TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Dode bij illegale houseparty
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by magrec on Nov-16-2004 11:07:

Het was een zeer kort stukje waarin een aantal mensen werden ge�nterviewd en een paar beelden van een illegaal feest. Vooral veel beelden van de brand e.d.

Posted by Eye-Riz on Nov-16-2004 13:25:

niet echt zinnig zoals verwacht dus... tja, de media ook...

Posted by SnuggLe on Nov-16-2004 19:12:

Maarja, maar om meteen te legaliseren??? Kansloos!

Posted by New Wave on Nov-16-2004 19:32:

Hoe willen de mensen het dan het liefst in de media zien?
Lieve mensen die alleen maar glimlachen en met het verhaal komen dat ze een super feest hebben gehad? Er is een grote fik geweest (heb het met me ogen kunnen zien) en er is een dode gevallen..... dat de media de feiten dan in een item draaid is heel normaal. Is dus niet onzinnigs maar objectief bekeken vanuit de dingen die gebeurt zijn.

Posted by Eye-Riz on Nov-16-2004 19:49:

Sorry Tim, maar de media zijn meestal helemaal niet zo objectief, en zijn nogal goed in het ophitsen.

Ik vind het vrij normaal dat er een item over komt, het is tenslotte nogal wat, maar ik durf te wedden dat de research weer uitermate schaars was. Media belichten vaak maar ��n kant van een zaak. En vaak de minst goede kant, want alleen daar zitten kijkcijfers in, wat hebben ze nou aan goede dingen? Sensatie, daar gaat het om. Op zich soms ook nog wel weer logisch soms dat ze maar ��n kant belichten, zolang ze niet op de andere kant gewezen wordt. Maar daar zouden research teams dus meer moeite moeten doen.

Kom niet aan met dat de media objectief is (of is het toch meervoud? )...

Posted by SnuggLe on Nov-16-2004 19:56:

quote:
Originally posted by New Wave
Hoe willen de mensen het dan het liefst in de media zien?
Lieve mensen die alleen maar glimlachen en met het verhaal komen dat ze een super feest hebben gehad? Er is een grote fik geweest (heb het met me ogen kunnen zien) en er is een dode gevallen..... dat de media de feiten dan in een item draaid is heel normaal. Is dus niet onzinnigs maar objectief bekeken vanuit de dingen die gebeurt zijn.

Je mist het punt hier ook helemaal.
Objectief? De media over houseparties objectief? Lol, dat is dan voor het eerst. En het ging er hier om hoe men het bracht, de kop was nl "Illegale houseparties legaliseren". Dat was het punt, en dat is natuurlijk stom.

Posted by New Wave on Nov-16-2004 21:37:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Je mist het punt hier ook helemaal.
Objectief? De media over houseparties objectief? Lol, dat is dan voor het eerst. En het ging er hier om hoe men het bracht, de kop was nl "Illegale houseparties legaliseren". Dat was het punt, en dat is natuurlijk stom.

Jij mist het punt, ging om een reactie op het bericht van Iris. Niet alles is aan jouw gericht Bram.

Posted by SnuggLe on Nov-16-2004 21:45:

quote:
Originally posted by New Wave
Jij mist het punt, ging om een reactie op het bericht van Iris. Niet alles is aan jouw gericht Bram.

Excuses vent! Helemaal niet gezien dat van Iris
En is het nu gerecht, gedicht of bericht?

Btw veel plezier je vrije weekend, sorry ik ben d'r niet! Excuses... moet werken op Revolution! We motten snel weer een keer naar een feestje met zijn allen, mooiste zou zijn als Iris er ook draait

Posted by New Wave on Nov-16-2004 21:48:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
Sorry Tim, maar de media zijn meestal helemaal niet zo objectief, en zijn nogal goed in het ophitsen.

Ik vind het vrij normaal dat er een item over komt, het is tenslotte nogal wat, maar ik durf te wedden dat de research weer uitermate schaars was. Media belichten vaak maar ��n kant van een zaak. En vaak de minst goede kant, want alleen daar zitten kijkcijfers in, wat hebben ze nou aan goede dingen? Sensatie, daar gaat het om. Op zich soms ook nog wel weer logisch soms dat ze maar ��n kant belichten, zolang ze niet op de andere kant gewezen wordt. Maar daar zouden research teams dus meer moeite moeten doen.

Kom niet aan met dat de media objectief is (of is het toch meervoud? )...

