TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT : Vem borde fa styra Sverige?
Pages (3): « 1 [2] 3 »
hehe typ vad jag t�nkte s�ga fast jag har diskuterat med ac f�rut o insett att han e f�r konservativ f�r att diskutera med 
fast imo �r feminister inte det b�sta, dom t�nker bara p� kvinnors utveckling, inte p� allas... och s� har dom problem med hur man ska g�ra det ofta ox� tycker jag... dom k�nns lite som kommunister, dom har en god tanke men har sv�rt att f�rverkliga den...
| quote: |
| Originally posted by AC. Anna Lindh - Inget ont om Anna Lindh som person men hon �r alldeles f�r ung. Dessutom ger hon intryck av den d�ra unga blonda tjejen som s� hemskt naivt vill �ndra p� hela v�rlden. Vem kan inte f�rest�lla sig henne st� och hoppa och rycka i bena p� de stora elefanterna i v�rlden. |
en god despot? 
johan norberg hade v�l kunnat vara en s�dan, men han hade nog inte st�llt upp
(www.johannorberg.net)
t�nkte f�r �vrigt p� det d�r med styresleskick ig�r... kom v�l fram till att det ideala styrelseskicket enligt mig hade varit nyliberalism i en stadsstat... d�r f�r man ett direkt styre av de m�nniskor som det faktiskt ber�r, och besluten blir inte "f�r stora" eller "f�r h�gt upp" s� alla skulle kunna vara med och best�mma... (och sen ska ocks� nyliberalismen som ideologi vara ledstj�rna eftersom jag inte tror p� en f�rbudspolitik och jag anser �ven att skatt �r st�ld.)
inte en sportm�ssa aning om n�tt i politiken men e alltid kul � se carl bildt vs g�ran i debatt
�ven fast jag inte orkar fatta va dom igentligen pratar om
alt2 e Linda Rosing...hon e ju �nd� me varje dag p� l�psedeln tror det skulle kuna bli intressanta debater mellan henne � robinsson emma....((thumb up))
| Originally posted by Aendy �r inte den st�rsta nackdelen med henne att hon inte �r i livet l�ngre? |
Hon hade passat som statsminister tycker jag me, �ven om jag inte �r sosse.. Anna Lindh var en s�n som jag skulle gilla p� den posten �nd�. Det �r jag �vertygad om...
| P�l Hollender ska styra Sverige! |
goldiluxe: jag har inget mot den s� kallade feminismen och dess �kta budskap ska jag klarl�gga f�rst och fr�mst men det finns vissa problem med dagens feministiska syns�tt...
f�r det f�rsta s� siktar feminismen idag p� att g�ra l�get b�ttre f�r kvinnor s� att dom f�r det s� likt m�nnens l�ge som m�jligt, kanonbra! OM det inte vore f�r att i 95% av fallen s� �verg�rs det s� att kvinnan ist�llet f�r det b�ttre
i dagens samh�lle vad g�ller sverige s� �r det ocks� mer p� modet att kalla sig feminist bara f�r att kalla sig det utan att egentligen veta vad det inneb�r, m�nga unga tjejer ger sig ut och skriker "krossa m�nnen, fram f�r tjejerna" och ger p� s� viss inte fullt s� insatta personer en helt felaktig synvinkel p� vad feminism �r. Om dom fick best�mma s� skulle vi m�n sitta i deras possition ist�llet och ha s�mre betalt och f� s�mre jobb bara f�r att vi vore killar
dessa tv� saker �r bara korta exempel p� varf�r det finns en s� snedvriden bild p� feminismen i dagens sverige (vet inte hur det ser ut i resten av v�rlden s� jag l�ter bli att s�ga n�tt om det)
f�r�vrigt f�rst�r jag inte hur man kan kalla en s�n h�r sak (vet inte om jag v�gar kalla det f�r ideologi) f�r feminism n�r det handlar om j�mst�lldhet mellan kvinnor och m�n, hade ju gjort saken betydligt enklare och missf�rst�ndsfriare om namnet inte hade syftat p� det kvinnliga k�net, det handlar ju faktiskt om det manliga ocks� 
Jag tycker att kvinnor ska ha samma l�n och samma villkor som m�n, men �r inte feminist f�r det. Jag �r d�dstr�tt p� gr�h�riga r�dvinsfeminister som tar ut sin frustration p� m�n.
H�ller med om att Anna Lind skulle blivit en bra statsminister. Just snyggt. Alf Svensson skulle vara en mardr�m. KDS for the drop!
Jag f�rv�ntade mig inget annat...
Den feminism som ut�vas idag ger jag inte mycket f�r tv�rt om tycker jag den �r i det n�rmaste l�jligt och skrattretande.
H�lla p� och kvotera in kvinnor i f�retags styrelser? Vilket sk�mt!
Lika l�ner? Varf�r ha lika l�ner i huvudtaget? �r mannen verkligen det prioriterade k�net i alla l�gen?
N�gon n�mnde han Johan... Om det �r han jag tror det �r s� �r det lite roligt att l�sa hur han fullst�ndigt s�gar Naomi kliens (Eller vad hon nu heter) v�nster-crap bok "No logo".
Ang. Anna Lindh. Jag vill verkligen po�ngtera att jag djupt beklagar henns bortg�ng och inte alls menar mig p� n�got s�tt g�ra mig rolig �ver henne.
Anna Lindh hade ett v�ldigt "l�tt" och "tacksamt" jobb f�r den Svenska publiken. Hon beh�vde aldrig st�ta sig med n�gon folkgrupp i Sverige. Specielt inte n�r sverige �r s� pass neutrala vi fortfarande �r. �tminstonde i v�ra uttalande. Anna Lindh hade f�r�vrigt vissa brister som skulle g�ra det sv�rt f�r henne att hantera posten som statsminister.
Kungen, har du n�got emot Alf och KD? Pfft. Om Gud �r f�r oss, vem kan d� vara emot oss?
St_Andrew? Vad fan, FU!
| Originally posted by Vizay f�r det f�rsta s� siktar feminismen idag p� att g�ra l�get b�ttre f�r kvinnor s� att dom f�r det s� likt m�nnens l�ge som m�jligt, kanonbra! OM det inte vore f�r att i 95% av fallen s� �verg�rs det s� att kvinnan ist�llet f�r det b�ttre |

Re: Jag f�rv�ntade mig inget annat...
| Originally posted by AC. Kungen, har du n�got emot Alf och KD? Pfft. Om Gud �r f�r oss, vem kan d� vara emot oss? |
Re: Re: Jag f�rv�ntade mig inget annat...
| Originally posted by Virus En massa kristna mentala pension�rer med f�r�ldrad v�rldsbild! |
Tycker det �r kul att s� m�nga av oss svenskar, som d� �r v�rldens mest j�mst�llda folk, b�rjar g� �ver gr�nsen och tycka att det redan �r lagom j�mlikt lr att det g�r att �ndra allt med att s�tta in kvinnor i olika chef-positioner bara s�d�r.. Hela v�rat ekonomiska system, allts� hela v�ra liv, �r konstruerade att passa m�nnen. Tycker man borde fokusera sig _�nnu_ mer p� att kvinnor ska kunna vara kvinnor n�r de skaffat ett bra jobb ocks�.. inte ska de beh�va bete sig som m�n bara f�r att de ska ha ett bra jobb?
S� ser det i stor del ut i v�rt land nu. Jag vet. Jag s�g det p� TV
*hehe*
S�ger ocks� ner med feminsim och upp med "j�mst�ldhetsism", ordet feminism �r sedan l�nge ett �ckligt ord i minna �ron
beror p� det som skrevs tidigare om "krossa alla m�n!" :P
Jag tycker det ar ganska pinsamt med vissa exemple av folk som kallar sig feminister, som tex haller pa o gor sig fula o inte kan kla sig i snygga klader osv bara for att inte tanda man.
SJUKT!
Jag alskar man, helst min egen, o sjalvklart ska man vara kvinna, for man AR faktiskt kvinna ( om man ar kvinna alltsa
).
Fast dem far garna sluta raka sig under armana, slanga bort sin Bh och fa hangbrost som antagligen ar annu mer jobbigt an att ha brost over huvudtaget, hoppa over alla man o bli flator, ELLER sa kan man faktiskt borja fran grunden, nar man skaffar barn, att se till det i HEMMET ar jamstallt, att mamma handlar mat o pappa stadar, att pappa lagar middagen o mamma tvattar!?
Och barnet far lara sig att hjalpa till har och dar.
Sa ska jag uppfostra mitt barn hade jag tankt.
Ar det konstigt..?
Sen att jag tycker att de i skolan borde talas om kvinno misshandel, och aven att ungar fan ska lara sig att folk ar olika, kanske handikappade eller fran annorlunda bakgrund, och lara sig visa respekt mot alla folk.
Man skrattar inte at nagon som ramlar o slar sig, man skrattar inte at nagon som har massa finnar, man skrattar inte at nagon som stammar nar dem forsoker tala infor klassen, man skrattar inte nar man ser nagon som ar lite tjockare an en sjalv.
Man hjalper dem som ar utsatta och kanske just da, lite svagare.
FOLK FATTAR INTE DET HAR utan folk blir mer giriga o ska HA HA OCH HA MER!
Bort med missanpassade, FRAM FOR MIG!
mer makt at dem som har, mer pengar at mig som ar man, undan med kvinnor somt ror dem vet nagot.
suck.
| Originally posted by Goldiluxe mer pengar at mig som ar man, undan med kvinnor somt ror dem vet nagot. |
Det ar nog ratt vad du sager, men det kanns som manga fler eftersom situationen ar som den ar.
| Originally posted by MojjMojj Tycker man borde fokusera sig _�nnu_ mer p� att kvinnor ska kunna vara kvinnor n�r de skaffat ett bra jobb ocks�.. inte ska de beh�va bete sig som m�n bara f�r att de ska ha ett bra jobb? |
S� l�nge m�n ska vara m�n och kvinnor ska vara kvinnor s� blir vi aldrig j�mst�lda. S� mycket f�r din femenism
Och f�r�vrigt Vizay s� �r kvinnan och mannen s� kemisk LIKA att det n�stan om�jligt att se skillnad.
T�nkte bara flika in och s�ga att (k�ns-) kvotering �r j�vligt d�ligt.
Re: Re: Re: Jag f�rv�ntade mig inget annat...
| Originally posted by reveal F�rdom mot KD? |

| Originally posted by AC. S� l�nge m�n ska vara m�n och kvinnor ska vara kvinnor s� blir vi aldrig j�mst�lda. S� mycket f�r din femenism Och f�r�vrigt Vizay s� �r kvinnan och mannen s� kemisk LIKA att det n�stan om�jligt att se skillnad. |
jag har inte l�st ovanst�nde typ 10 inl�gg s� jag t�nker inte kommentera n�nting.
skulle bara l�gga till en parentes h�r..
(jag l�ste att y-kromosomen e p� v�g att utrotas... till slut kommer de bara finnas kvinnfolk kvar... :/(�ven om det tar hundratusen �r eller n�t..) s� m�ste vi va r�dda om alla killar/m�n
)
| Originally posted by Glorie jag l�ste att y-kromosomen e p� v�g att utrotas... till slut kommer de bara finnas kvinnfolk kvar... :/(�ven om det tar hundratusen �r eller n�t..) s� m�ste vi va r�dda om alla killar/m�n ) |
s���� om man h�ller ut n�gra �r extra s� kan bli typ ensam kille kvar
hehe inte pj�kigt...
| Originally posted by Amnezia huuuh s�� om man h�ller ut n�gra �r extra s� kan bli typ ensam kille kvar inte pj�kigt...ere mor�tter man ska �ta f�r � leva l�ngre lr hur var det |
| Originally posted by AC. Och f�r�vrigt Vizay s� �r kvinnan och mannen s� kemisk LIKA att det n�stan om�jligt att se skillnad. |