TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- För mycket pers här..
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Aendy on Sep-03-2003 20:30:

quote:
Originally posted by JayBee

jag tar tillbaks det jag skrev aendy. du har rätt.

Du argumenterar som ett barn i trotsåldern. Kan inte du hålla dig till TC istället?

Posted by JayBee on Sep-03-2003 20:31:

quote:
Originally posted by Aendy
Du argumenterar som ett barn i trotsåldern. Kan inte du hålla dig till TC istället?

jag ber om ursäkt vad mer vill du att jag ska göra?

EDIT: ifall att du tror jag är oseriöst så tänkte jag bara säga att jag inte är det.

Posted by Glorie on Sep-03-2003 20:40:

Sad

usch vad det är tråkigt det här...

jag tror de personer som anklagas för att skriva onödiga inlägg har tagit det till sig nu och kommer att tänka på det i framtiden. lägg ner stridsyxorna, pläs

Posted by St_Andrew on Sep-03-2003 20:46:

Tycker hela denna tråden bara är upplagt för flamewar. Tycker det är fan så mycket fjolligare o hålla på o klaga som ni gör än att skriva ett o annat off topic inlägg. NÄSTAN allt som skrivs har med tråden att göra, det vanligaste som inte har med tråden att göra än nog när någon klagar på att detta var ingen lämplig tråd. MEN LÅT DEN VARA DÅ! om den är tråkig skriv inte i den o den glider snabbt ner i botten på forumen.

Vill ni ha seriösa diskutioner om enbart musik eller egna produktioner så finns det forum på TA för det oxå, såvitt jag fattat det är den svenska sektionen till för att svenskarna ska lära känna varandra bättre och inte bara till för att diskutera trance. Ett sorts allmänt forum.

KOM IGEN NU SWETAS! ge upp o acceptera att andra oxå vill vara med i erat fina community, kramas istället för att bråka =)

Posted by GyLLe on Sep-03-2003 20:49:

Nu känns det som denna tråden har gått lite över gränsen.. och jag har inget emot dej JayBee men det var samma sak i Emu Poll tråden dit skulle du också "flumma"... jag vet inte hur länge jag hängt på SweTa men det är runt 1 år skulle jag tro.. och jag ligger inte ens nära 500 posts.. beror delvis på att jag inte är så kunnig (som tex Rebel9, Steve, Mind mm) men också att jag inte orkar skriva för oftast när man läser Threden så har den redan ballat ur!!

Tycker att det är kul med nya kunniga personer här.. men ALLA kan väl sluta skriva LOL och sådana utryck för dom är helt värdelösa!!

//

GyLLe

Posted by JayBee on Sep-03-2003 20:54:

quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
Nu känns det som denna tråden har gått lite över gränsen.. och jag har inget emot dej JayBee men det var samma sak i Emu Poll tråden dit skulle du också "flumma"... jag vet inte hur länge jag hängt på SweTa men det är runt 1 år skulle jag tro.. och jag ligger inte ens nära 500 posts.. beror delvis på att jag inte är så kunnig (som tex Rebel9, Steve, Mind mm) men också att jag inte orkar skriva för oftast när man läser Threden så har den redan ballat ur!!

Tycker att det är kul med nya kunniga personer här.. men ALLA kan väl sluta skriva LOL och sådana utryck för dom är helt värdelösa!!

//

GyLLe

yes yes jag ber om ursäkt för det. jag har mycket att lära mig. ledsen för det.

Posted by GyLLe on Sep-03-2003 21:02:

quote:
jag har mycket att lära mig

jag tycker det bara handlar om sundtförnuft,,, men som sagt har inget emot dina trådar utan bara just dom i denna tråden (fast dom är ju borttagna nu) och dom i EMU tråden.. nog sagt om det här..

Posted by SWE_TRANCE on Sep-03-2003 21:14:

men asså..nu måste jag ge mig in i diskussionen igen

Detta med att "sluta skriv såna löjliga förkortningar" (ex. lol, btw m.m.) "Dom är ju helt fjolliga.."
Ska man sluta skriva smileys också?