De vraag wat de andere kant van het verhaal op dit incident is, zal bijna niet relevant zijn aan de nieuwswaarde. Meestal is de media inderdaad niet objectief als het om houseparties gaat. Alleen maar drugs enzenz. Maar hier ging het om een brand in een loods waar een illegaal feest gegeven. Hierbij ook een dode. Daarom vond ik het wat je reactie betreft zeer vaag omdat het over kwam dat het allemaal gezever was en nooit de goeie kant belicht werd.
Het nieuws bij dit onderwerp was gewoon het nieuws wat er was. Er kan bij dit item geen andere kant zijn van het verhaal.
Media is weldegelijk objectief. Wat veel mensen niet begrijpen is dat de media zeer breed is. Documentaires zijn meestal subjectief omdat er dan een verhaal verteld wordt door de regiseur. Nieuws is registrerend en belicht enkel de hoofdzaken. Nieuws is niet de hele media.

(en je hebt al 3 maanden niets gezegt!!!! )

Posted by SnuggLe on Nov-17-2004 06:32:

Wat vaag is Tim, is jou spelling

Maar media is zeker NIET objectief, zeker niet wat betreft house en alles wat daarmee samenhangt.

Ook een mooi verhaal, past niet helemaal in deze thread, maar toch: De Telegraaf bracht het nieuws dat er afgelopen jaren 2 maal eerder eenzelfde moord als op van GOgh is geweest, maar dat dat nooit naar buiten is gebracht. Te triest voor woorden, situaties zo opkloppen en dergelijk.
Politieberichten (vertrouwelijke) spreken dit juist tegen en weten echt nergens van. Tuurlijk, ze kunnen het bewust binnen(/intern) houden, maar daar geloof ik echt niet. Zo wordt echt ontzettend veel opgeklopt door de media, vooral door de Telegraaf.

En objectief?
Telegraaf is een Ajaxkrant
AD is een Feyenoordkrant
etc

Posted by New Wave on Nov-17-2004 07:44:

quote:
Wat vaag is Tim, is jou spelling

Maar media is zeker NIET objectief, zeker niet wat betreft house en alles wat daarmee samenhangt.

etc

Wat ik al zei, sommige mensen begrijpen het niet

Posted by Opti on Nov-17-2004 08:22:

quote:
Wat vaag is Tim, is jouw spelling

Ook een mooi verhaal, past niet helemaal in deze thread, maar toch: De Telegraaf bracht het nieuws dat er afgelopen jaren 2 maal eerder eenzelfde moord als op van GOgh is geweest, maar dat dat nooit naar buiten is gebracht. Te triest voor woorden, situaties zo opkloppen en dergelijk.
Politieberichten (vertrouwelijke) spreken dit juist tegen en weten echt nergens van. Tuurlijk, ze kunnen het bewust binnen(/intern) houden, maar daar geloof ik echt niet. Zo wordt echt ontzettend veel opgeklopt door de media, vooral door de Telegraaf.

En objectief?
Telegraaf is een Ajaxkrant
AD is een Feyenoordkrant
etc

Objectiviteit bestaat niet in de media (zonder daar daar beschuldigend over te doen, want zo is het nou eenmaal). Je kan hoogstens zo objectief mogelijk zijn.

Posted by New Wave on Nov-17-2004 08:42:

quote:
Originally posted by Opti
Objectiviteit bestaat niet in de media (zonder daar daar beschuldigend over te doen, want zo is het nou eenmaal). Je kan hoogstens zo objectief mogelijk zijn.

Ik zie het anders, maar dat komt omdat ik er dagelijks mee in aanraking kom.
Als je het in 'mate van' gaat zien, is niemand objectief. Maar reken er op dat nieuws-items zo objectief mogelijk worden gemaakt.

Posted by Opti on Nov-17-2004 09:22:

Moet je maar eens de NRC, Volkskrant, Trouw en de Telegraaf bij elkaar leggen en zien hoe verschillend zij over een en dezelfde gebeurtenis berichten. Zal je zelf zien dat er duidelijk verschil is in de berichtgeving en zelfs bepaalde dingen worden verdraaid /weggelaten. Had er 2 jaar geleden een keer onderzoek naar gedaan en hetr esultaat zou je verbazen.

Posted by New Wave on Nov-17-2004 12:24:

quote:
Moet je maar eens de NRC, Volkskrant, Trouw en de Telegraaf bij elkaar leggen en zien hoe verschillend zij over een en dezelfde gebeurtenis berichten. Zal je zelf zien dat er duidelijk verschil is in de berichtgeving en zelfs bepaalde dingen worden verdraaid /weggelaten. Had er 2 jaar geleden een keer onderzoek naar gedaan en hetr esultaat zou je verbazen.

zo'n onderzoek heb ik ook moeten doen voor school maar dat is meer dan logisch. Bij je onderzoek is vast en zeker naar boven gekomen hoeveel journalisten er zijn. Maar het ging bij mij om het journaal. Niet om de kranten. Media is breed. (en de telegraaf noem ik geen krant trouwens ) Het NOS Journaal is zeer anders dan een krant.
Maar dit bedoel ik dus. Als mensen media zeggen, bedoelen ze over het algemeen alleen de kranten. Elders wordt een onderwerp redelijk objectief bekeken.

Posted by Eye-Riz on Nov-17-2004 13:06:

Ik denk ook dat de discussie een beetje zinloos is (hoewel wel interessant, hihi). Tim is cameraman, dus zal het vanuit die positie bekijken, en ook zijn werk verdedigen. Ik van mijn kant bekijk het vanuit organisator-positie en bescherm dus eerder de house scene (hoewel wij met Nexus dus juist altijd probeerden om dit soort dingen te voorkomen door WEL vergunningen te hebben, WEL je zaakjes voor elkaar te hebben, want wij waren ons maar wat bewust van het eventuele risico... met name natuurlijk nog eens na Volendam!) Dit is precies waarom wij niet aan illegaal deden (ok, op de buitenfeestjes na, hihihi!)
Maar goed, juist door de verschillende points of view krijg je hier een discussie die ja tegen nee wordt. Maar desalniettemin, ga gerust verder Ik hou wel van discussies, zolang jullie maar niet beginnen te schelden en lieve jongetjes blijven

en oja Tim, WIE ZEGT HIER DRIE MAANDEN NIETS!!!!

Posted by Eye-Riz on Nov-17-2004 13:13:

quote:
Excuses vent! Helemaal niet gezien dat van Iris
En is het nu gerecht, gedicht of bericht?

Btw veel plezier je vrije weekend, sorry ik ben d'r niet! Excuses... moet werken op Revolution! We motten snel weer een keer naar een feestje met zijn allen, mooiste zou zijn als Iris er ook draait

Nou, kom maar op, mijn agenda ziet er als volgt uit:

26 nov: Grimbergen (BE)
17 dec: Acid Vitamin (de Helling, Utrecht)
18 dec: 3rd BIT (Leeuwarden)
25 dec: Shut Up and Dance (Catacomben, Den Haag)
.. jan: Mindbenders (Lunatic, Enschede)
05 feb: PsyFi vs Swingbrothers (Symposion, Utrecht)
.. mrt: Poema (utrecht)
02 apr: De Helling (Utrecht)

Posted by kolkiewolkie on Nov-17-2004 13:43:

mindbenders was toch 10 december?

Posted by Eye-Riz on Nov-17-2004 14:33:

yep, maar is uitgesteld naar januari. wel jammer, in deceomber zou met Roog en San zijn... maar de eigenaar deed nogal moeilijk hoorde ik.

Posted by kolkiewolkie on Nov-17-2004 15:23:

Hopen dat het niet langer uitgesteld word want dan ben ik weg uit Enschede

Posted by New Wave on Nov-17-2004 15:48:

quote:
WIE ZEGT HIER DRIE MAANDEN NIETS!!!!

JIJ!!!!

Posted by Eye-Riz on Nov-17-2004 16:11:

ik zal mijn leven beteren

Posted by SnuggLe on Nov-17-2004 19:03:

quote:
Nou, kom maar op, mijn agenda ziet er als volgt uit:

26 nov: Grimbergen (BE)
17 dec: Acid Vitamin (de Helling, Utrecht)
18 dec: 3rd BIT (Leeuwarden)
25 dec: Shut Up and Dance (Catacomben, Den Haag)
.. jan: Mindbenders (Lunatic, Enschede)
05 feb: PsyFi vs Swingbrothers (Symposion, Utrecht)
.. mrt: Poema (utrecht)
02 apr: De Helling (Utrecht)

Belgie: neej...
17 december: Aantrekkelijk. Op een vrijdag? Moet ik even zien.
Leeuwarden: te ver weg
25 december: lekker dichtbij, maar 2e kerstdag = familiedag
Mindbenders: Lijkt me leuk maar d'r komen daar weer 10 man zeker? Ik hou die in mijn achterhoofd!

De rest duurt nog even....
Tim, we moeten effe een datumpje prikken slet!

quote:

Helemaal mee eens!

Posted by Eye-Riz on Nov-17-2004 19:22:

Acid Vitamin wordt waarsch. uitgesteld naar februari.

En Mindbenders in Lunatic scheen prima bezocht te zijn (eerste editie was in november), dus kom dan lekker langs!

x

Posted by basd on Nov-18-2004 08:26:

quote:
En Mindbenders in Lunatic scheen prima bezocht te zijn (eerste editie was in november), dus kom dan lekker langs!

Als ik dan nog in Enschede ben, en die kans is erg groot, kom ik bijna zeker wel even langs.. Goed dat je het noemt

Pages (3): « 1 [2] 3 »