TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Köpråd - CDs & mixer
Pages (2): « 1 [2]


Posted by Jeremy H on Oct-05-2004 17:32:

Thx
Så skönt att äntligen beställt efter allt velande och all "research"!


Posted by Laszlo on Oct-05-2004 18:30:

quote:
Originally posted by jeremy1984
Efter mycket om och men så har jag nu beställt 2st Pioneer CDJ-1000Mk2.or, 1st Numark DXM-06 och ett par Numark PHX

Vill ha dom nuuuuuuuuu!


Bra att du valde CDJ-1000 och inte numarks förskräckliga leksaksliknande speldon....


Posted by Smekbar on Oct-05-2004 19:07:

quote:
Originally posted by Laszlo
Bra att du valde CDJ-1000 och inte numarks förskräckliga leksaksliknande speldon....

som enligt alla tester jag läst iaf knäcker som fan... nä, jag tycker de e synd att du inte körde på CDX:en, men det e ju dina pengar... du lär dock bli mycket nöjd med de andra spelarna osso...


Posted by ScuL on Oct-05-2004 19:43:

CDJ1000MKII är sjukt dyrt men klart värt pengarna.
den får 5/5 av alla kända DJ's i Holland. vore lite skumt om Numarks spelare är bättre då


Posted by Jeremy H on Oct-05-2004 19:48:

quote:
Originally posted by ScuL
CDJ1000MKII är sjukt dyrt men klart värt pengarna.
den får 5/5 av alla kända DJ's i Holland. vore lite skumt om Numarks spelare är bättre då


Blev inte allt för mycket trots allt.. Allt som allt gick på 19986kr eller nåt i den stilen, så jag klarade iaf min 20k-bugdet
Tack igen för recordcase.de tipset!


Posted by Smekbar on Oct-05-2004 19:55:

quote:
Originally posted by ScuL
CDJ1000MKII är sjukt dyrt men klart värt pengarna.
den får 5/5 av alla kända DJ's i Holland. vore lite skumt om Numarks spelare är bättre då


jag säger inte att CDJ1000MKII är dålig, verkligen inte.. jag tycker den e grym, jag tycker dock att CDXen verkar bättre.. har tyvärr inte haft möjlighet att testa den... sen e det ju som så att CDXen riktar sig mycket till Scratchdeejays och den har fått grymt bra kritik av "eliten" bland dem, vilket de andra cd-spelarna i den här klassen inte har... och, scratchdeejays "använder" spelarna mer så att säga, så det vet nog vad de snackar om...

(nu kommer jag med stor sannolikhet bli slaktad här )


Posted by ScuL on Oct-05-2004 21:05:

under 20k kr??
Numark DXM06 är 279€ här och CDJ1000MKII koster jävla 1299€ (!!)
summa = nästan 3000€ då

quote:
Originally posted by Smekbar
(nu kommer jag med stor sannolikhet bli slaktad här )

nee inte alls

quote:

jag säger inte att CDJ1000MKII är dålig, verkligen inte.. jag tycker den e grym, jag tycker dock att CDXen verkar bättre.. har tyvärr inte haft möjlighet att testa den...


aa.. egentligen borde man inte kommentera när man har aldrig rört skiten men det är lungt för att jag har inte heller rört CDJ'en

quote:

sen e det ju som så att CDXen riktar sig mycket till Scratchdeejays och den har fått grymt bra kritik av "eliten" bland dem, vilket de andra cd-spelarna i den här klassen inte har... och, scratchdeejays "använder" spelarna mer så att säga, så det vet nog vad de snackar om...


men snacka om skivspelare istället så märker du att scratchdeejays har totalt olika kräv än vanliga mixdj's som oss. det skiljer sig mycket på hur 'plåtan' reagerar på ändringar
scratchdeejays använder bl.a. olika system, olika skivspelare, slipmats, ibland även mixare. imho kan man inte jämföra det.... det är godt möjligt att Numark spelaren är asbra för att scratcha men det gör den inte nödvändigvis grym på det vanliga mixarbete


Posted by Jeremy H on Oct-20-2004 21:26:

Det här är väl det ända rätta sättet att avsluta tråden på antar jag


Posted by ScuL on Oct-20-2004 21:33:

snygg mixer..









o fan jag har den själv


Pages (2): « 1 [2]

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.