TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Why download.. if you can buy it ;)
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Lolo on Jan-04-2004 13:55:

quote:
Originally posted by [BE]FusioN`--
toch is traden nogaltijd eerlijker dan sharen vind ik... alhoewel ik perfect kan begrijpen hoe frustrerend het moet zijn voor heel erg goeie producers (slijmslijm @ lolo ^^) dat ze er bijna geen geld mee verdienen...

en heb ik iets verdiend bij phiphi met zijn tapes van 98-99 aan 700bef? NIKS! Ik vond da toen ook walgelijk!

piraterij heeft altijd bestaan, je moet gewoon de mensen laten denken dat zij iets beters krijgen als ze kopen. En dan wordt het probleem ni opgelost maar toch beperkt door een positieve gedoe!!!

Posted by TOR on Jan-04-2004 13:55:

quote:
Originally posted by Lolo
neen inderdaad, maar is het ni altijd zo geweest??

Alle dj's die tapes verkochten in clubs vroeger, pakten alles in hun zakken, dat is ook illegaal!! Er worden geen auteursrechten noch royalties aan de artiesten uitbetaald met die tapes!

Je moet is anders denken, je kunt gewoon ni alles verkopen, maar je kunt de mensen aanmoedigen door een lage btw (haha), en door legale downloads tegen 1 of een anderhalve euro te verkopen, full kwaliteit.

Je moet ook is weten, 50% van de files op kazaa en emule zitten vol met virussen en trojans.

Het gaat allemaal om mensen aan te moedigen en te informeren!!
Niks verbieden, positief blijven denken, en positiviteit laten spreiden, zo lukt het ook volgens mij

we zullen zien.

als de kwaliteit in orde is, zullen inderdaad heel wat mensen interesse tonen. want de vinyl mp3's die je nu kunt downloaden zijn vaak niks waard, en zoals je zegt soms zit je met een virus.

en misschien kunnen wij daarbij een handje helpen: als we op verschillende forums positieve berichten gaan posten, zullen meer mensen geneigd zijn ook legaal te gaan downloaden.

de toekomst zal het uitwijzen.

Posted by Wildfir3 on Jan-04-2004 14:00:

nu weet ik nog altijd niet of die 'mon oc�an d'�toiles' ooit uitkomt

of is die al uit als b kantje ergens?

Posted by CygnusX on Jan-04-2004 14:08:

quote:
Originally posted by tor8024
bij 192kbps is er nog steeds kwaliteitsverlies, cygnus.
iedereen zegt wel cd-kwaliteit, maar dat klopt niet.

Even terzijde : veel releasegroups stappen in 2004 over naar 192kbps VBR in plaats van 192kbps CBR. Ik weet niet of dit veel kwaliteitswinst is, maar het maakt het de platenmaatschappijen probably nog moeilijker om een beter product online te verkopen.

Posted by Zehra on Jan-04-2004 14:33:

Re: Why download.. if you can buy it ;)

quote:
Originally posted by FredNova
allee, effe die discussie weer boven halen...
zoals jullie misschien wel weten koop ik heel veel vinyl en download ik ook wel enkele songs om ze te leren kennen, en als ze goed zijn later op vinyl te zoeken!

Vinden jullie niet dat de artiest die zulk een zalige trance track maakt, betaald mag worden voor zen werk!? Door te downloaden zal dat zeker niet gebeuren

hmmm ok kzal maar ff neertypen wat ik ervan vind

ten eerste kgeef je groot gelijk... kvind ook wel dat producers voor hun werk moeten betaald worden! maar ik heb zelf (nog) geen draaitafels en ook geen vinyl zoals je weet ben ik maar een arme studente eh (btw ben nu ook nog mijn weekendwerk kwijt... dus ben nog armer NO) ��n van mijn dromen is... draaitafeltjes kopen en beginnen aan vinyl. ook al kan ik dat nu moeilijk; wees er maar zeker van dat ik dat ga doen als ik ��nmaal werk! weet jij wel wa voor een gevoel ik heb, alleen al bij het vasthouden van een plaat (ok hierbij ben ik dus 100% gek verklaard ) ik koop wel af en toe cd's mah zoals ze hier al vaker hebben aangehaald... der zijn niet zoveel goeie compilaties en zeker hier in belgi�... enige cd's die je zoal kan vinden is TMF megadance en van die stuff en dan op die cd's bvb van de 40 liedjes maar 10 ofzo goe vinden vroeger kocht ik nog wel singles � la Kay Cee, Aquaplex, ... mah de laatste tijd al nie meer omdat mijn smaak is veranderd en omdat ik de meeste dingen die ik wil al nie kan vinden bij mijne cd-winkel ben wel in spanning aant wachten op de full-cd's van push & airwave

