig tills datorn skulle bli full och inte starta.
jag letade bara efter filerna som kopierade sig och deletade allaihoppa samtidigt och h�ll in shift
hahha.
det andra viruset var lite sv�rare f�r det stog n�got i stil med "unable to delete, windows is using this program" s� jag gick ut til dos och tog bort den hehe 
| Originally posted by JayBee det andra viruset var lite sv�rare f�r det stog n�got i stil med "unable to delete, windows is using this program" s� jag gick ut til dos och tog bort den hehe |
Dett viruset har jag sluppit, tack vare min FW och alltid up to date server 
V�rsta viruset jag har haft �r v�l Loveletter, som var tidigt i min "internetkarri�r". Alla *.JPG-bilder raderades och alla mina *.MP3's d�ptes om till *.VBS. �ven alla filer med namnet default, index, main.htm/html/asp redigerades s� det l�g en javascriptkod som anropade viruset. S� n�r n�gon bes�kte min webserver s� fick dom upp en jefvla "Spara som"-ruta 
Men numera �r man ju mer rutinerad inom allt detta... 
Hade ocks� viruset ig�r. Men det gick l�ttare �n jag trodde att bli av med. Eller s� har man inte blivit av med det utan bara lurat sig sj�lv att tro det. Som i v�rsta actionfilmen.
N�r man tar bort msblast.exe s� aktiverar man egentligen det "riktiga" osynliga viruset 
Eller? Har jag lite f�r livlig fantasi nu? 
| Originally posted by St_Andrew Nope, men jag var i linux s�... var nog n�ge fel p� min isp f�r nu funkar det iaf |
har f�tt virus en g�ng f�r l�nge sedan bara, som dock effektivt kunde plockas bort
| Originally posted by reveal har f�tt virus en g�ng f�r l�nge sedan bara, som dock effektivt kunde plockas bort |

beh�ver man en brandv�gg? jag k�r bara antivirusprogram f�r tillf�llet
| Originally posted by reveal beh�ver man en brandv�gg? jag k�r bara antivirusprogram f�r tillf�llet |
H�ller med robstar om virusprogram, jag har haft mer problem med sj�lva antivirusprogrammen �n med virus, tex har dom lyckas med att krasha min socket i xp s� jag fick installera om hela skiten, tror det var nortan jag anv�nde d�, �ven om inte antivirusprogrammet pajar n�ge s� sl�ar det ner datorn o pajar till det i registret....
St�ndig kommentar i denna thread: LINUX! 
Spana in detta viruset som uppt�cktes idag 
W32/Nachi.worm
Intentions of the worm
This worm tries spreads by exploiting a hole in Microsoft Windows. It instructs a remote target system to download and execute the worm from the infected host. Once running, the worm terminates and deletes the W32/Lovsan.worm.a process and applies the Microsoft patch to prevent other threats from infecting the system through the same hole. When the system clock reaches Jan 1, 2004, the worm will delete itself upon execution.
Viruset tar allts� bort Blaster, installerar patchen s� man inte kan smittas av Blaster igen, sen tar viruset sj�lv bort sig 
L�s mer p� http://vil.nai.com/vil/content/v_100559.htm
Synd att inte fler virus �r s� h�r trevliga 
| Originally posted by reveal Spana in detta viruset som uppt�cktes idag ![]() W32/Nachi.worm Intentions of the worm This worm tries spreads by exploiting a hole in Microsoft Windows. It instructs a remote target system to download and execute the worm from the infected host. Once running, the worm terminates and deletes the W32/Lovsan.worm.a process and applies the Microsoft patch to prevent other threats from infecting the system through the same hole. When the system clock reaches Jan 1, 2004, the worm will delete itself upon execution. Viruset tar allts� bort Blaster, installerar patchen s� man inte kan smittas av Blaster igen, sen tar viruset sj�lv bort sig ![]() L�s mer p� http://vil.nai.com/vil/content/v_100559.htm Synd att inte fler virus �r s� h�r trevliga |
som ni alla s�kert redan vet s� kommer juh viruset att bli uppdaterad idag..
http://www.aftonbladet.se/vss/it/st...,350154,00.html
http://www.f-secure.com/v-descs/msblast.shtml
aja hoppas ni inte f�r den, o hoppas jag inte hlr f�r den!
Har inte f�tt in ngt i mina burkar iallafall,

HELLO I AM A VIRUS THAT HAS TAKEN OVER "JAYBEE'S" COMPUTER. EVERYONE THAT READS THIS MESSAGE WILL GET THE VIRUS UNLESS THEY DEPOSIT 1000$ INTO THIS ACCOUNT: 7462 48574 756 OF THE ROYAL SWISS BANK IN THE CAYMAN ISLANDS.