TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?
Pages (2): « 1 [2]

Posted by NooN on Aug-29-2003 16:40:

Dancing Dude

Jag tycker det funkar att bara r�ra sig efter rytmen...Orka flumma om �pplen och fack...

Posted by lonne on Aug-29-2003 16:53:

quote:
Originally posted by tjockis
jag gillade shiva-biten b�st!

det sorgliga �r att breaks i trance utvecklades i stort sett efter att ecstasy slog igenom, vilket s�ger en del om vilket syfte detta har.
det finns v�l inga utom pillerbarnen som faktiskt uppskattar ALLA dessa l�nga breaks i annars v�ldigt bra musik.
minst ett i varje l�t blir lite tjatigt om du fr�gar mig.

Hah, din skojare...jag tror breaks uppskattas av fler en Ecstasy p�verkade ? Betr�ffande E, s� brukas de ju av allt ifr�n ravare
till kostymnissar i 35 �rs�ldern...�ven om den elektroniska dans musiken har blivit mest f�rknippad med drogen. E slog igen i b�rjan av 90-talet i Storbritannien. Det var i samma veva som Prodigy och Baby D och hela Jungle och D&B scenen b�rjade v�xa ! Har du sj�lv tagit E, lr utg�r du ifr�n var n�rpolisen varnade dig om i h�gstadiet ? Om jag ska bed�mma ovanst�ende verkar det inte som du har en susning vad du snackar om !

Posted by St_Andrew on Aug-29-2003 16:59:

quote:
Originally posted by lonne
Hah, din skojare...jag tror breaks uppskattas av fler en Ecstasy p�verkade ? Betr�ffande E, s� brukas de ju av allt ifr�n ravare
till kostymnissar i 35 �rs�ldern...�ven om den elektroniska dans musiken har blivit mest f�rknippad med drogen. E slog igen i b�rjan av 90-talet i Storbritannien. Det var i samma veva som Prodigy och Baby D och hela Jungle och D&B scenen b�rjade v�xa ! Har du sj�lv tagit E, lr utg�r du ifr�n var n�rpolisen varnade dig om i h�gstadiet ? Utifr�n ovanst�ende verkar det inte som du har en susning vad du snackar om !

jag uppskattar breaken �ven fast jag inte e knarkare... fast du borde nog ha lyssnat mer p� n�rpolisen =) S�g vad du vill om knark men det e fan inte bra...

Posted by lonne on Aug-29-2003 17:06:

quote:
Originally posted by St_Andrew
jag uppskattar breaken �ven fast jag inte e knarkare... fast du borde nog ha lyssnat mer p� n�rpolisen =) S�g vad du vill om knark men det e fan inte bra...

Jag s�ger inte att knark �r bra...men alla m�nniskor har r�tt till sina egna val h�r i livet ! D�remot tyckte jag tjockis skrev en massa skit i sitt in�gg, vilket jag ifr�gasatte. N�got som g�r mig irriterad �r n�r folk uttalar sig om droger,n�r det varken har n�gon kunskap lr erfarenhet om �mnet.

Posted by St_Andrew on Aug-29-2003 17:11:

quote:
Jag s�ger inte att knark �r bra...men alla m�nniskor har r�tt till sina egna val h�r i livet ! D�remot tyckte jag tjockis skrev en massa skit i sitt in�gg, vilket jag ifr�gasatte. N�got som g�r mig irriterad �r n�r folk uttalar sig om droger,n�r det varken har n�gon kunskap lr erfarenhet om �mnet.

s� sant, s� sant.... jag kan erk�nna att jag inte �r insatt i �mnet, men vet sj�lv hur det n�r folk tror massa saker om n�nting men egentligen inte vet ett skit om det... *host*emu*host*

Posted by JayBee on Aug-29-2003 17:13:

som jag sa f�rut s� �r det skit sk�nt med breaks. och jag har alldrig tagit n�got knark i hela mitt liv.. r�kt vatten pipa en g�ng och r�kt kanske 5 cigaretter i hela mitt liv. som jag sa "balans" inte f�r lite inte f�r mycket, lagom �r best men man ska ju absolut ha breaks

Posted by Glorie on Aug-29-2003 19:47:

King hohoho

quote:
Originally posted by mindshooter
"Dansen k�nnet�cknas av grundr�relser d�r man l�tsas plocka �pplen, s�tta saker i fack och s� vidare"

hahaha f*n va bra fast ja vet inte heller hur det ser ut n�n m�ste demonstrera! Bitte!

quote:

"den indiska guden Shiva = den f�rsta trance-dansaren."

Fett!!!

Jag tycker Metro ska ha creds iaf, som tar steget och v�gar skriva om trancedans

Posted by Pjox on Aug-29-2003 20:14:

En sak jag funderade lite �ver, s�ger man v�rkligen att man dansar trance? Jag tycker det l�ter lite konstigt men det kasnke bara �r lilla oinsatta jag.

