TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- finns det egentligen några svenska tranceartister?
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »
| quote: |
| Originally posted by Dj Warez Jag känner till en okänd kille oxå Excess - Tranceweden som finns på http://mp3.com/xs Den e ball, nån som har hört den? |
Yahel (inte svensk, men jävligt bra) ligger ju också på mp3.com... så det är svårt att säga nåt om mp3.com i allmänhet, man måste nog prata om de enskilda artisterna istället
| Originally posted by reveal ok där ser man, är det mp3 eller "på riktigt" ? jag har alla 3, Phenonema, Nothern Lights och Asynja på mp3 |
Re: Re: Re: finns det egentligen några svenska tranceartister?
| Originally posted by Aendy Killen har fet-koll. Hade inte en susning om att Il Ceasar var svensk. |
ok, verkar som om Il Ceasar var från Norge eller? 
x-dream: jepp, det är lika bra som de andra 2, vill du kan jag lägga på din ftp?
| Originally posted by reveal ok, verkar som om Il Ceasar var från Norge eller? ![]() x-dream: jepp, det är lika bra som de andra 2, vill du kan jag lägga på din ftp? |
| Originally posted by reveal Yahel (inte svensk, men jävligt bra) ligger ju också på mp3.com... så det är svårt att säga nåt om mp3.com i allmänhet, man måste nog prata om de enskilda artisterna istället |
Open Your Mind och Voyage är ju skitbra
får väl ta och lägga ett inlägg i music discussion
| Originally posted by reveal Open Your Mind och Voyage är ju skitbra får väl ta och lägga ett inlägg i music discussion |
Inkfish
Tror alla glömde bort Inkfish.. De är värda att minnas tycker jag!
För er som inte hört dem skall jag försöka bifoga nåt med dem
nähä
Verkade inte alls gå.. är det alltid så här segt? fick meddelandet "server too busy" flera gånger när jag försökte bifoga filen.. tydligen gick meddelandet igenom utan den..
Re: nähä
| Originally posted by Zirpico Verkade inte alls gå.. är det alltid så här segt? fick meddelandet "server too busy" flera gånger när jag försökte bifoga filen.. tydligen gick meddelandet igenom utan den.. |
Re: Inkfish
| Originally posted by Zirpico Tror alla glömde bort Inkfish.. De är värda att minnas tycker jag! För er som inte hört dem skall jag försöka bifoga nåt med dem |
Re: finns det egentligen några svenska tranceartister?
| Originally posted by reveal Earthbound är nog den enda jag kan komma att tänka på.. fler? |
| Originally posted by mindshooter Jag tycker fan inte att Yahel är så bra ändå...tänker starta en diskussion om detta i Music discussion |
Re: Re: Inkfish
| Originally posted by mindshooter `Har inte dom gjort en låt som heter Orange eller nåt? |
Japp, Orange Envelope e rätt så bra sen har dom gjort Spank... gillar den oxo, men de e knappast trance, lutar mer å techno. 
Men, ja tycker de finns för lite trance artister i sverige.
Dom/vi får liksom ingen uppmuntran.
DE känns lixom lite menings löst att skicka demos till dom svenska skivbolagen.
Ja tror dom svenska skivbolagen går miste om något om de ska fortsätta så.
Man för söka sej utomlands om nått ska hända...
Eller vi har ju backtoplastic och Reactive Music...... Men de e inte mycket att skryta om...LOL
Antiloop,pinoccio och Richi M
(LOL) de e inte mycket å hänga i julgranen.
Ja skulle inte kalla de trance för 5 öre.... Men de e va ja tycker!
Och sen har ju clubbarna i STHLM...... ja behöver inte äns säga nåt..
DE va allt. 
| Originally posted by robstar Antiloop,pinoccio och Richi M (LOL) de e inte mycket å hänga i julgranen.Ja skulle inte kalla de trance för 5 öre.... Men de e va ja tycker! Och sen har ju clubbarna i STHLM...... ja behöver inte äns säga nåt.. DE va allt. |
Jag tycker faktiskt att både Antiloop och Richi M har gjort vissa låtar som KAN klassifieras som trance........ Emaho t.ex har jag för mig var jävligt bra.... Bara dom inte sätter igång att spela trance på NRJ! Då blir jag tokig!
| Originally posted by mindshooter Bara dom inte sätter igång att spela trance på NRJ! Då blir jag tokig! |
ja, vad är det dåliga med om de skulle börja lira trance i radio? (den trance som vi gillar, inget alice deejay alltså)
P3remix är helt okej tycker jag.....Spelar ganska nya låtar...
Men första timmen mellan 22-23 är det inte så bra spelas mest house då...Men sista timmen är det ju mycket trance å techno....
Har nån lyssnat på den där svenska piratradiokanalen?? 87,nånting??
Dom skulle lira klubbmusik en dag i veckan om jag inte minns fel..
| Originally posted by reveal ja, vad är det dåliga med om de skulle börja lira trance i radio? |
| Originally posted by mindshooter Skulle ni sen kunna vara stolta för att ni också lyssnar på samma sak som alla mainsteran h---or...? |