TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Kwestie lonsdale
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Vinyl Boy on Oct-28-2003 11:04:

als lonsdale kleding wel zou mogen, mogen hoofddoekjes dan ook volgens jullie? De link tussen hoofddoekjes en de steeds negatievere bijklank van de islam is ook snel gelegd...

Posted by robin on Oct-28-2003 11:43:

k vind het nog steeds grappig om te zien hoe al die lonsdale kindjes met een wijde boog om de portier heen lopen bij ons op school das zo'n BA x2 type daar wil je echt geen ruzie mee.

verder vind k t gewoon dom dat de helft van die types niet eens weet waarom die nou eigenlijk lonsdale draagt, ik bedoel ze weten wel dat ze buitenlanders haten maar ze weten weer niet waarom ze geen adidas dragen. ook vind ik het zielig dat ze van hardcore houden omdat de rest van hun zielige vriendjes daar van houden (hardcore = sCo0tER! )

nouja laat k dr maar over ophouden. k vind het gewoon in en in triest om buitenlanders te haten omdat ze buitenlander zijn

MAAR dat geld ook andersom, buitenlanders die nederlanders haten omdat ze nederlander zijn.. als je nederlanders zoiezo niet mag wat de neuk doe je hier dan, flikker dan maar snel op! dat soort types moet ik niet, net zoals zij mij niet mogen (lijkt me redelijk toch?)

zo.. dat was het wel zo'n beetje

robin

owja nog 1 ding. American History X.. ik heb die film toevallig een paar dagen geleden gezien, kan iemand mij uitleggen wat die uber(
)trieste lonsdale kindjes daar zo goed aan vinden? alleen die 'stoeprand-scene' vinden ze vet maar voor de rest missen ze geloof ik de hele boodschap achter die film..

Posted by Vinyl Boy on Oct-28-2003 11:57:

jippie! we zijn weer beland bij de aloude buitenlander discussie!

Ik hoorde laatst op de radio een interview met turkse en marokkaanse jongetjes van - let wel - 5 (vijf) jaar oud die zeiden dat : "alle nederlanders honden zijn" en "alle joden dood moesten".

Ik vond dit best verontrustend, als dit namelijk de volgende generatie turken en marokkanen in nederland moet worden, staat ons (wij, de nederlandse maatschappij) nog iets te wachten. Natuurlijk, je moet niet generaliseren, maar blijkbaar wordt de probleemgroep er niet kleiner op.

En kinderen van een jaar of 15/16 die volgens mij voornamelijk lonsdale dragen, hebben nog helemaal geen historisch besef van wat ze roepen, laat staan dat ze in staat zijn een genuanceerde, doordachte mening te formuleren. Je weet allemaal dat het kuddegedrag op die leeftijd hoogtij viert en dat die kiddo's over een jaartje of 2/3 meestal wel bijdraaien.

zo gezegd hebbende, keer ik mij wederom tot den studie!

Tim

Posted by basd on Oct-28-2003 12:03:

quote:
Originally posted by robin
owja nog 1 ding. American History X.. ik heb die film toevallig een paar dagen geleden gezien, kan iemand mij uitleggen wat die uber(
)trieste lonsdale kindjes daar zo goed aan vinden? alleen die 'stoeprand-scene' vinden ze vet maar voor de rest missen ze geloof ik de hele boodschap achter die film..

Welkom bij de nieuwe Teleac-cursus "Beantwoord uw eigen vragen", les 1!

Nee dat is nou juist precies wat ze zelf zo gaaf vinden aan die film, het feit dat er iemand met een donkere huidskleur gewoon gesloopt wordt wanneer ie inbreekt bij toevallig net de verkeerde.

Vind het zelf trouwens ook een van de beste films die ik gezien heb.

Posted by robin on Oct-28-2003 12:11:

k vraag me af of je t een 5 jarige kwalijk kan nemen.. aan de andere kant dat ze t zeggen (en ik weet dat ze dat doen) is al erg genoeg.

k wordt dr alleen een beetje moe van dat 'zij' kunnen zeggen wat ze willen terwijl je als nederlander t niet moet proberen om te zeggen alle marokanen zijn honden en alle turken moeten dood! (en al zou je t zeggen vraag ik me af of ze t wel zouden uitzenden..)

Posted by robin on Oct-28-2003 12:16:

quote:
Originally posted by basd
Welkom bij de nieuwe Teleac-cursus "Beantwoord uw eigen vragen", les 1!

Nee dat is nou juist precies wat ze zelf zo gaaf vinden aan die film, het feit dat er iemand met een donkere huidskleur gewoon gesloopt wordt wanneer ie inbreekt bij toevallig net de verkeerde.