Själv tycker jag att så länge personen tillför diskussionen något så får den skriva (ursäkta språket) hur fan den vill!!

Låt folket skriva hur dom vill, så länge dom skriver nåt vettigt!

Skickar över tangentbordet till näste man.. gnight!

EDIT: Verkar som om jag har missuppfattat detta lite med förkortningarna.. Men jag lämnar kvar mitt inlägg för att folk ska fatta minm edit..så GONATT

Posted by reveal on Sep-03-2003 21:16:

beträffande förkortningar, smileys, "lol", etc, så är det väl klart att de är ok, ingen som tycker annat väl? bara tråkigt i de fall som en post endast är ett ensamt "lol" eller så

för övrigt: bra att vi i sweta-famlijen pratar ut

Posted by GyLLe on Sep-03-2003 21:20:

okej jag förklarar mig lite...

angående LOL så menade jag att jag tycker dom inläggen är helt meningslösa om man BARA gör en post om innehåller LOL... men om det finns en tanke bakom posten så är det helt okej med mej!!

[edit] // reveal hann skriva ett inlägg när jag skrev mitt.. men jag har kvar mitt inlägg bara alla vet vart jag står i denna diskussion.

Posted by SteveTranz4ever on Sep-03-2003 21:28:

quote:
Originally posted by reveal

för övrigt: bra att vi i sweta-famlijen pratar ut

Jag håller med, det är väl antagligen en del som ligger å bubblar för en del och luften kanske behöver rensas, bättre det här i en enskild tråd än i flera andra trådar...

Lite freedom of speach är bara bra.. .för övrigt säger jag som många andra att stämningen är bra på TA... Vi har haft det värre kan jag minnas... Alla skriver olika och uttrycker sig olika ochdärför uppstår lätt missuppfattningar, ironi är kanske en av dom former att skriva som orsakar mest missuppfattningar om man inte gör det på rätt sätt men med lite tålamod och förståelse så funkar det...

Säger som Ali G "Keep it real"

[edit] Oavsett vad det finns för avdelningar på TA så är det bra att det även förs diskussioner på SWETA då kanske inte alla känner sig så säkra på det engelska språket att dom vill ta upp saker och ting där

Posted by Vizay on Sep-03-2003 21:35:

lite gnabb tror jag måste tillåtas, så länge det inte går överstyr i feta flamewars osv...folk måste kunna va ärliga mot varandra, kunna säga vad man tycker om varandra (så länge det inte blir kränkande)

det kan tom. hjälpa upp stämmningen här på TA lite granna om folk ger varandra lite kritik i beteende, givetvis går jag inte ut å säger nu att ni ska skriva till alla å säga vad dom gör bra å dåligt eller ge varandra betyg eller skälla på varandra men om nån gör nått fel...spela inte överlägsna utan försök att va lite konstruktiva, säg till personen vad den gör för fel å ge förslag på bättring eller nått...tror det skulle hjälpa otroligt istället för att alla bara dissar folk så fort nån gör nått dumt...

att jämt å ständigt göra rätt tar en livstid, att göra ett misstag tar inte mer än en sekund

Posted by AC. on Sep-04-2003 00:43:

Lustigt... Jag klagade på samma sak, fast för snart ett år sedan.

Mitt intresse har dessvärre dalat kraftigt för forumet det senaste halvåret pga av olika anledningar. Viktigt är kanske att säga att den största anledningen till det dalande intresset från min sida inte är pga av kvalitetsförlust. En annan sak jag känner att jag villpeka ut är att det är forumet som jag tröttnat på inte folket i sig.

När folk ändå är igång och klagar på jaybee så kan jag bara tillläga att Jaybee lyckats med konstycket att vinna sin egen utlysta tävlning i tråden där reveal uppmanade alla att skriva endast en gång, varpå jaybee nu skrivit två. Grattis.

Posted by mindshooter on Sep-04-2003 06:40:

quote:
Originally posted by St_Andrew
Vill ni ha seriösa diskutioner om enbart musik eller egna produktioner så finns det forum på TA för det oxå, såvitt jag fattat det är den svenska sektionen till för att svenskarna ska lära känna varandra bättre och inte bara till för att diskutera trance. Ett sorts allmänt forum.

Ville bara lägga ett inlägg på det
De lokala forumen är från början till för att informera om den lokala scenen, fester osv. Men är även ett bra ställe för oss att prata vårt eget språk och lättare kunna utrycka oss
Är inget totalt Off topic ställe.

Är bra att folk säger vad dom tycker och tänker... Men sluta upp med personliga påhopp...skitråkigt

Posted by JayBee on Sep-04-2003 07:11:

quote:
Originally posted by AC.

När folk ändå är igång och klagar på jaybee så kan jag bara tillläga att Jaybee lyckats med konstycket att vinna sin egen utlysta tävlning i tråden där reveal uppmanade alla att skriva endast en gång, varpå jaybee nu skrivit två. Grattis.

det där var faktist ett mistag, jag glömde ta bort den gamla. försökte bara vara hjälpsam och gorde ett hederligt misstag som vem som helst skulle kunnat göra :P

Posted by zamson on Sep-04-2003 07:49:

quote:
Originally posted by ice_key
Håller med totalt..... uttryck som: *lol*, nOOb, 0_o, WTF, BTW + ett antal flera är för töntar o fjortisar.... orkar inte folk skriva vad som ska så kan dom hålla sig för sig själv....

men snälla... fan va sur jag blir - förstå att detta är internet och jag blir så trött på alla som inte klarar av internetförkortningar som "lol". tycker att den här tråden ballar ur - det handlar inte längre om "att det är för mycket pers här". Nu ska vi plötsligt vara vuxna allihopa och att använda förkortningar - på internet...nej d går inte för det är för fjortis! Nä Mind lås den här tråden och börja låsa andra onödiga trådar.. På så sätt kommer TA bli bättre - om moderatorn låser trådar som antigen är reposts , innehåller bumpning eller ses som onödig. KAnske ska vi ha en till moderator? (...steve?? kanske).

Posted by impulze on Sep-04-2003 08:14:

om jag får säga mitt så tycker jag att de som "irreterar" sig på onödiga threads osv, ge fan i att läsa skiten? ge er bara in på det som intresserar er, faktum är att en så här diskussion gör inte saken bättre , det är bara en av de "tråkigare" threadsen och är sorglig att läsa.. anser ni min åsikt som idioti, ignorera den också.. men alla här borde väl förstå att ens ta upp en sån här sak och att diskutera den, gör inte saken bättre, ge allt en chans så är nog "rummet städat" efter ett tag, om inte, lev med det och skit i det ni anser vara ointressant på forumet. Puss och Kram säg

Posted by SteveTranz4ever on Sep-04-2003 08:20:

Hmm nja njä... e man barslig eller fjortis för att använda förkortningar så måste Timbuktu, eller vad den svenske rapparen heter, vara den mest barnsliga av alla då han gjorde en hel låt med enbat förkortningar MVH.

Själv tror jag inte på att stänga ner trådar allt fö lätt det skulle göra stämningen hårdare och mindshooter skulle ses som en envåldshärskare som styrde å ställde som han ville...

Jag tycker det fungerar bra som det är... Man måste bara ha lite positiv syn på diskussioner och öppen för andras åsikter och tankar, inte bara ta allt som kritik, har ni tänkt på att det är i en text svårt att uttrycka sig med en viss sinnes stämmning som man istället lätt hör IRL på en persons röst. Om man har en dålig dag så läse man gärna allt lätt med en lite mer negativ attityd och kanske lätt kan tolka vissa saker som gnäll eller gräl...

Jag kan vara ställföreträdande mod om mindshooter skulle förvinna under en längre tid pga. tex. studier men så länge så räcker det med en mod

KRAM på ALLA

Posted by teski on Sep-04-2003 08:22:

Hmm...

om man tänker efter: alla som är här, användarna...
de är i olika åldrar... det är klart trådarna går lite off-topic ibland.. Men det är ju det som är själva charmen med det hela..

Hur gör ni när ni pratar om något med en vän?

-"Åh, fin volvo.. mjo den var ju blå o fin.. snygga däck oxå.. ja volvo är bra.. mkt bra.. "

"njae.. är mer inne på audi.. de är bra o fina.. robusta o så.. "

-"Hmm.. tysktillverkat...? Mjo.. det har du rätt i, det är bra.. men volvo är fortf bilen för mig"

-"jadu.. appropå bil.. hur gick besiktningen?"

-"mjae.. missade den tyvärr igår för min son hade magont"

-"oh fa, hur gammal är han då?"

Såhär pratar man i verkliga livet...
Varför gäller andra regler online?

Osså, som ngn sa... trist ni klagar.. o gör ny topic bara för att klaga.. Jag har inte varit här så länge.. men jag har varit på andra forum, är även admin på andra forum, o då har denna fråga dykt upp även där... självklart så är det tråkigt att vissa skriver onödiga poster... som enbart "lol"... eller dyl.. utveckla er lite
Och om ett topic efter ett tag får er att tänka på ngt annat.. så borde man väl ta upp det oxå? Eller .. bestämmer ni hur tankegångarna ska gå? *skaka på huvudet*

Krama om varandra istället... *tycka*

/teski

Mina två kronor..

Posted by impulze on Sep-04-2003 08:32:

quote:
Originally posted by teski
Hmm...

om man tänker efter: alla som är här, användarna...
de är i olika åldrar... det är klart trådarna går lite off-topic ibland.. Men det är ju det som är själva charmen med det hela..

Hur gör ni när ni pratar om något med en vän?

-"Åh, fin volvo.. mjo den var ju blå o fin.. snygga däck oxå.. ja volvo är bra.. mkt bra.. "

"njae.. är mer inne på audi.. de är bra o fina.. robusta o så.. "

-"Hmm.. tysktillverkat...? Mjo.. det har du rätt i, det är bra.. men volvo är fortf bilen för mig"

-"jadu.. appropå bil.. hur gick besiktningen?"

-"mjae.. missade den tyvärr igår för min son hade magont"

-"oh fa, hur gammal är han då?"

Såhär pratar man i verkliga livet...
Varför gäller andra regler online?

Osså, som ngn sa... trist ni klagar.. o gör ny topic bara för att klaga.. Jag har inte varit här så länge.. men jag har varit på andra forum, är även admin på andra forum, o då har denna fråga dykt upp även där... självklart så är det tråkigt att vissa skriver onödiga poster... som enbart "lol"... eller dyl.. utveckla er lite
Och om ett topic efter ett tag får er att tänka på ngt annat.. så borde man väl ta upp det oxå? Eller .. bestämmer ni hur tankegångarna ska gå? *skaka på huvudet*

Krama om varandra istället... *tycka*

/teski

Mina två kronor..

regler existerar inte, men alla har olika synpunkter om vad som är kul att läsa eller inte, onödiga inlägg förekommer, men det är inget brott, finn er i det.. detta är en onödig tråd, hur skulle det se ut här om det bara pratades musik? att man skulle behöva tänka "nu MÅSTE jag skriva något relevant", aningen stelt kanske.. ta bort den här tråden och se i framtiden bort från sånt som inte intresserar er..

Posted by SteveTranz4ever on Sep-04-2003 08:43:

Visst ä det så att dte ine finns några regler men det är en aning repsektlöst om man har en diskussion tex. ämnad för enbart en fest, inte pratar man som en stel pinne eller e ren fakta form men när det pratas om nåt som är totalt ovidkommande och det pågår en sida eller fler så är det inte rätt i min mening, då hör den diskussionen hemma någon annanstans, eventuellt i klotterblanken.... Har jag inte rätt ?

