TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Behöver namn tips
Pages (2): « 1 [2]

Posted by DJmoXX on Mar-29-2004 23:43:

quote:
Originally posted by ScuL
Radium kallar sig redan Hardstyle Pimp ibland. Dessutom tror jag att det e inget man skulle överväga seriöst..

Hur som helst.. Vart o när ska du lira då? Jag kan ju åka dit o kolla

vet inte så mycket heller de enda ja vet ja får 10.000 men de andra som lirar får uppemot 100.000 så några schyssta djs lär de bli =)

sen har man fått gratis också 2 VIP biljetter till In Qontrol som är dagen efter.

de kommer bli phett med party vill ja lova.. 2 dagar i streck.. hardstyle.. mmmmmmmmmmm kommer vara när ja äker hem den 13:de.
återkommer när ja får exakt tid, datum och andra grejer.

frågan är om ja ska köra endast Vinyl eller köra också CD vilket jag är mycket säkrare på (jobbat med cd i 5 år) lr så kör ja blandat..

Fått veta ljudet kommer inte vara lågt iaf och att dom har lasershow också installerat så frågan är nu.. hur litet ställe eller (stort) ställe är det ja ska lira på... fanom de är mera än 1000 pers så lär ja svimma. (bäst ta med BPM räkaren för säkerhetsskull.. haha :stongue

ska få bilder från klubben/stället under denna vecka så då kan jag visa er om ni vet vad det är för ställe.

kommer få lira under 2 timmar ca: som (varmup) bara.

Posted by DJmoXX on Mar-29-2004 23:50:

men jaaa va kul... Jimmy G ska spela där också. vet inte vem fan de är men han suuuger.

testa söka hans set då får ni höra...
låter som en wannadj deejay.. men han är också från sverige..

Posted by Sorrow on Mar-30-2004 00:36:

Aldrig hört talas om..

Ska han gå på före eller efter dig?

Posted by Laszlo on Mar-30-2004 02:50:

quote:
Originally posted by DJmoXX
frågan är om ja ska köra endast Vinyl eller köra också CD vilket jag är mycket säkrare på (jobbat med cd i 5 år) lr så kör ja blandat..

fanom de är mera än 1000 pers så lär ja svimma. (bäst ta med BPM räkaren för säkerhetsskull.. haha :stongue:)

Jag vet inte om det var sarkasm, ironi eller whatnot - men har du spelat i fem år och du fortfarande är i behov av en BPM-räknare (vilka man ändå aldrig kan lita fullt ut på) så tror jag ärligt talat inte du är redo för en så stor publik. Och det är väl klart som korsvpad du ska köra vinyl. :)

Vad är det för CD-skivor du har som alternativ? Inga brända MP3:or hoppas jag - inte för att jag är en ängel och aldrig tankat hem en MP3:a eller spelat en sådan ute - men om det nu är som de säger, ett maffigt ljudsystem så kommer det att låta för jävligt - tro mig, och är folk tillräckligt uppmärksamma (läs: inte höga eller packade som svin) så lär de märka det, och i värsta fall kan du komma att bli utbuad. Jag vill inte ge dig kalla fötter eller dyl - bara ge dig ett varningens finger.

Det är många som predikar om att det verkligen är hörbar skillnad på en 192kbps mp3:a och en original-cd/vinyl. Jag trodde detta var bullshit, och ren propagande av folk som påstår sig vara mammas änglar vad gäller piratkopierad musik - men faktum är att jag lärde mig den läxan så sent som för två veckor sedan då jag för första gången spelade med ett något bättre ljudsystem än vanligt och råkade spela några brända mp3:or. Så se upp för det.

Annars är det bara att ställa sig där, köra sitt race, och ha kul. Scenskräcken släpper när man väl står där och spelar.

Posted by Laszlo on Mar-30-2004 03:01:

quote:
Originally posted by Vizay
[edit]

eller ännu bättre, kolla http://www.networksolutions.com/en_...equestid=212983 å sen bjuder du mig på en kanelbulle (om du då missade det på den sidan så har dom nån sorts säkerhetsgrej så skriv i tecknen som står i den gråa rutan bara å klicka verify code så kommer det du vill veta upp )

am I 1337 or what?!

aaah! Där fanns ju en email-adress till snubben. Merci beaucoup - kanelbullen kommer med posten (med reservationer för att postgubben själv eventuellt äter upp den). Annars kanske man ska norpa laszlo.se innan någon annan fan gör det.

