TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Dj's @ Beta-party
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »

Posted by Meltoz on Jun-14-2004 13:00:

quote:
Originally posted by Freezel
Helemaal niet, ben sociaal ingesteld zodat andere ook kunnen draaien

Nah... Das mooi Chris, helemaal TOP jonge Van Freezel hebbe we al setjes gehoord en die zijn dik inorde, dus waarom moet hij nog e setje in sturen

/me maakt rap e plaatje met Freezel Addict

Posted by Freezel on Jun-14-2004 13:02:

quote:
Originally posted by Meltoz
Nah... Das mooi Chris, helemaal TOP jonge Van Freezel hebbe we al setjes gehoord en die zijn dik inorde, dus waarom moet hij nog e setje in sturen

Mss hebben eventuele andere juryleden nog geen sets van mij of andere dj's gehord, maar ik wil best een demo maken, geen probleem

Posted by djcresto on Jun-14-2004 13:05:

quote:
Originally posted by Tiger777
Ik ben ook voor het demo systeem.
Maar dan moet der wel werk gemaakt worden van een jury:

Juryleden: Zehra, ...
Dj's:...

Een uur per DJ is ideaal voor iedereen dus stel ik voor dat demo'kes tussen de 45 en 75 minuten lang zijn.
Wanneer is de uiterste datum om de demo's door te geven?

Het puntensysteem:
Gaat we zuiver op gevoel van de juryleden werken of gaan we ze via een geordens systeem van puntengeving laten oordelen?

Puntensysteem van de DJ competition van vorige zomer op TA:
./4 Intro track
./10pts Consistent Beatmatching
./10pts Consistent Phrasematching
./10pts Track Key Matching, Volume Matching and Gain Structure
./10pts Track Selection
./10pts Mixing Style/Originality
./5pts Sound Quality
./3pts Effects
./5pts Track Order
./3pts Exit Track
-------
./70

Maar ja, om sommige dingen in te vullen moet ge der al iets van afweten natuurlijk he

Kzou het zeker niet al te ingewikkeld maken. Kvind hier trouwens dat er in bovenstaande telling vele subjectieve dingen inzitten. Kzou het zeker nie te moeilijk maken. Uiteindelijk gaat het niet om een contest. We zijn gewoon op zoek nr mensen die willen kunnen draaien en het liefst nog iet of wa kunnen mixen. Maar als er bv maar 8 demo's worden ingezonden? dan is de keuze snel gemaakt niet? En over het jureren moet je alleszins een systeem vinden dat je niet elke demo naar verschillende mensen moet opsturen. En dan is er nog zoiets als objectiviteit. Je mag niet weten van wie je demo komt. Dan is een mogelijke oplossing alle demo's naar ��n adres sturen (bv mezelf) Je naam vermeld je ergens op het hoesje. Je schrijft niets op de cd zelf. Eens alle cd's ontvangen geef ik deze een nummer en schrijf op welke dj bij het bepaald nummer hoort. Dan stuur ik de cd's door waar enkel het nummer op staat naar het jurylid in kwestie. Dan geeft die punten aan de verschillende nummers. Op deze manier kan het jurylid volledig objectief oordelen.

Posted by emma on Jun-14-2004 13:15:

quote:
Originally posted by Zehra

kwil wel in de jury zitten

me 2

Posted by Meltoz on Jun-14-2004 13:16:

quote:
Originally posted by djcresto
Kzou het zeker niet al te ingewikkeld maken. Kvind hier trouwens dat er in bovenstaande telling vele subjectieve dingen inzitten. Kzou het zeker nie te moeilijk maken. Uiteindelijk gaat het niet om een contest. We zijn gewoon op zoek nr mensen die willen kunnen draaien en het liefst nog iet of wa kunnen mixen. Maar als er bv maar 8 demo's worden ingezonden? dan is de keuze snel gemaakt niet? En over het jureren moet je alleszins een systeem vinden dat je niet elke demo naar verschillende mensen moet opsturen. En dan is er nog zoiets als objectiviteit. Je mag niet weten van wie je demo komt. Dan is een mogelijke oplossing alle demo's naar ��n adres sturen (bv mezelf) Je naam vermeld je ergens op het hoesje. Je schrijft niets op de cd zelf. Eens alle cd's ontvangen geef ik deze een nummer en schrijf op welke dj bij het bepaald nummer hoort. Dan stuur ik de cd's door waar enkel het nummer op staat naar het jurylid in kwestie. Dan geeft die punten aan de verschillende nummers. Op deze manier kan het jurylid volledig objectief oordelen.

