TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Matlagningstråden
Pages (3): « 1 [2] 3 »
| quote: |
| Originally posted by Laszlo The "chyckling" is tining för tillfället, dessutom måste jag springa upp till TC för att köpa kräääm fräääsch så först om en timma eller så vet vi om jag har lyckats eller inte ![]() Få höra curryköttfärsen bara....kommer ju andra tillfällen då man kan testa det också... |

mat e kul å laga, va ett tag inne på att bli kock men det blev övervikt på annat istället 
senaste gången jag själv lagade något mer avancerat så blev det lassagne. Blev gott som tusan även fast det var standardreceptet
gjorde väl en del ändringar från originalreceptet när det gäller köttfärsen men jag vet inte riktigt vad, brukar gå på känn när det gäller sånt 
jävla underbar tråd iaf, fått många fina ideér redan 
lazlo & intercity: fixa fram lite mer info om gratängen med skivade ägg i, låter gott 
Någon som kan dela med sig av recept till billig mat? Förutom nudlar och snabbmakaroner...
3 skivor falukorv
1 bulle
skivad gurka
2 skivor ost
ketchup
= fattig mans hamburgare 
Testade jofawe's kycklinggryta - med vissa modifikationer. (Lite mer kryddor, ris ist. för pasta osv) Jävlar i havet vad gott det blev 
titta 
Det är dags för Steve med sina ungkarlsrätter 
| Originally posted by Laszlo Testade jofawe's kycklinggryta - med vissa modifikationer. (Lite mer kryddor, ris ist. för pasta osv) Jävlar i havet vad gott det blev ![]() titta |
| Originally posted by Laszlo Testade jofawe's kycklinggryta - med vissa modifikationer. (Lite mer kryddor, ris ist. för pasta osv) Jävlar i havet vad gott det blev ![]() titta |
| Originally posted by CJ InterCity har någon här prövat pannkakor med köttfärs sås?? |
pannkakor med köttfärs blir ju typ samma sak som köttfärscreps och det är gott 
| Originally posted by Connector Någon som kan dela med sig av recept till billig mat? Förutom nudlar och snabbmakaroner... |
Man får väl ta o slänga upp lite recept till er 
Köttfärssås
-----------------------
Skär en röd paprika i mindre bita, släng i en mixer, mixa tillsammans med krossade tomater och några vitlöksklyftor till en krämig sås. Detta blir er tomatsås.
Koka detta i en egen kastrull. I med lite örtkryddor. Basilika funkar fint.
Hacka en lök, fräs den, i med köttfärs o krydda med grillkrydda. Häll i såsen o salta efter behov. Ni ska alltså smaka av här så den blir fin o go. Släng i en eller 2 hackade piripiri. Vill ni lyxa till det så i med en skvätt grädde. Serveras med valfri pasta. Personligen gillar jag spagetti.
------------------------------------------------------------------------
Potatis/kasslergrattäng
Skiva potatisar, lök, purjolök och strimla kassler. Varva i en ugnsform. salta (lite tänk på att kasslern är salt) och peppra mellan varven. Toppa med gratängost. Häll i grädde, mjölk och vatten. Tänk på att den inte får vara för torr, då blir det inte gott. Grädda i 225gr ca 1timme eller mer beroende på hur stor gratängen är.
------------------------------------------------------------------------
Kyckling med spenat i ugn.
Det här är RIKTIGT gott!!!
Ta en ugnsform. Lägg djupfryst, hackad spenat i botten. På med kycklingfiléer. salta, peppra. Häll på matlagningsgrädde, citronsaft och gratängost. Grädda i ugnen tills kycklingen e klar. Serveras med bandspagetti.
-------------------------------------------------------------------------
Redig trance-thai!!!
Fräs upp lite paprika, purjolök, morötter, bambuskott, skivade kastanjer. Släng i en klick röd o en klick grön currypasta. Låt det stekas en stund. Släng i lite kokosmjölk, lite vanlig mjölk. Buljong. Lite fisksås (finns att köpa på ica). Ni kan välja om nin vill ha detta vegetariskt, med fisk, räkor, kyckling. Jag föredrar kyckling. har även provat det med den nya oxfalukorven, och det blev riktigt gott. Avsluta med några torkade limeblad. Servera med kokt ris, eller nudlar.
--------------------------------------------------------------------------
Kommer med fler förslag sen, har massor på lager efterssom jag älskar matlagning.
| Originally posted by Snakebyte Kommer med fler förslag sen, har massor på lager efterssom jag älskar matlagning. |
En liten favorit jag har är Pasta + stekt bacon och stekt gul lök. Strö på ost och ketchup. Detta är helt jävla otroligt gott enligt mig!!!!

En annan pastarätt:
3 st Advokado
3 dl Creme Frais
1 pkt Bacon
1 st vilöksklyfta
salt
peppar
pasta
Mosa advokadona å häll i fraisen .. rör om tills det är en shysst konsistens.
Stek baconen knaprigt o "häll av" fettet på en tallrik med papper (alltså lassa upp baconen på en tallrik där det ligger lite hushållspapper så fettet kan rinna av)
Sen i med baconen i advokadoröran.
servera till pasta av valfri sort.
brutaaaalt gott!
Matlagningsgrädde + currypasta = bästa såsen.
funkar till biff och kyckling. har inte testat något annat.
| Originally posted by jofawe En annan pastarätt: 3 st Advokado 3 dl Creme Frais 1 pkt Bacon 1 st vilöksklyfta salt peppar pasta Mosa advokadona å häll i fraisen .. rör om tills det är en shysst konsistens. Stek baconen knaprigt o "häll av" fettet på en tallrik med papper (alltså lassa upp baconen på en tallrik där det ligger lite hushållspapper så fettet kan rinna av) Sen i med baconen i advokadoröran. servera till pasta av valfri sort. brutaaaalt gott! |
ska nog ta o testa på nått av recepten nu i veckan tror jag.. eller flera kanske.. hehe 
Bra tråd, men jag var först
http://www.tranceaddict.com/forums/...?threadid=37851
| Originally posted by jofawe En annan pastarätt: 3 st Advokado 3 dl Creme Frais 1 pkt Bacon 1 st vilöksklyfta salt peppar pasta Mosa advokadona å häll i fraisen .. rör om tills det är en shysst konsistens. Stek baconen knaprigt o "häll av" fettet på en tallrik med papper (alltså lassa upp baconen på en tallrik där det ligger lite hushållspapper så fettet kan rinna av) Sen i med baconen i advokadoröran. servera till pasta av valfri sort. brutaaaalt gott! |
| Originally posted by Cloudburst Jävlar vad hungrig man blir av denna tråden.. |
har fan inte ätit sen frukost kl 6 ehller, ska göra mig ett rejält lass med kassler och pasta nu för att stilla det... mm kassler
Någon som har något schysst recept på Tacopaj?
| Originally posted by Laszlo Någon som har något schysst recept på Tacopaj? |

Skulle garna prova om det skulle vara mojligt att fa tag i kraaaam fraaaasch i italien, men de puckona vet inte vad det ar for nagot. trots att Torino bara ligger en timme fran franska gransen. 
| Originally posted by Smeagol Ser riktigt gott ut! Speciellt med den dar snitsiga IKEA-skeden i! Skulle garna prova om det skulle vara mojligt att fa tag i kraaaam fraaaasch i italien, men de puckona vet inte vad det ar for nagot. trots att Torino bara ligger en timme fran franska gransen. ![]() Vad skulle vara ett bra surogat? gradde? mjolk? Annars far jag be min flickvan ta med det ner nar hon kommer pa besok... Man kan gora sa mycket trevligt med kraaam fraaasch (hur ar det det stavas "pa riktigt"? craime fraiche? nagon som kan franska battre an jag?) |