TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- "Islam är på väg att prägla Sverige"
Pages (8): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 »
Måste säga att jag är minst sagt lite skeptisk till detta...
Mosker och dylikt är inte riktigt den bild jag har av "mitt" Sverige
Jag tror att konflikten kommer i krocken.
Likval som jag inte umgas med en viss typ av svenskt folk, sa kanner jag att jag har lika lite gemensamt (forstaelse )men en manniska som bar sloja , gommer sig, ar underlagsen sin man och aldre, inte kan tala sin egen mening och gora sig hord,och som ber pa en matta flera ganger om dagen till VAD?
I vilket fall ser jag religion meningslost for MIN DEL, att folja en bok, och leva efter dess regler, skulle vara att gomma mig fran varlden, och soka trost och rad i en gammal bok.
BAJS sager jag om det.
Jag tycker det bevisar svaghet och forvirring.
Islam ar skumt, och jag ser inget positivt i det alls.
Den del av Islam vi i dagslaget ser ar en ganska hemsk tolkning.
NU ska jag inte saga for mkt, men tydligen sa levde alla man och kvinnor i symbios och harmoni I Iran runt 1960-70 talet, sen kom det en galen amerikan som investerade i dem galna taliban grupperna och den extremistiska Islamen.
Den hemska och den terrorist 'glada' gruppen vaxte och tog overhand.
Darfor ser Islam ut som den gor idag, pa manga hall.
( skall aterkomma ang detta nar jag har den fulla faktan, ar lite senil)
Jag vet inte vad som hander i Sverige eftersom jag inte bor dar just nu, men har i Holland sa traffar man och upplever man inte mycket utav det Hollandska livet.
Visst har du kanalerna och cyklarna, maten och traditionerna, men folket ar som bortblast.
Nu bor jag I centrum delen av Amsterdam sa harikring ar det mest turister , Expats och nagra Hollandare, men I West dar jag bodde tidigare, var som att kliva in i vilket arabland som helst.
I somras blev jag i stort sett ropad eller visslad efter varje dag,tom nar jag gick med den lilla 2-ariga flickan jag tog han om.
3/4 shorts och top ar tydligen inte accepterat eller?
Som kvinna ska jag gomma mitt ansikte och mina former sa att inte mannen kan kanna lust och bega ett brott.
Fuck that.
Sa manga valdtakter som sker i hemmet dar en dotter och/eller en mor inte vaga prata om det, beratta.
However, det ar inte kul att kanna sig som nagot hunden slapat in, deras ackliga blickar, evigt te drickande, stora massor med bara man ute pa gatorna och cafeerna pa kvallarna.
Hemma sitter fruarna och tar hand om barnen, har dem VALT det?
Vill inte dem se solnedgangen under somrarna?
Vill inte dem kanna solstralarna pa sin hud och bli sommar varmd om skinnet?
Varfor ska en 18 arig tjej gomma sig och se ut som en gammal tant, nar hon ar vacker? vara hemma klockan 21 och gomma sig hos sin familj istallet for att vara ute o dansa med sina vanner??
Detta ar bara sma bitar.
Till Sverige och t.ex Holland kommer man nog oftast for att soka skydd, och kunna leva ett normalt liv, men varfor fortsatta leva fortryckt nar du har friheten i ditt nya land?
Varfor gomma sig for allt och leva kvar 'i det gamla', i stallet for att ta emot allt det nya, och lara sig leva efter ett annat lands regler och lagar?
Detta ar ngt som forst och framst galler muslimerna anser jag.
Skulle jag borja Hollandsk skola, be om att fa extra rokpauser ( for det ar jag lever mitt liv, och har alltid gjort), fa cafe au lait efter lunchen, som iaf minst 4 dgr i veckan maste vara italiensk mat helst lagad med massa oliv olja, ( bara for att det passar mig), sa skulle dem skratta mig rakt pp i ansiktet och be mig aka hem!
vart fan ar varlden pa vag.
Jag ma lata rasistisk for manga manniskor, men enligt mig ar det sa att man far ta seden dit man kommer, jag kan inte andra pa systemen har i Holland for att det passar mig, och for att jag ar van vid vissa saker.
JAG far acceptera, likval som alla andra folk far acceptera att sahar ar det i detta landet, trivs jag inte eller kan inte acceptera det, kanske jag borde flytta nagon annanstans?
Det borde galla for alla. I alla lander.
Trivs du inte har, flytta nagon annanstans.
Har du inte pengar till att flytta eller kanner nagon i det landet, jobba for att fa pengar, och lar kanna folk.
Det ar for enkelt, och Sverige ar for mesiga for att inse att vi blir utnyttjade.
Stall krav.
Det tror jag ar enda losningen.
Spara varan kultur och varat genuina, det som gor Sverige svenskt.
Det som gor att folk dras till Sverige och Skandinavien.
Lat alla lander bevara sin historia och kultur.
Jag vill t.ex inte aka till Turkiet och se att det ar precis som hemma, jag vill uppleva och ta del av deras tankar och diverse ting.
Jag tycker minareter ar vackra o later kul, men jag vill helst i vakna utav nan bone kallan i mitt land som inte ens ar muslimskt!
Aker jag till Iran sa ingar det i paketet, och jag kan lamna det nar jag aker hem, men varfor i ett svenskt samhalle?
Jag blir trott pa denna mesiga politiken.
Rovslickeri tycker jag.
*ett djupt andetag*
Goldiluxe: Jag antar att du är en sådan människa jag aldrig skulle komma överrens med. Eftersom du är indoktrinerad i den samhällskontext du växt upp i. Din syn på allt främmande är så utpräglat negativt.
Du gör misstaget som majoriteten av alla svenskar gör. Ni smutskastar religonen. Islam som religion och trossamfund har inget negativt budskap till som omgivning. Det är folk som tolkar religionen som gör misstagen. Det är de som bör kritiseras. Att säga att "Islam är orsaken till förtryck" etc är lika korkat som att säga att det är kristendomens fel att det råder en konflikt i mellanöstern idag som är resultatet av korstågen.
Islam är nog den religion som feltolkats mest. Läser man koranen så förstår man hur mycket gott den här religionen bar med sig. Kvinnor hade ingen som helst arvsrätt i förislamisk tid. De hade inget att säga till om vid giftermålen. Alla dessa rättigheter och mycket till bar Islam med sig. Jag rekommenderar alla att läsa boken Muhammed - En Biografi av Karen Armstrong.
Att smutskasta Islam är som att håna över en miljard utövare.
Är det verkligen det du vill?
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 Att smutskasta Islam är som att håna över en miljard utövare. |
| Originally posted by reveal Om det inte är så att man ogillar alla religioner? |
Jag tycker inte nagon religion ar vettig.
Annu varre ar det ju da att skylla pa manniskorna som TOLKAR sin BIBEL eller koran.
Att dem ar mer korkad an en religion skrammer mig mer.
Finns valdigt mycker korkade manniskor isafall.
Jag har levt mitt utanfor en moske och bland hundratals muslimer.
Kan inte pasta att jag tycker det ar vackert eller verkar speciellt harmoniskt.
| Originally posted by Goldiluxe Jag tycker inte nagon religion ar vettig. Annu varre ar det ju da att skylla pa manniskorna som TOLKAR sin BIBEL eller koran. Att dem ar mer korkad an en religion skrammer mig mer. Finns valdigt mycker korkade manniskor isafall. Jag har levt mitt utanfor en moske och bland hundratals muslimer. Kan inte pasta att jag tycker det ar vackert eller verkar speciellt harmoniskt. |
| Originally posted by RebeL9 då är det väldans tur att alla inte tycker som dig. Och ännu mer tur att det finns så toleranta och vänligt sinnade människor som kan tänka sig en moské i sin respektive stad (tex stockholm, trollhättan, uppsala) |
Jag kan gott och val tanka mig tusentals moskeer, men dar dem hor hemma, forresten handlar det nog om mer an moskeer kanns det som.
Jag, personligen, tror inte att mulitkulturella samhallen fungerar i langden.
Inte nar vi far ta bort varan grund och var vi kommer ifran, for att ge plats att nagot annat.
Brotten bla, okar I Sverige, samtidigt som invandringen okar.
Absolut haller jag med dig, att det ar brist pa forstaelse for kanske bl.a muslimer och deras religion, men sloa Sverige gor fel.
DEM och folket som kommer hit( dit) maste sta for och fokusera sig mer pa integrationen.
Det finnns knappt.
Manga olika faktorer som spelar in pa hur 'de flesta svenska folk ser islam osv osv'
Jag har aldrig varit religios, och kan inte se vad religoner gor for nytta i varlden, forutom att vara ett slags skydd for svaga manniskor att gomma sig bakom, och for att kunna framfora mannen som nagon slags gud, och fortrycka kvinnor.
Detta galler i min mening forst och framst islam, och jag tror det beror pa radsla for kvinnor.
bara att en kvinna ar oren nar hon har sin menstruation.
HALLA!
Kan val jamfora denna diskussionen med snack om hur daligt Kommersiell trance ar, och hur cool man ar om man e lite mer 'fore' alla andra, och underground.
Vissa tycker ditten, och andra tycker datten.
Och alla maste ha ratt.
| Originally posted by chjo Vårt land är inte moget för ett mångkulturellt sammhälle, kanske blir de de såsmåningom. Personligen anser jag att de som tar sin tillflykt/väljer att komma till ett land, vilket som helst, ska finna sig i de lagar och ordningar som finns där. Försök själva invandra/flytta till ett muslimsk land o se hur lätt det är att leva på "vanligt" vis där.. där får man nog anpassa sig, annars vet man inte vad som händer. |
| Originally posted by Goldiluxe Jag har aldrig varit religios, och kan inte se vad religoner gor for nytta i varlden, forutom att vara ett slags skydd for svaga manniskor att gomma sig bakom, och for att kunna framfora mannen som nagon slags gud, och fortrycka kvinnor. Detta galler i min mening forst och framst islam, och jag tror det beror pa radsla for kvinnor. bara att en kvinna ar oren nar hon har sin menstruation. HALLA! |
| Originally posted by Goldiluxe Jag kan gott och val tanka mig tusentals moskeer, men dar dem hor hemma, forresten handlar det nog om mer an moskeer kanns det som. |
| Jag, personligen, tror inte att mulitkulturella samhallen fungerar i langden. Inte nar vi far ta bort varan grund och var vi kommer ifran, for att ge plats att nagot annat. |
| Brotten bla, okar I Sverige, samtidigt som invandringen okar. |

| Absolut haller jag med dig, att det ar brist pa forstaelse for kanske bl.a muslimer och deras religion, men sloa Sverige gor fel. DEM och folket som kommer hit( dit) maste sta for och fokusera sig mer pa integrationen. Det finnns knappt. Manga olika faktorer som spelar in pa hur 'de flesta svenska folk ser islam osv osv' |
| Jag har aldrig varit religios, och kan inte se vad religoner gor for nytta i varlden, forutom att vara ett slags skydd for svaga manniskor att gomma sig bakom, och for att kunna framfora mannen som nagon slags gud, och fortrycka kvinnor. Detta galler i min mening forst och framst islam, och jag tror det beror pa radsla for kvinnor. bara att en kvinna ar oren nar hon har sin menstruation. HALLA! |
| Kan val jamfora denna diskussionen med snack om hur daligt Kommersiell trance ar, och hur cool man ar om man e lite mer 'fore' alla andra, och underground. |
| Originally posted by St_Andrew och dom hör inte hemma hos oss? det eju som att säga att vi inte ska ha invandrare, vilket e som att säga att du e rasist! |
| Originally posted by reveal Det är VERKLIGEN inte samma sak! |
| Originally posted by RebeL9 har tanken aldrig slagit dig att rätten till en människas religionsutövande i Sverige står med i grundlagen? Att förbjuda en viss religion i Sverige är som att gå emot grundlagen. |
| Originally posted by reveal Var någonstans har jag påstått att vi ska förbjuda en viss religion? |
jag ser det fran mitt perspektiv ifran holland just nu.
vad alla olika kulturer och manniskor har gjort for holland.
artikeln i DN ville ta fram hur Islam skulle paverka varat svenska samhalle.
har ar det som att vara i vilket land som helst, bara att det bor, jag vet inte hur manga olika nationaliteter, och visst bor alla ihop och pa varandra.
men lever knappast i harmoni.
vad jag ville fa fram var att vi far inte ge vika for alla andra religoner och kulturer, eftersom vi da kommer glomma bort oss sjalva, och vara seder o bruk.
jag vet knappt vad som ar hollandskt, och jag vill inte det skall handa med sverige.
| Originally posted by reveal Var någonstans har jag påstått att vi ska förbjuda en viss religion? |
| Originally posted by Goldiluxe jag ser det fran mitt perspektiv ifran holland just nu. vad alla olika kulturer och manniskor har gjort for holland. artikeln i DN ville ta fram hur Islam skulle paverka varat svenska samhalle. har ar det som att vara i vilket land som helst, bara att det bor, jag vet inte hur manga olika nationaliteter, och visst bor alla ihop och pa varandra. men lever knappast i harmoni. vad jag ville fa fram var att vi far inte ge vika for alla andra religoner och kulturer, eftersom vi da kommer glomma bort oss sjalva, och vara seder o bruk. jag vet knappt vad som ar hollandskt, och jag vill inte det skall handa med sverige. |
). Har du sett svenskar fira ramadan?
| Originally posted by RebeL9 läs hennes inlägg så att du förstår vad det är du instämmer i. Hon menar mer eller mindre att vi ska förneka muslimerna deras rätt att utöva sin religion i moskéer etc. |
| Originally posted by RebeL9 läs hennes inlägg så att du förstår vad det är du instämmer i. Hon menar mer eller mindre att vi ska förneka muslimerna deras rätt att utöva sin religion i moskéer etc. |
| Originally posted by St_Andrew du menar att vi ska förbjuda alal elelr? för annars e det verkligen samma sak! |
| Originally posted by ScuL att förneka att bygga en moské är inte detsamma som att förneka deras rätt att utöva sin religion. man kan väl utöva det var som helst.. |
| Originally posted by St_Andrew quote: Kan val jamfora denna diskussionen med snack om hur daligt Kommersiell trance ar, och hur cool man ar om man e lite mer 'fore' alla andra, och underground. öh va? |
| Originally posted by reveal Det enda jag har sagt är att påståendet "det eju som att säga att vi inte ska ha invandrare, vilket e som att säga att du e rasist!" är felaktigt, det är inte rasism. |
| Originally posted by St_Andrew om man menar att invandrare inte ska få utöva sin religon, men man vill att svenskar ska få utöva sin religon, på vilket sätt är inte det ett resistiskt utalande? |