Klinkt goe Gert!!!

Posted by lievez on Jun-14-2004 14:33:

vinde nu ni ook dagge wreed ingewikkelde mensen zijt

Tis e fuifke onder BETA's dus waarom al die concurrentie ivm me het punten systeem (en dan nog welk punten systeem, ge moe da 10 verschillende dingens quoteren). Aangezien ge toch allema "aan elkaar" gehecht bent wegens dit forum kunde toch iedereen zen ding eens laten doen

Wrom moeilijk maken ast simpel ook kan

Posted by Nabistai on Jun-14-2004 14:42:

Dat de mensen die willen draaien zich gewoon bekend maken en deelt den tijd door het aantal dj's. Is het zo'n ramp als er eens een trainwreck tussenzit, zoalng het geheel maar goed zit. Ik denk dat de mensen wel van zichzelf weten of ze slecht zijn of niet. Ik neem aan dat indien dat zo is, ze hun wel niet kandidaat zullen stellen... Give freedom a chance!

Posted by lievez on Jun-14-2004 14:44:

quote:
Originally posted by Nabistai
Dat de mensen die willen draaien zich gewoon bekend maken en deelt den tijd door het aantal dj's. Is het zo'n ramp als er eens een trainwreck tussenzit, zoalng het geheel maar goed zit. Ik denk dat de mensen wel van zichzelf weten of ze slecht zijn of niet. Ik neem aan dat indien dat zo is, ze hun wel niet kandidaat zullen stellen... Give freedom a chance!

voila beter kanneket ni zegge

Posted by Zehra on Jun-14-2004 16:55:

quote:
Originally posted by Nabistai
Give freedom a chance!

hmm groot gelijk! ivm die demo's opsturen en jureren... kdenk dat dat te veel tijd in beslag gaat nemen. wat maakt da uit als iemand oerslecht gaat draaien, tis toch maar voor een uurke of twee en kvind nu eigenlijk ook wel dat mensen bvb beginners een kans moeten krijgen om hun ding voor een echt publiek te doen.

/me stapt uit de jury...

Posted by TOR on Jun-14-2004 17:42:

quote:
Originally posted by Zehra
hmm groot gelijk! ivm die demo's opsturen en jureren... kdenk dat dat te veel tijd in beslag gaat nemen.

niet noodzakelijk. is toch perfect mogelijk met mp3? bovendien denk ik dat er niet zo heel veel kandidaten zullen zijn... en op die manier kunnen de mensen die moeite hebben om met materiaal te sleuren van de ene naar de andere kant van het land *looks at myself* ook iets nuttigs te doen. hierbij dus mijn kandidatuur om te jureren.

uiteindelijk gaat het allemaal wel om de sfeer, maar iemand laten draaien die Marco V. in de Cha Cha slide mixt met de grootste trainweck en notenclash uit de geschiedenis is ook niet de bedoeling dacht ik...

Posted by Eagle` on Jun-14-2004 17:48:

Ik denk dat je optie twee van naam moet veranderen naar: "iedereen mag klooien, al komen er misschien rotte tomaten"

edit: ach waarom niet i'm in

Posted by Kaidreas on Jun-14-2004 17:55:

ik geef freezel gelijk.
er moeten toppers aan bod komen, maar ook de newbies moeten een kansje krijgen.
ik bedoel, nu we het hier toch over een groep hebben, en ik denk niet dat we vies zijn van elkaar. kunnen we elkaar misschien nog helpen met sommige dingen. ik bedoel, ik heb zeker een helpende hand nodig,
dus waarom niet eerst degene die willen proberen, laten proberen. eerst een paar tracks. we maken een hoedje, eentje van ervaring en een newbie hoedje. en we trekken gewoon namen. geen reden om ambras te maken, want het is allemaal chance. ofzoiets.
ik bedoel maar eerst wa sjot/djlessons houden en dan big phat party.

Posted by djcresto on Jun-14-2004 18:24:

ja allemaal leuk, maar als iedereen maar zo ff gaat draaien zie ik het een chaos worden achter de draaitafels. Das dan puur om organisatorische reden gezien.

Ik ga nu een thread starten waarin je kan zetten of je officieel kandidaat ben. Hou die thread wel proper en doe alle discussies hiervoort.

Posted by Jasperovitsj on Jun-14-2004 21:22:

quote:
Originally posted by djcresto
ja allemaal leuk, maar als iedereen maar zo ff gaat draaien zie ik het een chaos worden achter de draaitafels. Das dan puur om organisatorische reden gezien.