Vind het zelf trouwens ook een van de beste films die ik gezien heb.

maargoed je bent het dus met me eens dat ze t hele punt van die film totaal missen.

en ik ben het met je eens, een van de weinige goede films die ik de afgelopen paar jaar gezien heb

Posted by basd on Oct-28-2003 12:35:

quote:
Originally posted by robin
maargoed je bent het dus met me eens dat ze t hele punt van die film totaal missen.

Klopt (waarschijnlijk, en als het niet zo is dan doen ze behoorlijk hun best om toch te laten blijken dat ze het missen )

Posted by Opti on Oct-28-2003 12:42:

quote:
Originally posted by Vinyl Boy
als lonsdale kleding wel zou mogen, mogen hoofddoekjes dan ook volgens jullie? De link tussen hoofddoekjes en de steeds negatievere bijklank van de islam is ook snel gelegd...

Ja, natuurlijk mogen hoofddoekjes wel! Hoofddoekjes worden niet gedragen uit haat ten opzichte van een bevolkingsgroep, maar vanwege het geloof!!

Posted by Muppet on Oct-28-2003 15:37:

to optimus--> typo, my bad

Ik zit op school in Vught (onder den bosch) op het maurick College. Er is in vught gewoon een grote groep mensen die lonsdale dragen en denken dat het stoer is, is zielig weet ik maar ja. (btw, de leraar bij ons op school kwam ook nog met de lONSDALE--> ons deel, dus ook rascistisch aanzetten, beetje vergezocht.

Zelf heb ik een geen grote hekel aan het merk zelf, maar wel aan de gedachten die sommige mensen erbij hebben, maar om een voorbeeld te geven hoe goed de "jeugd" vandaag de dag nog weet wat nazi's zijn ook dieptriest. 1 van die jochies had een hakenkruis achter op zijn planner getekent en is samen met zijn vriendjes bij de coordinator geroepen. Die zette een hakenkruis op het bord en vroeg wat betekend dit, ze antwoorden: "dat je tegen zwarten bent". De leraar zei: "dat betekend o.a 5 miljoen doden joden". Toen waren ze stomverbaasd.

Vele van dat soort types weet geen eens meer wat die tekens beteken en denken dat het meteen tegen marokkanen is, echt belachelijk!!!!!!

Over die 5-jarige, das gewoon eng en daar moet gewoon iets aangedaan worden. Die jochies moeten is leren wat respecteren van andere is, maar dat moeten wel meerdere mensen

Greetz Muppet

Posted by Teknikol on Oct-28-2003 17:47:

Ik denk ook dat je weinig opschiet met verbieden van die kleding. Ze verzinnen vast wel iets nieuws.

Posted by basvh on Oct-28-2003 18:08:

quote:
Originally posted by Muppet
1 van die jochies had een hakenkruis achter op zijn planner getekent en is samen met zijn vriendjes bij de coordinator geroepen. Die zette een hakenkruis op het bord en vroeg wat betekend dit, ze antwoorden: "dat je tegen zwarten bent". De leraar zei: "dat betekend o.a 5 miljoen doden joden". Toen waren ze stomverbaasd.

Vele van dat soort types weet geen eens meer wat die tekens beteken en denken dat het meteen tegen marokkanen is, echt belachelijk!!!!!!

teken een hammer en een sikkel op het bord dan heb je over het 4 voudige aantal doden. En id-t leuk de USSR met grote fotos van lenin het IC 2002 theme maken.

Geschiedkundig gezien en feitelijk gezien was Meneer A.H een mietje vergeleken bij Lenin en Stalin.

Posted by Blik on Oct-28-2003 18:14:

quote:
Originally posted by Optimus
Ja, natuurlijk mogen hoofddoekjes wel! Hoofddoekjes worden niet gedragen uit haat ten opzichte van een bevolkingsgroep, maar vanwege het geloof!!

hoofddoekjes vind ik ook dat dat mag, maar een chador (waarbij je alleen nog maar de ogen ziet) vind ik dus weer niet mogen

maar dat is weer een hele andere discussie

Posted by snitz on Oct-28-2003 18:16:

quote:
Originally posted by basvh

Geschiedkundig gezien en feitelijk gezien was Meneer A.H een mietje vergeleken bij Lenin en Stalin.

