TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Airbase
Pages (3): « 1 [2] 3 »
en paradox i det hela kan tyckas, att du �r signad till anjunabeats ![]()
| quote: |
| Originally posted by n0bben en paradox i det hela kan tyckas, att du �r signad till anjunabeats |

| Originally posted by Endre hmm... scenen �r patetisk, f�rst�r varf�r de vill g�ra annat. Mina proddar kommer inte r�ra sig inom uplifting l�nge till, det kan jag nog med n�stan 100% s�kerhet s�ga. Men det kommer vara n�gon slags trance iallafall. Grejen med uplifting �r att melodier inte �r unika i all evighet, men sk�na grooves, beats och effekter kan alltid g�ras p� m�nga olika, skruvade s�tt. uplifting folk t�nker inte sj�lva l�ngre, de lyssnar p� ASOT n�r de vill g�ra en ny l�t, sen �r det klart. |
Ta 1 eric prydz, steve angello lite sebastian ingrosso och axwell samt lite rasmus faber = CASH FLOW.
klart nyb�rjar-trance-producenterna t�nker hoppa p� det t�get. patetiskt. house har �tminstonde n�got nytt att komma med (trance �r kvar 1999 n�r alla vill g�ra en ferry corsten, inklusive de producenter vi talat om tidigare i tr�den).
lycka till pojkar, ni kommer beh�va det.
�hhh.. spela roll vad man g�ra f�r musik.. �ven om det e kopior p� andras l�tar eller komersiell musik ala dj sammy eller n�tt... s�l�nge man tycker om att g�ra musiken...
e la �nd� det som r�knas och inte vad alla andra tycker????`
| Originally posted by andreas1999 Ta 1 eric prydz, steve angello lite sebastian ingrosso och axwell samt lite rasmus faber = CASH FLOW. klart nyb�rjar-trance-producenterna t�nker hoppa p� det t�get. patetiskt. house har �tminstonde n�got nytt att komma med (trance �r kvar 1999 n�r alla vill g�ra en ferry corsten, inklusive de producenter vi talat om tidigare i tr�den). lycka till pojkar, ni kommer beh�va det. |

| Originally posted by andreas1999 Ta 1 eric prydz, steve angello lite sebastian ingrosso och axwell samt lite rasmus faber = CASH FLOW. |
).
| Originally posted by Gate 42 Hoppas inte det d�r var negativt menat?! Swedish House Mafia �r ju bland de hetaste man kan hitta idag (och ja, jag lyssnade p� dem innan Call On Me ).Cash = Bra. Vem fan vill inte vara kommersiell och kunna leva p� sin musik? Jag skulle byta in mitt brevb�rarjobb vilken dag som helst mot en "Call On Me" hit |
| Originally posted by andreas1999 ang�ende att trance:n �r kvar 99 och att jag inte skulle ha koll; folk f�rs�ker fortfarande g�ra en "barbers adagio for strings" idag, det �r fortfarande samma patetiska saw-leads som anv�nds och alla vill g�ra "rolling basslines" precis som above and beyond. alla eq:ar bort basen i beatsen precis som a&b s� det bara l�ter plast om hela mixen. hur som helst, det finns undantag men att p�st� att st�rre delen av trance-sl�ppen idag skulle vara nyskapande m�ste vara ett sk�mt. "m�rks att du har koll" .. |
�r inte lite av grejen med att g�ra en "ASOT-hit" att man vill komma �t r�tt m�lgrupp?
Jag menar.. man lyssnar ju inte p� svensktoppen f�r att g�ra en metallica-l�t ju ..
| Originally posted by Jeremy H Du f�r s�klart tycka vad du vill om trancen idag.. och jag h�ller med att det mesta som sl�pps nu inte �r s�rskilt nyskapande. Men ditt f�rra p�st�ende att trancen idag l�ter som "99'-trancen" �r helt galet IMO.. |

.. och till och med min egen musik lider ju av samma syndrom. fast det �r mest f�r att det tar skivbolagen typ 500 �r att sl�ppa en l�t s� d� �r den ju gammal hur man �n g�r
. men jag b�ttrar mig i framtiden.
| Originally posted by jofawe �r inte lite av grejen med att g�ra en "ASOT-hit" att man vill komma �t r�tt m�lgrupp? Jag menar.. man lyssnar ju inte p� svensktoppen f�r att g�ra en metallica-l�t ju .. |
. och "don't get me started" om rock. d�r har det ju VERKLIGEN inte h�nt n�got sedan 1999
kul att du snackar om nyskapande och sen g�r och remixar mcprog som mike foyle. har dock inte h�rt remixen s� du kanske har trollat med den
| Originally posted by andreas1999 ang�ende att trance:n �r kvar 99 och att jag inte skulle ha koll; folk f�rs�ker fortfarande g�ra en "barbers adagio for strings" idag, det �r fortfarande samma patetiska saw-leads som anv�nds och alla vill g�ra "rolling basslines" precis som above and beyond. alla eq:ar bort basen i beatsen precis som a&b s� det bara l�ter plast om hela mixen.. |

