TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Nån som fått sina The Lab-pengar tillbaka?
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by reveal on Oct-21-2003 23:24:

quote:
Originally posted by zamson
njaaa..skulle nog inte använda "goodwill" det är nog det sista jag skulle säga.. jag menar ett proffsigt företag hade betalat tillbaka vid det här laget. Är det verkligen "goodwill" att betala tillbaka pengar som egentligen Ska vara dina från början?

du har rätt
men det jag menade var att de vill göra gott för sig, och det kallade jag, kanske lite slarvigt, för "goodwill"
goodwill betyder ju ursprungligen "välvilja"

Posted by Gaby on Oct-22-2003 06:19:

quote:
Originally posted by mindshooter
Detta kommer inte rinna ut i sanden...det är lätt att ge festfixare dålig promotion...hundra gånger lättare än att ge dom bra promotion...se bara hur lätt deras förra fest föll i träsket...p.ga rykten... Vi får hoippas att dom bara varit sega...

Det där tror jag inte på! Det var så dåligt arrangerat från början. Dålig promotion från början som skapade "dåligt" rykte för arrangören.

Posted by staz on Nov-02-2003 16:24:

quote:
Hey! Sorry for the late reply, people. Not just the backlash from The Lab, but also my personal situation (becoming a father!) is taking up a large part of my life.

All refunds that have been sent in until today have been passed on to the legal department, as they are handling all payments for The Lab. I very much hope the first payments will be done this week. Please check this board for updates, I will try to keep you continuously posted.

Cheers,

/Bas, Loungelab

Posted by trondman on Nov-03-2003 08:45:

Var 2 veckor sedan dom skrev det som Staz postade in men vad jag vet så har fortfarande ingen fått några pengar tillbaks.

Posted by SWE_TRANCE on Nov-03-2003 09:09:

quote:
Originally posted by trondman
Var 2 veckor sedan dom skrev det som Staz postade in men vad jag vet så har fortfarande ingen fått några pengar tillbaks.

Det är juh fan skandal att dom missköter(!!) sig på detta viset
Det lilla förtroende man hade för dom är ju totalt borta nu
Jag själv beställde aldrig nån biljett, men jag lider med er som inte fått tebax era pengar

Posted by Funfrock on Nov-03-2003 19:32:

Lange och Andreas nu på fredag enligt deras hemsida. Någon som har sett nån reklam för det eller hört något om det? Deras hemsida funkar ju fortfarande inte som den ska så inte lätt att få ut nån info från den.

Får väl ge dem en chans och gå dit på fredag iaf

Posted by reveal on Nov-03-2003 21:44:

quote:
Originally posted by Funfrock
Lange och Andreas nu på fredag enligt deras hemsida. Någon som har sett nån reklam för det eller hört något om det? Deras hemsida funkar ju fortfarande inte som den ska så inte lätt att få ut nån info från den.

Får väl ge dem en chans och gå dit på fredag iaf

du åker alltså till lund från helsingborg för nåt som KANSKE ska ske?

kan även meddela att jag som lundabo inte sett en gnutta reklam för detta

Posted by staz on Nov-03-2003 22:21:

tror ärligt talat inte att det är så mycket som de kan göra för att skynda på betalningen, tror inte det ligger i deras händer.. tror inte heller att det direkt var deras fel att det sket sig med the lab.

Posted by DylanSwe on Nov-03-2003 23:17:

Hur blir det med Lange i Lund egentligen? är här nere på besök hos flickvännen och de hade ju varit riktigt trevligt o dra med henne på hennes första "trancefest".

Har varken hört eller sett något om festen men hoppas ändå på att det blir nåt

Posted by Funfrock on Nov-03-2003 23:53:

quote:
Originally posted by reveal
du åker alltså till lund från helsingborg för nåt som KANSKE ska ske?

kan även meddela att jag som lundabo inte sett en gnutta reklam för detta

Hittar nog alltid nått annat kul om det skulle vara inställt
Fast det står iaf på langes hemsida att han är bokad i lund den kvällen. Ingen som har nån kontakt med Andreas? Han borde väl veta.

Posted by reveal on Nov-04-2003 11:26:

quote:
Originally posted by Funfrock
Hittar nog alltid nått annat kul om det skulle vara inställt
Fast det står iaf på langes hemsida att han är bokad i lund den kvällen. Ingen som har nån kontakt med Andreas? Han borde väl veta.

att det står på hans sida att han är bokad är tyvärr ingen garanti, alla var ju tex bokade för the lab...

men bra idé, nån måste väl ha möjlighet att fråga andreas?

Posted by Funfrock on Nov-05-2003 15:01:

quote:
Ska ha ett svar senast ikväll om hur det ligger till.

