TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Nieuwe lichting Hollandse producers.....
Pages (2): « 1 [2]
| quote: |
| Originally posted by DJ_Massive Perry O'Neill aka Locust bedoel je denk ik Kubik is de titel van een van z'n platen |
| Originally posted by DJ_Massive hoe vaak moeten we nou nog zeggen dat Hooj dood is? ![]() daarnaast was Hooj, tot zijn dood, toch meer (progressive) house, de trance tijd van Hooj was meer eind jaren 90 |
Altijd maar Reason af lopen te zeiken...
Ik zou zeggen: probeer eerst ZELF eens een redelijke track te produceren met Reason. Ten eerste ben je dan echt wel minimaal 2 jaar verder en ten tweede moet je zelf de echt goede sounds maken.
Bovendien moet je echt wel leren hoe je trance maakt. Daarbij komt ook nog eens dat je echt moet leren hoe compressors en equalizers werken (dus niet zomaar wat aan de knoppen draaien.). Kijk bijv. maar eens hoe de melodielijn van Fictivision vs Sequence - Symbols in elkaar zit of Super8 - Alba, met behulp van MIDI files.Het lijkt simpel, maar creeer zelf maar es zoiets. Er komt zoveel kijken bij het producen.Variatie, vette basslines (dubbele), harmonien, vette percussie, zuiver geluid krijgen, gelaagdheid, vette sounds maken, goede fx gebruiken, etc etc. Er wordt te makkelijk over gedacht!
Kortom: Er wordt IMO veel te makkelijk over gedaan!
En hoe het komt dat er zoveel producers van Nederlandse bodem zijn??
Ik weet het eigenlijk niet.. Het heeft echter niks te maken met het feit dat er Reason is, want dat bestaat al veel langer. En ok , misschien is niet alles vernieuwend, maar het kan niet altijd feest zijn.
Owja, C-Quence:
Ik weet niet zeker, maar denk dat jouw track wel uit REason komt, tenminste dacht het te horen aan dat instrument die achter de piano zit, klinkt namelijk als een subtractor.Zeker weten doe ik het niet... Het klinkt wel zwaar GOED! Zo ver ben ik nog niet! 
Cheeeeeeeeeeers!
| Originally posted by Chicane Maar tracks die je vroeger prachtig vind (gewoon een voorbeeld, Chicane - Saltwater bv) die luister je nu nog vaak, tenminste dat idee heb ik, maar nummers die vorig jaar helemaal toppie waren (gewoon een gek voorbeeld: Cor Fijneman - Venus) die luister je lang niet meer zo intensief omdat het nummer eigenlijk snel verveelt |
| Originally posted by Chicane Maar tracks die je vroeger prachtig vind (gewoon een voorbeeld, Chicane - Saltwater bv) die luister je nu nog vaak, tenminste dat idee heb ik, maar nummers die vorig jaar helemaal toppie waren (gewoon een gek voorbeeld: Cor Fijneman - Venus) die luister je lang niet meer zo intensief omdat het nummer eigenlijk snel verveelt |
Misschien ja, touch� 
CuBase is ook een leuk programma..
Laatst hoorden mijn huisgenoot en ik een nummer dat in zweden op nr1 scheen te hebben staan (van G�nther ofzo) echt te slecht voor woorden..
Hadden we zoiets van: dat kunnen wij ook, hebben we een nummertje gebouwd met de melodielijn van Downtown.. (met nog een huisvriend)
Op een of andere manier scoort het wel, een van de jongens is barman en dus heeft het nummer ff gegeven aan de dj, hopla het dak eraf..
nu de vraag of we meer wilden maken.
(toch eigenlijk niet de kant die ik op wilde gaan..
)
| Originally posted by C-quence Leuk weetje: Perry O'Neil klikt alles met de muis in, gebruikt geen midi keyboard! (petje af!) |

(behalve uit zweden, daar zitten ze ook niet stil)
| Originally posted by Fkwebeman CuBase is ook een leuk programma.. Laatst hoorden mijn huisgenoot en ik een nummer dat in zweden op nr1 scheen te hebben staan (van G�nther ofzo) echt te slecht voor woorden.. Hadden we zoiets van: dat kunnen wij ook, hebben we een nummertje gebouwd met de melodielijn van Downtown.. (met nog een huisvriend) Op een of andere manier scoort het wel, een van de jongens is barman en dus heeft het nummer ff gegeven aan de dj, hopla het dak eraf.. nu de vraag of we meer wilden maken. (toch eigenlijk niet de kant die ik op wilde gaan.. ) |

| is er een andere methode dan? zo werk ik ook al jaren |
). Kan wel klikken 
| La's horen dan! |
| Originally posted by Fkwebeman nou vooruit dan maar, maar denk erbij, dit is een paar uur werk meer niet.. Dus ik ben benieuwd naar de kritieken.. Klik hier voor mooie skihut bagger |
| Originally posted by azior even nog toevoeging aan je lijstje: - Leon Bolier aka Subsphere - Dennis ... and Nick ... aka Dynamic Sense ) |
idd, ik noem m zelf dan maar: Joris de Haes aka Azior 
Dynamic Sense = Dennis Dekker & Nick van Mansum
Om er nog maar wat te noemen:
Peter Horrevorts aka Forcesupreme (techno)
Jan Waterman aka Sonofapitch
Thomas Bronzwaer aka Arizona
edit -> Perry 'o Neil (Perry van de Vrede) heeft geen alias 'Kubik', da's een track van hem. Alias: Locust.
Btw, naast Subsphere doe ik ook andere dingetjes, oa Mindsensation.
Anyway, boeiende discussie hier.
Ik denk wel dat het heeft bijgedragen aan de doorbraak van verschillende mensen dat er makkelijker aan de tools te komen is om muziek te produceren. Maar talent blijft toch nodig, zonder talent kun je misschien wel goed geproduceerde, maar geen originele, ge�nspireerde muziek maken (imo).
Altijd leuk om de namen achter de alliasen te kennen. Ik kijk ook altijd bij de "credits" wie achter een bepaalde productie zit.
btw Mindsensation - Violet is zeker een lekker nummer!
thx 
hoewel ik denk dat je Mindsensation - Daydreamer bedoelt
Armin heeft m mislabeled..a en b kant door elkaar gehaald..