TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Roken op Dance-party's????
Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »

Posted by Blik on Dec-21-2003 21:27:

quote:
Originally posted by AlFerox
stond van de week nog een artikel over in de volkskrant: jaarlijks komen er evenveel mensen door ongezond eten om het leven als door roken (22 duizend).
daar hoor je dan niemand over!

beetje erg stom voorbeeld, met passief roken is er een zeer verhoogde kans op kanker. en ik neem aan dat als jij toekijkt hoe iemand iets ongezonds eet jij er niet ongezonder op word. of wel?

Posted by ahp2002 on Dec-21-2003 21:28:

quote:
Originally posted by basvh
idd jah

ook als iedereen zou stoppen met roken zouden er minder mensen aan kanker sterven hierdoor zou er meer moeten worden uitgetrokken aan AOW.

wat een nobel streven. gelukkig gaan er nu genoeg mensen dood aan kanker zodat de AOW een beetje laag blijft.

wat een #### redenering.

Posted by basvh on Dec-21-2003 21:29:

quote:
Originally posted by Blik
en ik neem aan dat als jij toekijkt hoe iemand iets ongezonds eet jij er niet ongezonder op word. of wel?

hehe, lekker droge opmerking!

Posted by basvh on Dec-21-2003 21:30:

quote:
Originally posted by ahp2002
wat een nobel streven. gelukkig gaan er nu genoeg mensen dood aan kanker zodat de AOW een beetje laag blijft.

wat een #### redenering.

nee hoor is geen sterretjes redenering. Zijn zelfs onderzoeken na geweest. Heb het nog ergens in een kijk staan. Nederland zou een ernstig financieeltekort krijgen als iedereen zou stoppen met roken

Posted by ahp2002 on Dec-21-2003 21:32:

quote:
nee hoor is geen sterretjes redenering. Zijn zelfs onderzoeken na geweest. Heb het nog ergens in een kijk staan. Nederland zou een ernstig tekort krijgen als iedereen zou stoppen met roken

hmm nou ik vind het een beetje.. te ver gaan

maar ja on-topic blijven maar weer

Posted by basvh on Dec-21-2003 21:36:

quote:
Originally posted by ahp2002
hmm nou ik vind het een beetje.. te ver gaan

weer

okay het gaat wat misschien ver. maar ze hadden in het onderzoek alles precies nagerekent. Mensen die zouden stoppen met roken zouden iets van gem 10 jaar langer leven. dus 10 jaar langer AOW. En als iedereen dat zou doen.....Ook miljarden uit accijns zouden worden misgelopen.

Posted by robin on Dec-21-2003 21:40:

wat een bullshit weer.. zeker weer een roker die met zo'n dom voorbeeld komt.. ongezond eten is een keuze, mee roken dus niet.. en het gaat de niet rokers dr niet zo zeer om dat je kleren stinken.. hub de was in en raampje open en klaar.. moet je dr maar voor over hebben.. maar het gaat ze dr om dat t ongezond is en dat WIJ dr geen zin in hebben om over 20 jaar dood te liggen te gaan aan JULLIE slechte gewoontes! tenminste dat denk ik

Posted by Donna on Dec-21-2003 21:51:

Zullen we dan ook al die auto's weg houden bij elk mens wat zich buiten durft te vertoeven waar de lucht niet gezuivert is?

Echt hoor,als ik ergens op straat loop wil ik niet dat al die uitlaatgassen mijn ge(tere)teerde longetjes binnenkomen

+bambilooks

Posted by ahp2002 on Dec-21-2003 22:16:

quote:
okay het gaat wat misschien ver. maar ze hadden in het onderzoek alles precies nagerekent. Mensen die zouden stoppen met roken zouden iets van gem 10 jaar langer leven. dus 10 jaar langer AOW. En als iedereen dat zou doen.....Ook miljarden uit accijns zouden worden misgelopen.

ennuh.. de kosten voor de gezondheidszorg dan? we hebben toch fucking lange wachtlijsten, volgens mij helpt dat een stuk

Posted by AlFerox on Dec-21-2003 22:40:

quote:
Originally posted by Blik
beetje erg stom voorbeeld, met passief roken is er een zeer verhoogde kans op kanker. en ik neem aan dat als jij toekijkt hoe iemand iets ongezonds eet jij er niet ongezonder op word. of wel?

het gaat erom dat het fenomeen roken net zo schadelijk is als het vele ongezonde eten dat ons wordt opgedrongen, er gaan namelijk jaarlijks net zoveel mensen aan dood!! over roken gaat iedereen dan lopen janken en zaniken terwijl ze bij andere schadelijke niet of nauwelijks stilstaan.
vind die anti-rookhetze maar overdreven en hypocriet.

