TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Klubbar i Stockholm
Pages (2): « 1 [2]
| quote: |
| Originally posted by Gaby Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/l�rdag Massive (House/prog)-------------> L�rdagar Klub One (trance)-------------------> L�rdagar |
, men vaf--n ligger dessa?
Club one p� chiaro vid stureplan.
clara ligger p� en avgata till drottninggatan, mellan sergels torg och gamla stan.
f.�. �r det n�rmsta man kommer trance p� clara rednex, scooter, tetris l�ten osv.. iofs en g�ng spelade dom dj mangoo - eurodancer, den e faktiskt lite nice.
Haha, okej att tr�den �r gammal, men jag beh�ver verkligen hj�lp med att hitta klubbar i Stockholm som spelar EDM, spelar ingen st�rre roll vad det �r, jag �r villig att expandera mina vyer
S� himla tr�tt p� R'n'B klubbar �verallt och fjortisfester, f�r mycket "status-t�vling", man blir bara less p� sm�rjan.
S�, n�n som kan ge lite tips p� vart man kan g� som EDM addict?
Har inte koll p� allt men h�r �r lite iaf. som h�nder i helgen...
Funked Up (r�tt nytt och dom f�rs�ker v�l etablera sig en del)
Date: 2006-03-02
Time: 22:00 - 03:00
City: Stockholm
Price: Free entrance
DJ's:
- Inkfish
- Johan Lindquist
- John Traxx
Ingen d�lig lina heller !
Tribalism (k�r varje fredag p� Moatje n�ra centralstation)
Date: 2006-03-03
Price: 60 SEK innan kl 23, 120 SEK efter
Website: http://www.tribalism.se under construction
DJ's:
- Chris Lake (www.cris-lake.com)
- Ken1/kenuna
- Esteban Nunez
Vi flyger �ver Chris Lake p� fredag. Han m�ste vara en av v�rldens hetaste producenter och djs just nu. Med sin hybrid av funkig smutsig big room house, progressive, electro, beats och tech-house har han crossover potential som f�. Han supportas av s� skilda djs som Micah, Max Graham, Sander Kleinenberg, Steve lawler, Chris Cargo, D-Nox, Paul van Dyk, Lee Cabrera, Digweed och Dave Seaman f�r att n�mna n�gra f�. Chris Lake har de senaste �ren producerat klubbklassiker som de fantastiska "Filth" och "MalteserGeezer" tillsammans med Rowan Blades, attitydstinna electropumpiga "Until She Rises" blytunga trippiga "Wrong Turn" med Rhythm Code och senast den pianofantastiska "Changes" sl�ppt p� Desyn Masiellos Alternative Route precis som "Filth".
N�gra helger fram�ver p� Tribalism

Grodan (K�r ofta fester, har inte full koll men kolla alltid deras sida f�r kommande fester med Sveriges/v�rldens b�sta house-DJs)
Date: 2006-03-06
Arranger: Grodan Cocktail Club
Website: http://www.grodan.se/cocktailclub
DJ:
- Joel Mull
DEN 12e MARS KOMMER TIGA TILL GRODAN
H�r >> p� Liquidsunset.org listar jag de flesta festerna runt om i Sverige (inga UG)
omfg, Paolo Mojo p� Tribalism, coooolt 
bah - hata stockholm 
en vacker dag n�r jag blir stor ska jag banne mig bos�tta mig d�r s� att jag slippe ruttna h�r hemma...
Stockholm is teh shit 
| quote: |
| Originally posted by Gate 42 Stockholm is teh shit |
Detta l�ter onekligen intressant !
S� du trodde att det var slut med Epilog, men icke sa Nicke nu �r det dags igen.
Premi�ren l�rdag den 18 mars bjuder Epilog-g�nget in 6djs under 8 timmar f�r 150kr
och sj�lvklart fri bar som vanligt.
Epilog �r ingen vanlig Stockholmsklubb utan en r�tt s� ovanlig f�reteelse.
Du betalar entr� h�r som p� alla andra klubbar men skillnaden �r att all dricka i baren
�r 4-FREE!
P� Epilog �r det alla som festar, samt djn och musiken i centrum
och det �r det som skapar den of�rgl�mliga klubbkv�llen.
Dj�s l�rdagen den 18 mars:
Jack M�rner (Epilog resident)
Inder Eek (Queen Of Sound/Clubstockholm)
Jeff Cooper (LaserBoy)
Resten av djserna TBA!
L�rdag den 18 mars
Plats: Wallingatan 32-34 [Karta]
Tid: 22:00 � 06:00
�lder: 20�r
Pris: 150kr
F�rk�p: 150kr p� PlusGiro/PostGirot 1407485-1 och ange f�r- och efternamn,
personnummer (6 siffror) och mejladress f�r bekr�ftelse. K�per du f�rk�p s� �r du
garanterad insl�pp mellan 22-04 den 18 mars.

Lite nytt p� g�ng i Stockholm !