ten tweede... mp3 illegaal downloaden bestaat en ik denk dat het ook heel lang zal bestaan. enige wa de platenmaatschappijen moeten doen is: dit inzien en hun strategi�en aanpassen! (zijn ze allang mee bezig mss ) heb dit vorig jaar in een werkske ge-analyseerd voor een vak van mij... kzal het eens opzoeken hier moet dus marketing ingrijpen zoals Lolo het heeft gezegd: de klant doen denken/laten weten dat hij MEER krijgt door het kopen van de dvd of cd of vinyl. kvind die dvd-stuff echt een goed initiatief en die idee van tor: die customized cd's... NICE! dat zou ik dus echt wel kopen...

als laatste... moet ik wel ff zeggen dat ik het de trance-producers allemaal echt wel gun mah mij zal je wel nooit een single van britney of madonna zien kopen! die mensen verdienen al genoeg geld!!! en ze blijven maar verdienen trance-singles zou ik zeker kopen mah vind die hier dus nie in de boerengat waarin ik leef... en ik ben (nog) nie mee met die e-commerce toestanden (ja kmoet me schamen, I know) paypal en stuff waarom nie gewoon overschrijving?

Posted by Wildfir3 on Jan-04-2004 14:41:

quote:
Ps: Cygnus, een producer heeft niets aan entree geld op feestjes he.

What about sabam?

Posted by Steve-Austin on Jan-04-2004 14:43:

Ik heb juist een opmerking; platen, cd's, dvd's, enz zijn te duur, OK dat klopt.

Maar dat is niet omdat jullie studenten of iets anders zijn dat jullie alles kunnen downloaden! Ik zou graag een BMW hebben, maar ik heb geen geld genoeg. Dat is het leven, we kunnen niet hebben alles wat we willen!

Nu gelooft iedereen dat alles hebben, een recht is ...

PS: ik hoop dat jullie me begrijpen

Posted by FredNova on Jan-04-2004 14:46:

quote:
What about sabam?

hmmm, wat gaat dat zijn...

als de entree 15 euro is, krijgteen auteur nog niet eens 0,0015 euro, dan nog afhankelijk welke selecte playlist wordt doorgegeven... blablabla

nee, dat is minder dan niks

Posted by FredNova on Jan-04-2004 14:46:

quote:
Originally posted by Steve-Austin
Ik heb juist een opmerking; platen, cd's, dvd's, enz zijn te duur, OK dat klopt.

Maar dat is niet omdat jullie studenten of iets anders zijn dat jullie alles kunnen downloaden! Ik zou graag een BMW hebben, maar ik heb geen geld genoeg. Dat is het leven, we kunnen niet hebben alles wat we willen!

ja voila, ik wil ook een BMW, maar kan hem niet kopen,
mag ik hem dan stelen?

Posted by Zehra on Jan-04-2004 14:52:

quote:

ja kbegrijp wat je bedoelt... kheb nooit gezegd dat ik cd's, dvd's enzo te duur vind... alleen kan ik het me op dit moment niet veroorloven omdat ik zelf moet betalen voor: 1. studies 2. kleren 3. uitgaan enzo... kzeg ook niet dat ik nu alles download wat ik maar tegenkom eh! koop ook wel af en toe een cd'ke en als ik later werk (hopelijk beetje goe betaald) dan zal ik zeker de plaatjes kopen waar ik van hou

en yeah: kwil ook een BMW mah tis zoals ge het zegt... we kunnen niet alles krijgen wat we willen...

quote:
mag ik hem dan stelen?

tis hoe je het bekijkt. ok als iemand liedjes download en nooit de intentie heeft om ooit iets voor die producer te doen, dan vind ik het ook wel stelen... voor de rest ga ik hier nie veel op zeggen omdat ik hier toch als dief ga bestempeld worden!

Posted by Wildfir3 on Jan-04-2004 15:03:

quote:
mag ik hem dan stelen?

wilt ge daarmee zeggen dat ge geen enkele liveset/mp3/whatsoever (windows? ) ding op uw pc hebt staan dat ge niet hebt gekocht?

Enneuh, sabam moet er toch voor iets zijn zeker? Tzijn diegenen die het hardst zagen da er gedownload wordt. Tenzij ze er zelf alles aan verdienen natuurlijk, en wa is er dan het nut van?

Anyway, ik zou graag eens weten hoeveel iemand als lolo verdient elke keer er een lied van hem op een compilatiecd zou komen, of zelfs als er een plaat verkocht wordt... ik denk dat het (bij manier van spreken) beter is da ge 20 euro stort op zijn rekening dan da ge 10 platen van hem koopt in ne winkel. Ik kan der helemaal naast zitten hoor, dus correct me if i'm wrong (wie kan dat beter dan lolo zelf)

Posted by Wildfir3 on Jan-04-2004 15:04:

oh and just so u know:

http://users.pandora.be/fusionpowah/--kot--/3.jpg
de eerste plaat in die platenbak is airwave - when things go wrong ... just so u know, ik koop wel degelijk muziek

Posted by Steve-Austin on Jan-04-2004 15:05:

To miss Z

Mijn reply was niet special voor jouw, sorry.

Dat was juist om te zeggen dat alles niet ook simpel in het leven is ...

Ik was ook student en ik heb veel mp3's, divx ook gedownload. Maar ik begrijjp zeer goed dat ik een piraat was (of ben). Ik heb geen verontschuldigingen, en ik aanvaard wat ik heb gedaan. Als een dag ik problemen heb, zou ik begrijpen, het is de risico's ...

Posted by Zehra on Jan-04-2004 15:14:

Re: To miss Z

quote:
Mijn reply was niet special voor jouw, sorry.

Dat was juist om te zeggen dat alles niet ook simpel in het leven is ...

Ik was ook student en ik heb veel mp3's, divx ook gedownload. Maar ik begrijjp zeer goed dat ik een piraat was (of ben). Ik heb geen verontschuldigingen, en ik aanvaard wat ik heb gedaan. Als een dag ik problemen heb, zou ik begrijpen, het is de risico's ...

true! kzeg ook niet dat ik het helemaal niet doe en ik vind ook wel dat het verkeerd is. khoop dat ze binnekort dat van die 1�/mp3 invoeren want lijkt me heel interessant en fair! (zie berekening hierna )

en btw kvraag me dus ook af hoeveel lolo aan een plaat verdient. want dat is toch gemiddeld twee liedjes per plaat eh kwil ff weten hoeveel hij 'ongeveer' eigenlijk per liedje per verkochte plaat verdient mah denk nie dat hij hierop gaat antwoorden... na een grondige berekening met fus kwamen we tot de volgende conclusie: ongeveer 2� aan de producer per plaat (dus 1 � per song) enige verbeteringen mogen aangehaald worden

ps: en nu ga ik weer blokken

Posted by Wildfir3 on Jan-04-2004 15:17:

grondige berekening is veel gezegd... we gingen gewoon ff van het volgende uit

goedkope winkel: 7.5 euro per plaat
belastingen: -1.5 euro (21% i guess?)
label+productiekosten: 4 euro
rest: 2 euro

tis een gokje hoor... ben trouwens de winst voor de verkoper (winkel) vergeten

Posted by Belgian Bonzai on Jan-04-2004 17:31:

quote:
Originally posted by Miss Z
khoop dat ze binnekort dat van die 1�/mp3 invoeren want lijkt me heel interessant en fair! (zie berekening hierna )

Idd; ik geef het grif toe, ik ben een redelijk heavy downloader (het zou flauw zijn als de flix morgen aan mijn deur staan op basis van deze bekentenis). Ik ben letterlijk trance-addict en ik kan het me simpelweg niet permitteren. Freebase - Broken heb ik ook op plaat en zo; paar Trancemasters 200* ook, redelijk wa Bonzai cds ook. Geloof het of niet, maar als ik werk (en het ziet ernaar uit dat ik aardig wat zal verdienen, als het lukt heb ik immers een aardig diploma) dan zal ik de eerste zijn om aan Bonzai een donatie te doen, zomaar, al is het 'maar' 250�.
Daarentegen heb ik wel aardig wat expertise opgebouwd; IEDEREEN mag me vragen over discografie�n, producers en trance tracks allerhande. Ik maak me bovendien sterk dat op basis hiervan ik menig persoon het genre trance heb laten apprecieren. Dat vertaalt zich daarom niet in kassa voor de producers, maar wel in appreciatie en respect voor het genre en de producers; en dat wereldwijd. Het effect is marginaal door mij, maar veel kleintjes maken een groot. En wat is er nu belangrijker, 100� verdienen aan een track of de wetenschap dat die track levens in positieve zin heeft veranderd. Elke producer die voor het eerste kiest mag direct inpakken; want die maakt bijna per definitie na 5 nummers alleen nog shit. Dat is een markant verschil tussen Britney en trance:

The songs and the music that I portray comes from the heart

Dit ter nuancering.

En ik zal gretig downloaden aan 1�, als de kwaliteit minstens 192kbps master rip is; want een krakerige vinyl rip is ook maar zozo.

Dit gezegd zijnde,

De groeten!

Posted by djcresto on Jan-04-2004 17:44:

Ik koop ook zo goed als geen cd's. Heb in 2003 slechts 1 album gekocht en dat was Airwave - Believe. Dat was al meer uit respect voor l-vee want de meeste tracks had ik al. Ben nu ook wel van plan om het nieuwe push & airwave album te bestellen. Maar voor de rest zie ik nie in waarom ik muziek zou gaan kopen, zoals miss Z het al aanhaalde, in Belgi� vind je gewoon nauwelijks goeie compilaties. En als je al een goeie compilatie vindt zijn het allemaal ge-edite versies. Ik zou dus ook een groot voorstander zijn van customized cd's. En daar zou ik dan zeker intresse in hebben.

Toch zou ik graag ook willen zeggen dat zonder mp3, zonder downloads de trance scene nooit zo groot zou zijn geworden. Een Belgische producer bij bv banshee zou mss enkel in Belgi� en Nederland platen kunnen releasen, terwijl dit nu over heel de wereld kan. Mp3 maakt trance toegankelijker voor iedereen. Alle livesets die van verschillende dj's op internet verschijnen geven ook heel veel populariteit aan de dj. Waardoor ze bekender worden, meer bookings krijgen, hogere prijzen kunnen vragen. En ik denk iemand die zowel dj als producer is veel meer verdiend als dj dan als producer.

Het idee van positief denken vind ik ook wel ok, want verbieden te downloaden en kopieren dat lukt toch niet, altijd wordt er wel een achterpoort gevonden. Dus de slogan van de platenfirma's zou moeten zijn "Give people what they want". En is die slogan niet het toppunt van commerciel denken?

Posted by CygnusX on Jan-04-2004 18:20:

quote:
Originally posted by djcresto
Mp3 maakt trance toegankelijker voor iedereen. Alle livesets die van verschillende dj's op internet verschijnen geven ook heel veel populariteit aan de dj. Waardoor ze bekender worden, meer bookings krijgen, hogere prijzen kunnen vragen.

Klopt, wat zou Nu NRG geworden zijn zonder hun Orgasmatron-livesets?

Posted by Meltoz on Jan-04-2004 20:10:

Ik denk da iedereen wel download en wie bij hoog en laag beweerd dat hij niks download zijn soms nog de ergste
Ik download dus ook en dan vooral Livesets, ASOT-Episodes => vooral om te weten wat er nieuw uit is of welke platen er helemaal BOM zijn!!! Stel U voor da'k h��l de dage, weke, jare naar de belgische radio moest luistere, mag er nog nie aandenken
Het is ok echt wel mede dankzij't internet dat de TRANCE scene meer bekendheid heeft verworven en zeker nie via ��n of andere radio, enfin hier in Belgie toch nie... Want zou ok anders nie wete hoe't naar hier overgewaaid zou zijn
Ik download ook singles en dan wel deze, misschien uit lu�gheid, omda'k deze dan zelf nie meer moe rippen, om deze dan op e cd'ke te schrijven en in de voiture te luisteren (handig, want als DJ moe je eigenlijk het verloop van de tracks uit je hoofd kenne)! Ik heb draaitafels en koop m'n plate ok bij soundstation ( echt wel ne aanrader zene ) waar Fred ze koopt en't is nog steeds toegestaan als je de origineel in je bezit hebt...

Plate koste inderdaad geld, ma e hobby mag ook geld koste...

Posted by Nabistai on Jan-04-2004 20:49:

quote:
Originally posted by Lolo
Je moet ook is weten, 50% van de files op kazaa en emule zitten vol met virussen en trojans.

