TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Medische Thread
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Zehra on Jan-14-2005 22:51:

voel me atm trouwens wa ziekjes

Posted by Gladius on Jan-14-2005 22:58:

quote:
Originally posted by Nyah
-dunne aderkes in men handen waardoor er in de winter geen bloed of wreed weinig toch door men handen stroomt waardoor ze wit en gevoelloos worden.. ma sinds men wantjes heb ik er veel minder last van

kheb heel veel en rap koud aan m'n voeten/handen. heeft mss ook iets te maken met dunne aders dan?

Posted by Jasperovitsj on Jan-14-2005 22:59:

quote:
Originally posted by Zehra
voel me atm trouwens wa ziekjes

*hug*

Posted by Zehra on Jan-14-2005 23:01:

A lot of us have cold hands or feet and simply put up with it. For some people it can be a serious problem - especially if they get very cold. Some people wear mittens and heavy socks all year round, even in warm weather, indoors and out. Their hands and feet are always cold. A number of things cause this, such as:

* Poor circulation due to coronary heart disease
* Raynaud's disease (disorder that affects the flow of blood to the fingers and sometimes to the toes)
* Frostbite
* Working with vibrating equipment (like a jackhammer)
* A side-effect of taking certain medications
* An underlying disease affecting blood flow in the tiny blood vessels of the skin. (Women smokers may be prone to this).
* Stress

Some people's blood vessels are hypersensitive to cold and tend to go into spasm, a condition known as Raynaud's Syndrome. This is most common in young women. The fingertips, then the fingers and even the whole hand become cold and go white. They go numb and have difficulty doing fine movements. Sometimes the feet are also affected. In the most extreme of circumstances where for some reason the blood supply to an area is restricted for a prolonged period of time frost bite or gangrene can occur.

Suggestions:
If wearing gloves and wool socks and staying indoors where it's warm is a nuisance or doesn't help, try these other warm-up tips:

* Don't smoke. It impairs circulation.
* Avoid caffeine. It constricts blood vessels.
* Avoid handling cold objects. Use ice tongs to pick up ice cubes, for instance.
* With fingers outstretched, swing your arms in large circles, like a baseball pitcher warming up for a game. This may increase blood flow to the fingers. (Don't do this if you have bursitis or back problems!)
* Do not wear footwear that is tight-fitting.
* Wiggle your toes. It may help keep them warm as a result of increased blood flow.
* Practice a relaxation technique, such as biofeedback.

bron: http://www.diagnose-me.com/cond/C221250.html

Posted by Nyah on Jan-15-2005 00:39:

quote:
Some people's blood vessels are hypersensitive to cold and tend to go into spasm, a condition known as Raynaud's Syndrome. This is most common in young women. The fingertips, then the fingers and even the whole hand become cold and go white. They go numb and have difficulty doing fine movements. Sometimes the feet are also affected. In the most extreme of circumstances where for some reason the blood supply to an area is restricted for a prolonged period of time frost bite or gangrene can occur.

Suggestions:
If wearing gloves and wool socks and staying indoors where it's warm is a nuisance or doesn't help, try these other warm-up tips:

* Avoid handling cold objects. Use ice tongs to pick up ice cubes, for instance.
* With fingers outstretched, swing your arms in large circles, like a baseball pitcher warming up for a game. This may increase blood flow to the fingers. (Don't do this if you have bursitis or back problems!)
* Wiggle your toes. It may help keep them warm as a result of increased blood flow.

ok wantjes check
stoppen met roken - check almost...
geen caffe�ne meer nu met de examens int zicht, no way
geen koude voorwerpen -> mmh moet lukken, alleen als de auto bevroren is (zoals deze morgen doeme )
swing your arms enz... euhm... ja kan dat wel eens proberen aan ik aan de bushalte sta, kunnen de mensen op de rijksweg 's morgens vroeg ook eens lachen
geen enge schoenen -> ja dat heb ik ni echt
met mijn tenen wiebelen -> ok moet ook lukken
relaxatietechniek -> is voor mij, gewoon chill muziek opzetten en filmpke kijken of friends of zoiets

=> Conclusie: mensen als ge me de volgende keer spastisch ziet doen, weet ge waarom he

Posted by Pheatus on Jan-15-2005 01:52:

kben eigenlijk weinig ziek ofzo, maar als'k et ben is't meestal goed (tamelijk stomme dingen)

- ooit es opgestaan, op gemak naar WC gelopen, pipi gedaan en bam op de grond gevallen... kon niet meer op m'n voeten staan. Khad blijkbaar 41� koorts. Kweet wel niet meer precies wat ik had, maar kdenk griep ofzo. Echt vervelend, ge zijt precies een vod...
- in lager onderwijs ooit es flauwgevallen recht in de armen van een lerares (neen, twas geen schoontje ). Kheb nog maar 1keer flauwgevallen, maar kvind da echt wel iets raars. Kvoelde me al tijdje raar en plots dacht ik aan iets, en voor da'k het wiste lag ik op de grond... Vraag me nog steeds niet hoe het gekomen is, vermoeid of te weinig gegeten ofzo schijnt...
- 2 duimen, en 2 pinken elk al verstuiked wegens stommigheden (voetbal, volleybal, al spelend,...)
- ooit es zot gedaan in zwembad: ik kon zo'n achterwaartse, halve cirkel, duiksprong (ge weet wel h�). Ik fier als een pauw op blokje 1 (dus linkerzijde van zwembad) gaan staan om es te tonen aan paar vrienden. Kspring achterwaarts, maar blijkbaar iets te veel naar links, met gevolg: met m'n schouder op zijkant van zwembad. Voor zelfde geld sprong ik nog iets meer naar links... wat geluk gehad daar. Sleutelbeen gebarsten maar niets meer.
- nog zo'n stommiteit: op zolder bij iemand staan biljarten. Trapgat was echter zonder leuning. Zo danig aan het concentreren op het spel da'k gewoon achterwaarts in het trapgat gevallen ben. Als bij wonder, niks van verwondingen. Gewoon verder gespeeld .

- qua operaties: amandels/polipen(?)
en alle 4 wijsheidstanden eruit -> pijnlijke bevalling...

Ow, wat last van m'n knietjes (water erin) en serieus kraken af en toe als'k wandel...

Ma vo de rest todo bien

Posted by Jasperovitsj on Jan-15-2005 01:55:

quote:
Originally posted by Pheatus

.
Samen here, en dan nog eens 4 andere tanden, allemaal voor m'n brug. Nogal weinig plaats in m'n mond, daarmee...
En de brug zelf was ook een pijnlijke zaak, 2,5 jaar afzien. Maar het was het wel waard, als je ziet waar ik nu sta en van waar ik kwam

Posted by djcresto on Jan-15-2005 01:55:

quote:

Ma vo de rest todo bien

is er nog een rest?

Posted by Phortastic on Jan-15-2005 02:01:

quote:

- qua operaties: amandels/polipen(?)

haha qua operaties net hetzelfde hier
kwas vroeger heel vaak ziek, amper in de kleuterklas gezeten eigenlijk. Altijd ooronstekingen enzo.
vandaar ook die eerste operatie

Posted by Phortastic on Jan-15-2005 02:01:

quote:
- nog zo'n stommiteit: op zolder bij iemand staan biljarten. Trapgat was echter zonder leuning. Zo danig aan het concentreren op het spel da'k gewoon achterwaarts in het trapgat gevallen ben. Als bij wonder, niks van verwondingen. Gewoon verder gespeeld .

sorry maar hier lag ik strike

Posted by Pheatus on Jan-15-2005 10:13:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
.
Samen here, en dan nog eens 4 andere tanden, allemaal voor m'n brug. Nogal weinig plaats in m'n mond, daarmee...
En de brug zelf was ook een pijnlijke zaak, 2,5 jaar afzien. Maar het was het wel waard, als je ziet waar ik nu sta en van waar ik kwam

heb ik gelukkig geen ervaring mee... schijnt idd pijnlijk geval te zijn. qua tanden trekken, toen ik nog klein was 8 tanden in 4 weken tijd laten trekken ook om zelfde redenen: te weinig plaats in m'n mond. Gelukkig waren het vooral melktandjes toen nog, maar elke week 2 tanden laten trekken, pfff was beetje teveel vant goeie. En m'n "liefde" voor de tandarts verbeterd niet echt. Elk jaar als'k langs ga voor controle altijd zelfs: 1 of 2 gaatjes brrrr... krijg al weer kippevel als'k die boor hoor

quote:
Originally posted by djcresto
is er nog een rest?

goh, valt allemaal wel mee ze.
Ziek ben'k bijna nooit (behalve verstopt neus tamelijk veel) en is ook al 4 jaar geleden da'k gekwest ben geweest door sport of iets dergelijks.

quote:
Originally posted by Phortastic
haha qua operaties net hetzelfde hier
kwas vroeger heel vaak ziek, amper in de kleuterklas gezeten eigenlijk. Altijd ooronstekingen enzo.
vandaar ook die eerste operatie

hehe is bij veel mensen het geval denk ik. Kweet wel niet meer of het was omda'k veel ziek was ofzo, kdacht eigenlijk van niet. Was de gewoonte om ziekte te voorkomen daarmee d8 ik (of benk mis?). Kheb toen trouwens moeten overgeven van bloed not so nice... 4x nog maar moeten overgeven over m'n "ganse" leven. 2x van drinken ene keer van amandels, en 1x van ziek te zijn. Hoe zit dat bij jullie? Niet dat ik echt zooo nieuwsgierig ben naar dit onderwerp, maar just to know...

quote:
sorry maar hier lag ik strike

thank u sindsdien is het met "da brainz" nooit meer goedgekomen maarja... (was het ooit goed vraag ik me dan af )

Posted by Tiger777 on Jan-15-2005 11:42:

Chronische ondervoeding hoogstwaarschijnlijk te wijten aan een lintworm...

Ik hem ooit es een ijzeren staaf tegen mijne op gehad. Da heeft ongelooflijk veel gebloeid en uiteindelijk bleek dat ge mijne schedel kon zien. De dokter heeft het dan genaaid en ik heb nog altijd en mooi litteken. Sindsdien is het alleen maar bergafgegaan met mijn hoogste geestelijke capaciteiten...

Posted by Gladius on Jan-15-2005 12:07:

quote:

Suggestions:

bron: http://www.diagnose-me.com/cond/C221250.html

hehe tx zehra, kzal dien biofeedback es proberen =)

Posted by Nyah on Jan-15-2005 14:52:

quote:
- nog zo'n stommiteit: op zolder bij iemand staan biljarten. Trapgat was echter zonder leuning. Zo danig aan het concentreren op het spel da'k gewoon achterwaarts in het trapgat gevallen ben. Als bij wonder, niks van verwondingen. Gewoon verder gespeeld

amai seg...dan heb je wel geluk gehad. doet me eraan denken dat ik ook wel eens van de trap ben gevallen... hield daar een hele hoop blauwe plekken aan over en een gekneusde pols-> ma helaas ben ik soms zo onoplettend en ben dus al meerdere keren van de trap gedonderd, ma nog geen ernstige kneuzingen, buiten wat blauwe plekken.

quote:

mmmhh, en mijn tandarts maar zeggen: "neen hoor, dat doet helemaal geen pijn, daar voel je niets van " - begin nl ook een plaatsgebrek te hebben, 1 wijsheidstand die nogal kan knellen, (ma is raar want er zijn dagen dat ik er totaal geen last van heb, en andere dagen denk ik: 'ah daar ben je weer' ) de rest van mijn wijsheidstanden knellen gelukkig niet zo...

ow ja, was ik vergeten, vroeger als kind (9jaar) eens verbrand geweest op mijn buik (geen idee hoeveelste graad, ma twas kokend water, dus believe me that hurts), weken met verband rond mijn buik moeten rondlopen -> jeuken aaahggr... kan beter tegen pijn als tegen jeuk, zeker als ge ook ni mag krabben. nu nog steeds huiveringen als ik mijn ma met kokend water zie rommelen...

