TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Öppen fråga till robstar
Pages (2): « 1 [2]

Posted by dbl on Aug-20-2003 15:39:

quote:
Originally posted by Vizay
jo de e sant endre...e skumt hur vissa personer blir som förändrade bara för att dom blir "kändisar" eller får lite framgång i allmänhet...man får akta sig den dagen de börjar gå bra helt enkelt

robstar jag gissar att du e lite över 20 eller hur?
tänk på hur gamla dom riktiga rävarna i branschen är....du har tid på dig don't stress, make it good instead (säger han som får ångest själv över samma sak)

se det från den ljusa sidan, du har iaf skivkontrakt

lyssna inte på honom... stressa... stressa som fan.. vill höra något nytt nu

har fortfarande kvar "Sumo island 2nd intro mix" som jag lyssnar på lite då och då och försöker komma på hur den färdiga låten skulle kunna låta... hehehe

Posted by dj_hysterix on Aug-20-2003 15:49:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
men vizzan...var ligger BTB då ?

Vizay det är du som är vizzan! svara ra!

Posted by Vizay on Aug-20-2003 18:03:

back to plastic e enkelt å ta sig till...åk till mariatorget på röda linjen...

sen när du e där går du upp i uppgången "Torkel knutsons gata, polishuset"

när du kommer ut på gatan tar du höger och sen höger igen vid första tvärgatan...

sen går du ca. 100m å då har du BTP på höger sida

alltså:

"Torkel knutsons gata, polishuset" -> höger -> höger igen -> gå ca. 100m -> btp på höger sida

Posted by robstar on Aug-20-2003 22:31:

quote:
Originally posted by reveal
har du press på dig att göra låtar, eller vaddå?

annan fråga hur mkt tjänar man på ett skivsläpp? antar att du inte vill säga exakt vad du tjänar, men per skiva tex?

Nja, press och press.
Man vill ju få ut bra(!) grejer så snabbt så möjligt, så man kan etablera sej ordentligt.
Det finns ju alltid en liten kille inne i huvet som tjatar på en.
Och ibland får man ett enstaka mail från en annan kille som tjatar. :P

För att svara på din andra fråga:
Bolaget får in £2.00 per såld skiva som vi delar 50/50 på.
Så de blir väl ca 14 kr till mej per såld skiva.

Men sen blir det avdrag för produktionen av alla vinyl skivor.
Kostnaden för det delar vi också på.

Man blir ju inte miljonär om vi säger så.

quote:
tänk på hur gamla dom riktiga rävarna i branschen är....du har tid på dig don't stress, make it good instead (säger han som får ångest själv över samma sak)

Precis fyllt 19 faktiskt.
Tajm och skaffa ett riktigt jobb snart, så jag känner inte att jag har så mycket tid faktiskt.
Även fast jag har jobbat kanske mycket i mitt liv så har ja nån sorts jobb fobi. Ja hatar och jobbba.
Jobbet tar ju all tid man har nästan å det är de som ja tycker e lite läskigt. Ja vill ju göra musik också.

Men som Roland säger, efter regn kommer solsken.
Hoppas det inte regnar för länge bara.

quote:
Originally posted by dbl
lyssna inte på honom... stressa... stressa som fan.. vill höra något nytt nu

har fortfarande kvar "Sumo island 2nd intro mix" som jag lyssnar på lite då och då och försöker komma på hur den färdiga låten skulle kunna låta... hehehe

Haha.

Jag gjorde faktiskt klart den för ett bra tag sen, men den blev inte så bra.

Här är den om du vill lyssna.

SAVE AS TARGET
Har en hifi version också men den fick inte plats på mitt passagen konto. :/

Posted by Endre on Aug-20-2003 22:45:

quote:

sattsar man på karriär så är 20 sent...mycket sent. om man tänker på armin fortfarande är under 30.

Posted by Vizay on Aug-20-2003 22:56:

de e sant...ska man satsa på en karriär inom musik så bör man va runt 18-20 vid sitt första skivsläpp + att man gärna ska bli lite extr agudabenådad för det släppet så

men de ska till en hel del flax också om de ska gå bra....räcker fan inte med å bara ha bra produktioner känns de som...

Posted by fede on Aug-21-2003 05:42:

quote:
Originally posted by robstar

SAVE AS TARGET

den e grym juh vill ha hifi versionen

Posted by christian_rusch on Aug-21-2003 06:14:

quote:
Jo fast nu har ja tagit de lungt i 4-5 månader. heh. :/
Blir stressad av att se hur alla andra släpper skivor som aldrig förr.
Får magsår snart.

Fast ja ska försöka att få nått gjort nu.

Ta det lugnt, det finns egentligen ingen anledning att stressa. Ta Solar Stone tex, de har funnits där ute som väletablerat namn rätt länge nu och hur många låtar släpper de per år under Solar Stone namnet? Jag tror bara man får för sig att man måste fixa fram massor med egna låtar och släppa massor med egna singlar för att komma fram, när det nog egentligen är ett rätt så felaktigt sätt att se på det; kvalitet framför kvantitet. Stressa inte, musiken blir bara sämre då, man kan inte pressa fram bra melodier och så, de måste bara få komma. Jag har själv inte skrivit klart en egen originalproduktion på cirka sex månader, har bara påbörjat en massa och skrivit remixer, så du är inte ensam om att inte skriva något "nytt". Ibland går det upp, ibland ner, man får bara se till att ta sig i kragen någon gång ibland - helst när inspirationen väl rinner till igen - och se till att man producerar klart en låt helt och hållet.

Posted by Gate 42 on Aug-21-2003 08:59:

quote:

Haha.

SAVE AS TARGET

Helt ok låt! Mellan delarna är jävligt tunga, mäktig "skrik-synth". Dock så tilltalar inte leadet mig särskillt mycket. Det blir för tjatigt.
Annars var den tuff!

Posted by Endre on Aug-21-2003 09:25:

quote:
Originally posted by christian_rusch
Ta det lugnt, det finns egentligen ingen anledning att stressa. Ta Solar Stone tex, de har funnits där ute som väletablerat namn rätt länge nu och hur många låtar släpper de per år under Solar Stone namnet? Jag tror bara man får för sig att man måste fixa fram massor med egna låtar och släppa massor med egna singlar för att komma fram, när det nog egentligen är ett rätt så felaktigt sätt att se på det; kvalitet framför kvantitet. Stressa inte, musiken blir bara sämre då, man kan inte pressa fram bra melodier och så, de måste bara få komma. Jag har själv inte skrivit klart en egen originalproduktion på cirka sex månader, har bara påbörjat en massa och skrivit remixer, så du är inte ensam om att inte skriva något "nytt". Ibland går det upp, ibland ner, man får bara se till att ta sig i kragen någon gång ibland - helst när inspirationen väl rinner till igen - och se till att man producerar klart en låt helt och hållet.

Solar Stone är fortfarande Solar Stone och ett stort namn. är man okänd så bör man ligga i lite och dra på stora låtar efter varandra men inte alltför mycket för att inte bli tjatig.

Posted by dbl on Aug-21-2003 12:22:

quote:
Haha.

SAVE AS TARGET

inte det bästa du gjort direkt, men vill ha en hifi version :/
du kan inte skicka på icq eller????

Posted by christian_rusch on Aug-26-2003 15:21:

quote:
Originally posted by Endre

Solar Stone är fortfarande Solar Stone och ett stort namn. är man okänd så bör man ligga i lite och dra på stora låtar efter varandra men inte alltför mycket för att inte bli tjatig.

Jovisst, men hur mycket är att ligga i lite? Släpper man två singlar och tre/fyra remixer under ett år så tycker jag att man släpper bra med material för ett artistnamn; sen kan man ju släppa mer under andra namn. Poängen är väl den att jag tror att man kommer till ett stadie då man känner att "shit, jag skriver inte tillräckligt mycket ny musik" när man i själva verket egentligen inte behöver skriva så mycket mer än en färdig låt var fjärde eller sjätte månad och sedan en remix var annan eller var tredje månad.

Posted by RebeL9 on Aug-26-2003 16:03:

Christian: när skickar du mig dina chilloutremixar som jag kan ha med i min kommande mix?

Posted by robstar on Aug-27-2003 06:17:

Thumbs up

quote:
den e grym juh vill ha hifi versionen

quote:
inte det bästa du gjort direkt, men vill ha en hifi version :/
du kan inte skicka på icq eller????

Tack. Ska försöka hitta nånstans å ladda upp den.
Ni kan ju prova å ladda den från hubben oxo.

quote:

Helt ok låt! Mellan delarna är jävligt tunga, mäktig "skrik-synth". Dock så tilltalar inte leadet mig särskillt mycket. Det blir för tjatigt.
Annars var den tuff!

My feelings exactly.
Ja gillar inte main delen av låten alls. De bara blev så.

quote:

De där va skönt att höra faktiskt, trodde jag va ensam om det problemet.

Det du säger om Solar Stone stämmer, har aldrig tänkt på det sättet förut.
Jag har gillat varje låt dom har gjort och varit lika uppspelet varje gång jag vetat att dom ska släppa nått nytt.
Så att deras koncept funkar.

Ta!

Posted by dj_hysterix on Aug-27-2003 13:48:

btw...finns inga fler beams of gaia i BTB.

Pages (2): « 1 [2]