Posted by AlFerox on Dec-21-2003 22:50:

quote:
Originally posted by robin
wat een bullshit weer.. zeker weer een roker die met zo'n dom voorbeeld komt.. ongezond eten is een keuze, mee roken dus niet.. en het gaat de niet rokers dr niet zo zeer om dat je kleren stinken.. hub de was in en raampje open en klaar.. moet je dr maar voor over hebben.. maar het gaat ze dr om dat t ongezond is en dat WIJ dr geen zin in hebben om over 20 jaar dood te liggen te gaan aan JULLIE slechte gewoontes! tenminste dat denk ik

dan blijf je toch lekker thuis als je zo bang bent voor schadelijke invloeden van buitenaf!! niemand verplicht je om een discotheek/kroeg/feest te bezoeken. en anders zoek je toch lekker met je andere kleinzerige vriendjes een dischotheek/kroeg/feest op waar niet gerookt wordt. en vergeet dan vooral niet je mondkapje.. wie weet loop je nog een koudje op!!

Posted by Blik on Dec-21-2003 23:05:

quote:
het gaat erom dat het fenomeen roken net zo schadelijk is als het vele ongezonde eten dat ons wordt opgedrongen, er gaan namelijk jaarlijks net zoveel mensen aan dood!! over roken gaat iedereen dan lopen janken en zaniken terwijl ze bij andere schadelijke niet of nauwelijks stilstaan.
vind die anti-rookhetze maar overdreven en hypocriet.

het is een keuze of je ongezond eet of niet, als jij bij de Mc Donalds komt kun je een salade pakken in plaats van een Big Mac. Daarin heb je een keuze.

Met meeroken heb je geen keuze, als je naast iemand zit die rookt, heb jij daar ook last van. En moet de niet-roker dan maar buiten zijn lunch opeten?? Dat zou natuurlijk te belachelijk voor woorden zijn. Het is bewezen dat meeroken schadelijk is. Er sterven jaarlijks zelfs duizenden mensen aan het passief roken. (zie http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34934 )

En dat is gewoon het verschil, roken is ongezond voor de persoon die rookt, maar ook voor de mensen om hem heen. En zo werkt dat met ongezond eten gewoon niet. Vandaar dat er zulke maatregelen omtrent het roken ontstaan.

Posted by Donna on Dec-22-2003 00:41:

Joh,spijt me zeer en klinkt ws weer veel te grof volgens vele mietemeneertjes,maar tering,buiten een aantal goeie om (zoals in elke rotte laag van een samenleving)vind ik de groepering "niet rokers" een vreselijk stel nazi's die hun eigen uberleete gedrag boven dat van een ieder zetten en geneigd zijn rook weg te slaan in met gestrekte arm van onder naar boven.....

Jullie soort mensen verkort mijn leven doordat ik zoveel gezeik hoor dat ik erin verzuip.

Laat je reet s kicken door een ander en be a man instead of a fuckin pussy als je dat zelf nie voor elkaar weet te boksen.

Posted by Massive84 on Dec-22-2003 02:44:

ik vind het wel lekker, geen roken.

maar vooral in resturants, en pubs, en zo, je weet wel die kleine uitgaans horeca..

verder vind ik het in grote clubs, dat dit niet hoeft, zolang de clubs goed ventilatie hebben, moet niemand er toch last van hebben..

ik bedoel als iemand rookt, en je hebt er last van ga je toch lekker verder af van staan. dat kan niet in de kroeg.

verder zie ik dit niet in trance energy gebeuren.. kom op man die zaal is zo groot, merk je het echt?

ben geen roker trouwens.

