TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Svenska folket
Pages (3): « 1 [2] 3 »
Vinyl
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Gaby vert du vart man kan k�pa vinylskivor i sthlm? fett sv�rt att hita n�gra bra....jag har kollat Mega och det n�rmaste trance dom har d�r �r Faithless.....p� Saturn return k�r dom bara Goa.... |
| Originally posted by mindshooter Problemet �r juh att du bor en bit bort f�r att vi ska kunna komma och k�pa skivor |
Tjo!!
Nickname : Jre (Initialer)
Namn: Robert
�lder: 23
Bor: Jkpg
Jobbar: Skanova Networks
Lyssnar p�: Trance, House, Techno
Spinnar: Trance
Equip: 2St Sl1200 + Stanton Trackmaster II
1st Pioneer DJM 500 2st Pioneer CDJ500 Ltd
Dj�s: Marco V, Tiesto, Pvd , Van Buuren
G�r ig�ng p�: V-Three - Zulu, VDM - No Hesitation
Hett tips: IKEAS backar �r grymt bra att ha sina 12" Vinyl Plattor i
billiga som fan �r de ocks� 
Hall��!
Nickname : Fruktsoppa a.k.a. Henko apa a.k.a Monkee
Namn: Henke
�lder: 15
Bor: Sthlm
studerar: K�rrtorps gymnasium, pluggar Media. i Samma klass som mindshooter...
Lyssnar p�: Dj Ti�sto's silence, all sorts hiphop, mest soul o RnB
fritid: m�lar graffiti, lyssnar p� musik, �ker flatland bmx, jackassar mig o kastar bajs p� folk(inget seri�st, intern grej), sitter framf�r datorn typ 3-8 timmar om dagen o webdesignar o grafikar, lunarstormar a.k.a. emceehenke, kr�kar p� helger ibland..
dator: IBM 1Ghz 50 gb HD, chello+Adsl
har fetaste mobilen p� TA: 7110
blir t�nd p�: all sorts knark(s�kert, har typ alrdig testat) feta tiesto l�tar, kr�ka
p� g nu: ja d�.. undrar det..
| Originally posted by fruktsoppa dator: IBM 1Ghz 50 gb HD, chello+Adsl har fetaste mobilen p� TA: 7110 |
Nick: DJ Irish
Riktigt namn: Johan Nilsson
F�dd: 1976
Bor: Lund
Studerar: Magister�ret p� systemvetenskapliga programmet vid Lunds Universitet. Examen n�r som helst (f�r man hoppas).
Fast i trance-tr�sket sedan: 1993
Spinner (sedan '96): Trance, Hard Trance, Progressive Trance
Favoritl�t: Jones & Stephenson - The First Rebirth
Favorit Djs: Paul van Dyk, Sasha & Digweed, Sven V�th, Gary D, m.fl.
Hemsida: www.assortedtrance.com
Sj�lv best�ller jag majoriteten av skivorna fr�n Juno Records, www.juno.co.uk. Billiga och p�litliga med ett sortiment som inte existerar i Sverige. 
Nice favoritl�t Dj_Irish
[/QUOTE] Favoritl�t: Jones & Stephenson - The First Rebirth [/QUOTE]
Samma som mig den �r ju bara f�r bra den l�ten alls�
Jones & Stephenson's First Rebirth �r den l�t som verkligen f�rseglade mitt �de som trance-freak. Fick den p� ett band av en kompis '93 och sedan var det k�rt. B�sta l�ten genom tiderna, alla kategorier 
Det �r ju sant....En helt oslagbar l�t....
| Originally posted by mindshooter Jag ska b�rja f�rs�ka l�ra mig det d�r s� fort jag f�r mina turntables...... Gaby: �r du mycket p� s�der? Det finns 2 alternativ vad jag vet... En butik ligger p� Biogatan (mellan Filmstaden s�der och BioPalatset, det �r som en underjordisk g�ng mellan dom med butiker) och den heter Space records....dom importerar en hel del bra...fast DYRT! 230 sp�nn f�r en platta.....350 f�r en dubbel CD....Ett b�ttre alternativ �r Mossebacke records som ligger vid slussen.....uppe p� backen mellan slussen och medborgarplatsen finns �nnu fler branta backar som g�r upp mot mossebacke....i en av dom backar finns butiken! Skitbilligt och SKITMYCKET skivor......160 sp�n f�r en dubbel CD... P� mega kostar dom typ 300.....Det �r skitlitet d�r inne och man f�r liksom rota tinr i massa bokhyllor och skit...men det �r kul......man kollar i massa l�dor och s�...tillslut hittar man n�t cool\bra billigt... |
Var ett j�dra tag sen jag var h�r p� trancEaddict forumen, ser att vi svenskar �ntligen f�tt en egen avdelning. Har ju surfat runt p� trancEaddict n�t �r men vart meddlem sen April.