Posted by impulze on Sep-04-2003 09:49:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Visst ä det så att dte ine finns några regler men det är en aning repsektlöst om man har en diskussion tex. ämnad för enbart en fest, inte pratar man som en stel pinne eller e ren fakta form men när det pratas om nåt som är totalt ovidkommande och det pågår en sida eller fler så är det inte rätt i min mening, då hör den diskussionen hemma någon annanstans, eventuellt i klotterblanken.... Har jag inte rätt ?

jo visst vore det bäst om man höll sig till ämnet i en thread, eller iaf nån typ av sammanhang..

Posted by mindshooter on Sep-04-2003 10:17:

Mitt jobb är inte att sitta och rensa bland trådar som jag (eller nån annan) är onödiga. Mitt jobb är att synas så lite som möjligt i moderatorform, iaf så länge det gäller att göra saker som irriterar någon på något sätt, genom att stänga en tråd t.ex.

Med tanke på hur lite jag har att göra (för att alla här är så snälla ) så anser jag verkligen inte att det behövs en till...

Tycker att teski säger något bra också. Trådan kan glida iväg, och det kan vara bra ibland. Glider dom iväg för mycket tycker jag dock att man kan öppna en ny tråd. Detta vet jag har hänt flera gånger.

Jag tror inte att allt kan gå in under klotterplanket, det är så pass många olika topics som folk vill skapa, om alla skulle göra det under klotterplanket så skulle det vara så många olika diskussioner i en och samma tråd att det inte skulle gå att hålla reda på...ungefär som att slänga in ett helt forum i en tråd.

Vad som behöver göras är att folk tänker en extra gång innan dom postar en ny tråd...är det nödvändigt att skapa en ny? Det finns en chill-out del på TA för trådar som inte har nån rellevans, posta där och länka till den tråden i klotterplanket så kan man diskutera saken där.

Förkortningar är vanligt på nätet och det är bara att vänja sig vid...använder det själv för att förenkla mitt skrivande. Inget att haka upp sig på.

I tråden "Läs detta alla nya!" står det klart och tydligt att inlägg som saknar relevans typ som "lol" endast helst ska undvikas.
Jag är ingen diktator som sitter här och kollar med onda ögat på dom som skriver såna inlägg men händer det för ofta är det bara tråkigt.
Ser jag att det finns folk som av någon anledning (fråga mig inte varför) skulle sitta och tydligt posta bara för att få massa posts så har jag inga problem med att nollställa den personens postcount. Detta har aldrig hänt och jag tror inte det kommer behövas heller...

skärp er nu vet att ni kan

Posted by teski on Sep-04-2003 10:41:

Mindshooter, du är en jättebra modd med fötterna på jorden..
tack att du inte leker Gud eller liknande.. skönt att du förstår *kram*

Jag är även glad över att du tyckte jag sa ngt vettigt *ramar in citatet o hänger det på väggen*

/teski

Posted by reveal on Sep-04-2003 12:12:

[Johans personliga åsikter]

Självklart kan, kommer och får innehållet i en tråd att göra att nya tankar uppkommer, varpå en diskussion tar nya vändningar. Det är inget fel med det, det är ju helt naturligt och det är det som driver en diskussion framåt. Att en tråd som är skapad att handla om ett visst ämne i slutändan kanske handlar om något annat är inte fel, så länge "alla är med på det". Tråkigt är däremot när det börjar snackas ovidkommande skit på ett sådant sätt att huvudämnet lämnas utan att det är färdigdiskuterat, eller att det påpekas hur löjligt det är att diskutera, eller nåt liknande.