Posted by Donna on Dec-22-2003 03:50:

Ze mogen heel wat bewaking in gaan schakelen met die idioot grote feesten,like je alles wat er 1 opsteekt eruit kan trappen,dure bedoening

En dan die matennaaiers allemaal rennen naar die bewaking,"hijjjj heeft gerookt,ik zag t zelluf!!" En gaan ze aanklachten indienen,niet tegen verkrachting,maar verroking,triest

Posted by DjRV on Dec-22-2003 08:42:

quote:
Originally posted by Donna
Ze mogen heel wat bewaking in gaan schakelen met die idioot grote feesten,like je alles wat er 1 opsteekt eruit kan trappen,dure bedoening

En dan die matennaaiers allemaal rennen naar die bewaking,"hijjjj heeft gerookt,ik zag t zelluf!!" En gaan ze aanklachten indienen,niet tegen verkrachting,maar verroking,triest

lol

"ik ging naar het toilet toe en vervolgens kwamen er 3 mannen aan. Ze staken alle 3 een drugsstaaf, u weet wel, een sigaret, aan.
Vervolgens was er nergens meer frisse lucht om naar te happen en ik voelde mij zeer geintimideerd. De rokers schenen er geen aandacht voor te hebben want ze rookte rustig door!!!!"

Posted by Ding Chavez on Dec-22-2003 10:00:

quote:
dan blijf je toch lekker thuis als je zo bang bent voor schadelijke invloeden van buitenaf!! niemand verplicht je om een discotheek/kroeg/feest te bezoeken. en anders zoek je toch lekker met je andere kleinzerige vriendjes een dischotheek/kroeg/feest op waar niet gerookt wordt. en vergeet dan vooral niet je mondkapje.. wie weet loop je nog een koudje op!!

quote:
Originally posted by Donna
Joh,spijt me zeer en klinkt ws weer veel te grof volgens vele mietemeneertjes,maar tering,buiten een aantal goeie om (zoals in elke rotte laag van een samenleving)vind ik de groepering "niet rokers" een vreselijk stel nazi's die hun eigen uberleete gedrag boven dat van een ieder zetten en geneigd zijn rook weg te slaan in met gestrekte arm van onder naar boven.....

Dan valt die opmerking van Alferox neem ik aan onder de nazi's van het roken? Gaan jullie maar iets anders doen, wij roken hier...

Posted by Donna on Dec-22-2003 10:08:

Welnee,niemand hoeft iets anders te doen als ik rook,je mag heus gewoon blijven hoor,en als je weg wilt ga je weg,benk heel makkelijk in en heb geen last van je verder.

Posted by AlFerox on Dec-22-2003 11:18:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Dan valt die opmerking van Alferox neem ik aan onder de nazi's van het roken? Gaan jullie maar iets anders doen, wij roken hier...

ik b�n een nazi!!

dat zeg ik helemaal niet.. maar als jij je daadwerkelijk zo bezwaard voelt omdat er op feesten allerlei gevaarlijke praktijken (zoals roken) gebezigd worden, blijf dan thuis zou ik zeggen. niemand verplicht je namelijk om erheen te gaan.

Posted by ahp2002 on Dec-22-2003 11:54:

quote:
ik b�n een nazi!!

dat zeg ik helemaal niet.. maar als jij je daadwerkelijk zo bezwaard voelt omdat er op feesten allerlei gevaarlijke praktijken (zoals roken) gebezigd worden, blijf dan thuis zou ik zeggen. niemand verplicht je namelijk om erheen te gaan.

Aan de andere kant is het zo dat niemand je ooit verplicht heeft om te gaan roken. Aanvaard dan ook de eventuele consequenties als je het wel doet.

Mij maakt het echt niks uit of mensen gaan roken of niet, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor mensen die er om allerlei gezondheidsredenen niet tegen kunnen en daarom feestjes/uitgaan laten schieten

Posted by Donna on Dec-22-2003 13:43:

Sja er zijn wel meer dingen vervelend in t leven,maar mensen moeten er altijd ff iets uitpikken om enorm moeilijk over te doen van anderen zodat ze dan at least niet naar zichzelf hoeven kijken en de dingen die zij zijn en/of doen wat voor de medemens minder plesant is enzo.

