TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Awakenings Festival
Pages (11): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Posted by basd on Apr-06-2004 07:10:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Die namen zeggen me weinig en dat is allemaal beuktechno, veel wel. Dussssssssssss.

Nou, ik wil niet veel zeggen, maar er staan juist redelijk wat minimal namen tussen tot nu toe, dat staat nogal ver weg van al dat gebeuk hoor.. Jij kent ze alleen niet Luister maar eens iets van Villalobos, dan weet je wel wat ik bedoel..

Sjinees, over die electrotent, daar mag je nog wel even goed voor duimen, vorig jaar was ie er inderdaad wel maar het lijkt erop (gezien de namen die er tot nu toe tussen staan) dat ze die ingewisseld hebben voor een minimal-area (wat wel een beetje de grote nieuwe hype in de techno is, ID&T magazine reviewt deze maand ook ineens een stuk of 8 minimal-CD's terwijl ze er eerder veel minder aandacht aan besteedden)..

Maar misschien komt ie er gewoon alsnog hoor, ik weet het verder ook niet

Posted by New Wave on Apr-06-2004 08:27:

Mwjha, enige die redelijk hard kunnen knallen zijn Chris Liebing en Lars KLein vs Liefhebber.
De rest is allemala minimaal/groovy of pompend (net zoals Verdine een beetje )

Wordt echt een super relaxed feestje!
Hopen dat de zon schijnt

Posted by magrec on Apr-06-2004 08:54:

quote:
Nog meer namen:

-Jacek Sienkiewicz (live)
-Ricardo Villalobos
-Rumenige & Loktibrada

Grr...wanneer zeggen ze nu eens dat FEOS of Deetron ofzo ook komt. Of Joris Voorn /Monika Kruse

woei offbeat en minimal

Posted by SnuggLe on Apr-06-2004 11:19:

quote:
Originally posted by New Wave
Mwjha, enige die redelijk hard kunnen knallen zijn Chris Liebing en Lars KLein vs Liefhebber.
De rest is allemala minimaal/groovy of pompend (net zoals Verdine een beetje )

Wordt echt een super relaxed feestje!
Hopen dat de zon schijnt

Dat hoop ik ook, dat het zonnetje schijnt

Maareh...Minimal / offbeat: leg uit, vertel Want dan ben ik niet op de hoogte. Minimal dacht ik dat het 'minimaal' was en alleen bass. Maar dan heb ik het dus verkeerd Ik ben een n00b!
Ach, als ik met zoveel gekken op stap ben vermaak ik me wel Zelfs Josta gaat maybe mee!

Posted by magrec on Apr-06-2004 11:54:

quote:
Dat hoop ik ook, dat het zonnetje schijnt

Maareh...Minimal / offbeat: leg uit, vertel Want dan ben ik niet op de hoogte. Minimal dacht ik dat het 'minimaal' was en alleen bass. Maar dan heb ik het dus verkeerd Ik ben een n00b!
Ach, als ik met zoveel gekken op stap ben vermaak ik me wel Zelfs Josta gaat maybe mee!

Download het album van ricardo villalobos maar eens: Alcachofa maar beter zou ik maar eens een set downloaden.

Off beat is geen minimal maar pommetjes techno (na de tel dus)

normaal is het 1 2 3 4 en op elke tel een beat nu is het 1 beat 2 beat 3 beat 4 beat (dus na de tel)

Posted by Opti on Apr-06-2004 11:57:

Mulero maakt wel redelijk wat offbeat, geloof ik. Maar offbeat uitleggen is een beetje moielijk boem, boem, boem........ boem. Zoiets komt wel in de buurt

Posted by basd on Apr-06-2004 12:20:

Een tijdje geleden had Alferox ergens een post (of zelfs een thread, weet ik niet meer) waarin wel een paar sites met offbeat setjes (o.a. van Rumenige & Loktibrada) stonden, dan moet je die nog maar eens luisteren.. Het komt er in ieder geval op neer (zoals Harmen ook al zei) dat er geen standaard 4x4-beat (zoals die in 99% van de dancetracks wel zit) in zit.. Uitzonderingen daargelaten waarbij de beat gewoon telkens een halve tel is opgeschoven, lekker om het overzicht te houden

Dat is trouwens wel redelijk hard (maar wel erg lekker om een keer te luisteren), offbeat kan ook wel een stukkie rustiger zijn.. Ik ken verder niet zoveel tracks van Oscar Mulero dus op het vraagje van Sjinees kan ik geen antwoord geven..

Posted by Opti on Apr-06-2004 12:22:

was meer een constatering dan vraagje hoor

Posted by AlFerox on Apr-06-2004 12:37:

quote:
Originally posted by basd
Een tijdje geleden had Alferox ergens een post (of zelfs een thread, weet ik niet meer) waarin wel een paar sites met offbeat setjes (o.a. van Rumenige & Loktibrada) stonden, dan moet je die nog maar eens luisteren.. Het komt er in ieder geval op neer (zoals Harmen ook al zei) dat er geen standaard 4x4-beat (zoals die in 99% van de dancetracks wel zit) in zit.. Uitzonderingen daargelaten waarbij de beat gewoon telkens een halve tel is opgeschoven, lekker om het overzicht te houden

Dat is trouwens wel redelijk hard (maar wel erg lekker om een keer te luisteren), offbeat kan ook wel een stukkie rustiger zijn.. Ik ken verder niet zoveel tracks van Oscar Mulero dus op het vraagje van Sjinees kan ik geen antwoord geven..

ja wilde die link dus al hier posten, maar de downloads doen het niet meer.. pas geleden stond er op livesets.com ook een link naar rumenige/loktibrada@reactor, maar die hebben ze dus blijkbaar ook weggehaald :S

maar optimus heeft gelijk idd, mulero draait/produceert ook veel offbeat. net als christian wunsch, reeko, takaaki itoh, exium, hu, grovskopa. mensen als james ruskin, surgeon, fumiya tanaka etc etc zijn er ook niet vies van af en toe een offbeat-plaatje te draaien of maken.

Posted by AlFerox on Apr-06-2004 12:41:

snuggle: hoe ben je eigenlijk achter al die namen gekomen?

enige namen die ik weet (behalve de mailing) zijn:

tobi neumann (schijnt uit eerste hand vernomen te zijn)
steve bug, luciano, michael mayer, reinhardt voigt (omdat dit in de djbroadcast stond)

Posted by SnuggLe on Apr-06-2004 12:47:

quote:
Originally posted by AlFerox
snuggle: hoe ben je eigenlijk achter al die namen gekomen?

enige namen die ik weet (behalve de mailing) zijn:

tobi neumann (schijnt uit eerste hand vernomen te zijn)
steve bug, luciano, michael mayer, reinhardt voigt (omdat dit in de djbroadcast stond)

Via www.clubcharts.nl : http://forum.clubcharts.nl/topic/26276/1/50
Daar staan op het forum vaak namen. 1 gast, Gonzo dacht ik, die komt altijd op de een of andere manier aan namen van line-ups. Hoe hij het doet, geen idee, maar ze kloppen altijd wel. En hij post in die Awakenings-thread daar 1x in de zoveel tijd wat namen.

Dus pin me er niet op vast.....geen 100% zekerheid.

Posted by Opti on Apr-06-2004 12:49:

Bram snuffelt de hele dag dj-sites door Ambtenaar he?

Posted by SnuggLe on Apr-06-2004 13:33:

quote:
Originally posted by Optimus
Bram snuffelt de hele dag dj-sites door Ambtenaar he?

Kijk uit of je camera valt perongeluk bij ons van het dak af

Posted by New Wave on Apr-06-2004 15:35:

het is toch meer pombom pom pombom pombom

Ik heb altijd het gevoel bij offbeat dat de 'trein' (net als bij progressive) naar achteren rijd. het gaat niet vooruit, maar achteruit Kwa uitleg wat off beat is vind ik heel moeilijk.
Ik heb altijd het gevoel bij Offbeat dat de de clap (en al die vage samples) eerst komen en dan de Beat.
Het is wel een 4kwarts maat maar er zit nog een dubbele andere bass Ook zit er vaak een hikje in, dus het is zo gebouwd dat je in je drive wordt tegen gehouden....ach, ik kan het niet uitleggen, ik vind het heel erg vaag

(poem = bass)
(kritsj = highheat)

het is ook kritsj-poem...kritsjpoem...poempoem...kritsjpoem
Of : Kritsj-poem...poempoem...kritsjpoem..poempoem

Ik weet niet of je het Offbeat kan noemen, heel misschien:
Drumcode 25,5b - Sound Identification LTD (Par Grindvink Remix)
Juxk, wat vind jij?

Posted by magrec on Apr-06-2004 17:17:

Euh tim dat hebben basd en ik net ook gezegd.
Offbeat is gewoon een 4/4 maat (of 3/4 etc)alleen de beat valt naast de echte tel

dus 1 1,5 2 2,5 3 3,5 4 0,5

En die halfjes zijn dan dus de beats

Posted by New Wave on Apr-06-2004 17:34:

quote:
Originally posted by magrec
Euh tim dat hebben basd en ik net ook gezegd.
Offbeat is gewoon een 4/4 maat (of 3/4 etc)alleen de beat valt naast de echte tel

dus 1 1,5 2 2,5 3 3,5 4 0,5

En die halfjes zijn dan dus de beats

Mwjha dat snap ik, dat heb ik ook uitgelegt, maar ik lees dat het bij elke tel een offbeat zit. Maar das dus niet zo, dat wilde ik alleen effe zeggen.

Posted by Miss Proximus on Apr-06-2004 19:15:

tering wat boeit t

Posted by AlFerox on Apr-06-2004 19:20:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
tering wat boeit t

hehe, idd! gewoon allemaal bij de slowaakse boys komen kijken op het festival, dan weet je voor eens en altijd wat ermee bedoeld wordt

Posted by AlFerox on Apr-06-2004 19:24:

las op beatfreax ook dat Pet Duo op het festival komt.. een of ander vaag getrouwd stel uit Brazili�, dat er niet voor terugdeinst het gaspedaal flink in te trappen. denk dat die 2 de tfs01 wel los krijgen

klik voor video

Posted by Miss Proximus on Apr-06-2004 19:29:

quote:
Originally posted by AlFerox
hehe, idd! gewoon allemaal bij de slowaakse boys komen kijken op het festival, dan weet je voor eens en altijd wat ermee bedoeld wordt

en als je t dan nog steeds niet snapt kun je beter een concertkaartje Britney Spears kopen

Posted by AlFerox on Apr-06-2004 19:36:

quote:
en als je t dan nog steeds niet snapt kun je beter een concertkaartje Britney Spears kopen

of diezelfde avond nog voor de herkansing naar sensation white

Posted by SnuggLe on Apr-06-2004 20:48:

quote:
tering wat boeit t

Zeikslet! Josti, mond houden!

Posted by New Wave on Apr-06-2004 21:05:

Ah dat filmpje ziet er wel gezellie uit

Ik zou het wel leuk vinden als Claude Young zou komen draaien.
Die gast draait al zo weinig...moet ie wel effe uit Japan komen vliegen.
Ook zou ik Andrew Richley vs Ryan Rivera live willen zien.
heb van die gasten een leuke blauwe nichtentechnoplaat, maargoed, dat zal wel niet

En Josta heeft te lang in de zon gelegen, dus slet, hou je smoel want Bram wil weten wat offbeat techno is
(lekkere clitlikje voor Josta )

Posted by magrec on Apr-12-2004 14:06:

LIVE:
Alexander Kowalski
Carlos Rios & Vincent de Wit
Jacek Sienkiewics
Joris Voorn
Luciano
Regis & James Ruskin

DJ'S:
Acid Maria & Electric Indigo
Adam Beyer