TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Hardstyle/Hardcore/Andere Zware Boenk Appreciation Thread
Pages (3): « 1 [2] 3 »
Moet er niks van hebbe nvan dat hardstyle en gabber gedoe.
Die liedjes zelfs al, das gewoon rippen, een 170bpm's deronder smijten en de pitch van het stemmetje verhogen ...
Ja jeeee, GOAN he manneu !
Ach ja IK vind het maar platjes.
| quote: |
| Originally posted by pooley Moet er niks van hebbe nvan dat hardstyle en gabber gedoe. Die liedjes zelfs al, das gewoon rippen, een 170bpm's deronder smijten en de pitch van het stemmetje verhogen ... Ja jeeee, GOAN he manneu ! Ach ja IK vind het maar platjes. |
| Originally posted by pooley Moet er niks van hebbe nvan dat hardstyle en gabber gedoe. Die liedjes zelfs al, das gewoon rippen, een 170bpm's deronder smijten en de pitch van het stemmetje verhogen ... Ja jeeee, GOAN he manneu ! Ach ja IK vind het maar platjes. |
Celine Dion met een vette beat eronder?
Ei, je verbaast me elke dag opnieuw 
scott project vond ik vroeger de max, net als hemmstock & jennings en cosmic gate, maar na verloop van tijd begonnen al deze mannen cheezie melodietjes in hun nummers te steken. Kheb ook nog een tijd nr happy hardcore geluisterd.
| Originally posted by eieregooie Ok ok, ouwe gabber is wel cool Maar das meer jeugdsentiment... Ik rip af en toe nog es wat van me ouwe gabber plaatjes. Dikke lol |
| Originally posted by djcresto scott project vond ik vroeger de max, net als hemmstock & jennings en cosmic gate, maar na verloop van tijd begonnen al deze mannen cheezie melodietjes in hun nummers te steken. |
ik denk automatich terug aan fire wire...
| Originally posted by djcresto ik denk automatich terug aan fire wire... |
| Originally posted by Dark Apostle Dat is dan ook een van de klassiekers :'). Gewoon firewire zeggen en bijna iedereen (op TA dan toch) weet wat je bedoelt, prachtig |
, idd...
| Originally posted by eieregooie Dat is juist wat ik aan die ouwe gabber nog wel cool vond |
Als we het toch over gabbermuziek hebben
Dan kan dit er wel effe bij:
Gabbermuziek is
terug van weggeweest
UTRECHT - De eind jaren '90 ter ziele geachte hardcorehouse ofwel gabbermuziek is weer helemaal terug. Dat zeggen grote partyorganisatoren en dj's uit de hardcorewereld. Volgens hen is er een tweede generatie gabbers opgestaan, ditmaal zonder kale hoofden en Australian trainingspakken, maar m�t betere muziek en professioneler opgezette feesten.
Aanstaande zaterdag wordt in een uitverkochte Utrechtse Jaarbeurs voor het elfde jaar Thunderdome gehouden, met 15.000 bezoekers het grootste hardcore evenement van Nederland. Irfan van Ewijk, vanaf de eerste editie in 1992 de man achter Thunderdome, zegt te merken dat hardcore groeit: "Het wint weer aan populariteit. Maar gelukkig profileert het zich nu als serieuze dansstroming, niet meer als gimmick."
Happy Hardcore
De razendsnelle en keiharde gabberhouse kwam begin jaren '90 opzetten en bereikte haar hoogtepunt in populariteit in 1996. Artiesten als DJ Paul Elstak en de Party Animals scoorden met 'happy hardcore', de commerci�le en vrolijke variant van gabber, verscheidene nummer ��n hits. Toen gabbers in een aantal videoclips echter als pillenslikkende kale gekken werden neergezet, betekende dat de voorlopige doodsteek voor de hardcore.
Grote platenmaatschappijen stopten met hardcore en richtten zich op nieuwe muziekstijlen als trance en r&b. De harde kern gabbers feestte op een lager pitje verder. George Ruseler, organisator van de Megarave feesten, ziet behalve oude liefhebbers nu ook een volstrekt nieuwe lichting gabbers naar zijn feesten komen. Ruseler: "Het zijn mensen die techno en trance een beetje moe zijn en die nieuwsgierig zijn naar waar hun oudere broer of zus vroeger op danste. De verkoop van cd's neemt sterk toe en ik schat dat er nu zeker veertig hardcore-evenementen per maand zijn. En daar komen niet alleen mensen met een kale kop en een trainingspak."
DJ Paul Elstak (37), die inmiddels weer veel geboekt wordt, lacht nu om het bedenkelijke niveau van de hardcore uit de jaren negentig. Elstak: "De producties zijn nu zoveel beter geworden." Zo groot als toen wordt het wat hem betreft niet meer. Door zijn uitstapje naar de happy hardcore kostte het hem moeite weer in de gratie te komen bij gabbers van het eerste uur. " Het was gewoon veel te commercieel geworden, ik had soms vijftien optredens per maand. Op een gegeven moment was het niet meer leuk."
Voor de mensen die denken dat de hardcore uiteindelijk wel weer een stille dood zal sterven, heeft Thunderdome-organisator Van Ewijk slecht nieuws. Volgens hem zal de dj steeds sterker concurreren met de popster. Van Ewijk: " Eigenlijk staat het hele popartiestenconcept onder druk. Dance is een nieuwe vorm van rock. En gabber heeft zich ontwikkeld tot de heavy metal van de dance."
| Originally posted by Dark Apostle DHT (Da Boy Tommy) nemen die manier van muziek maken anno 2004 heel serieus, gewoon erg. |
| Originally posted by Azo DHT is niet Da Boy Tommy. dht = dj Malone & dj Bass. |

| Originally posted by Azo DHT is niet Da Boy Tommy. dht = dj Malone & dj Bass. maar idd ze maken allemaal crapmuziek. |
| Originally posted by Azo *nieuwe hardcore: dood Slechts 1 track op een hele cd is nog de moeite waard om beluisterd te worden. Te schelle tonen, teveel dezelfde samples en een track met enkel bass met distortion op... hmmm bah. |
Speciaal op aanvraag de nieuwe hardcore
Revision 1.1: De L'autre C�t� Des Oreilles...gewoon zalige schijf. Weer een Frans project. De Fransen hebben ineens wel de smaak te pakken van brute eletronica.
Luisterde vroeger wel is vaker naar Hard-Trance: zoals oa. Cosmic Gate,...
Durf nu af en toe m'n cd'kes van de Streetparade (Zwitserland -Zurich) is bovenhalen, is gewoon lekker stevig en krijg je lekker veel energie van
Is wel totaal gene QUALITY trance ma kom, het is gewoon is lekker vo na te luisteren, zeker zo tegen de zomer aan 
Die Revision 1.1 is echt wel fucked lol. Ik hoor in de tracks saxofonen en trompeten, derjuist zelfs een volledig klassiek koor(nee niet het eeuwige Carmina Burama).
Ben zo blij dat ik nu alleen thuis ben, kan ik de boel eens lekker laten knallen
BTW ligt het aan mij of zijn de Hardtrance producties de laatste jaren wat aan het verslechteren in qualiteit. (Dumonde die in zijn stijl blijft steken, Cosmic Gate die cheesy worden,...)
| Originally posted by Dark Apostle BTW ligt het aan mij of zijn de Hardtrance producties de laatste jaren wat aan het verslechteren in qualiteit. (Dumonde die in zijn stijl blijft steken, Cosmic Gate die cheesy worden,...) |
| Originally posted by Dark Apostle BTW ligt het aan mij of zijn de Hardtrance producties de laatste jaren wat aan het verslechteren in qualiteit. (Dumonde die in zijn stijl blijft steken, Cosmic Gate die cheesy worden,...) |
mmmh blijkbaar noemt de hardcore stijl die ik heel graag mag tegenwoordig: frenchcore (vanwege de vele franse producers: manu le malin, etc...)
dark.. dan moet ge eens een kijkje gaan nemen bij toffmusic. in turnhout is bekend geworden toen id&t nog volop met hardcore bezig was.
anyways hier is de site. www.toffmusic.com
| Originally posted by Kaidreas dark.. dan moet ge eens een kijkje gaan nemen bij toffmusic. in turnhout is bekend geworden toen id&t nog volop met hardcore bezig was. anyways hier is de site. www.toffmusic.com |
Voor de Trance en zware boenk fanaat checkt is ff Angels Entity - Daylight...echt knap nummer imo (indien je het niet vind, call me
)
BTW net The Wall: No One Harder Core2 Gekocht. 1 CD met hardcore (<-- Stunned Guys, Neophyte, Tommyknocker, Angels Entity) en 1 cd met industrial/darkcore (<-- Double Face, Catscan, Armageddon Project, Radium, Hellfish maw fvcking kvlt!!!)
BTW Neophyte & Evil Activities - Alles Kapot, die vocals gieren gewoon 
| Originally posted by Dark Apostle Wel spijtig dat ik nooit direct in de buurt van Turnhout kom |