Paolo Mojo @ Tribalism
Date: 2006-03-24
Country: Sweden
Arranger:
Price: 80 SEK before 23:00 / 120 SEK after 23:00
Website: http://www.tribalism.se
DJ's:
- Paolo Mojo(excession, Gallery, Gods Kitchen, UK)
- Dana Bergquist
- Henrik L�wenhamn
Funked Up
Date: 2006-03-30
Price: Free entrance
DJ's:
- JdotP
- Esteban Nunez
- Johan Lindquist
- Johan Traxx
Nu �r det dax f�r Funked up @ Snaps igen!
Torsdagen den 30e mars blir det house,
(tech, electro och progressive) samt trance och techno.
Tribalism & BZO pres Destination Disco feat Freq
Date: 2006-04-01
Time: 21:00 - 03:00
Arranger: Tribalism
Price: 120 f�rk�p, 160 i d�rren.
Website: http://www.tribalism.se
DJ's:
- Freq (Iboga, New Zeeland)
- David West (Ajunabeat)
- Ken1 (Tribalism)
- Morg (Flexible)
- JdotP (Fokused)
- Danijel Alpha (bastard.se)
- �ke Ceder (Liquidsunset.org)(tbc)
- DJ Gustavo (Lissabon,Portugal)
- Glenn C (Iboga, UK)
- Amtrakks
- Danma
- Bengt Bengtsson
Den 1/4 blir det stor baluns i regi av tribalism o bzo med tre dansgolv med trance, house, tribal, electro, techno och progressive och tillh�rande VJs. Som huvudnummer bjuder vi p� Freq som sl�pper ett nytt album i maj. Detta blir en exklusiv sverigedebut f�r Freq.
Obs! endast medlemmar sl�pps in p� festen s� g� in p� hemsidan och registrera medlemskap(sidan under konstruktion men medlemskap g�r att registrera) eller kom f�rbi tribalism @ moatje. F�rk�p kommer finnas from onsdag den 22/3 p� fade records p� sk�negatan mitt emot Koh Pangan och CUM p� Norra kyrkogata 21 samt p� fredagskv�llarna p� moatje.
F12 (Fredsgatan 12) fre/l�r �r annars ett givet st�lle f�r house �lskare . De har bara �ppet under sommaren dock eftersom det �r ute p� terassen (med sk�n utsikt �ver Riddarfj�rden btw
)
S� dit ska man dra om man gillar house!
mvh
/Joseph
N���eeeejjj e Paolo Mojo nu p� fredag, grr 
�r skapligt sugen p� Mojo i helgen. Hoppas man �r up for it n�r veckan g�r mot sitt slut...
�r det inte nu p� fredag MB's nya klubb drar ig�ng ocks�? �n s� l�nge vet man ju varken plats eller lina... hmm.. 
Kunde ber�ttat tidigare...
V�lkommen till Monday Bars nya veckoklubb ANGEL. Vi har smygpremi�r p� fredag 24 mars. Klubben kommer att h�lla till i nyrenoverade restaurang Riddark�llaren p� Riddarholmen i Gamla stan. Du har kanske redan varit d�r p� gayklubben Lino (l�rdagar) eller indieklubben Metropolis. Efter ny�r har ny ledning tagit �ver och man har gett lokalerna en ordentlig ansiktslyftning i form av ny inredning och b�ttre ljud & ljus.
ANGEL �r t�nkt att fylla det tomrum som finns bland dansklubbar i Stockholm med inriktning trance och house. Som vanligt v�lkomnar vi en bred, �ppenhj�rtig och tolerant publik. Vi har ocks� valt att aktivt delta i kampen mot knark i krogmilj�. Hos oss g�ller nolltolerans. Vi v�rnar om dig som g�st och vill att du ska m� bra!
P� smygpremi�ren t�nkte vi vara lite extra gener�sa och bjussa de 300 f�rsta g�sterna p� fri entr�, s� h�ng p� l�set om du vill f� en fripl�t till ANGELs f�rsta kv�ll, Vi �ppnar redan kl 22 och st�nger 03. P� trancegolvet spelar kryssningsfavoriten JACE fr�n �bo samt resident Johnny Boy och p� housegolvet Henrik Tornberg fr�n Sylvester. F�r lasern tackar vi Filip "Laserboy".
F�rdbeskrivning:
Ta tunnelbanan till Gamla Stan. Efter sp�rrarna, ta till h�ger mot Riddarholmen, h�ger igen, titta rakt fram, kisa om du gl�mt glas�gon.. Jajam�n, du har hittat r�tt!
V�lkommen till ANGEL �nskar
Staffan, Johnny och Bernhard
HITTA till Riddark�llaren / ANGEL !
http://hitta.se/pink/7/WjAg3sCIv8tofZiXY6FA==.aspx
Grymt l�ge !
Fan jag missar premi�rkv�llen 
jag missar det ocks� eftersom jag ska p� paolo mojo
grymt l�ge dom har hittat, jag kanske dyker upp p� premi�rkv�llen faktiskt trots allt 
nog fan ska man dit, �r ju ett stenkast hemifr�n dessutom
EFTERFEST 
tummen upp f�r stockholm ![]()
�r det n�gon som vet vart �ldersgr�nsen kommer att hamna?
Vill helst inte �ka in om jag inte vet om jag ens kommer in liksom