TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Club vs Trance events
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Vizay on Feb-05-2004 00:21:

jag skulle nog vilja s�g aen kompromiss p� de b�da (p� �kta svenskt vis)

e det f�rsta g�ngen man ser en riktigt fet DJ s� helt klart ett stort event med m�ktigt ljud och ljus

oslagbart

om det d�remot inte e f�rsta g�ngen man ser dom/den som lirar eller om det �r lite mindre Dj's s� tycker jag nog mer om klubbar, mycket mysigare

Posted by Smekbar on Feb-05-2004 01:09:

inget av det...
f�redrar underground utomhusfester...
de absolut b�sta festerna jag varit p� har varit s�nna...
Sjysstare m�nniskor (endast m�nniskor som verkligen �lskar musiken som kommer), b�ttre ventilerat (sj�lvklart :P) samt overall sk�nare st�mning... Gillar dessutom n�r det varit 2dagars fest s� man f�tt campa d�r p� platsen ocks�.. grymt mysigt sen k�nslan av att st� o stampa o bara kunna titta upp o se en klar stj�rnhimmel eller se solen g� upp �r fan sv�rslagbar...

Posted by AC. on Feb-05-2004 01:31:

KLubb. tvekl�st. Stora evenemang �r opersonliga. Jag beh�ver inte en massa lasrar som br�nner h�l genom skallen eller lampor som lyser mig r�tt i �gona eller Djs som g�r kullebyttor p� skivspelarna. Men nu ska jag inte sticka under stolen med att jag hade n�got s� fruktansv�rt kul i Holland p� Mysteryland 02. Tveksam om jag ens vill �ka till Holland igen f�r att g� p� fest. Hur ska n�got kunna leva upp till det jag upplevde d�r nere f�rsta g�ngen???
Skogsfester �r ett underligt, mysigt, mystigt h�rligt fenomen

Posted by Laszlo on Feb-05-2004 02:34:

bah! Jag tar tar en mega event som Dance Valley framf�r en klubbkv�ll vilken dag som helst p� �ret! Opersonligt hit, opersonligt dit...Jag �ker inte ut f�r att s�tta mig i ett h�rn och snacka med folk eller ge Ti�sto en puss p� kinden - vill jag g�ra det s�tter jag mig p� ett fik f�r att best�mma n�r, var och hur vi ska kidnappa Ti�sto f�r just detta

Posted by Amnezia on Feb-05-2004 11:11:

tror jag m�ste joina klubbg�nget h�r

har visserligen bara varit p� ett stort event "mysteryland02" och det var verkligen INTE d�ligt p� n�got s�tt..tv�rtom men efter att ha varit p� lite mindre events p� hemma plan ocks� s� f�redrar jag nog det sistn�mda...
man slipper springa runt som en tok f�r � hinna se alla man egentligen ville hinna se � beh�va g� efter halva setet f�r att en annan dj man ocks� vill se7h�ra b�rjat lira....
visst �r det en grym k�nsla � st� i en publik me 25000 tomtar omkringskuttandes men p� en klubb me kanske 1500 g�r det minst lika bra om inte b�ttre � f� ig�ng hela publiken till max...
e l�ttare � f� b�ttre kontakt mellan dj � publiken och man beh�ver inte va orolig f�r � missa n�got annat bra set under tiden mans t�r d�r
d b�sta vore om man bodde p� n�gon strategiskplats d�r det e bra jocks varje helg p� n�gon klubb..tex london,birmingham,amsterdam mfl..�rebro kan tyv�rr inte r�knas som en av dom

Posted by Smeagol on Feb-05-2004 12:23:

Torino ar ingen strategisk plats i sa fall ar jag radd...
Men sa kommer jag nog bracka 65 000 i Mars a andra sidan, Da kommer Milan hit och den lokala arenan haller 71 000!

Har annars bara varit pa Amnesia i Lund... Skulle nastan vara laglig i Storbrittanien aven med den nya lagen. Men det ar sjukt mysigt iaf. Hoppas kunna aterkomma!

Posted by reveal on Feb-05-2004 12:45:

quote:
Originally posted by Smeagol
Har annars bara varit pa Amnesia i Lund... Skulle nastan vara laglig i Storbrittanien aven med den nya lagen. Men det ar sjukt mysigt iaf. Hoppas kunna aterkomma!

Terminspremi�ren �r nu p� l�rdag!

Posted by Smeagol on Feb-05-2004 16:39:

Jag ar nastan beredd att boka flygbiljetter. Nastan.
Branner du en skiva at mig som jag bad (tiggde) om Reveal?

Ursakta att jag inte alls haller mig till amnet. Det ar ok om Mind eller nan plockar bort inlagg/stanger kontot/letar upp mig IRL och skjuter mig.

Jag skulle valdigt garna ga pa nat stalle som atminstone hade varit olagligt i storbrittanien aven med den gamla lagen. Garna fler. tror att den stora fordelen med klubbar ar att man kan ga pa dem oftare. Skillnaden mellan EN enstaka rolig handelse eller en trevlig vana. Jag fegar och sager att det nog ar tva olika saker och darfor inte riktigt kan jamforas.

Pages (2): « 1 [2]