Posted by Phortastic on Jan-15-2005 15:59:

quote:

hehe is bij veel mensen het geval denk ik. Kweet wel niet meer of het was omda'k veel ziek was ofzo, kdacht eigenlijk van niet. Was de gewoonte om ziekte te voorkomen daarmee d8 ik (of benk mis?). Kheb toen trouwens moeten overgeven van bloed not so nice... 4x nog maar moeten overgeven over m'n "ganse" leven. 2x van drinken ene keer van amandels, en 1x van ziek te zijn. Hoe zit dat bij jullie? Niet dat ik echt zooo nieuwsgierig ben naar dit onderwerp, maar just to know...

da toen ze toch meestal bij mensen die veel ziek zijn dacht ik; of bij sommige beginnen de amandelen ook te ontsteken ofzoiets.
over da kotsen
ook 4 keer denk ik, 2 keer van zuipen (waarvan ene keer de ganse nacht door, tot en met gal spuwen ) en 2 keer van ziek zijn (buikgriep). All� wat ik mij herinner toch
Trouwens van die amandelen en piliepen trekken heb ik totaal gene last gehad. En van men wijsheidstanden-operatie ook totaal gene last gehad eigenlijk. Natuurlijk wel beetje gezwollen wangetjes, maar van pijn nix. Zelfs maar ene pijnstiller moeten pakken

Posted by Kaidreas on Jan-15-2005 16:48:

ow ja.. ik heb wel een keer iets meegemaakt.
2 jaar geleden met men verjaardag, stevig in de appeljenever gedoken met men vrienden. gevolg. eerst geeft da niks. tot dat ge u klop krijgt. ik was zo dronken als iets. ik ben uiteindelijk op de grond gaan liggen, en vanaf toen weet ik niet veel meer, buiten dat ze den ambulance hadden gebeld voor mij...

hahaha en mijn vriend maar zeggen dat ik niet zat was.
OOOOOOooomg...
ik moet dringend van den booze afblijven... jeeeees

Posted by Tiger777 on Jan-15-2005 17:02:

quote:
Originally posted by Kaidreas
ow ja.. ik heb wel een keer iets meegemaakt.
2 jaar geleden met men verjaardag, stevig in de appeljenever gedoken met men vrienden. gevolg. eerst geeft da niks. tot dat ge u klop krijgt. ik was zo dronken als iets. ik ben uiteindelijk op de grond gaan liggen, en vanaf toen weet ik niet veel meer, buiten dat ze den ambulance hadden gebeld voor mij...

hahaha en mijn vriend maar zeggen dat ik niet zat was.
OOOOOOooomg...
ik moet dringend van den booze afblijven... jeeeees

Oh ja, ik heb exact hetzelfde meegemaakt een h��l tijdje terug... All�, tot aan het ambulance gedeelte toch

Mijn wijsheidskiezen willen ze ook trekken. Ik kon dat gelukkig afwimpelen door te zeggen tegen die vriendelijke meneer:"over mijn lijk, bol af met uuw tanden trekken".

De laatste keer bij diezelfde vriendelijke meneer heeft hij de helft van mijn glazuur afgeboord(Zonder verdoving en het deed weliswaar zo goed als geen pijn buiten die paar keer dat hij ietwat te diep ging) en nu doen die tanden constant een beetje zeer, percies of ik heb constant ijs in men mond.Moet ik een andere tandarts zoeken?

Posted by CygnusX on Jan-15-2005 17:42:

quote:
Originally posted by Tiger777
Mijn wijsheidskiezen willen ze ook trekken. Ik kon dat gelukkig afwimpelen door te zeggen tegen die vriendelijke meneer:"over mijn lijk, bol af met uuw tanden trekken".

Als het er ooit van komt, kies dan voor "onder narcose" en zeker niet voor "plaatselijke verdoving". Ik koos voor plaatselijke verdoving, nog nooit zo erg spijt gehad. De verdoving was niet goed ingewerkt

Posted by Phortastic on Jan-15-2005 18:00:

quote:
Originally posted by CygnusX
Als het er ooit van komt, kies dan voor "onder narcose" en zeker niet voor "plaatselijke verdoving". Ik koos voor plaatselijke verdoving, nog nooit zo erg spijt gehad. De verdoving was niet goed ingewerkt

natuurlijk narcose
wtf toch geen plaatselijke verdoving zeker

Posted by Jasperovitsj on Jan-15-2005 18:02:

^ Hangt er vanaf of uw tanden er al zijn doorgekomen of niet h�. Bij mij was het preventief, de tanden waren nog helemaal niet doorgebroken. En dan moeten ze die uit het tandvlees snijden, en das natuurlijk onder volledige narcose!
Maar als ze er al door zijn gekomen zie ik geen reden om ze niet gewoon te trekken zoals elke andere tand...

