TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Citat
Pages (2): « 1 [2]

Posted by mindshooter on Oct-01-2003 20:57:

s� du menar att bara f�r att feminism inriktar sig p� j�mst�lldhet mellan k�nen och inte mellan alla raser\k�n\�ldrar\l�ggningar s� �r det inte bra?

J�mmst�lldhet �r ett stort ord, feminism �r ett ord f�r j�mst�lldhet mellan k�nen... vad �r det f�r fel att det finns ett ord p� just det begreppet och att vissa lever efter det?

Det �r v�l bra att man kan tycka att t.ex djur �r mindre v�rda men fortfarande vara feminist och tycka att kvinnor och m�nn �r lika v�rda...

Posted by St_Andrew on Oct-01-2003 21:30:

quote:
Originally posted by mindshooter
s� du menar att bara f�r att feminism inriktar sig p� j�mst�lldhet mellan k�nen och inte mellan alla raser\k�n\�ldrar\l�ggningar s� �r det inte bra?

Jag skulle inte vilja s�ga att feminist �r ett ord f�r j�mst�ldhet mellan k�nen, snarare ett ord f�r kvinnors r�tt. Inget fel med det, men jag st�r inte bara f�r kvinnornas r�tt, jag st�r f�r ett totalt j�mlikt samh�lle, alts� e jag inte feminist utan n�got annat.

Posted by Glorie on Oct-01-2003 21:31:

Angry Re: Citat

quote:
Originally posted by sipowitz
Hehe nedan kommer ett citat som jag fick tillskickat av mig, kommer kanske r�ra upp en hel del k�nslor... men faen, this is true!

Ny dag, dags att reta upp folk! Inte avsiktligt, inte medvetet. Oh nej, detta var helt oplanerat, jag �r oskyldig som ett lamm.

Varf�r �r det s� att de som �r emot ditt och datt alltid �r minst l�mpade f�r just ditt och datt? Avskyr du matematik �r du s�kert inte lagd �t det matematiska h�llet. De som �r emot porrindustrin �r d�liga p� sex, lider av underm�ligt sj�lvf�rtroende. Vissa avskyr att festa f�r att de inte har n�gon att festa med. Ibland h�r man folk prata om hur mycket ragg det �r ute p� krogen, och irriterar sig p� detta. Som observat�r l�gger man d� ocks� m�rket till, att samma som irriterade sig p� festragget oftast �r fula. Visst kan det tyckas att hela utelivssystemet �r uttjatat och hj�rnd�tt i varje skrymsle, ragg och r�supande. Jag �r sj�lv av den �sikten, men det m�ste �nd� p�pekas att de som st�r sig p� enskilda detaljer som just raggnigen, ofta �R fula. Femenisterna tillh�r ocks� allt f�r ofta kategorin �fula� Dom st�r sig p� att vackra kvinnor f�r f�rdelar, tyv�rr �r vi genetiskt programmerade att f�redra fagra anleten �n femenisternas gristrynen. Sen har vi alla v�nsterfjollor som nu besudlar nationen med sin kommunistsm�rja. Dessa �r ofta fattiga outbildade ungdomar som irriterat sig p� rikare folk sedan ung �lder. H�gertokar �r ofta �ldre och kommer ofta fr�n rika familjer i storstaden med �fin� utbildning. Feta hatar att motionera och ofta �ven sport i allm�nhet, f�r att dom �r d�liga p� detta. Folk som hatar internet har aldrig l�rt sig anv�nda internet eller datorer. Folk tenderar att - lustigt nog - avsky det dom inte �r bra p�.
D� �r fr�gan, vad �R bra och vad �R d�ligt egentligen?
Mitt svar �r att det inte finns n�got bra eller d�ligt.
Sup, knarka, spela in porrfilm f�r all del, bara ni har vett nog att se saker fr�n andras synvinklar. Skildra er verklihetssyn ur andras �gon s� l�r ni med tiden m�rka ett och annat. Saker �r s� solklara som de verkar.

-------------------------

Den partiledare som drar detta som sitt valtal inf�r n�sta val kommer jag r�sta p� hehe

Inl�gg som det h�r s�nker kvalit�n p� TA n�got s� kopi�st. Jag l�gger mig inte i n�n feministdiskussion, som f�ljer efter, utan kommenterar just det f�rsta inl�gget. (Och den person som skrivit det d�r, som sipowitz postade, torde vara skadad.) Jag brukar inte bry mig om s�na h�r inskr�nkta inl�gg i forumet, men det h�r g�r mig uppriktigt f�rbannad.

"De som �r emot porrindustrin �r d�liga p� sex?"
"Feminister �r fula och har gristrynen?"
"Vissa avskyr att festa f�r att de inte har n�gon att festa med?"

Jag f�rst�r verkligen inte hur man ens kan formulera sig p� det h�r s�ttet, snacka om f�rdomar. Men nu vet man iaf vilka h�r som tycker det h�r �r bra skrivet, r�tt, "true" etc. Det �r ialla fall bra att man f�r se era r�tta f�rger!

