TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Beachbop 2, 25 juli, Bloemendaal
Pages (2): « 1 [2]
Erg leuk verslag van een andere site:
| quote: |
| Beachbop: Op sterven na dood Het zal weinigen ontgaan zijn dat in de voorbije weken een ware soap-opera ontstaan is rondom het voortbestaan van Beachbop en de deelname van een van de grondleggers cq. Ouders van het festival. Beachbop: een kindje dat onder invloed van nieuwe vrienden zich een andere identiteit heeft aangemeten. Een kind dat de ouders ontglipt, en waar de ouders niet langer achter kunnen staan. �Voor ons is Beachbop, niet meer het spontane, mooie bijzondere evenement waar vrijheid en de bijzondere strandsfeer centraal staan. Langzaam maar zeker is het uitgegroeid tot een doorsnee dance evenement omringd door hekken en gedreven door commercie.� aldus de pioniers van Woodstock 69. Tegen beter weten in, neem ik na ruim een jaar afwezigheid weer eens de proef op de som, en ga ik nog een maal naar Bloemendaal om de woorden van Woodstock aan den lijven te ondervinden. Nieuwsgierigheid. Of moeten we het masochisme noemen? Ik moet toegeven dat ik mijzelf met lichte huivering naar Beachbop begeef. De laatste keer dat ik buiten het normale strandseizoen op het onderonsje tussen de zeven strandpaviljoens bezocht was in 2002. Dat was een leuk en ongedwongen gebeuren, wat wel erg populair werd (met als gevolg dat de politie haar handen vol had aan het opvegen van de GHB-ers), maar waar de leuke muziek en sfeer de zomer in huis haalden. Nu heb ik al te veel negatieve verhalen gehoord over strandjaar 2003 en de eerste editie van 2004, en de huivering blijkt niet ongegrond. Buiten het twijfelachtige zomerweer, moet er voor 17 euro 50 in de buidel worden getast om toegang te krijgen tot het strand- en duingebied van het Bloemendaalse. Daar krijgen we dan wel Roger Sanchez & Danny Howells voor terug, maar ik verwacht ook niet minder voor het �meest hippe en geweldige strandfeest van 2004�. Goed, op naar Bloemendaal waar de poppenkast kan beginnen. Parkeren is zoals zo vaak een crime: honderden gemarkeerd-asfalt-loze zielen die wanhopig op zoek zijn naar een plekje zo dicht mogelijk bij het met zwart plastic afgeschermde ingangetje. Uiteindelijk komt het er op neer dat we op een afgelegen terrein op enkele kilometers van de paviljoens worden gedropt. Via een strandwandeling vinden we een achter-ingang bij Woodstock. Ideaal, want zo hoeven we niet door een kolkende mensenmassa te proppen. Alhoewel, kolkend? Buiten het kolkende water en donderkoppen aan de hemel valt er weinig te beleven. Grauwe gezichten, stoere blikken en ongeinspireerde mensen alom, en dan zijn we nog niet eens binnen. Aangezien ID&T de algemene organisatie logistiek in goede banen moet leiden, komt de �ID&T-touch� duidelijk naar voren. Ik hou er niet zo van om ongevraagd �aangetoucht� te worden, maar een fouillering kan niet uitblijven. Een aantal journalisten heeft moeite om binnen te komen, en wordt vriendelijk verzorgd weg te blijven. Goed, binnen. En dan munten halen. Het enige dat nog mist zijn de standjes met glowsticks, fluoriserende beenwarmers en beachbop merchandise. �I went to Beachbop, and all I bought was this lousy t-shirts.� Oh ja, en een bungee-jump. Misschien iets voor de volgende keer? Over naar de muziek die heel behoorlijk is bij Woodstock en Bloomingdale. Lucien Foort en respectievelijk Tom de Neef proberen hun beste beentje voor te zetten, maar met de sfeer wil het niet vlotten. Als het begint te hozen komen de poncho�s tevoorschijn. Bij Lido en Q-beach dendert het onafgebroken door. Binnen in Bloomingdale is het eerst gezellig druk, dan wat krapjes en uiteindelijk claustrofobisch. De mensen staren voor zich uit, hebben het net als ik niet echt naar hun zin en proberen zich op de muziek te richten. Met een hijgende mensenmassa in je nek? Ik heb me al gedoucht, en wens niet besproeid te worden. Wegwezen! Buiten is het nog steeds grauw als we weer langs het houtwerk door de massa hebben gewrongen, maar het regent niet meer. Het is nog steeds net zo drukkend en geforceerd als toen we naar binnen gingen, maar nu met flinke plassen. Donkere wolken voorspellen weinig goeds voor de rest van de avond, maar op dat moment blijft het nog even droog. Terug naar Woodstock waar de lokale DJs de mensen in beweging proberen te brengen voordat Danny Howells verschijnt. Een hoogblonde krullenbol in hotpants en met cameraploeg doet haar best om een fantastisch sfeerbeeld te geven. Zonder resultaat. Van ellende zet ze zelf maar even wat pasjes, en worden vlug wat shots genomen van een aantal verdwaalde hippies. Tien meter verderop bij Q-beach zie ik een aantal dames met elkaar praten en wijzen naar een groep gangsters met een TMF-hitje �Ballen tot we vallen�. Het is bijna een schande dat ook ik weet wie het zijn. Het zal wel de combinatie zijn van mijn broodje lauwe beenham, de regen en de onafgebroken stroom ordinaire provinciaalse zand/strand/slik en snuif-beukers met Lonsdale truien, maar ik begin vrij onpasselijk te worden. Bij de eerste klanken van Howells drink ik nog wat, en besluit om het hazenpad te kiezen. In de auto klinkt Roger Sanchez nog even, maar door de vele reclameonderbrekingen schakelen we naar een 5 Days Off set van de beste man. Beachbop 2004 lost al mijn verwachtingen in, en gaat nog een stap verder. Ik lach de ellende van me af. Het is een grote verschrikking. Dit kindje is niet alleen ontspoord, maar heeft een flinke overdosis genomen en ligt aan de beademing. Comatisch, en zonder hersenactiviteit. Tijd om de stekker er uit te trekken. Ik kan er niet meer van maken. |
Als je dat zo leest wordt je spontaan depressief.
Natuurlijk is er een hoop veranderd sinds 2002 of nog eerder, maar hij weet echt alles de grond in te praten.
- Parkeren was in 2002 ook al een drama. Denk dat het dit jaar alleen maar verbeterd is. Kan ook niet anders als er 20.000 man minder komt.
- Niet al het publiek was zoals hij het omschrijft. Natuurlijk is er bij Q-dance veel Lonsdale publiek (ook niet mijn favoriet
), maar dat is dus maar bij ��n tent. Tijdens Roger Sanchez @ Bloomingdale ging het publiek echt ontzettend hard uit z'n dak. Ook bij de hardhouse tent (weet niet hoe hoe die tent heet) was het een en al handen in de lucht.
- Het is qua drukte een stuk verbeterd vergeleken met de afgelopen jaren. Je doet er tenminste niet meer 30 minuten over om van Woodstock naar Bloomingdale te komen.
- Het weer was niet al te best best, maar dat kwam vroeger ook wel eens voor.
Het is inderdaad jammer dat er er hekken staan en dat je foullieerd wordt. Maar waar gebeurd dat tegenwoordig niet? Zelfs de meest simpele kroeg heeft tegenwoordig detectiepoortjes en beveiligingspersoneel.
Het is dus maar net met wat voor instelling je er naar toe gaat. Ik heb het in ieder geval prima naar m'n zin gehad. 
| Originally posted by SnuggLe Ging speciaal voor hem of wat? Oftewel: was hij er wel, maar je zegt er niets over in je verslag, of was hij er niet...of wat???? Want ik lees er niets over. Ben wel benieuwd. |
| Beachbop: Op sterven na dood ..Verhaal |

| Originally posted by Bailey Het is dus maar net met wat voor instelling je er naar toe gaat. Ik heb het in ieder geval prima naar m'n zin gehad. ![]() |
ik ben ook ff wezen kijken.
het weer was idd niet top maarja daar konden ze niets aan doen
ik vond de sfeer wel goed en het was rustiger dan de vorige keren wat ik zelf veel beter vond omdat je nu nog een beetje rond kon hoppen!
voor mij was het een geslaagd feest
Over en uit. Nieuwe ideeen graag.