Nick: SteveTranz4ever
Mitt namn d� : Stefan Sundheden
F�dd:1974
Bor:2.5 mil norr om sthlm
Jobbar:Vid odenplan inom dator,kopierings branchen
Festar p�:Tidl�s p� s�der & div natt klubbar i sthlms city
�lskar trance och all musik som har lite rythmer is sig, s� som all techno, house, drum n base, 2 step, garage m.m.
Har en j�dra massa trance men det mesta finns p� CD s� beh�ver ni n�t s� fr�ga g�rna mig.
Sitter p� T3 s� de e inga problem f�r mig � ladda �ver lite.
Kolla efter mig p� Kazaa d�r jag g�r under nickname Dj_Steve
c-ya
Who's this ?
D� var det dags f�r mig att k�ra en kort presentation d�...
Nick: NordLight
Mitt namn d� : Niclas Lundqvist
F�dd:1972
Bor: �stermalm, Stockholm
Jobbar: City
G�r ut: Bara p� Caf� Opera - skojar bara...
G�r faktiskt inte ut s� mycket l�ngre,
eftersom utelivet i Sverige suger. Brukar �ka
till Amsterdam, Barcelona & Ibiza med j�mna
mellanrum.
Diggar: H�rd, m�rk, progressive trance.
Greetz
NordLight
| Originally posted by SteveTranz4ever Var ett j�dra tag sen jag var h�r p� trancEaddict forumen, ser att vi svenskar �ntligen f�tt en egen avdelning. Har ju surfat runt p� trancEaddict n�t �r men vart meddlem sen April. Nick: SteveTranz4ever Mitt namn d� : Stefan Sundheden F�dd:1974 Bor:2.5 mil norr om sthlm Jobbar:Vid odenplan inom dator,kopierings branchen Festar p�:Tidl�s p� s�der & div natt klubbar i sthlms city �lskar trance och all musik som har lite rythmer is sig, s� som all techno, house, drum n base, 2 step, garage m.m. Har en j�dra massa trance men det mesta finns p� CD s� beh�ver ni n�t s� fr�ga g�rna mig. Sitter p� T3 s� de e inga problem f�r mig � ladda �ver lite. Kolla efter mig p� Kazaa d�r jag g�r under nickname Dj_Steve c-ya |
Nu f�r du ta och stanna ett tag Steve...hehe....V�lkommen till den "finare" delen av TA
hehe
| Originally posted by mindshooter Haha henkoapa spexa med datorn.....vi va nog mer intresserade av dig haha...eller kanske inte Och christians bajs h�ller vi utanf�r forumet f�r allas b�sta.....folk kommer inte kunna sluta med det annars...du vet juh hur det e |
Nick: 303
Namn: Nick
F�dd: Sent 70-tal
Bor: Sthlm
Utg�ng: Fr�mst Stureplan
Fav DJ: Tiesto, Corsten, Gielen
Spann plattor en g�ng i tiden, har dock lagt av (�ngrar idag s�klart), k�r lite mixar p� datorn...
Netweaver
Nick: NetWeaver
Namn: Thomas
F�dd: Gr�nland
F�delse�r: 1978
Bor: Ystad
Jobbar som anvsvarig It-tekniker i en kommun, har MCSE + div. cert. inom n�tverk,Cisco m.m.
D� en stor del av mitt jobb tillbringas med att v�nta p� div. saker
spenderar jag en hel del tid p� n�tet helst med det jag gillar mest Trance/Techno !
G�r �ven en del hemsidor mest asp/databas baserade s�dana tycker sj�lv jag �r v�rdel�s p� design n�mligen s� det brukar andra st� f�r !
Tar till vara p� varje chans som kommer att g� p� "rave" finns tyv�rr inte s� mycket h�r i Sverige som i K�penhamn d�r jag annars bott 10 �r innan jag flyttade hit igen !
Tjaba NetWeaver och v�lkommen till TA svenska sektionen.....
x-dream
uppe i 400+ poster nu. l�ge att hitta p� n�n cool status 
Re: hehe
| Originally posted by fruktsoppa var s�ker p� atyt du inte testar ehlins muffins.. knaper.. |
Skrattar inte �t id�n utan sj�lva utg�ngen av det hela.......dom fl�t ut ovanp� och formade n�n s�rts amfibie eller n�t....jaja
gott var det iallafall!
| Originally posted by reveal x-dream uppe i 400+ poster nu. l�ge att hitta p� n�n cool status |
S�g att det var en annan som hade det f�rut X-dream...tekknohead eller vad han heter.....han har haft den l�nge 
hehe mindshooter, du frossar verkligen i smileyn

Ja hehe.....den passar in s� ofta......fast itne nu
<
jag vill ox� ha ett annat status...senior l�ter ju s�...hmmm...gammalt!! 
(om vi �nd� ska vara petiga...
)
75 poster till s� �r du supreme