Wat heeft ALbert Heijn dr nou weer mee te maken

Posted by basvh on Oct-28-2003 18:18:

quote:
Originally posted by snitz
Wat heeft ALbert Heijn dr nou weer mee te maken

gege. Ik bedoelde hitler. LUL. Ik d8 dat jij het wel zou weten met als eindexamen project USSR

Posted by snitz on Oct-28-2003 18:23:

quote:
gege. Ik bedoelde hitler. LUL. Ik d8 dat jij het wel zou weten met als eindexamen project USSR

jonge weet je hoeveel daartussen zit? ik noem een dancevalley(zat) ik noem een impulz outdoor(zat) ik noem een avondje db en das nog maar het begin. Ik kan toch nie alles onthouwe

Posted by Muppet on Oct-28-2003 19:18:

quote:
teken een hammer en een sikkel op het bord dan heb je over het 4 voudige aantal doden. En id-t leuk de USSR met grote fotos van lenin het IC 2002 theme maken.

Snap ik, en die 5 miljoen zijn ook alleen maar de joden, heb het nog niet over de rest gehad. Bedoelde hier alleen mee dat de mensen die tekens gebruiken en over dat soort dingen reppen wanneer ze geen eens weten waar dat soort dingen voor staan!!!! En daar baal ik van en dat zou moeten veranderen

Greetz Muppet

Posted by New Wave on Oct-28-2003 19:32:

OWHWOHWOH wat ik nou weer zag vandaag was echt te triest!
Ik rij in hilversum naar de studio's voor me werk....zie ik daar een gozertje van 11 a 12 op een fiets zitten.....bomberjack met een nederlands vlaggetje op zijn linker arm
HOE TRIEST KAN JE ZIJN!

Jammer dat ie niet door rood reed want ik had hem helemaal tot aan mijn werk onder mijn auto laten plakken....

Posted by arj1o1 on Oct-28-2003 19:39:

voer dan gelijk een schooluniform in, ik vind gewoon dat je zelf mag kiezen wat je draagt

Posted by basvh on Oct-28-2003 19:59:

quote:
Originally posted by Muppet
Snap ik, en die 5 miljoen zijn ook alleen maar de joden, heb het nog niet over de rest gehad. Bedoelde hier alleen mee dat de mensen die tekens gebruiken en over dat soort dingen reppen wanneer ze geen eens weten waar dat soort dingen voor staan!!!! En daar baal ik van en dat zou moeten veranderen

Greetz Muppet

jah dat over die tekens bedoelde ik ook wel.

Op IC 2002 waren overal grote hamers en sikkels en enorme grote lenin posters. Dat terwijl de USSR vooral onder Lenin en Stalin net zo erg en zo niet een stuk erger als NAZI duitsland was. 99% van de IC bezoekers begrepen die sovjettekens dus ook niet.

Dus is een lonsdale dragende jongere dan niet net zo erg als een feestganger op IC 2002 die onder de ogen van Lenin staat te springen?

Als je droog naar de feiten kijkt is het gewoon precies hetzelfde.

Ik bestempel natuurlijk niet elke IC-ganger meteen als een USSRnazi. Wat er tijdens Lenin en Stalin is voorgevallen is gewoon bij weinig mensen bekend. Zelfs geschiedkundige weten niet eens allemaal precies wat daar allemaal in de USSR is voorgevallen.

Posted by robin on Oct-28-2003 20:26:

quote:
Originally posted by arj1o1
voer dan gelijk een schooluniform in, ik vind gewoon dat je zelf mag kiezen wat je draagt

omg! OMFG!! your back your back!!

Posted by sndh on Oct-28-2003 21:29:

quote:
jah dat over die tekens bedoelde ik ook wel.

Op IC 2002 waren overal grote hamers en sikkels en enorme grote lenin posters. Dat terwijl de USSR vooral onder Lenin en Stalin net zo erg en zo niet een stuk erger als NAZI duitsland was. 99% van de IC bezoekers begrepen die sovjettekens dus ook niet.

Dus is een lonsdale dragende jongere dan niet net zo erg als een feestganger op IC 2002 die onder de ogen van Lenin staat te springen?

Als je droog naar de feiten kijkt is het gewoon precies hetzelfde.

Ik bestempel natuurlijk niet elke IC-ganger meteen als een USSRnazi. Wat er tijdens Lenin en Stalin is voorgevallen is gewoon bij weinig mensen bekend. Zelfs geschiedkundige weten niet eens allemaal precies wat daar allemaal in de USSR is voorgevallen.

Ik moet zeggen dat ik dat thema nogal cru vond, het is een beetje tegen het randje aan. De USSR en Oekraiene onder Stalin is verschrikkelijk geweest. Ik heb hier heel wat over opgezocht, onder andere voor mijn studie, maar Stalin heeft in een winter gewoon heel de Oekraiene 'op slot' gedaan, en laten verhongeren. Daarbij zijn ook ongeveer 5 miljoen mensen bij omgekomen....En dan staan er een paar 'niet-intellectuele' te springen onder Leninposters....Het is een vage wereld...