True, maar niet bij mp3's h�

quote:
Originally posted by Miss Z
enige wa de platenmaatschappijen moeten doen is: dit inzien en hun strategi�en aanpassen! (zijn ze allang mee bezig mss ) heb dit vorig jaar in een werkske ge-analyseerd voor een vak van mij... kzal het eens opzoeken hier moet dus marketing ingrijpen

Kunt ge mij da eens geven allermooiste lieve zehra, da zou vrij handig zijn voor mijn eindwerk over mp3's

quote:
grondige berekening is veel gezegd... we gingen gewoon ff van het volgende uit

goedkope winkel: 7.5 euro per plaat
belastingen: -1.5 euro (21% i guess?)
label+productiekosten: 4 euro
rest: 2 euro

tis een gokje hoor... ben trouwens de winst voor de verkoper (winkel) vergeten

de verkoper krijgt 27% van de prijs

De artiest zelf krijgt maar 10% (in dit geval dus 0.75 euro )
Ter aanvulling de rest:
- Fabrikant : 8%
-Componist en Publisher: 9%
-Platenmaatschappij: 24%
-Distributeur: 20%
-Studio Producer: 2%

Posted by Icone on Jan-04-2004 23:03:

quote:
Originally posted by djcresto
Ik koop ook zo goed als geen cd's. Heb in 2003 slechts 1 album gekocht en dat was Airwave - Believe. Dat was al meer uit respect voor l-vee want de meeste tracks had ik al. Ben nu ook wel van plan om het nieuwe push & airwave album te bestellen. Maar voor de rest zie ik nie in waarom ik muziek zou gaan kopen, zoals miss Z het al aanhaalde, in Belgi� vind je gewoon nauwelijks goeie compilaties. En als je al een goeie compilatie vindt zijn het allemaal ge-edite versies. Ik zou dus ook een groot voorstander zijn van customized cd's. En daar zou ik dan zeker intresse in hebben.

Toch zou ik graag ook willen zeggen dat zonder mp3, zonder downloads de trance scene nooit zo groot zou zijn geworden. Een Belgische producer bij bv banshee zou mss enkel in Belgi� en Nederland platen kunnen releasen, terwijl dit nu over heel de wereld kan. Mp3 maakt trance toegankelijker voor iedereen. Alle livesets die van verschillende dj's op internet verschijnen geven ook heel veel populariteit aan de dj. Waardoor ze bekender worden, meer bookings krijgen, hogere prijzen kunnen vragen. En ik denk iemand die zowel dj als producer is veel meer verdiend als dj dan als producer.

Het idee van positief denken vind ik ook wel ok, want verbieden te downloaden en kopieren dat lukt toch niet, altijd wordt er wel een achterpoort gevonden. Dus de slogan van de platenfirma's zou moeten zijn "Give people what they want". En is die slogan niet het toppunt van commerciel denken?

Klopt. Als men trance aan de man wil brengen en er zich zeker van maken dat veel mensen het kopen, zullen ze het wat moeten personaliseren. Da's echter wel veel meer werk (geen massaproductie meer mogelijk) en ge zult waarschijnlijk ook veel langer op uw cd'ke moeten wachten... En dan hebt ge ongeduldige mensen die het gewoon downloaden he.

Het heeft allemaal zijn voordelen en zijn nadelen. Ik heb al effe geen cd meer gekocht, gewoon omdat ik hier niets meer vind. Ze hebben onlangs de Trancemaster en World Of Trance series uit de rekken gehaald van mijn plaatselijke shop, nu rest er mij nog enkel die vervallen Serious Beats, Solid Sounds en dergelijke, waarvan de helft van de tracks iets wegheeft van techno, gsm- en stofzuigersounds en andere dingen die ik helemaal ni moet hebben. En als er al eens wat goede tracks op een album verschijnen, dan weet ik dankzij de mp3 dat het de moeite is of niet om hem aan te schaffen. Maar dan wat met diegene die ik illegaal bezit? Ik wil zeker de originele artiest iets teruggeven, zelfs al zou het een persoonlijke donatie zijn. Op die manier zou ik betaalde mp3's een goed idee vinden. Dat heeft dan ook al weer zijn voor en nadelen...

Daarnaast heb ik ook weer ongelofelijk minder illegale mp3's afgehaald om te luisteren wat goeds er zal verschijnen. Gewoon omdat ik vind dat er vaak teveel trance wordt uitgebracht die een persoonlijke keuze zijn van de runners van de platenmatschappij, met als resultaat dat ik nu ongeveer 90% legale mp3's download van mensen die (vreemd genoeg in vergelijking met wat vroeger kon verschijnen) nog niet eens aan een contract komen met een plaat die alles zou slaan.

Ne mens begint eens na te denken he

Posted by basd on Jan-05-2004 07:36:

Ik ga niet overal nog eens op in, want heel veel is hier al gezegd.. Ik zal het maar bij mijn persoonlijke mening houden..

Ik heb echt een teringhekel aan mensen die alleen maar downloaden en nooit eens iets kopen. Ik zie zelfs mensen die bijna alleen maar mp3s op CD branden, daarmee gaan draaien en zich dan DJ noemen.. En (behalve de apparatuur en de CDRs) er geen cent aan uitgeven.. Echt heel erg. Ik download zelf ook wel eens iets, zal niet de schijnheilige gaan uithangen, maar als ik een plaat luister en ik vind hem goed, dan koop ik em ook.

Hetzelfde geldt voor CDs. Luister eigenlijk alleen CDs met relaxte muziek (voor mijn eigen persoonlijk teringherriesmaak zet ik wel een plaatje op), en ook als ik die goed vind koop ik ze. Ik spendeer dan wel eigenlijk te veel geld aan muziek (zeker gezien het feit dat ik ook maar een student ben die al een tijdje niet bij zijn bijbaan gewerkt heeft), maar ik vind het dubbel en dwars waard.

Tot slot wil ik nog even zeggen dat mensen die stoer willen doen omdat ze als eerste een mp3 hebben geript, eigenlijk ontzettende losers zijn.

Punt.

Posted by Gladius on Jan-05-2004 17:21:

idd lightworks. das ook het grootste probleem bij mij; bijna geen cd's te vinden. Echt rampzalig, ik zit nog steeds te wachten op right of way van ferry en die nieuwe van chicane. Zelfs in die platenzaak hier in deurne, die van yves de ruyter ofzow, hebben ze bena niets. 'jah der is geen vraag naar'.
Als ze da nu al eens zouden veranderen zouden ze al wa meer klanten hebben. Het argument da cd's deze dagen te duur zijn vind ik zwak, student zijnde of niet, als ge leeft voor uwe muziek is het da waard.
Ik download vrij veel, geef ik toe, maar das gewoon omdat ik anders der niet aangeraak. Heb al een paar keer cd's van het buitenland laten komen, maar op den duur wordt da wel een kostelijke zaak zen.

Dat idee van 1� vind ik wel te overwegen, ben is benieuwd hoe dat da in elkaar steekt.

Posted by CygnusX on Jan-20-2004 01:19:

Ik was daarstraks aan't nadenken over dit onderwerp en stelde mezelf de vraag : Waarom niet gewoon een (kleine) donatie? Persoonlijk ben ik zeker bereid wat geld af te staan aan m'n favoriete producers in de vorm van een kleine paypal-donatie/overschrijving, ook als ik er niets voor terugkrijg: Ik download het toch.

Zelfs als alle labels een online-cd-besteldienst opstarten, zoals Bonzai, dan nog denk ik niet dat ik bij elke goeie productie een cdtje bestel, verre van. Via zo'n donatie kan ik de artiest dan toch bedanken.

Ben ik gek of denken jullie hier ook zo over? (Vraag is vooral gericht aan zij die geen vinyls en amper albums/compilaties kopen, zoals ik)

Posted by Zehra on Jan-20-2004 07:31:

quote:
Originally posted by CygnusX
Ik was daarstraks aan't nadenken over dit onderwerp en stelde mezelf de vraag : Waarom niet gewoon een (kleine) donatie? Persoonlijk ben ik zeker bereid wat geld af te staan aan m'n favoriete producers in de vorm van een kleine paypal-donatie/overschrijving, ook als ik er niets voor terugkrijg: Ik download het toch.

Zelfs als alle labels een online-cd-besteldienst opstarten, zoals Bonzai, dan nog denk ik niet dat ik bij elke goeie productie een cdtje bestel, verre van. Via zo'n donatie kan ik de artiest dan toch bedanken.

Ben ik gek of denken jullie hier ook zo over? (Vraag is vooral gericht aan zij die geen vinyls en amper albums/compilaties kopen, zoals ik)

grappig! omdat ik er ook zo over denk... had het al aan fus verteld dat ik per mp3 dat ik van een welbepaalde producer (die hier soms wel hangt ) had, 1� over te schrijven op zijn rekening mahja dan moet je wel de rekening hebben ofcourse en als ik iedereen zo 1� gaat storten... ben ik op den duur straatarm

om dan toch te antwoorden op je vraag: ge zijt niet gek want ik denk er ook zo over (het zou natuurlijk wel kunnen dat we allebei gek zijn die mogelijkheid is nie uitgesloten)

Pages (3): « 1 [2] 3 »