Ga een schaap neuken en blaat daar gewoon lekker mee verder op t zelfde nivo

Posted by Raymond on Dec-22-2003 14:15:

Ik heb het topic nu een tijdje gevolgd en denk er het het volgende over. Volgens mij draaid het om het maken van keuzes, en dat is nu juist hetgeen hier niet wordt geboden door rokers.

Als ik MC Donalds wil eten veel en vet, en ik krijg hart en vaatziektes is dat mijn keuze, als ik te veel alcohol drink en ik wordt er ziek van, is dat mij keuze. Maar niemand vraagt aan mij of ik de rook van een ander in wilt ademen. Er zijn meer niet-rokers dan rokers, dus de overgrote meerderheid moet lijden onder een stelletje junks die zich niet in kunnen houden. Dat is mij tegen het zere been, kijk dat je rookt moet je zelf weten, maar dat je op deze manier een ander er mee lastig gaat vallen gaat te ver. Ik wil niet geconfronteerd worden met iemand anders verslaving en al helemaal niet naar een gerookte paling stinken en de ochtend na het stappen tot de conclusie komen dat na 3 keer haarwassen die smerige rooklucht er nog steeds niet uit is!!

Roken doe je lekker thuis, zo voorkom je dat je een overgrootte meerderheid last ondervindt van jou giftige rookdampen. Het is misschien een utopie, maar ik hoop dat een rookvrije uitgaansgelegenheid ooit werkelijkheid wordt.

ps. En als er dan ook een uitgaansgelgenheid bestaat voor rokers, dan heb ik de keuze om daar wel of niet naar toe te gaan!

Posted by jp on Dec-22-2003 14:28:

Clubs rookvrij is prima, meer lucht en geen stinkende kleren

Feesten rookvrij ben ik tegen, omdat er ruimte zat is en deze hallen vaak prima airco hebben. Trouwens, wie gaat het controleren? Als de helft van de bezoekers wil roken doen ze het toch. Sigaretten in beslag nemen?

Pillen slikken heeft trouwens ook weinig zin zonder peuk...

Posted by Nook on Dec-22-2003 14:41:

ze moeten gewoon zorgen dat de ventilatie goed werkt. dan is er geen probleem en kunnen we lekker blijven roken. hippies.

Posted by Phat B on Dec-22-2003 14:42:

tsja, volgens mij moet je in princiep voor elk feest aparte vergunningen aanvragen dus zal men waarschijnlijk iets van ontheffing moeten aanvragen. Tis in principe gelijk aan horeca dus ze zullen ook wel ontheffing krijgen.

wat betreft de gehele discussie over het wel of niet roken op de werkplek/in de horeca t volgende:
mij maakt t niet uit, ik erger me niet aan rokers hoewel t wel frisser zou zijn zonder.

wat betreft de horeca:
de horeca zelf loopt te zeiken: ze zeggen inkomsten mis te lopen als het niet meer mag, dit geloof ik niet. Mensen gaan echt nog wel uit als er nergens gerookt mag worden. je loopt pas inkomsten mis als je concurrent iets heeft wat jij niet hebt, en de concurrent heeft ook het rookverbod, dus...

wat betreft de overheid:
deze wet geldt omdat idr1 het r�cht heeft op een rookvrije werkplek. In Nederland doet men zwz nogal overdreven over rechten maar goed. Als werknemer weet je dat er in de horeca gerookt wordt en daar kies je dus voor. Dan kies je er dus ook voor om g��n gebruik te maken van het recht op een rookvrije werkplek. Dus hoeft wat dat betreft die wet niet te gelden voor de horeca...

wat betreft de rokers in dit forum:
als je zegt dat je niet meer naar feesten/disco gaat omdat je er niet kan roken/blowen ben je wat mij betreft al iets te verslaafd. Ik wil niemand beledigen maar als je een avond zonder iets (ook andere drugs of alcohol) niet gezellig kan zijn moet je de oorzaak toch eerst bij jezelf zoeken. je mag van mij lekker roken maar overdrijf t niet...

dus idr1 loopt wel een beetje te zeiken. Ik vind dat de rookvrije werkplek in princiep een goed initiatief is maar ook deze regel heeft een uitzondering. Dus voor de horeca hoeft het niet te gelden, niet voor de horeca zelf omdat die inkomsten mislopen, niet voor de rokers maar gewoon omdat de wet hier niet van toepassing is.

einde mening...

Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »