TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Johan Gielen 5 Januari @ Dailys, Stockholm
Pages (3): « 1 [2] 3 »
| quote: |
| Originally posted by Amplifire Vi kan iaf se fram emot en turk ikv�ll, och det �r �zg�r Can som v�mer upp golvet innan Gielen. Turboturk, javisst! |

ses ikv�ll! kommer vara d�r innan 23 n�n g�ng.
Ryyykande f�rska bilder p� http://www.LiquidSunset.org !!!
Hade riktigt kul ikv�ll.... var kul att tr�ffa alla k�ra gamla men ocks� nya ansikten
Kram // Steve
(Siten �r tyv�rr r�tt seg just nu... hav t�lamod
)
Jad�! Herre min skapare. Jag skiter i att killen tydligen inte kan beatmixa och att han leker lite med spelarna. Han levererar vad jag vill h�ra. Timme 1,3,4 och 5(!) �r det absolut b�sta jag n�gonsin varit ute och dansat till och vilka l�tar han droppar. Jag b�rjade att l�gga de p� minnet men det blev s� m�nga feta "anthems" tillslut att jag inte ens kommer ih�g en enda av dem (n�stan iaf). Enda problemet var att han gick ut s� j�la massivt den f�rsta timmen att jag (plus resten av folket) verkade helt t�mda p� energi de sista timmarna. Dock �r det ett lyxproblem f�r Gielen den 5/1... ujujuj!
BTW. Kan n�gon hj�lpa mig med l�tarna, kommer typ bara ih�g Saltwater eftersom det var den sista han k�rde som jag visste vilken det var.
H�ller med fullst�ndigt.. Han var inte v�rldens b�sta p� mixa... men musiken han spelade tj�t i �ronen b�ttre �n min tinnitus varjefall
Hade en riktigt trevlig kv�ll.. Kul och tr�ffa er grabbar fr�n forumet ocks�
N�� nu ska jag jag hj�lpa till och flytta... Sen ska jag sova 
Mitt val f�r ig�r kv�ll stod mellan att g� och se Gielen eller dra till Chiaro. Valet f�ll p� Gielen och det �r ett val jag absolut inte �ngrar. Damnit it was good!
Han spelade grymma l�tar, g�r inte att s�ga n�got annat. Det var riktigt kul ig�r �ven om man inte tr�ffade n�gon h�rifr�n.
Ha d!
Jesus, vilket j�vla drag det var! 
N�gon som kan dra l�tarna? Minnet sviker s� h�r dagem efter.. 
Vill b�rja med att n�mna �zgur Can som r�ddade kv�llen f�r mig. Vilka feta l�tar den h�r killen droppar! Ska bli kul o se framtida spelningar med Gurkan (Har f�tt h�ra att det �r ett litet nick han fick p� NRJ). Nu till Johan Gielen. Stackars Johan Gielen. Han b�rjar bli gammal. Han manglade p� r�tt bra i b�rjan. Perfekt l�t att starta med Mark Norman - Overkill (Intro Mix) . Underbart drag p� publiken - men det blev inte s� mycket b�ttre �n s� h�r. N�gra h�jdpunkter. Remixen p� Born Slippy var sk�n men det �r bara f�r att jag �lskar Born Slippy melodin
Okej jag m�ste medge att det inte riktigt var min stil av trance - alldeles f�r mycket Hits-varning p� vissa l�tar. Hitstrance kan funka v�ldigt bra om man anv�nder d i r�tt m�ngd. Paul Van Dyk p� Berns inneh�ll ocks� massa cheese men han g�r det b�ttre p� n�t s�tt - blandar r�tt, och i r�tt m�ngd.
Tillbaks till Gielen. Tycker det �r tr�kigt att svenska publiken inte har n�gra krav. Vem som helst kan lira bra skivor, det handlar ju om hur man g�r det. Jag tycker Gielen f�rst�rde varenda l�t. Man undrade ju ett tag om han fastnat med handen p� volymreglagen f�r han lyckades fan f�rst�ra varenda build-up under hela setet. Sen hans k�rlek till att sampla en bastrumma som sk�r s�nder �ronen och sen k�ra samplingen 50 g�nger, och dessutom i otakt...nej jag f�rst�r faktiskt inte. Jaja kan h�lla p� hela dagen om att skriva men ingen kommer orka l�sa. Jag hade trots allt r�tt roligt! Men det finns bra trancedjs, bjud hit dom ist�llet! Hoppas verkligen Johan Gielen aldrig kommer hit igen!
Vi f�r starta en insamling s� gielen f�r g� en dj-skola eller n�got... 
nu va ju jag inte d�r sj�lv men jag vill bara passa p� att s�ga en liten sak...
vem som helst kan spela l�tar p� en cd-spelare, vem som helst kan tom. spela BRA l�tar p� en cd-spelare men det kr�vs en riktigt skillad lirare f�r att kombinera l�tarna r�tt � f� dom att sm�lta ihop till en bra helhet
n�j er inte med att han droppade massa hits f�r det kan tom. n�gons fem�riga lillebror g�ra, se till helheten ist�llet...
Hur blev Gielen stor om nu alla tycker han suger? Personligen diggade jag fett n�r han blev inropad f�rsta g�ngen och verkligen pratade med publiken n�r han k�rde introt till "blue pill/matrix"-l�ten. "This is your last chance..." s�nt gillar jag betydligt mer �n t.ex. Antiloop-killarna som st�r l�ngst bak p� scenen och bara tittar p� sina spelare och lyssnar efter beaten i lurarna. Mer publikkontakt, mindre tekniskt mambojambo!
jag hadde fan skit kul hela kv�llen fram tills det att gielen blev sur p� mig. n�r han bytte vinyl t�nkte jag passa p� och ta en bild s� jag fr�gade honom men han blev sur.
jag antar att det m�ste vara jobbigt att folk j�mt vill ha bild och s�. typiskt mig, men fr�n och med nu ska jag alldrig ta ego bild igen. jag r�kar bara illa ut. :P
jag tyckte han k�rde sk�na l�tar, ibland f�rst�rde han dem lite dock men det var inte s� v�rst allvarligt.
Can var skit grym, kul att se honom bakom b�set.
kul att tr�ffa n�gra nya swetas oxo. zliten, kraith och fick dessutom reda p� att tears �r en sweta oxo
mina bilder kommer snart p� liquid h�ll �gonen �ppna senare ikv�ll.
| Originally posted by JayBee jag hadde fan skit kul hela kv�llen fram tills det att gielen blev sur p� mig. n�r han bytte vinyl t�nkte jag passa p� och ta en bild s� jag fr�gade honom men han blev sur. |
| Originally posted by Aendy Ovanligt? |

gielen �r fan en skam om man fr�gar mig...jag skulle f�rmodligen mixa b�ttre �n honom efter 1 veckas tr�ning...
det �nda som gjort honom k�nd �r hans produktioner

| Originally posted by swe_Trancer gielen �r fan en skam om man fr�gar mig...jag skulle f�rmodligen mixa b�ttre �n honom efter 1 veckas tr�ning... det �nda som gjort honom k�nd �r hans produktioner |
tackar s� mycke jaybee, zamson � alla ni andra! kul att ni gillade mitt set!
allts� ok gielen �r v�l inte den b�sta djn tekniskt s�tt men som steve precis n�mnde s� �r han ju en riktig pajjas bakom spelarna men det �r ju r�tt coolt �nd� att kunna f� folk att h�lla h�nderna i luften n�stan hela tiden
� leka � ha sig...sen kanske han �verdriver lite ibland men jag tror nog det �r alkoholen som sp�kar d�r 
han �r en entertainer s� �r det bara � det funkar ju 
h�r kommer n�gra exklusivt rykande f�rskingar

�zgur f�r main act!!
jag hade grymt skoj f�rutom att jag fick st� i garderob i 1 timme s� jag missade �zgur helt + missade n�r johan b�rjade lira.. kom upp i slutet av Satellite , var hans set l�ngt g�nget d� eller?
det var ett satans drag allts�, riktigt sk�n st�mning f�rutom en och annan idiotbrat som knuffades p� dansgolvet. var lite glad i hatten och snackade en hel del skit utan att greppa det d� det h�nde, kom som insikter efter�t "nej men oj, fan det d�r jag just sa kan tolkas j�vligt fel"
men overall var detta den b�sta festen f�r mig sedan sensation i somras..
btw, verkade som om DJ b�set var helt st�ngt? hur kom du in dit JB?
h�ller med om att johan lekte s�nder vissa l�tar.. fan , man vill ju ha en stadig stabil beat man kan dansa till, och mitt i dansen s� bryter han l�ten o l�gger in sega loopar o jobbiga breaks, st�rigt.. men hans l�tval �r grymt f�r det mesta, passar min smak, och han har bra publikkontakt, och verkar ha skoj, och publiken verkar ocks� ha skoj, s� jag f�rl�ter honom.
Tv� nya gallerier har dykt upp p� LiquidSunset.org bla. ett fr�n Jaybee...
Gielen var stj�rna, jag har aldrig h�rt ett s�nt ov�sende i Sverige n�r en DJ g�r p�, folk blev som helt tokiga, autografer, bilder, pussar, demoskivor.. det var helt tokigt!
�zg�r �r mina brorsan och v�rldens b�sta DJ tillsammans med Rouzbeh, det finns inga som �r b�ttre �n de tv� och det �r stor tragik att de f�r d�liga warmup tider, men en stor eloge till alla som var d�r s� tidigt och gjorde verkligen mig och s�rskilt �zze glad, det �r n�got man inte ser ofta ute. Det betyder v�ldigt mycket ocks�.
Underbar fest. =)
Monday Bar har sl�ngt upp bilder fr�n kv�llen... Tagna av Tony som e s� grym bakom kameran !
http://www.mondaybar.com/bilder/fest/asp/images31.asp?bild=1
[Edit]Ernie: http://www.doghouseboys.com/bilder/fest/asp/images31.asp?bild=22
AAAAH!