Fy fan.

Posted by Liza on Oct-01-2003 21:36:

Re: Re: Citat

quote:
Originally posted by Glorie
Inl�gg som det h�r s�nker kvalit�n p� TA n�got s� kopi�st. Jag l�gger mig inte i n�n feministdiskussion, som f�ljer efter, utan kommenterar just det f�rsta inl�gget. (Och den person som skrivit det d�r, som sipowitz postade, torde vara skadad.) Jag brukar inte bry mig om s�na h�r inskr�nkta inl�gg i forumet, men det h�r g�r mig uppriktigt f�rbannad.

"De som �r emot porrindustrin �r d�liga p� sex?"
"Feminister �r fula och har gristrynen?"
"Vissa avskyr att festa f�r att de inte har n�gon att festa med?"

Jag f�rst�r verkligen inte hur man ens kan formulera sig p� det h�r s�ttet, snacka om f�rdomar. Men nu vet man iaf vilka h�r som tycker det h�r �r bra skrivet, r�tt, "true" etc. Det �r ialla fall bra att man f�r se era r�tta f�rger!

Fy fan.

Haha. Ja, men �ven om det �r �verdrivet s� h�ller nog m�nga med om att han/hon har en po�ng.
Jag tyckte det var lite roligt och f�rstod vad personen menade med att det ofta h�ngde ihop.
Att de som �r emot porrindustrin �r d�liga p� sex tex �r kanske lite snurrigt. Men jag blir iaf inte f�rbannad pga det. S� j�vla jobbigt �r det inte tycker jag

Posted by dbl on Oct-01-2003 21:37:

quote:
dbl: Varf�r tror du att tjocka kvinnor �r det finaste som finns i typ sydamerika medans det �r tv�rtom h�r?

om dem gillar det s� f�r la dem g�ra det... men dem flesta i v�rlden tycker nog tv�rtom.. eller nog.. dem g�r det

Posted by dbl on Oct-01-2003 21:41:

quote:

J�mmst�lldhet �r ett stort ord, feminism �r ett ord f�r j�mst�lldhet mellan k�nen... vad �r det f�r fel att det finns ett ord p� just det begreppet och att vissa lever efter det?

Det �r v�l bra att man kan tycka att t.ex djur �r mindre v�rda men fortfarande vara feminist och tycka att kvinnor och m�nn �r lika v�rda...

klart att det ska vara j�mst�lldhet, men vad har j�mst�lldhet med om en tr�dsmal tjej e underkl�desmodell?????

f�r det e ju feminister som h�ller p� att klaga p� det.

Posted by mindshooter on Oct-01-2003 21:42:

quote:
Originally posted by St_Andrew
r�relse som arbetar f�r kvinnans fulla (ekonomiska, sociala o. politiska) likst�llighet med mannen

quote:
Originally posted by St_Andrew
Jag skulle inte vilja s�ga att feminist �r ett ord f�r j�mst�ldhet mellan k�nen

s�ger du itne emot dig sj�lv nu? eller h�ller du inte med ordboken?

tror du seri�st att feminister jobbar f�r att kvinnor ska f� mer r�tt i samh�llet �n m�n? D� har du fel, f�r feminism �r precis som det st�r ovan ett arbete f�r j�mst�ldhet mellan k�nen, inte ett arbete f�r att ta �ver tronen...

Posted by mindshooter on Oct-01-2003 21:45:

quote:
Originally posted by dbl
klart att det ska vara j�mst�lldhet, men vad har j�mst�lldhet med om en tr�dsmal tjej e underkl�desmodell?????

f�r det e ju feminister som h�ller p� att klaga p� det.

feminismen propagerar f�r att kvinna ska ha mer r�tt i samh�llet �n vad dom har nu, vilket ox� inefattar r�tten att se ut hur dom vill och bli behandlade r�ttvist utan att bli d�mda hela tiden.

n�r en standard s�tts upp som �r s� pass skev som den �r d� jobbar dom mot att denna standard uppr�tth�lls, s�klart.

FOLK M�R D�LIGT AV ATT F�RS�KA BLI S� D�R SMALA

Posted by dbl on Oct-01-2003 21:58:

quote:
feminismen propagerar f�r att kvinna ska ha mer r�tt i samh�llet �n vad dom har nu, vilket ox� inefattar r�tten att se ut hur dom vill och bli behandlade r�ttvist utan att bli d�mda hela tiden.

n�r en standard s�tts upp som �r s� pass skev som den �r d� jobbar dom mot att denna standard uppr�tth�lls, s�klart.