| Originally posted by n0bben kul att du snackar om nyskapande och sen g�r och remixar mcprog som mike foyle. har dock inte h�rt remixen s� du kanske har trollat med den |
| . och till och med min egen musik lider ju av samma syndrom. |
jag s�ger d� det, psytrance �ger er... 

Prog, uplifting, house, breaks, psy, techno, hardstyle whatever.
Bara det �r en bra l�t s� spelar det ingen roll vad det �r f�r genre imo. 
ni killar borde lyssna pa Sasha's Global Undergroudn 13 fran Ibiza. Basen, kanslan och atmosfaren i varje lat pa den skivan ar ljusar battre an det mesta som slapps idag. Sen rekommenderar jag er att lyssna pa foljande latar:
Orbital - Nothing Left (Breeder Remix)
Jimpy - Talkin' (Tarrantella vs. Redanka Remix)
Revolt - Dive Into The Deep
det dar ar the essence of trance IMO 
| Originally posted by NooN Prog, uplifting, house, breaks, psy, techno, hardstyle whatever. Bara det �r en bra l�t s� spelar det ingen roll vad det �r f�r genre imo. |
ville bara till�gga att proggen �r d�d, det de flesta av er refererar till som progg �r ju bara l�ngsam trance 
nae f�r en g�ngs skull h�ller jag faktiskt med rebel i �mnet, lyssna p� dom grejerna, ren kvalitet helt enkelt 
| Originally posted by Vizay ville bara till�gga att proggen �r d�d, det de flesta av er refererar till som progg �r ju bara l�ngsam trance ![]() |
| Originally posted by NooN En genre d�r aldrig... Den bara sover lite |
Intressant diskussion..
F�rst och fr�mst b�r det v�l n�mnas att Jezper har gjort v�ldigt mycket mer f�r trance i Sverige �n de flesta andra, och hans produktioner h�ller genomg�ende h�g kvalitet. Vad man tycker om dem rent smakm�ssigt �r en annan fr�ga. Att s�ga att "han precis blivit bra" bara f�r att man r�kar gilla den senaste l�ten k�nns n�stan lite taskigt mot Jezper.
Anywho.. Vidare kan man se till hur bra n�got �r producerat rent tekniskt, melodiskt osv, men att kategorisera en hel genre som skr�p �r, i mina �gon iallafall, v�ldigt tr�ngsynt.
Faktum �r att den stora massan vill h�ra ASOT nonstop. Det �r bara att kolla p� vilka l�tar som mest diskuteras, vilka l�tar som mest spelas. �r det d� konstigt att samma m�nniskor mest producerar ASOT-l�tar? Knappast.
D�rtill �r det, som bekant f�r de flesta, som s� att hela scenen �r producentstyrd. En DJ som f�tt en l�t spelad p� ASOT f�r fler spelningar �n en som inte har det, oavsett deras kvaliteter som DJ. F�ljaktligen �r det en relativt stor massa som proddar av karri�rssk�l ocks�, ur DJ-synpunkt d�.
Som NooN sade �r det dessutom ett v�ldigt tjat om genres hela tiden. Alla vill vara unika, just deras genre �r mer elitistisk �n alla andra. Personligen skiter jag fullkomligt i vilken genre det �r s� l�nge jag gillar l�ten och tror att den kommer passa i mina set. Det tenderar bli progressiv house, tribal, tech trance och techno, men det �terkommande temat �r alltid energi och flow. Det �r ocks� det jag f�rs�ker skapa n�r jag nu befinner mig i en produktionsfas. S� f�r genre best�mmas av andra som har lust med det.
| Originally posted by Sorrow F�rst och fr�mst b�r det v�l n�mnas att Jezper har gjort v�ldigt mycket mer f�r trance i Sverige �n de flesta andra, och hans produktioner h�ller genomg�ende h�g kvalitet. Vad man tycker om dem rent smakm�ssigt �r en annan fr�ga. Att s�ga att "han precis blivit bra" bara f�r att man r�kar gilla den senaste l�ten k�nns n�stan lite taskigt mot Jezper. |