Dat moet ik echt bijtreden, en niet zomaar, zoals ik al een shad gezegd hebben we zo'n dingen bij ons in het jeugdhuis ook gedaan, en das sowieso chaos...

En van mij mag ook iedereen een kans krijgen, maar wat als er 20 kandidaten of meer zijn? Ga je dan 8 uur door 25 Dj's delen? Dan zullen er sowieso nog mensen teleurgesteld worden...
En trouwens, dit zal toch niet de enige beta-party zijn? De Dj's die nu draaien draaien dan gewoon niet op de volgende party, easy as that, en dan krijgt iedereen uiteindelijk een kans...

Posted by Jakhira on Jun-15-2004 00:59:

Het ziet er naar uit dat het demo's zullen worden, hoe onmenselijk wij ook lijken
Het lijkt wel of jullie het 'jureren' veel te serieus opnemen, ik bedoelde gewoon eens luisteren naar alle sets en de beste uitkiezen, geen ingewikkelde puntensystemen of anonieme toestanden. Ik kan objectief zijn zonder zo'n dingen hoor. Het is niet omdat ik misschien met sommige betas beter overeen kom of zelfs gewoon beter ken dat ik daardoor al voor hen zou kiezen, ik wil gewoon een goeie party en ik weet uit mijn (goeie en slechte) ervaringen tamelijk goed wat er hiervoor moet gebeuren. Het hangt natuurlijk ook af met hoeveel kandidaten we zijn. Voor het moment zijn er al 12 en ik weet dat het wel meer zullen worden (ei is er bvb nog niet bij geteld) en ik kan mij moeilijk voorstellen dat we daar langer dan 10u gaan blijven, dus zullen er wel een paar uit de boot moeten vallen.

De 'juryleden' zijn voor het moment TOR, Emma, Meltoz, Cresto en ikzelf. Ik wil even aan deze mensen duidelijk maken dat je minstens 15u tijd (niet noodzakelijk na elkaar ) hiervoor zal moeten nemen, dus is het wel begrijpelijk als het toch niet gaat (door examens bijvoorbeeld). Als jullie het toch zien zitten, dank u, hoe meer meningen hoe democratischer het overkomt
Het is natuurlijk wel zo dat niet iedereen pakweg 100mb online kan zetten, dus zullen er waarschijnlijk ook demo's zijn die in de post moeten verstuurd worden (een cd of cassette).
En Gert, als je ne keer wilt afspreken voor dingen te regelen laat maar weten en ik kom af (vergadering op terrasje )

Met vriendelijke groeten,

The Establishment

Posted by Jakhira on Jun-19-2004 00:05:

Omdat er eigenlijk niet zoveel gestemd is geweest bump ik deze eens, misschien hebben sommigen het niet gezien

Posted by Zehra on Jun-19-2004 00:28:

goe van je! khad al gestemd btw. en kzit nog steeds in de jury... die post waarbij ik uit de jury stapte is ongeldig omdat ik toen nie helder kon nadenken (ofzoiets ) neh kwil wel ff tijd opofferen om naar die urenlange trance-setjes te luisteren. iemand moet het toch doen...

Posted by Tiger777 on Jun-19-2004 10:39:

nyah wilt ook jureeren zei ze op msn... Zet ze maar bij de juryleden

Posted by eieregooie on Jun-21-2004 03:23:

Ik zeg het nog maar een keer... Een contest binnen zo'n korte tijd ga je nooit halen... De laatste NL contest heeft 3 maanden geduurd, weliswaar met 30 kandidaten, maar toch... t vergt nogal wat organisatie waar mensen zich iedere keer opnieuw in lijken te vergissen... Contest lopen meestal een maand uit ongeveer... Met 8 deelnemers moet je PER jurylid een kleine 10 uur muziek luisteren, en dan nog een keer... omdat je na 1 keer luisteren waarschijnlijk nog geen beslissing kunt nemen... En ik weet niet hoeveel vrije tijd jullie hebben, maar dat gaat dus ECHT ff duren... Vervolgens moet de jury er onderling nog uitkomen, en dan hebben we het nu nog over 8 kanditaten, in welk geval er misschien dus geeneens een contest nodig is...

Ga gewoon af op wat je kent... scheelt een hoop gedoe. Er zijn volgens mij wel een aantal mensen die hier hun kunnen al eens hebben laten horen... Dan weet je wat je krijgt. En kies dan evt. 1 of 2 "nieuwelingen" erbij die je gelukkig maakt Zo doen "normale" organisaties dat toch ook?