Posted by dj_hysterix on Aug-29-2003 20:41:

Re: Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?

quote:
"Dansen k�nnet�cknas av grundr�relser d�r man l�tsas plocka �pplen, s�tta saker i fack och s� vidare"

JAO BR��� L���N !!!!!!!

TECHNO TECHNO TECHNO

Posted by chjo on Aug-29-2003 22:53:

Men alvarligt talat, vem bryr sig om hur och om man dansar. N�r jag dansar (mkt s�llan, o bara till musik jag verkligen gillar) �r jag i "trance" har ingen aning om hur det ser ut.. jag blir h�g av musiken och st�mningen, i det sinnelaget skiter man i alla �pplen o dyl.

Posted by staz on Aug-29-2003 23:51:

hej jag e knarkare f�r min drink vart spetsad en g�ng 5 �r sen p� n�n skitklubb...
skulle bara s�ga det, att jag blev knarkare d� allts�..

om cigaretter blev olagligt imorgon, skulle alla som r�kte innan dess vara knarkare d�? eller bara de som r�kte efter det blev olagligt? eller ...?

generalisera suger. man ska aldrig dra alla �ver en och samma kant

lol @ beskrivningen om 'trans-dans' btw

Posted by St_Andrew on Aug-29-2003 23:54:

quote:
Originally posted by staz
om cigaretter blev olagligt imorgon, skulle alla som r�kte innan dess vara knarkare d�? eller bara de som r�kte efter det blev olagligt? eller ...?

hehe jag skulle nog n�stan definera dom som knarkare nu....

Posted by NooN on Aug-30-2003 12:28:

Re: Re: Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?

quote:
Originally posted by dj_hysterix
JAO BR��� L���N !!!!!!!

TECHNO TECHNO TECHNO

Du �r inte riktigt klok

Posted by JayBee on Aug-30-2003 14:11:

quote:
Originally posted by chjo
Men alvarligt talat, vem bryr sig om hur och om man dansar. N�r jag dansar (mkt s�llan, o bara till musik jag verkligen gillar) �r jag i "trance" har ingen aning om hur det ser ut.. jag blir h�g av musiken och st�mningen, i det sinnelaget skiter man i alla �pplen o dyl.
M�ste s�ga att jag h�ller man ska ju vara i trance n�r man dansar sen hur man g�r skiter sig och jag brukar inte bry mig om andra. ibland kan man t�nka typ "fan det d�r ser coolt ut" eller "fan han ser ganska t�ntig ut" men det �r undantags fall

Posted by MojjMojj on Aug-30-2003 15:18:

Jag �r n�jd med allt, bara folk r�r p� sig Ngra av mina polare s�ger att jag kan dansa bra, ngra andra s�ger att jag suger pung. kanske beror p� att jag inte ahr en aning om vad jag g�r, jag h�nger med till musiken.. om det ser bra ut s� �r v�ll det bra :P

Dansa som Shiva om vi vill, plocka �pplen om ni vill ocks�. Long live trance, that who will reign supreme

Posted by dj_hysterix on Aug-30-2003 20:35:

Re: Re: Re: Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?

quote:
Originally posted by NooN
Du �r inte riktigt klok

jag vet

Posted by mindshooter on Aug-31-2003 20:44:

quote:
N�got som g�r mig irriterad �r n�r folk uttalar sig om droger,n�r det varken har n�gon kunskap lr erfarenhet om �mnet.

mig med, kan dock garantera dig att s� var inte fallet denna g�ng

hur som hellst....break �r grymma...men jag klarar mig utan sett som bara best�r av l�t p� l�t med break efter break... gillar n�r DJs sl�nger in lite proggresiva uppbyggnader i mixar f�r att l�ta breaken bli lite mer pauser efter l����ngt dansande....
[HOST]Orkidea[/HOST]

Ska l�ra alla en ny Trance dans som jag och min polare utvecklat p� den totalt �berundergrounda scenen i sveriges m�rka skogar.

En person tar upp en l�da fr�n dansgolvet....sen �ppnar denne l�dan som en kyl..tar ut en burk och st�ller ner l�dan. Sen �ppnar denne burken och dricker. Varp� han\hon ger burken viddare till n�sta dansare som ox� tar en slurk.
Detta kan givetvis utvecklas till att man har flera l�dor med olika drycker. Eller varf�r inte en bit kaka att �ta.

Posted by NooN on Sep-01-2003 06:57:

quote:
Ska l�ra alla en ny Trance dans som jag och min polare utvecklat p� den totalt �berundergrounda scenen i sveriges m�rka skogar.

En person tar upp en l�da fr�n dansgolvet....sen �ppnar denne l�dan som en kyl..tar ut en burk och st�ller ner l�dan. Sen �ppnar denne burken och dricker. Varp� han\hon ger burken viddare till n�sta dansare som ox� tar en slurk.
Detta kan givetvis utvecklas till att man har flera l�dor med olika drycker. Eller varf�r inte en bit kaka att �ta.

Det l�ter riktigt ballt det d�r Fan vad m�tt man ska bli efter ett tag ass�

Pages (2): « 1 [2]