TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Politie en de muziek scene :)
Pages (3): « 1 [2] 3 »
Ten eerste New Wave, valt me van je tegen dat je dit er zo neerzet.
Als er 50 man matten, hoef je geen 50 man op te pakken. Wat nou cellentekort??? Je pakt alleen de vechtersbazen. Bullshit om iedereen op te pakken zeg. En maar zeuren dat er niet genoeg blauw is....
Verder is er idd sprake van stigmatisatie. Niet iedereen is zo.
TOCH is het inderdaad WEL waar dat allochtone bevolkingsgroepen vaker met de politie in aanraking komen. Wie het daar niet mee eens is steekt zijn kop in het zand. Ik werk bij de politie (afstuderen), en woon niet in de meest prettige wijk van Den Haag, dus ik kan uit ervaring zeggen dat ze onevenredig veel met de politie in aanraking komen. Totaal geen gezag voor wie of wat dan ook, en zeg je ergens wat avn, dan heb je het gedaan.........
Maar dit zijn niet alleen de Antillianen (een deel van die groep dus).
Greetz,
SnuggLe
| quote: |
| Originally posted by SnuggLe Ten eerste New Wave, valt me van je tegen dat je dit er zo neerzet. Als er 50 man matten, hoef je geen 50 man op te pakken. Wat nou cellentekort??? Je pakt alleen de vechtersbazen. Bullshit om iedereen op te pakken zeg. En maar zeuren dat er niet genoeg blauw is.... |

Hehe ik weet nog wel een verhaal over een r&b feestje in the Q in zwolle. Molukkers vs antillianen.....van de 3 feesten eigenlijk 3 maal problemen maar de 1e keer kon de security het nog wel oplossen de 2 andere keren niet. Politie en gedoe. Toen werd dat stop gezet en nu worden er weer "Urban" feesten in The Q gegeven. De 1e liep zonder problemen (maar geloof mij, het zijn "risicowedstrijden")
Maar goed dit zorgt erwel voor dat je nog meer van die lonsdalekneusjes gaat krijgen met hun kistjes en witte veters.Ik moet altijd wel weer lachen als ik ze zie (kom ga eens met me mee naar buchenwald...)
Net zoals gisteren zat ik in de bus naar school. Aardig druk in de bus maar er waren nog zat plaatsen vrij alleen dan moest je wel naast een allochtoon zitten. jahoor ipv dat ze vragen of ze er naast mogen zitten gaan ze allemaal staan. Kneusjes. Mooi dat ik die 30 minuten niet hoef te staan 
Mooi man, altijd die slechte verhalen over de politie. Die kunnen toch niets meer goed doen :S
Alleen de slechte dingen komen in de krant. Goede dingen hoor je nooit iemand over, nooit een schouderklopje voor dit of dat. Nee, alleen maar gekanker. Heel NL kan alleen maar kankeren. Terwijl het 9 van de 10 keer aan de mensen zelf ligt. "D'r is bij mijn auto ingebroken"... ja GOH, dan moet je je laptop niet in je auto laten liggen, kneus!
Wat kan de politie daar nou mee? Het zijn allemal 'slachtofferloze delicten' als in: d'r is geen persoon gewond geraakt en men heeft geen dader gezien. Die zaken worden afgedaan met alleen een aangifte. Want WAAROM doet iedereen aangifte? Alleen voor de verzekering! Hoe hypocriet kan je zijn! De politie KAN die mensen bijna niet pakken nee, dan zouden er 3 miljoen agenten bij moeten zijn. Een heterdaadje oke, maar verder is het dwijlen met de kraan open (noodhulp, effectbestrijding) en daar kan mensen zelf geen fuck aan doen. Daarom gaat de politie daar ook niet onnodig tijd aan besteden, en concentreert ze zich op zaken waar men wel een 'lead' heeft (DNA, en dader die gezien is etc). Daar kan je tenminste wat mee. Corebusiness heet dat.
Iedereen schuift alles maar af op de politie, terwijl 90 % hun eigen verantwoordelijkheid is. Kat in de boom? Politie bellen. Kinderen kwijt? Politie bellen. Kleine aanrijding? Politie bellen. Tief op.
En als er in de trein wat aan de hand is, of ergens anders, dan steekt NIEMAND, maar dan ook NIEMAND een poot uit. Iedereen zit lekker apatisch voor zich uit te staren. Laatst nog geizen!
Zat in de trein, de conducteur werd dik uitgebekt door een oudere turkse man, en niemand die ook maar OP of OM kijkt! Ik was de enige die er even heenliep en ging kijken wat er aan de hand was. Stelletje mongolen, allemaal.
Doe eerst zelf eens wat, en begin DAN te zeiken over de politie, die het TOCH nooit goed kan doen. Krijg allemaal wat!
En 50 man aan het vechten, dan slaan ze maar elkaars hersens in. Heb jij er last van? Nee. Laat het ongedierte elkaar maar opruimen zo.
50 man oppakken is bullshit Tim, dat weet je ook.
Mwoa.. Het is idd wel zo dat vooral de zaken waar de politie niks aan kan doen in het nieuws komen, en dat het daardoor lijkt het alsof ze idd de hele dag aan de koffie zitten.
Het is wel zo dat volgens mij er wel meer blauw op straat kan, ze doen nu veel kantoor werk dat ook door administratief personeel gedaan kan worden. De agent weer de straat op noemen ze dat.
Maar ik heb zelf niet echt negatieve ervaringen met de politie..
Lauter positief..
Ik bedoel: geen voorlicht op de fiets, �s nachts zo zat als een aap aangehouden worden.
Agent: je hebt geen licht, dat kan niet
Ik: ja maar mijn achterlicht doet het wel, kunt u de boete dan halveren?
Agent: dat geloof ik niet en dat laatste kan echt niet.
Ik: nou, ik wil wel ff een stukje tot die paal fietsen en dan weer terug om het te laten zien.
Agent: argwanend, nou vooruit dan maar..
Ik fietsen en weer terug
Agent: ja, vaag, je hebt gelijk, nou ja, fiets maar door, voorzichtig he.
Ik: ok bedankt, en tot ziens! (500 meter verder pleurde ik op mijn bek en ben ik maar een uurtje blijven liggen
)
Zo kan ik ook wel een verhaal vertellen over het jatten van een verkeersbord voor een verjaardag en dat ze het bij de verklaring zo grappig vonden dat ze er verder niks mee hebben gedaan..
Ook bij feesten e.d. vind ik de Cops vaak wel erg relaxed. Het is maar hoe je er zelf tegenover gaat staan denk ik dan..
| Originally posted by Fkwebeman Mwoa.. Het is idd wel zo dat vooral de zaken waar de politie niks aan kan doen in het nieuws komen, en dat het daardoor lijkt het alsof ze idd de hele dag aan de koffie zitten. Het is wel zo dat volgens mij er wel meer blauw op straat kan, ze doen nu veel kantoor werk dat ook door administratief personeel gedaan kan worden. De agent weer de straat op noemen ze dat. . Het is maar hoe je er zelf tegenover gaat staan denk ik dan.. |
1) Ja het is toch zo dat er geen administratief personeel mee aan de slag mag omdat ze dan in aanraking komen met vertrouwelijke informatie?
nou, laat die mensen dan ook een soort eed afleggen..
en 2)
volgens mij moeten er een hoop onzinnige dingen in de adminstratie opgenomen worden en dat vreet tijd.
en die regels..