En de volgende keer hebben we weer meer mensen gehoord en kan er weer geselecteerd worden... Ik bedoel, als DJ weet je toch gewoon dat je jezelf moet laten horen als je aan de bak wil komen. Doe je dat niet, heb je pech, dan doe je het misschien hierna wel

Bovendien is het doel toch ook een feestje? Geen DJ contest? Het lijkt me dat er al genoeg te organiseren is op 't moment namelijk. Een Contest is wel een heel mooi en eerlijk systeem, dat ben ik zeker met jullie eens. Maar echt, dit redden we niet in een maandje... Laten we deze eerste keer nou zoveel mogelijk het zekere voor het onzekere nemen en het een succes maken, als alles op rolletjes loopt zijn dit soort dingen een goed idee voor een volgende keer...

Overigens... volgens mij hebben we nog niet zo heel veel aanmeldingen toch? Is er al een lijstje van?

Nu wil ik me er verder niet mee bemoeien omdat het voor mij toch een beetje "jullie" feestje is (ondaks dat ik hier actiever ben dan menig belg ) en ik bovendien ook draaikandidaat ben, maar ik wilde mijn "contest-ervaring" toch even met jullie delen

Posted by eieregooie on Jun-21-2004 03:38:

Ik heb dus "andere" gevote

Laat de organisatie maar met een line-up komen Het lijkt me slim dat de organisatie DJ's benaderd. Zo kan de organisatie een aantal DJ's al vast zetten, en voor de overige draaiplaatsen zelf kandidaten benaderen en evt. vragen om een demo. Zo beperk je het aantal te beluisteren demo's en dat scheelt een hoop tijd. Op deze manier heb je bovendien een mooie mix van vaste waarden en nieuwe kansen. Ik denk niet dat iemand hier echt teleurgesteld zal zijn alsie niet zou draaien (als dat wel zo is heb je een te hoge dunk van jezelf ), en dat de mensen die dan WEL de kans krijgen alleen maar heel erg gelukkig zullen zijn, en ook op de steun kunnen rekenen van de rest.

Dat is mijn voorstel dus, neem het in overweging

En zomaar iedereen laten draaien lijkt me overigens ook niet echt verstandig...

Posted by Jakhira on Jun-21-2004 06:33:

quote:
Originally posted by eieregooie
Laat de organisatie maar met een line-up komen Het lijkt me slim dat de organisatie DJ's benaderd. Zo kan de organisatie een aantal DJ's al vast zetten, en voor de overige draaiplaatsen zelf kandidaten benaderen en evt. vragen om een demo. Zo beperk je het aantal te beluisteren demo's en dat scheelt een hoop tijd. Op deze manier heb je bovendien een mooie mix van vaste waarden en nieuwe kansen.

We (de organisatie) zullen het er over hebben als we allemaal online zijn. Ik wou gewoon gewoon iedereen een gelijke kans geven, ik heb van slechts 4 'kandidaten' al een set gehoord en iemand benaderen zonder er eerst iets van te horen lijkt me oneerlijk, daarmee de demo's, ik herhaal:
Het is geen contest.

Voor de opsomming dit trouwens nog:

Jury: Pumaz, TOR, Emma, Zehra, Meltoz en Nyah. 6 dus
Kandidaat dj's: Freezel, Wildfir3, Eagle, Dj Cossh, Pooley, Dj LPG, FredNova, Tiger777, Teknasia, Jasper, Cresto, Mister Michel, Xilver, Xscape en Eieregooie. 16 mensen dus.
Als ik iemand over het hoofd gezien heb het spijt me, maar vermeld het hier ergens.

Posted by eieregooie on Jun-21-2004 12:40:

De eerlijkheid wordt gewaardeerd Uiteraard. Maar als organisatie heb je imo gewoon het recht zulke beslissingen te nemen, en moet je het jezelf niet onodig moeilijk maken. Maar mijn zegje is gedaan... It's in your hands now

GOO BeTA's

Posted by Jakhira on Jun-21-2004 13:08:

quote:
Originally posted by eieregooie
Maar als organisatie heb je imo gewoon het recht zulke beslissingen te nemen, en moet je het jezelf niet onodig moeilijk maken.

Power abuse dus?
Nah, not my style

Posted by eieregooie on Jun-21-2004 13:21:

Nee, power use

Posted by Jakhira on Jun-21-2004 13:42:

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »