TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- trance i framtiden
Pages (2): « 1 [2]

Posted by NooN on Dec-17-2003 22:56:

Det �r v�l bara att respektera att andra m�nnikor har annan musiksmak...G�r man inte det, d� tycker jag att man kan dra �t...

Posted by Johan (DJ Irish) on Dec-18-2003 09:30:

Efter lite funderingar tycker jag att trance ska g� �t f�ljande h�ll:

Snabbare - 145+ bpm iaf. 138-140bpm �r lite segt ibland tycker. Den hastigheten �r b�ttre l�mpad till house

Mindre super-breaks och uber-melodier - G� ifr�n lite av de on�digt stora breaksen och de �verdrivna pampiga melodierna. G� tillbaka och koncentrera sig p� rytmer och atmosph�riska effekter. Less is more ibland faktiskt. Strukturen kunde kanske snegla lite p� goa/psy om nu bara den genren kunde g� ifr�n de fantastiskt tr�kiga trummorna som alltid anv�nds hehe

Mer percussion - Kan ju aldrig bli f�r mycket hehe. Der Dritte Raum - Trommelmaschine sweeet!

Mer kvalitativ acidtrance - Ingen plast-wannabe-acid i stil med warp brothers. Mer Solar Quest, Acrid Abeyence, Hardfloor etc

Mer techno-influeser. Nuff said.

Nu �r jag dock inte env�ldig diktator �ver vad som komma skall och om jag ska vara realistisk s� har jag faktiskt ingen aning om vad som kommer bli n�sta stora grej. Jag ser dock ingen annan elektronisk stil just nu som kan matcha trance n�r det g�ller l�tttillg�nglighet vilket medf�r att nyrekryteringen kommer att forts�tta vara st�rre �n bortfallet ett tag fram�ver.

Posted by DjAviander on Dec-18-2003 11:57:

D�?! NEEEJ!

Musik kommer aldrig att d�, oavsett vilken genre det �r..
Personligen lyssnar jag verkligen p� all musik fr�n Mozart till Rob Zombie..
Musiken �r od�dlig, den har bara uppsving och nedg�ngar, den d�r aldrig, rytmen bor hos oss .. 2003 var ett grymt �r, nu f�r man v�nta och se vad 2004 bjuder p�.

Posted by Sand Leaper on Dec-18-2003 12:12:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
138-140bpm �r lite segt ibland tycker. Den hastigheten �r b�ttre l�mpad till house

Som ligger p� ca 125 BPM n�

Posted by Johan (DJ Irish) on Dec-18-2003 12:38:

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Som ligger p� ca 125 BPM n�

Hehe, jag vet, jag vet... men �nd�....

Pages (2): « 1 [2]