Nederland he.. alles strak, volgens mij staat er tegenover elke regel weer een tegensprekende regel.. :S
| Originally posted by SnuggLe Mooi man, altijd die slechte verhalen over de politie. Die kunnen toch niets meer goed doen :S Alleen de slechte dingen komen in de krant. Goede dingen hoor je nooit iemand over, nooit een schouderklopje voor dit of dat. Nee, alleen maar gekanker. Heel NL kan alleen maar kankeren. Terwijl het 9 van de 10 keer aan de mensen zelf ligt. "D'r is bij mijn auto ingebroken"... ja GOH, dan moet je je laptop niet in je auto laten liggen, kneus! Wat kan de politie daar nou mee? Het zijn allemal 'slachtofferloze delicten' als in: d'r is geen persoon gewond geraakt en men heeft geen dader gezien. Die zaken worden afgedaan met alleen een aangifte. Want WAAROM doet iedereen aangifte? Alleen voor de verzekering! Hoe hypocriet kan je zijn! De politie KAN die mensen bijna niet pakken nee, dan zouden er 3 miljoen agenten bij moeten zijn. Een heterdaadje oke, maar verder is het dwijlen met de kraan open (noodhulp, effectbestrijding) en daar kan mensen zelf geen fuck aan doen. Daarom gaat de politie daar ook niet onnodig tijd aan besteden, en concentreert ze zich op zaken waar men wel een 'lead' heeft (DNA, en dader die gezien is etc). Daar kan je tenminste wat mee. Corebusiness heet dat. Iedereen schuift alles maar af op de politie, terwijl 90 % hun eigen verantwoordelijkheid is. Kat in de boom? Politie bellen. Kinderen kwijt? Politie bellen. Kleine aanrijding? Politie bellen. Tief op. En als er in de trein wat aan de hand is, of ergens anders, dan steekt NIEMAND, maar dan ook NIEMAND een poot uit. Iedereen zit lekker apatisch voor zich uit te staren. Laatst nog geizen! Zat in de trein, de conducteur werd dik uitgebekt door een oudere turkse man, en niemand die ook maar OP of OM kijkt! Ik was de enige die er even heenliep en ging kijken wat er aan de hand was. Stelletje mongolen, allemaal. Doe eerst zelf eens wat, en begin DAN te zeiken over de politie, die het TOCH nooit goed kan doen. Krijg allemaal wat! En 50 man aan het vechten, dan slaan ze maar elkaars hersens in. Heb jij er last van? Nee. Laat het ongedierte elkaar maar opruimen zo. 50 man oppakken is bullshit Tim, dat weet je ook. |
wat ben je lief als je toehapt
| Originally posted by SnuggLe Heel NL kan alleen maar kankeren. Terwijl het 9 van de 10 keer aan de mensen zelf ligt. "D'r is bij mijn auto ingebroken"... ja GOH, dan moet je je laptop niet in je auto laten liggen, kneus! |
Mensen hebben gewoon met hun poten van andermans spullen af te blijven.
| Originally posted by Djeebie Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld h�, dat je je spullen niet in je auto moet laten liggen omdat je dan vraagt om een inbraak Mensen hebben gewoon met hun poten van andermans spullen af te blijven. |
| Originally posted by basd Zo werkt het in Sesamstraat misschien nog, maar hier in Nederland al een tijdje niet meer hoor.. Je kunt maar beter je voorzorgsmaatregelen nemen.. |
ik ben het met Djeebie eens! Mensen hebben gewoon met hun poten van andermans spullen af te blijven! en zo denk ik trouwens ook over het jatten van een fiets, iedereen jat maar fietsen, word ik ook stront ziek van, hoevaak mijn fiets al niet gejat is!
Effe voor de duidelijkheid: natuurlijk vind ik ook dat mensen met hun poten van andermans spullen af moeten blijven..
Helaas kun je tegenwoordig maar beter van het slechtste uitgaan en je voorzorgsmaatregelen nemen..
| Originally posted by Djeebie Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld h�, dat je je spullen niet in je auto moet laten liggen omdat je dan vraagt om een inbraak Mensen hebben gewoon met hun poten van andermans spullen af te blijven. Het schijnt zelfs zo te zijn dat er al mensen zijn (in beruchte criminele wijken) die inderdaad al hun spullen uit de auto halen, maar de auto niet op slot doen zodat diefen gewoon kunnen kijken i.p.v. iedere keer de ruit in te slaan. Dit zal uiteraard niet op grote schaal gebeuren, maar het zegt natuurlijk wel wat. |
Originally posted by New Wave wat ben je lief als je toehapt![]() 50 man oppakken bullshit? Bij voetbal hebben ze anders weinig moeite om 100den mensen tegelijk te pakken. Die lijers van een wouten hadden bij de HMH toch ook knuppels bij zich! Laat ze die wiggers maar eens flink neerknuppelen. Alleen bij voetbal worden knuppels gebruikt door de ondergesnoven speed en kilo's slikkende tyfus ME die er van kicken om mensen te raggen! Softe zooi hier in nederland. Ik was vorig jaar bij een discotheek in Belgie waar de security met gummyknuppels, pepperspray en al te graag bijtende honden liep.....De security heeft daar nog meer gezag dan alle politiemannetjes bij elkaar in die land. Bonnetejs schrijven....dat is het enige wat ze kunnen! |
| Originally posted by Fkwebeman 1) Ja het is toch zo dat er geen administratief personeel mee aan de slag mag omdat ze dan in aanraking komen met vertrouwelijke informatie? nou, laat die mensen dan ook een soort eed afleggen.. en 2) volgens mij moeten er een hoop onzinnige dingen in de adminstratie opgenomen worden en dat vreet tijd. en die regels.. Nederland he.. alles strak, volgens mij staat er tegenover elke regel weer een tegensprekende regel.. :S |
| Originally posted by SnuggLe Bla bla bla. Het is waar je je op instelt. Bij het voetbal dan WEET men dat zoiets gebeurt. Maar het is ook zo: als je al zo aankomt met veel manschappen etc dan zegt ineens iedereen: je lokt het uit. Wederom, de politie kan eht nooit goed doen. Gebruiken ze teveel geweld? Hopla, de politie wordt aangeklaagd, ME-ers moeten ineens rugnummers gaan dragen zodat men iemand verantwoordelijk kan houden. Ga toch weg zeg.... Ja ja, bonnen schrijven ja. En waarom? Die bonnen schrijven ze omdat mensen zich niet aan de regels houden. Moet je je er maar aan houden!! Maar idd, soms wordt er te snel bekeurd. Probleem daarbij is alleen dat er UNIFORMITEIT moet komen. Niet dat de ene agent je ergens niet voro bekeurd, maar een andere ineens WEL. |
| Originally posted by basd Zo werkt het in Sesamstraat misschien nog, maar hier in Nederland al een tijdje niet meer hoor.. Je kunt maar beter je voorzorgsmaatregelen nemen.. |
| Originally posted by Djeebie Klopt, dat ben ik ook helemaal met je eens. Het ging er alleen om dat Snuggle het woordje 'kneus' erbij gebruikt en dat de politie dat ook aan mensen weet te vertellen. Ook al loop je een groter (en voorspelbaar) risico als je die spullen in je auto laat liggen, dan nog kan ik er niet bij dat een agent je gaat vertellen dat het dan "min of meer je eigen schuld is". |

| Originally posted by FunkySimon wat een spanning in deze thread tis net alsof je bij de politie zit |

Waarom zetten ze in godsnaam 2 mensen in een mobiele radarcontrole auto van de KLPD, die gasten zitten 3 uur lang op dezelfde stek met hun pik te spelen! Ga boeven vangen ofzo!! En dan niet 1 auto in de regio, nee gelijk op 5 plaatsen tegelijk minstens 20 dagen per maand!!
Oke oke oke kom maar op en flame me maar dat de KLPD geen politie is, maar die kutkneuzen kunnen net zo goed op straat lopen en een oogje in het zeil houden, dan doen ze veel beter werk en krijgen ze veel meer respect.
Als ze zonodig snelheid willen controleren waarom doen ze dat dan niet in godsnaam op een doorlopende weg bij een basisschool of dergelijke belangrijke plaatsen, maar nee hoor ze moeten uitgerekend op een landweg gaan staan, de enige plek nog in nederland waar je lekker door kan tuffen met je auto en waar verder nog nooit iets ernstigs is gebeurd.
Als me motor weer uit de stalling komt ga ik echt flikken dat ik me kentekenplaat eraf schroef, naast zo'n auto stop, die camara optil en keihard wegsjees. Staat leuk op me kamer! Of lekker asociaal je auto dicht voor hun parkeren zodat hun flitser niet werk. Hun mij treiteren, ik hun treiteren
TUF-TUF CLUB OL�!! 