/Andreas

Detta har Andreas skrivit på tranceclubber.. så det är väl bara att vänta..

Posted by trondman on Nov-05-2003 17:16:

Och det blev inställt.
Andreas på tc :
Kan nu bekräfta att det blir inställt. Fick just reda på det.

Varför kan jag dock inte redogöra för. Det får förklaras av Loungelab senare.

Posted by SWE_TRANCE on Nov-05-2003 17:26:

quote:
Originally posted by trondman
Och det blev inställt.
Andreas på tc :
Kan nu bekräfta att det blir inställt. Fick just reda på det.

Varför kan jag dock inte redogöra för. Det får förklaras av Loungelab senare.

haha, jag är _INTE_ förvånad

Posted by Funfrock on Nov-05-2003 17:55:

Står en nyhetsartikel på t.nu nu också
grrr.. aldrig mer förtroende för LoungeLab

Posted by eXton on Nov-05-2003 19:21:

jisses vilka idioter

hur tror de att de kan ta dit en känd (= dyr) DJ och sen inte ge tillbaka pengarna till de som litade på dem och köpte inför the Lab???

hoppas de lägger ner sin sida och sina misslyckade festförsök och åker hem till Holland, för Sverige verkar ju vara alldeles för svårt för dem!

eller starta en vanlig klubb med vanliga DJs, finns så många bra lokala att man inte behöver flyga hit dyra DJs.. är musiken bra så kommer det folk ändå. Och det finns verkligen inte många icke-trancefrälsta som skulle märka någon skillnad eller ens känner igen namnen Lange och Above & Beyond. De skulle kanske märka om Tiesto eller Paul Van Dyk kom, på sin höjd!

Posted by reveal on Nov-05-2003 21:57:

det minsta man kan begära är att de själva förklarar, istället för att bara smita undan hela tiden

ge mig mina the lab-pengar tillbaka, annars jävlar

Posted by Vizay on Nov-05-2003 23:59:

asså seriöst sätt hårt mot hårt nu...om ni inte får tillbaka era pengar inom en snar framtid så stäm dom, måste ju gå å stämma odm för lurendrejeri eller liknande!

Posted by Johan (DJ Irish) on Nov-06-2003 14:07:

quote:
Originally posted by Vizay
asså seriöst sätt hårt mot hårt nu...om ni inte får tillbaka era pengar inom en snar framtid så stäm dom, måste ju gå å stämma odm för lurendrejeri eller liknande!

Inte om deras verksamhet sätts i konkurs. Då beslagtags alla tillgångar för att betala av skulder till diverse affärspartners och samtliga som köpt biljett kan definitivt glömma sina pengar.

Posted by Vizay on Nov-06-2003 14:26:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Inte om deras verksamhet sätts i konkurs. Då beslagtags alla tillgångar för att betala av skulder till diverse affärspartners och samtliga som köpt biljett kan definitivt glömma sina pengar.

aj fan de har du ju rätt i, de va illa :/

blir lack på arrangörer som inte tar sitt ansvar ordentligt, pajar ju bara för resten av scenen som finns :/

Posted by mindshooter on Nov-06-2003 15:14:

men har dom gått i konkurs då?

Posted by Johan (DJ Irish) on Nov-06-2003 15:49:

quote:
Originally posted by mindshooter
men har dom gått i konkurs då?

Ett av deras dotterbolag: LOUNGE LAB LA RÉSISTANCE AB gick i konkurs några veckor innan The Lab skulle bli av. Jag förstod på Sun Kite's label-boss, Peter, att detta bolag hade hand om biljettförsäljningen och deras tillgångar frös. Något som störde Peter då jag talade med honom eftersom Sun Kite inte hade erhållit det avtalade förskottet.

Hur det är med själva Lounge Lab vet jag faktiskt ingenting om...

Posted by trondman on Nov-06-2003 21:00:

konstigt att de gått ut och lovat pengarna tillbaks trots att deras tillgångar blivit frysta några veckor innan. Skulle vara kul att veta hur de hade tänkt lösa det...

Posted by reveal on Nov-29-2003 15:37:

(upp med tråden)

Posted by jake on Nov-29-2003 16:16:

Come on people!

Hajja att ni blivit sjukt hustlade. Tråkigt, men sant och det var fan synd att jag inte tjatade ännu mer om att det förmodligen rörde sig om en jävla bluff.

Det lös ju lyckosökare rakt igenom och att Herr Bas nu går och skyller fördröjningen på att han blivit pappa innebär förmodligen bara att han söker era sympatier så att ni ger dem mer tid.

De sitter nog på en varm plats och myser med drinkar vid det här laget.

Big time hustling rakt igenom. Glöm det och gå vidare eller skicka in en polisanmälan pronto. Det skulle jag göra.

Pages (3): « 1 [2] 3 »