TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Het grote TA-foto-topic
Pages (18): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »
Posted by Matthijs on Nov-09-2004 13:38:
Hier ook nog een paar foto's van mij, op de eerste na allemaal gemaakt in Shanghai:
zonsondergang vanuit het vliegtuig boven Siberi�

donkere wolken pakken zich samen boven het centrum van Shanghai
architectonisch kunnen we hier nog een voorbeeld nemen aan die Chinezen!

tsja als je zoveel meeneemt op je fiets m�et je af en toe wel even uitrusten...
deze vind ik zelf wel goed gelukt vanaf een varend schip; net of die twee kranen dat gebouw de lucht in trekken.
de plaatselijke plantsoenendienst hard aan het werk!
de foto op zich is niet zo bijzonder, de sluitingstijd van die bar echter wel!!

Posted by Cosmic on Nov-09-2004 13:50:
| quote: |
Originally posted by Matthijs
deze vind ik zelf wel goed gelukt vanaf een varend schip; net of die twee kranen dat gebouw de lucht in trekken.
|
Optische illusie, altijd gaaf om te zien!
Posted by jp on Nov-09-2004 16:48:
Half uurtje geleden gemaakt 

Posted by Blik on Nov-09-2004 16:57:
Originally posted by franzelare
oke, toch dan maar ff wat van mij:

|
Nieuw-Zeeland?? Hebben mijn ouders volgens mij ook een foto van gemaakt
Posted by franzelare on Nov-09-2004 18:14:
dat is the great desert road, het is daar helemaal kaal omdat je boven de 3000meter zit
en het is daar koud 's nachts in de winter hebben we gemerkt toen we onze camper daar naast de weg neer hadden gezet om te slapen 
Posted by eieregooie on Nov-09-2004 18:28:
Originally posted by jp
Half uurtje geleden gemaakt |
Ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt geknutseld
Posted by Smirnoff on Nov-09-2004 18:52:
Spaghetti !!
ME @ Work.
Posted by Asperge on Nov-09-2004 19:05:
Ik maak ook weleens wat fotos maar er staan hier echt hele mooie tussen. Misschien dat ik binnenkort nog eens wat opzoek!
Posted by moogwai on Nov-09-2004 19:05:
Erg vette foto's allemaal
Ben zelf echt een fan van landschap foto's. In het verleden heb ik met een analoge camera ook onderhand heel frankrijk op de foto gezet tijdens de jaarlijkse zomervakantie 
Met onze digitale camera heb ik eigenlijk nog amper foto's gemaakt, alleen wel een paar 'aparte' macro foto's, aleen heb ik dze niet op deze pc staan. Zal van 't weekend wel ff zoeken.
Posted by HBtje on Nov-09-2004 19:14:
w0000w JP, ik was ook in t westen van t land net, in Scheveningen, wel mooie zonsondergang gezien, maar de lucht was niet zo mooi als bij jouw o_O terrrrrrring 
Posted by HBtje on Nov-09-2004 19:21:

Posted by SnuggLe on Nov-09-2004 19:57:
Originally posted by HardKiller
Je vroeg naar dat stuk op de muur; Je kon daar 2 kanten op, ik heb op het stijle stuk gelopen, na een aantal kilometer was er helemaal niemand meer te zien behalve een verdwaalde verkoper |
Maar het is jammergenoeg wel het dik toeristische/gerestaureerde stuk, daar zijn wij gelukkig niet geweest.
Waar ben je in China geweest?
En jij Matthijs? Shanghai lijkt me VET!
En die foto's van Frans mogen ook wel zo vet zijn ja, met zo'n dikke vette (en dure) cam! 
Ik ben niet zo van die landschapsfoto's, iedere n00b kan die shit maken. Het is point en shoot. Het is niet de foto die mooi is, maar het landschap etc, en die zijn allemaal/overal hetzelfde. Aparte dingen, aparte hoeken etc zijn leuker vind ik.
Posted by dj_spare on Nov-09-2004 20:12:
zal ik er ook maar 1 posten dan... beetje bout kwaliteit, maar ik vond het zelf de beste foto die ik ooit gemaakt heb...
zonsondergang @ bloemendaal aan zee

Posted by HardKiller on Nov-09-2004 21:34:
Originally posted by SnuggLe
Maar het is jammergenoeg wel het dik toeristische/gerestaureerde stuk, daar zijn wij gelukkig niet geweest.
Waar ben je in China geweest?
|
Ik ben in Beijing, Xian, Shanghai geweest en nog wat andere plekken waarvan ik de naam zo even niet weet
Posted by HBtje on Nov-10-2004 00:27:
Originally posted by dj_spare
zal ik er ook maar 1 posten dan... beetje bout kwaliteit, maar ik vond het zelf de beste foto die ik ooit gemaakt heb...
zonsondergang @ bloemendaal aan zee |
jammer dat these days de zon niet in het westen ondergaat, maar bijna in het zuiden..... (zoals te zien is op mijn foto's)
Posted by Creamfields23 on Nov-10-2004 01:36:
IK vind dit wel een vette foto van J.P. jammer dat ie niet zo scherp is:
Ik vind dat op deze foto Ti�sto als echt mens (zie de emotie) overkomt en niet als product / ding.
Mooi kiekje 
Posted by SnuggLe on Nov-10-2004 06:45:
Mag deze ook bij de foto's?

Wist niet waar hij anders moest 
Vanaf vandaag in de winkel!
Posted by Chicane on Nov-10-2004 09:32:
vrij-dag toch pas? 
Posted by @win on Nov-10-2004 10:17:
Zolang die Georgina haar mond houdt is ze best nog wel te pruimen 
Posted by Matthijs on Nov-10-2004 12:02:
Originally posted by SnuggLe
En jij Matthijs? Shanghai lijkt me VET! |
Ja Shanghai is echt geweldig!!! Ben er afgelopen zomer 11 dagen geweest in het kader van een studiereis. Ik studeer Regionale en Stedelijke Economie met een vleugje logistiek, en op al deze terreinen is Shanghai eigenlijk toonaangevend. We hebben daar diverse projecten bezocht (high-tech parken, grote projectontwikkelaars, het gemeentelijke planningsinstituut, een free-trade zone, de organisatie van de World Expo 2010 etc.), en bij alles valt gewoon op hoe verschrikkelijk doortastend ze daar zijn.
China is natuurlijk bezig de omslag te maken van een communistisch systeem naar een meer markt-geori�nteerde structuur, en Shanghai is daarbij gekozen als speerpunt. Die steun vanuit de landelijke en regionale overheid zorgt ervoor dat de ontwikkeling zich werkelijk in een recordtempo kan voltrekken. In de tijd dat hier de bouwaanvraag wordt ingediend, hebben ze daar al een wolkenkrabber van 50 verdiepingen uit de grond gestampt. En ook echt �lles gaat de lucht in, buitenwijken staan al bomval met flats van 30 verdiepingen, wat voor nederlandse begrippen natuurlijk al erg hoog is. En dan heb ik het dus niet eens over de gebouwen in het centrum, die bijna een halve kilometer de lucht in gaan... Om een betere indruk te geven hoe massaal Shanghai nou echt is, is hier een foto van ongeveer 1/5 (!) van de maquette die van de gehele stad is gemaakt:

Deze foto is gemaakt vanaf de 88e verdieping, was wel erg jammer dat het toen zo mistig was.

Het jammere van Shanghai is echter dat ze alles op de westerse manier proberen te doen, waardoor hun eigen cultuur en bouwstijl volledig verloren dreigen te gaan.
Een ander opvallend iets zijn de enorme tegenstellingen tussen arm en rijk. Je ziet de flitsende nieuwe kantoorpanden bijna letterlijk de sloppenbuurten van de stad opeten, waarbij de mensen uit die krotten geen keus hebben; ze moeten verplicht vertrekken. Onderstaande foto beeld dat min of meer uit, op de voorgrond de verpauperde woningen, terwijl op de achtergrond de hijskranen bouwen aan w��r een nieuwe wolkenkrabber.

Shanghai is in ieder geval een zeer enerverende stad, en ik zou iedereen ook zeker aanraden er ooit heen te gaan mocht je de kans krijgen. De mensen zijn er ontzettend vriendelijk en belangstellend, en zelfs in de arme wijken heb ik me nooit ��n moment onveilig gevoeld. Ook leuk om te doen: neem vanaf Pudong International Airport de Maglev naar de stad zelf. De Maglev is een magneettrein die maar liefst 430 km/h haalt, wat al een ervaring op zich is!
Misschien is Shanghai wel een leuk idee voor een TA-trip??
Ik heb daar namelijk in m'n vrije weekend ook een discotheek bezocht (op de vijfde verdieping van een kantoorpand
) waar onder andere Ferry Corsten, Scott Bond, Matt Hardwick en The Thrillseekers gedraaid hadden!
:
Posted by SnuggLe on Nov-10-2004 13:18:
Mooie kruisjes 
Mijn hele verslag van China staat op http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur , onder CHINA.
Posted by Matthijs on Nov-10-2004 13:33:
kruisjes?? Bij bij doen ze het anders wel gewoon.
En je verslag heb ik al eens gelezen, heeft je denk ik nog aardig wat tijd gekost om alles zo op papier te zetten! Maar wel leuk, ook voor jezelf, omdat je anders veel dingen toch vaak weer vergeet.
Posted by Dr Oetker on Nov-10-2004 13:49:
Originally posted by Matthijs
Deze foto is gemaakt vanaf de 88e verdieping, was wel erg jammer dat het toen zo mistig was.
|
Is dat niet gewoon smog?!
Posted by Magicbas on Nov-10-2004 15:43:
Mooi fototje van de ingang van de Efteling waar ik afgelopen zondag was. Vind de ingang zoiezo mooi gemaakt, maar met de zon achter de voorste "hoorn" heeft het helemaal iets magisch!
Gemaakt met een Sony DSC-p72
Posted by Matthijs on Nov-10-2004 15:45:
Originally posted by Dr Oetker
Is dat niet gewoon smog?! |
ze hebben inderdaad ook heel erg veel last van smog daar, maar wat je op die foto ziet is zeker niet alleen smog. Maar het klopt wel dat het er nooit helemaal helder is vanwege alle uitlaatgassen e.d., maar zo erg dat je nog maar zo weinig ziet als op die foto is het gelukkig nog niet.
Pages (18): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »