TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Zillion Reunion Party - 24 april - Soeverein, Lommel
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Gladius on Apr-18-2004 18:32:

Samuel Barber is de componist die het gemaakt heeft (1938 alsek het me goe rappeleer), en William Orbit heeft het in een 'nieuwer' kleedje gestoken.

Posted by zilltrance on Apr-21-2004 09:49:

http://www.3d69.be/ZILLION/fase/nextclip.gif

Posted by pooley on Apr-21-2004 10:18:

Any confirmed dj's yet?

Posted by zilltrance on Apr-21-2004 10:41:

De tracklist ligt vast!!! We weten momenteel perfect welke platen en wie ze gaat spelen tussen 23h45 en 04h00 !!! En het zijn bommekes.
Het zou echt stom zijn om dit nu hier al te vertellen, niet?

Snel het lijstje opgeteld....

Op 3a4 uurkes tijd gaan we 48 knallers spelen !!!!

F

Info: http://www.3d69.be/ZILLION/viewtopic.php?t=847

DJ Z

Posted by Wildfir3 on Apr-21-2004 10:47:

haha omg, so far for interactie met het publiek dus.

thank you, come again

Posted by Gladius on Apr-21-2004 11:41:

hm das dom, nen dj kiest toch zelf z'n platen

Posted by Jasperovitsj on Apr-21-2004 13:14:

quote:
Originally posted by zilltrance
De tracklist ligt vast!!! We weten momenteel perfect welke platen en wie ze gaat spelen tussen 23h45 en 04h00 !!! En het zijn bommekes.

Djeezes, als ge dit overal gaat verkondigen gaat er ni meer veel volk afkomen denk ik, wie wilt er nu nar een event komen waar de muziek al op voorhand vastligt? En welke DJ wilt er �berhaupt zo werken?
Hoe vereerd ik ook zou zijn om op zo'n event te spelen, zolang ik niet zelf mag kiezen wat ik mag draaien hoeft het voor mij niet hoor...

Posted by Eagle` on Apr-21-2004 13:17:

Ik meen me te herrineren dat Rank 1 voor een zillion party vast stond rond deze tijd van het jaar, stond op hun giglist; blijkbaar niet meer nu, ow well I couldn't care less tbh

Posted by pooley on Apr-21-2004 14:27:

Mja tis maar raar :/
Niks voor mij dus

Posted by TOR on Apr-21-2004 14:54:

48 keer Traffic.. je hebt het publiek direct mee

Posted by Jasperovitsj on Apr-21-2004 15:02:

quote:
Originally posted by TOR
48 keer Traffic.. je hebt het publiek direct mee

48 keer Universal nation zou natuurlijk wel hetzelfde effect hebben!

Posted by cyberia on Apr-21-2004 15:29:

quote:
Originally posted by zilltrance

F

Info: http://www.3d69.be/ZILLION/viewtopic.php?t=847

DJ Z

Posted by Buoyant on Apr-22-2004 18:17:

dat het godverdomme ma goed wordt want ik heb mijn kaartje al gekocht, ik moet heeeel wat zien en horen om tevreden te zijn voor die 25 euro

Posted by Joker666 on Apr-23-2004 17:54:

Kaart gewonnen... dus toch maar eens kijkje nemen misschien!?!

Posted by Buoyant on Apr-25-2004 05:09:

dit feestje was super mega top, ik maak straks nog wel een review, eerste beetje alles laten rusten, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Posted by Joker666 on Apr-25-2004 05:46:

Dit feestje was idd dik in orde! Amai!
Slaapwel!
Next week AiB!!!!!!!!!!!!

Posted by emma on Apr-25-2004 08:51:

is er geld uit de lucht gevallen ???

want ik kreeg om 5u vanacht een sms van zillion =>

"this secret message is ONLY for the people at teh aprty: 'be ready @ the dancefloor for 50000E cash in the air and put your hands in the air and scream now! "

Posted by xcape on Apr-25-2004 12:03:

Het was echt een mega vette party. Lichtshow ,3d animatie , de muziek en natuurlijk de sfeer allemaal dik in orde.

Posted by zilltrance on Apr-25-2004 12:43:

quote:
Originally posted by xcape
Het was echt een mega vette party. Lichtshow ,3d animatie , de muziek en natuurlijk de sfeer allemaal dik in orde.

Dank voor FRANK

DJ Z

Posted by Giesber on Apr-25-2004 14:15:

Was een zeer geslaagd feestje gisteren.
Kwa muziek: de ene klassieker na de andere (er zijn mensen die het maar niks vinden, ik vind het fantastisch). Degelijk mixen kennen ze precies niet in de Zillion . En Frank kan geweldig om met de balans knop, pitch schuiver en de flanger .

Licht was behoorlijk, 3D animaties op de schermen en randanimatie (vuurspuwers en dergelijke) was wel een keer leuk.

Van mij mogen ze wel een keertje terugkomen.

Posted by dj Elof on Apr-25-2004 20:15:

Gisteren was ik, samen met Frank zelf, de dj van de avond. Graag wil ik toch even wat nuanceren, zeker op de uitspraken die sommigen hier doen.

Zillion stond/staat altijd voor vernieuwing. Zowel qua muziek, als op technisch vlak. Tijdens de eerste parties in de Zillion gebouwen werd door Frank een kwalitatief hoogstaande dj-booth gebouwd waarbij een grote database aan muziek nodig was. Er werd gekozen om alle muziek digitaal te gebruiken. Hiervoor werd het pakket Alcatech BPMstudio gekozen. Via remote controllers en een Pioneer mengpaneel is het mogelijk om 8 kanalen van muziek te voorzien. In opdracht van Frank heb ik het pakket zo goed mogelijk onder de knie proberen te krijgen.

Het is een hoogstaand product met heel veel mogelijkheden. Een ding is zeker: het is niet zoals met vinyl mixen. E�n van de problemen is het "fluctueren" van de BPM, zeker bij instrumentale stukken. Om dit te corrigeren moet je manueel de pitch bijwerken via knopjes (zoals bij een gewone CD-speler). En aangezien dj's ook maar mensen zijn zal een muzikaal oor zeker een aantal foutjes gehoord hebben (we are all human after all!). Wellicht zal ik af en toe met gefronste wenkbrauwen naar de master recordings luisteren achteraf. Het was 6 maand geleden dat ik nog 'live' met de console gewerkt had, dus enige gewenning was zeker nodig.

Over playlist is het duidelijk: zowel een dj Tiesto als elke andere grote dj zijn muziek ligt op voorhand vast. Er zijn altijd een aantal platen die zowieso gedraaid worden en een aantal platen die je als reserve houdt (just in case the audience doesn't respond).
Gisteren was dit net zo. Weken op voorhand hebben Frank en mijzelf tientalle, honderden platen beluisterd.
Onze bedoeling was simpel: geen platte retro party, maar een Zillion party met hedendaagse trance van het bovenste niveau, aangevuld met de klassiekers.

Wel, wij zijn in deze opzet meer dan geslaagd! Als openingsplaat dj Tiesto - Adagio for strings (sorry Jasperovitsj, maar gisteren hebben 5.200 clubbers bewezen dat dit d� hit van de komende maanden wordt). Gevolgd door Matt Darey - Noctural light, dj Shog - Live 4 music, Airwave - Ladybeat (1992 flight) en minstens 20 hedendaagse trance nummers. Elk uitgekozen voor hun specifiek doeleinde (beelden, dansers, vuurspuwers, confetti bommen, C02 injectie, flutterfetti, acrobatisch dansen op podia, schommels in de lucht).

De rest van de avond (meer dan 4 uur) werd "freewheelen" genoemd. Concreet: zowel Frank als mijzelf hadden 250 platen (en 600 reserve platen) ter beschikking waaruit we kozen om het publiek te vermaken. 3 super klassiekers 'moesten' zowieso gedraaid worden, omdat het Zillion publiek deze nummers verwachtte: Junk Project - Control / Push - Universal Nation / Virtual Zone - Virtual Zone.

Om 6u deze morgen werd de laatste 'digitale' plaat opgelegd en toen waren nog een kleine 1.000 clubbers aanwezig. Geroep, gejuich, gesmeek om 'meer'. Vandaag zijn zowel Frank als ik overspoeld door SMS'en, e-mails en berichten over "hoe goed het gisteren wel was".

In het kader van de huidige (Belgische) evolutie waarbij clubs vaak halfvol of leeg zitten vind ik het spijtig dat mensen enkel kritiek hebben ipv tevreden te zijn over het ruime aanbod die er (nog) heerst. Er is voor elk wat wils! Gisteren hebben die 5.200 clubbers getoond dat zij nood hebben aan een Zillion sound. En die kleine foutjes... die nemen ze er graag bij!

Posted by zilltrance on Apr-25-2004 20:38:

DJ Elof dank

DJ Z

Posted by Buoyant on Apr-25-2004 20:59:

das allemaal mooi en wel, maar als je 25 euro betaalt voor een feestje, dan verwacht je der ook heel wat van. De special acts waren zeker dik in orde, daar klaagt ook niemand over, alles was top, de platen keuze vond ik persoonlijk ook zeer geslaagd, beginnend met nieuwe platen en daarna klassiekers, ik moet toegeven dat de keren dat ik zo gedanst en gefeest heb, op 1 hand te tellen zijn,

maar om dan nog even kritisch te zijn over het mixen.
zoals je het zelf al aangeeft dat het 6 maanden geleden was dat je nog live moet die console gewerkt had. Tkan ook allemaal zeer mooi spul zijn enzo
Ik ben zelf geen DJ, maar mijn vraag is dan, waarom draai je dan niet gewoon met vinyl als je merkt dat je deze "methode" nog niet echt onder de knie hebt? Terwijl dat als ik aanneem dat als je voor een Zillion feestje mag draaien, wel kan mixen met vinyl.
Foutjes kan ieder dj maken, maar zaterdag heb ik er toch iets te veel gehoord om ze te negeren. Ze waren nu ook niet van die mate dat ze de sfeer verpesten maar ik heb toch wel een paar keer gelachen moet ik zeggen.

Ik weet ook kritiek geven is altijd makkelijk, maar in dit geval was het op mixgebied zeker terecht

Posted by Wildfir3 on Apr-25-2004 21:03:

alle muziek digitaal gebruiken? Ik snap het nut er niet van, behalve dan misschien om niet met een enorme hoop platen te moeten zeulen... maar dat kan op zich toch helemaal geen probleem zijn: elke dj doet dat (op pvd na ). Zeker als ge idd niet goed met dat masjien kunt werken.

Het was toch legale muziek mag ik hopen

Posted by pooley on Apr-25-2004 21:20:

Der is gewoon nood aan een pure trance disco das al

Pages (3): « 1 [2] 3 »