FOLK M�R D�LIGT AV ATT F�RS�KA BLI S� D�R SMALA

jag ser inget fel alls i dem modellerna... ok, n�ra kanske ser f�r smala ut.. vissa gillar det, men jag f�redrar ju liiite mer k�tt kanske.. hehe

men vad�... e det n�n som ser ut s� som vill vara modell.. l�t henne vara det....
modell mod�t �ndras hela tiden.. just nu har det varit tr�dsmala brudar... men jag har redan sett flera modeller som b�rjar komma som inte alls e lika tr�dsmala.... mod�

och spela roll egentligen.... om n�gra fjortis brudar vill se ut som dem och f�r anorexia f�r dem ju fan skylla sig sj�lva.. skaffa b�ttre sj�lvf�rtoende eller n�tt.

bara f�r att det finns massa manliga modeller som e muskelberg typ har inte jag b�rjat gymma hela dagarna vilket inte e mycket b�ttre �n att ha anorexia. e ju knappast bra att tr�na f�r mycket.

och vad� k�mpat f�r att f� se ut hur dem vill.. klart som fan att dem f�r det... vem s�ger att dem inte f�r det???

sen finns det s�klart dem som pratar om att dem ser ut p� ett s�tt och inte tycker om dem... men vad�... det pratas om varenda en.

esteter t.ex... jag gillar inte alls deras typer av kl�der och dem som verkligen �verdriver med det typ... men det skiter la jag i.. jag gillar inte den stilen bara..

snobbar... finns m�nga som hatar dem och tycker att varenda en av dem e sviniga vilket dem knappast e.. klart att det finns dem som ser ner p� andra, men m�nga e inte alls s�nna.. inte en enda av dem jag k�nner och som dem k�nner i sin tur...

trance:are.... hur m�nga e det inte som tycker att dem som g�r runt i neon f�rgade kl�der e helt dumma i huvudet.
titta bara p� f�rsta g�ngen jag tr�ffade mind och vizay n�r vi skulle till voyageII (tror jag det va) och vi s�tter oss p� mcdonalds och k�kar... det f�rsta som h�nder e typ att n�gra fjortisar b�rjar tracka ner p� oss.. eller nja.. f�rs�ker iallafall.. vi bryr oss ju inte direkt.. va ju ganska kul egentligen.

h�rdrockar, punkar etc.... etc.... precis samma sak.

s�h�r kan man h�lla p� hur l�nge som helst...
s� det e ju knappast bara kvinnor det g�ller.. g�ller lika mycket m�n i denna fr�gan, men inte e det en massa m�n som h�ller p� att tjafsa om det.

d�remot s�ger jag det igen.. e inte alls emot j�mst�lldhet, men det e allt... resten e bara en massa skit snack

Posted by Liza on Oct-01-2003 22:17:

quote:
dbl: Varf�r tror du att tjocka kvinnor �r det finaste som finns i typ sydamerika medans det �r tv�rtom h�r?

Dom har haft en framg�ngsrik feministr�relse?

Posted by reveal on Oct-01-2003 22:34:

Det �r skillnad p� feminist och feminist. Precis som det �r skillnad p� vegetarian och vegetarian. Ni f�rst�r vad jag menar

Posted by St_Andrew on Oct-01-2003 22:40:

quote:
s�ger du itne emot dig sj�lv nu? eller h�ller du inte med ordboken?

tror du seri�st att feminister jobbar f�r att kvinnor ska f� mer r�tt i samh�llet �n m�n? D� har du fel, f�r feminism �r precis som det st�r ovan ett arbete f�r j�mst�ldhet mellan k�nen, inte ett arbete f�r att ta �ver tronen...

Sorry f�r att jag e otydlig (som alltid ), det jag menar �r att dom bara jobbar �t ett h�ll och inte �t b�da h�ll. Det finns ju faktiskt en hel del saker som feminister skulle klaga p� om det g�llde tjejer men som ingen feminist bryr sig om n�r det ist�llet �r killar det handlar om.... Saker som jag aldrig skulle kunna komma p� tanken att ens orka bry mig om, men som feminister g�r stora grejer av n�r det g�ller tjejer...

Jag hoppas verkligen att feminister inte har som m�l att ta �ver tronen men om det ska vara total j�mlikhet (vilket aldrig kommer att vara s� l�nge man j�mf�r.......) s� m�ste ju feminister jobba f�r lika r�ttigheter oavs�tt k�n/ras/l�ggning. Det h�vdar jag att feminister inte g�r d�rf�r e jag j�mlikhetnist =)

Posted by dj_hysterix on Oct-02-2003 13:38:

quote:

hahah..det d�r m�ste du backa upp! Va fan har du h�rt det ?!

Posted by AC. on Oct-02-2003 14:32:

f�rdomsfull?

En regel �r att alla esteter aldrig �r snygga men i b�sta fall s�ta.
En regel �r att alla v�nsterbrudar �r fula och kl�r sig lodigt.
En regel �r att alla regler har undantag.

Skrivet av en som r�stade p� KD och helt enligt medparten av deras v�ljare gick emot deras st�ndpunkt i EMU-fr�gan.

Pages (2): « 1 [2]