Beträffande förkortningar så kan man tycka vad man vill om dem, men faktum är att de lär användas även i fortsättningen. Jag personligen kan störa mig på att folk stavar jävligt dåligt ibland, men det håller jag för mig själv, jag tror inte att ni andra är intresserade av att jag gnäller på er, och jag själv är inte intresserad av att gnälla heller. På samma sätt kan jag mycket väl tänka mig att folk stör sig på förkortningar, men det är bara att svälja! Man måste acceptera en hel del här i livet, att folk använder förkortningar är väl knappast ett stort problem i sammanhanget. Däremot tycker nog de allra flesta (alla?) här att man kan försöka skriva hyfsat vettiga inlägg. Att endast uttrycka sig med hjälp av ett "lol" eller en smiley eller liknande är i de allra flesta fall meningslöst. För att ta ett av svenska delens kändaste citat, "man kan utveckla sina tankar lite" (Mindshooter).

Att vi är "för många" här tror jag inte ska tas alltför bokstavligt. I en tråd jag skapade i syftet att kontrollera hur många som finns på forumet har vi kommit fram till att drygt 60 personer hänger här, mer eller mindre regelbundet. 60 personer är ungefär halva min klass. Vi är inte för många personer. Jag tror budskapet är det, att det på den allra senaste tiden kommit in fler personer än normalt per tid. Detta gör att en regelbunden TA-besökare kan känna att det inte är "som förr". Han eller hon måste sätta sig in i ett antal nya personer. Det kanske upplevs som svårt att kommunicera på samma sätt man tidigare gjort. Även jag tycker så. Den senaste tiden har det kommit in många fler än det brukar. Jag antar att det tar en tid innan folk sätter sig in i hur vi - den sammansvetsade svenska delen - fungerar. Jag upplever det som att många, inte alla men många, nytillkomna försöker komma in i gänget för fort. Själv hängde jag på forumet, läste och lärde mig, i flera månader innan jag ens registrerade mig. Tyvärr händer det ibland att folk registrerar sig direkt, lägger några inlägg, för att sen inte återkomma. Detta upplevs av de flesta som ett störande moment. Ibland måste nytillkomna förstå att vi har en "sund skepsis" mot nytillkomna, eftersom vi har erfarenhet av mindre seriösa nytillkomna. Men så är det väl i alla sammanhang? Inte kommer man till en ny klass och börjar styra och ställa direkt, nej man väntar och känner av läget. Så är det kanske inte på internet...

Så kallade off topic-trådar har jag inget emot. Det är väl självklart att vi inte bara är intresserade av trance. Själv gillar jag idrott, hänga med polare, uppskattar ett gott skratt, läsa någon rolig artikel, testa nåt nytt spel, skvallra, gå ut och festa, allt! Det är trance som fört oss samman, och det är trance som genomsyrar våra trådar. Ungefär hälften av trådarna är starkt tranceinriktade, ytterligare ett tiotal procent har en "touch of trance". Jag förstår att inte allt ryms i klotterplanket.

Naturligtvis är det inte som förr, inget är som förr. Vi som varit här länge känner varandra bättre än de som varit här en kortare tid. Det är inte så konstigt att nya människor kan uppleva det som att trådar skapade av de som varit här länge, svaras på ett seriösare sätt. Inte konstigt, vissa av oss har känt varandra i över två år!

Vi på svenska delen har alltid välkomnat nya medlemmar. Så fort en person lägger ett inlägg för första gången är det säkert 4-5 stycken som svarar med ett välkomnande! Det måste ju betyda att vi gärna tar emot nya medlemmar, eller hur?

Hårdare moderering tror jag inte på. Folk måste ha rätt att uttrycka sig. Vi har regler emot reklam, regler emot fildelning och personangrepp tycker vi nog inte heller om (så länge de inte är befogade). Trådar av dessa kategorier stängs, eller dör av sig själva. I övrigt måste man få uttrycka sig som man vill. Om detta sen går hem hos de andra medlemmarna, och man vinner respekt, det är en helt annan sak. Bara för att man får säga vad man vill innebär inte att jag håller med.

Var ödmjuka mot varandra, visa respekt!

[/Johans personliga åsikter]

Pages (3): « 1 [2] 3 »