| Originally posted by Chicane Waarom zetten ze in godsnaam 2 mensen in een mobiele radarcontrole auto van de KLPD, die gasten zitten 3 uur lang op dezelfde stek met hun pik te spelen! Ga boeven vangen ofzo!! En dan niet 1 auto in de regio, nee gelijk op 5 plaatsen tegelijk minstens 20 dagen per maand!! Oke oke oke kom maar op en flame me maar dat de KLPD geen politie is, maar die kutkneuzen kunnen net zo goed op straat lopen en een oogje in het zeil houden, dan doen ze veel beter werk en krijgen ze veel meer respect. Als ze zonodig snelheid willen controleren waarom doen ze dat dan niet in godsnaam op een doorlopende weg bij een basisschool of dergelijke belangrijke plaatsen, maar nee hoor ze moeten uitgerekend op een landweg gaan staan, de enige plek nog in nederland waar je lekker door kan tuffen met je auto en waar verder nog nooit iets ernstigs is gebeurd. Als me motor weer uit de stalling komt ga ik echt flikken dat ik me kentekenplaat eraf schroef, naast zo'n auto stop, die camara optil en keihard wegsjees. Staat leuk op me kamer! Of lekker asociaal je auto dicht voor hun parkeren zodat hun flitser niet werk. Hun mij treiteren, ik hun treiteren TUF-TUF CLUB OL�!! |
| Originally posted by Chicane Waarom zetten ze in godsnaam 2 mensen in een mobiele radarcontrole auto van de KLPD, die gasten zitten 3 uur lang op dezelfde stek met hun pik te spelen! Ga boeven vangen ofzo!! En dan niet 1 auto in de regio, nee gelijk op 5 plaatsen tegelijk minstens 20 dagen per maand!! Oke oke oke kom maar op en flame me maar dat de KLPD geen politie is, maar die kutkneuzen kunnen net zo goed op straat lopen en een oogje in het zeil houden, dan doen ze veel beter werk en krijgen ze veel meer respect. Als ze zonodig snelheid willen controleren waarom doen ze dat dan niet in godsnaam op een doorlopende weg bij een basisschool of dergelijke belangrijke plaatsen, maar nee hoor ze moeten uitgerekend op een landweg gaan staan, de enige plek nog in nederland waar je lekker door kan tuffen met je auto en waar verder nog nooit iets ernstigs is gebeurd. Als me motor weer uit de stalling komt ga ik echt flikken dat ik me kentekenplaat eraf schroef, naast zo'n auto stop, die camara optil en keihard wegsjees. Staat leuk op me kamer! Of lekker asociaal je auto dicht voor hun parkeren zodat hun flitser niet werk. Hun mij treiteren, ik hun treiteren TUF-TUF CLUB OL�!! |

| Originally posted by Chicane Oke oke oke kom maar op en flame me maar dat de KLPD geen politie is, maar die kutkneuzen kunnen net zo goed op straat lopen en een oogje in het zeil houden, dan doen ze veel beter werk en krijgen ze veel meer respect. |

ik geef gewoon mijn mening over het functioneren van de politie
Nee net weer iets lekkers op Rotterdam Zuid.......
In de spits gaan ze automobilisten bekeuren voor het niet omhebben van de gordel of andere gebreken aan de wagen!!
En niet met zijn 2en, nee een heel commando team.
Prioriteiten stellen, ooit wel eens van gehoord stelletje APEN 
| Originally posted by Raymond Nee net weer iets lekkers op Rotterdam Zuid....... In de spits gaan ze automobilisten bekeuren voor het niet omhebben van de gordel of andere gebreken aan de wagen!! En niet met zijn 2en, nee een heel commando team. Prioriteiten stellen, ooit wel eens van gehoord stelletje APEN |

Op "landweggetjes" gebeuren ongelukken zat hoor, genoeg idioten die hun voertuig om een boom heen parkeren. En dat is OOK 1 van de redenen dat ze er staan, om mensen een beetje tegen zich zelf te beschermen (en eventuele medeweggebruikers natuurlijk).
| Originally posted by Blik een overduidelijke generalisatie inderdaad, maar heb jij een beetje het nieuws gevolgd afgelopen zomer? jongen vermoord, rellen, avondklok ingesteld, groepsvorming verboden etc. en toevallig kwam dit door Antillianen, of je het nu wilt of niet. Er komen een boel klasgenoten van mij uit Tilburg, zelfs 2 mensen die die vermoorde jongen gekend hebben. En die vertelden al voor de incidenten van afgelopen zomer dat een gedeelte van de Antillianen voor grote problemen zorgden in Tilburg. dus een absolute onwaarheid zou ik zeker niet willen noemen |