Posted by CygnusX on Jan-15-2005 18:52:

quote:
natuurlijk narcose
wtf toch geen plaatselijke verdoving zeker

De dokter zei dat het niet veel uit zou maken. Alleen zou ik bij narcose ne ganse dag verliezen en bij plaatselijke maar een uurke Kennis van me had ook plaatselijke gekozen en dat was goed meegevallen. Lang heb ik niet nagedacht. Ik heb er 3 laten trekken, ze waren net aan het bovenkomen.

Posted by Phortastic on Jan-15-2005 19:12:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
^ Hangt er vanaf of uw tanden er al zijn doorgekomen of niet h�. Bij mij was het preventief, de tanden waren nog helemaal niet doorgebroken. En dan moeten ze die uit het tandvlees snijden, en das natuurlijk onder volledige narcose!
Maar als ze er al door zijn gekomen zie ik geen reden om ze niet gewoon te trekken zoals elke andere tand...

ja dus just ja. had ik ff niet aan gedacht. Kan natuurlijk dat ze al aant uitkomen zijn ja. Bij mij wast ook preventief, want als die gingen komen.... da ging verschuivingen teweeg brengen.

Posted by Tiger777 on Jan-15-2005 19:40:

Mijn wijsheidskiezen staan daar schoon en van mijn part, mogen ze daar blijven staan

Posted by Wes on Jan-15-2005 20:42:

Echt nen thread voor mij se... Ne keer me mijne enkel op een mes gaan zitten (vraagt mij zelf nie hoe ge zoiets kunt doen) met als gevolg een goei diepe snee in mijne enkel, en dan hebben ze het nog dichtgenaaid zonder verdoving... gezellig. Dan nog ne keer dwars door nen aquarium gelopen me korte broek aan (lomp lomp) me als gevolg da ik dus weer 2 gaten bijhad in mijn schenen Dan me het skaten is recht op mijn tanden gevallen, lap, een stuk tand eraf, ook al is een dubbele liesbreuk gehad. Verder mijn 2 dikke tenen nog ne keer gebarsten (auw ) Nog is op mijn knie gevallen ook, had er ma 3 jaar last van, dus da was nog nie zo erg in tegenstelling tot de rest Ik zal nog wel een paar dingen vergeten zijn, ma het meeste zal er toch wel staan denk ik

Posted by TatanaGirl on Jan-15-2005 22:40:

Alle ik zal ook eens beginnen
- Sinds mijn geboorte heb ik last van epilepsie, met als gevolg dat ik niet tegen flitsen kan en ik geen gevaarlijke toeren mag uithalen Doordat ik als kleine baby veel aanvallen heb gekregen is mijn motoriek niet 100 %. Ook heb ik er een beetje een minderwaardigheidscomplex aan overgehouden omdat ik als klein kind niet veel mocht of goed kon.
- Heb sinds enkele jaren redelijk zware astma tengevolge van een allergie die ik eigelijk wat negeerde Ik hou namelijk veel van katten maar ik ben er spijtig genoeg allergisch voor. Ze hebben mij vorig jaar in september met de ambulance naar het ziekenhuis moeten doen omdat ik een hele zware astma-aanval had. Ik was flauwgevallen en ze kregen me niet goed bij positieve. Voor de rest gaat het redelijk goed qua astma op dit moment.
- Door mijn aanvallen heb ik al veel hersenschuddingen gehad en al heel veel verstuikingen opgelopen. Gelukkig zitten er nog een beetje hersenen in mijn schedel
- Ik heb ook ooit het topje van een vinger afgesneden omdat ik te dicht bij het mes van de snijmachine was gekomen.
- Ik heb mijn pink, pols en teen al gebroken.
- Ik heb al mijn wijsheidstanden al laten trekken door een gewone tandarts onder plaatselijke verdoving. Niet echt aan te raden.

Dit is het zowat denk ik.

Groetjes

TatanaGirl

Pages (3): « 1 [2] 3 »