Posted by DJmoXX on Mar-30-2004 13:35:

quote:
Originally posted by Laszlo
Jag vet inte om det var sarkasm, ironi eller whatnot - men har du spelat i fem år och du fortfarande är i behov av en BPM-räknare (vilka man ändå aldrig kan lita fullt ut på) så tror jag ärligt talat inte du är redo för en så stor publik. Och det är väl klart som korsvpad du ska köra vinyl.

Vad är det för CD-skivor du har som alternativ? Inga brända MP3r hoppas jag - inte för att jag är en ängel och aldrig tankat hem en MP3:a eller spelat en sådan ute - men om det nu är som de säger, ett maffigt ljudsystem så kommer det att låta för jävligt - tro mig, och är folk tillräckligt uppmärksamma (läs: inte höga eller packade som svin) så lär de märka det, och i värsta fall kan du komma att bli utbuad. Jag vill inte ge dig kalla fötter eller dyl - bara ge dig ett varningens finger.

Det är många som predikar om att det verkligen är hörbar skillnad på en 192kbps mp3:a och en original-cd/vinyl. Jag trodde detta var bullshit, och ren propagande av folk som påstår sig vara mammas änglar vad gäller piratkopierad musik - men faktum är att jag lärde mig den läxan så sent som för två veckor sedan då jag för första gången spelade med ett något bättre ljudsystem än vanligt och råkade spela några brända mp3r. Så se upp för det.

Annars är det bara att ställa sig där, köra sitt race, och ha kul. Scenskräcken släpper när man väl står där och spelar.

haha har aldrig använt ens bpm räknare.. och ja köper endast Vinyl och bränner ut det til "wav-cd" då ja kör CD. Helt enkelt... älskar ljudet av vinyl knaster... nja ett normalt öra hör inte skillnaden på en 192a kbit och org cd. kör ofta på "mp3" vinyl rippat på min Bärbara dator tillsammans med deejay system programvara. Det är som att köra på CD fast du har flera möjligheter.

Körde på en fest för ett tag sen och de sa de var oki använda "dator" men när ja väl var på plats så börja de tjafsa om att de inte går.. de påstog.. de inte fanns lediga utgångar. Efter som det var PIoneer DJM-3000 de hade så tänkte hur fan kan de använda 10 line utgångar när de var endast 1 dubbel cd och 3 techics. de var helt enkelt inte för "ljud" kunniga så de visste inte hur de skulle lösa det det, jag tog på mig ansvaret om nåt händer om ja kopplar in datorn. allt gick bra till utan ljudet. (basen hade inge riktigt tryck) så hade 2 timmar innan den skulle börja så börja checka slutstegen och så delningsfiltret. men de vill inte ha ansvar för nåt så de gick ut för tag lite frisk luft. efter lite trixade och fixade... så märkte jag den som kopplade in allt måste fan vara helt nybörjare.. allt var felkopplat, vissa saker var bryggade och andra kablar var saknades. så klart de inte får tryck med 1 bas och 4 toppar. så de hade 4 basar och 12 toppar. fick koppla om allt.. tog ett par timmar men när festen skulle börja så stängde ja ner alla och ville köra som de var från början, folk klagade på ljudet etc. de var rätt kul se "ansvariga" få lite klagomål, de ryckte jag in. och "hjälpte" till, de visste inte om att ja hade fixat iordning anläggningen medan de var ute. Körde på en låt med bara hihat ibörjan som ökade och när basen närmade så slog ja på resten av slutstegen och när basen kom så vill ja lova de var tryck.... glasen på bordet hoppade.. ingen fattade nåt. fick förklara vad var felet. och festen fortsatte.. skulle endast ha spelat ca: 1.30 timme innan en annan tog över men publiken ville inte ja skulle sluta så körde på 2 timmar till och de var rätt trevligt. fick dock 70% mera betalt än ja skulle... 1. fixa anläggningen 2. körde längre.

de vill ja säga.. ska de vara så här att discjockeyn ska behöva fixa iordning ljudet, det ska jue vara klart och testkört innan man kommer.

Pages (2): « 1 [2]