Posted by AlFerox on Oct-29-2003 00:17:

quote:

dude!! wat een crap..

de reden waarom er ten tijde van communistisch Rusland zoveel doden zijn gevallen is het totalitaire, dictatoriale regime waaronder het land te lijden had.
niet de idealen!! die roepen namelijk niet op tot het achterstellen/discrimineren en zelfs vermoorden van rassen en bevolkingsgroepen en weetikveelwat. en dat is iets wat het nazisme duidelijk wel doet!

Posted by AlFerox on Oct-29-2003 00:25:

quote:
Originally posted by basd
Ik snap die scholen wel een beetje die dit soort maatregelen nemen, alleen denk ik persoonlijk dat je er geen FLIKKER mee opschiet.

De mensen die die kleding dragen om de betekenis die er tegenwoordig aan gegeven is (die AlFerox ook al uitgelegd heeft) zullen wel weer een andere manier vinden om hun denkbeelden uit te dragen. Waren het eerst de kale koppen en bombers, nu is het Lonsdale, en hierna vinden ze echt wel weer iets. En de meelopers, die misschien het idee achter het dragen van Lonsdale niet zo goed snappen, die lopen dan ook echt wel weer mee, te bang om uitgekotst te worden door hun vriendengroep.

Die scholen blijven zo aan de gang, maar echt verder komen doen ze niet op deze manier. Dan kunnen ze inderdaad beter hun energie steken in een poging tot het aanpassen van de denkbeelden van die mensen..

zoals ik al eerder opperde..
deporteren naar duitsland of ,zoals jp voorstelde, belgie dan wel oostenrijk

maar omdat die landen daar hoogstwaarschijnlijk niet mee akkoord zullen gaan:

de fik erin!

Posted by basd on Oct-29-2003 07:25:

quote:
Originally posted by AlFerox
zoals ik al eerder opperde..
deporteren naar duitsland of ,zoals jp voorstelde, belgie dan wel oostenrijk

Wacht nog effe drie maanden, daarna mag het van mij

Posted by basvh on Oct-29-2003 10:20:

quote:
Originally posted by AlFerox
dude!! wat een crap..

de reden waarom er ten tijde van communistisch Rusland zoveel doden zijn gevallen is het totalitaire, dictatoriale regime waaronder het land te lijden had.
niet de idealen!! die roepen namelijk niet op tot het achterstellen/discrimineren en zelfs vermoorden van rassen en bevolkingsgroepen en weetikveelwat. en dat is iets wat het nazisme duidelijk wel doet!

misschien toch wat meer naar discovery kijken of geschiedenisboekjes lezen. Zoals SNDH al zei Stalin liet hele volksgebieden vermoorden. En dan vooral de russen die wat chinese uiterlijke invloeden hadden. Hij liet die mensen deporteren, eiste belachelijke hoge belastingen en liet ze gewoon verhongeren. De concentratie kampen van Nazi duitsland waren erg. Maar de concentratiekampen in syberie waren nog een stuk harder en wreeder. Het verschil is dat na de oorlog er veel beelden kwamen van de duitse concentratiekampen. De syberische zijn nooit of weinig gefilmt. Zodat er nooit er een echt beeld waar daar precies afspeelde heeft kunnen ontstaan

Er is ook een beroemde foto van stalin met een half chinees half russisch kindje. Ze lachen elkaar toe, dat terwijl Stalins soldaten net in dat gebied waar dat kindje vandaan komt ff met een grote schoonmaak bezig waren.

Bij de USSR lag deze deportatie/uitroeing er niet zo dik boven op. En het waren ook idd niet de idealen van het communisme. Maar het werd dus wel degelijk gedaan. En nog op een veel grotere schaal dan duitsland. Al hadden ook veel duitsers tijdens de oorlog niet eens de jodenvervolging in de gaten.

Zelfde verhaal met Gestapo en KGB. Als ik met een shirt zou lopen met groot SS of gestapo zou lopen dan zou iedereen mij uitschelden voor Nazi. En terecht natuurlijk. Maar als ik een hip shirt zou dragen met KGB erop dan zou iedereen zeggen wat een leuk shirt joh. Over het niet begrijpen en herkennen van tekens gesproken. Gestapo en SS waren wrede mannen maar jah ook de KGB kon er wat van.

Pages (3): « 1 [2] 3 »