TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BeTA DJ Room @ Tropicana *Latest News*
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Kaidreas on Jan-17-2005 17:13:

^hehe so true

Posted by _Jedi on Jan-17-2005 17:26:

Opgelet!

NIET Wekelijks, zoals ik eerder zei: een Beta DJ room (als die er dan mag komen) kan niet voor de resident nights, alleen mogelijk op special theme-event nights.

Voorlopige kalender van die event nights:

5/2 DJ Fever
19/3 Unzensored 2

Posted by Jakhira on Jan-17-2005 17:27:

Langs de andere kant zou het wel ideale promotie zijn voor het forum

En als je hulp nodig hebt Jan, laat je maar iets weten

Posted by FUSyke on Jan-17-2005 18:10:

Ik speel ook al een tijdje met de gedachte om een caf� of een zaaltje te runnen; dit zijn natuurlijk idee�n voor in de toekomst.

Ik denk dat als je iets wilt beginnen, dat je dit het beste doet in Antwerpen en dan nog liefst dicht tegen de Hollandse grens. Waarom? Omdat je dan onze vriendelijke buren kunt lokken. Zij staan open voor muziek en ze willen er ook een eindje voor rijden. Hopelijk kun je dan met hen je dancing/event vullen. En wanneer onze kudde schapen (Belgen) dit zien dan zullen ze wel naar je event komen.

Ik moedig Jedi zijn idee zeker aan maar vandaag de dag moet je al veel geluk hebben om iets nieuws uit de grond te stampen. Maar ik zeg altijd: De aanhouder wint & wie niet waagt; niet wint! Als er iets moet gedaan worden (flyeren of andere zaken) laat het mij dan maar weten. Ik ben altijd bereid om wat mee te helpen.

Posted by Kaidreas on Jan-17-2005 18:36:

antwerpen=hollandse grens=hardstylers

Posted by Xilver on Jan-17-2005 18:52:

quote:
Originally posted by Kaidreas
antwerpen=hollandse grens=hardstylers

hakke hakke bolle pakke

Posted by Jakhira on Jan-17-2005 19:20:

Belgi� = Hardstylers imo

Posted by Jasperovitsj on Jan-17-2005 20:34:

quote:
Originally posted by Pumaz
You know I'm right

Ik snap hier eigenlijk precies de bedoeling niet meer, zoals sommigen van jullie erover praten is het precies de bedoeling een groot concept op te bouwen, in de plaats van eens gelukkig te zijn da ge eens in een dancing moogt draaien.

Wat mijn idee leek:

Een pakweg 2-maandelijkse "BETA club night" in de kleine zaal met BETA-Dj's. No more, no less...

Posted by Meltoz on Jan-17-2005 21:21:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Wat mijn idee leek:

Een pakweg 2-maandelijkse "BETA club night" in de kleine zaal met BETA-Dj's. No more, no less...

Benk dat we best inderdaad, een beetje die weg moeten op gaan, want ik zie me echt nog niet elke week (wat nu ook niet de bedoeling was van het concept) in de keet staan feesten... Wel e mooi initiatief van Jan, klasse

Posted by eieregooie on Jan-18-2005 00:41:

Progressive is verre van underground

Verder is idd zo af en toe (met die grote evenementen dus) meer dan genoeg

Posted by Jakhira on Jan-18-2005 14:08:

quote:
Originally posted by eieregooie
Progressive is verre van underground

In Nederland misschien wel ja, maar hier...

Posted by Zehra on Jan-18-2005 14:28:

quote:
Originally posted by Pumaz
In Nederland misschien wel ja, maar hier...

wedde da je der nie meer naar zou luisteren moest het mainstream worden...

Posted by Jasperovitsj on Jan-18-2005 14:30:

Mainstream kan een genre echt kapotmaken...

Maar zoals ik ergens al eens heb gezegd hier op TA, prog kan volgens mij gewoon niet mainstream worden, en zeker niet commercieel!

Posted by Zehra on Jan-18-2005 14:34:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Mainstream kan een genre echt kapotmaken...

Maar zoals ik ergens al eens heb gezegd hier op TA, prog kan volgens mij gewoon niet mainstream worden, en zeker niet commercieel!

mainstream wil toch nie noodzakelijk zeggen dat een genre er op achteruit zal gaan...

Posted by Jasperovitsj on Jan-18-2005 14:37:

Niet noodzakelijk, maar de kans is in mijn ogen toch re�el. Kijk maar naar het hele McProg gedoe. Er zitten goede kanten aan, maar ook slechte. Maar meer mainstream dan McProg kan progressive niet worden volgens mij, dus Jack moet niet vrezen

Posted by Jakhira on Jan-18-2005 14:50:

quote:
Originally posted by Zehra
wedde da je der nie meer naar zou luisteren moest het mainstream worden...

Wedden van wel

Posted by eieregooie on Jan-18-2005 14:51:

Prog wordt in no-time "mainstream" nu en prog IS al commercieel... En dat heeft niks met alleen NL te maken... Wat ik niet begrijp is waarom dat niet mag? Het is alleen maar goed voor zown muziekstroming, die kan dan veel sneller evolueren... T heet toch ook Progressive? Bovendien, als hardcore commercieel en mainstream kan worden kan prog het ook... Als je die gedachte nou eens zou beargumenteren waarom prog niet mainstream kan worden...

Wees blij dat t mainstream wordt, dan kan je er veel meer van genieten en hoef je niet te wachten op dat ene feestje per jaar... Of... "voel je je dan niet speciaal meer"?

Posted by Jakhira on Jan-18-2005 14:55:

Volgens mij begrijpt niemand wat ik bedoelde

Het zou natuurlijk veel leuker zijn moest prog meer aanslaan, ik ben van mijn leven nog maar een 5-tal keren naar een prog feestje geweest, en geen enkel daarvan was in Belgi�...

Posted by Jasperovitsj on Jan-18-2005 14:56:

quote:
Originally posted by eieregooie
Prog wordt in no-time "mainstream" nu en Prog IS al commercieel... En dat heeft niks met alleen NL te maken... Wat ik niet begrijp is waarom dat niet mag? Het is alleen maar goed voor zown muziekstroming, die kan dan veel sneller evolueren... T heet toch ook Progressive?

Teveel crap, teveel wannabe-producties die op niks trekken, te veel "commerci�le" progressive die die goeie prog overschaduwt. Net hetgene wat de laatste jaren ook zo'n beetje in trance aan het gebeuren is, een overvloed aan producers waardoor de markt gewoon verzadigd wordt met middelmatigheid, en het veel moeilijker wordt om de kwailiteit te blijven vinden. En de echt goeie innoverende producers kunnen er ook onder lijden, kijk maar naar alle trance-producers die het beu zijn dat iedereen tegenwoordig denkt trance te kunnen maken en de scene daardoor gewoon beu worden...

Just my 2 cents

EDIT:

Prog kan in mijn ogen niet mainstream en commercieel worden omdat het zo relatief ontoegankelijk is. Het is - over het algemeen - traag, diep, donker, weinig melodieus, het kent meestal geen zware build-ups en hevig opzwepende beats die ook een leek aan het dansen kunnen krijgen of hun aandacht voor 9 minuten bij een prog nummer kunnen houden. Je gaat dus ook zelden tot nooit progressive nummers op de radio horen, al ��n factor waardoor het veel moeilijker mainstream en commerci�el zal worden. En het heeft gewoon intrinsiek niet de dansbare capaciteiten die trance of hardcore wel hebben. Het is gewoon veel meer subtiele muziek, music for the mind, en muziek waarover te veel moet nagedacht worden wordt mijn inziens niet makkelijk mainstream...
En jah, prog is nu wel deels mainstream door het hele McProg gedoe, maar das ook weer een mode-verschijnsel, en hopelijk is het binnen een jaartje weeral voorbij...

Posted by djcresto on Jan-18-2005 16:27:

prog zal wel niet mainstraim worden, net zoals mcprog en trance dat niet is. Als trance mainstream zou zijn dan zat hier toch veel meer volk op het forum, dan hadden we 1000 bezoekers op onze beta party. Dan was er geen discussie hoe je ooit maar het 2e zaaltje in tropicana zou vol krijgen

Vraag eens aan 100 mensen op straat wat mcprog is. Geen enkele op een verloren gelopen beta na zal je het antwoord kunnen geven. Dan vind ik niet dat je zoiets mainstream kunt noemen.

Posted by pooley on Jan-18-2005 17:00:

goeie prog, wat klopt er niet? :x

on topic guys

En ja draaien why not, kzou het zelf gratis willen doen, vervoerskosten is altijd gemakkelijk meegenomen.

groove of trance :x

Posted by Gladius on Jan-18-2005 17:10:

neen ik geloof der ook niet in dat prog commercieel wordt, om de door jasper aangehaalde redenen.

Posted by pooley on Jan-18-2005 17:12:

das gewoon tamme mensen muziek, ge valt erdoor in slaap :/
Gaat nooit aanslagen, misschien bij iets kleins wel, priv�, na een zware fuif ....

Posted by _Jedi on Jan-18-2005 18:18:

Ok� .. nu word dit Topic ook gevolgt door het Tropicana Management

Om jullie een beetje te laten weten wat men in de main-room draait op resident nights =

http://www.djfreefall.be/Liveset

Posted by eieregooie on Jan-18-2005 19:05:

Nice

Pages (3): « 1 [2] 3 »