TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Innercity Line-up
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by PCP2017 on Nov-04-2001 01:02:

Line-up ziet er veel belovend uit dit keer!
Die 2 uur voor elk is ook echt beter, dan gaat het tenminste ergens over en moeten ze echt laten zien wat ze waard zijn.
Normaal zijn sets toch iets te kort en is het een kwestie van plaatje of 10 draaien, wat meestal toch neerkomt op bekende tunes knallen en inpakken.
Je kan trouwens wel lekker vernieuwend gaan zitten doen maar ik hoop dan wel dat de onbekende namen het publiek ook goed kunnen boeien en er geen "Green Velvet"-situaties ontstaan zoals vorig jaar.
De main hielt het toen massaal! voor gezien en vertrok.
Resultaat: abnormale opstoppingen in de smalle gangetjes en je een uur door een fel verlichte (hint: dimmen die tl's) gang duwen op weg naar een andere zaal, wat je feestvreugde geen goed doet!
Ingang/garderobe was vorig jaar een belevenis opzich!
Ben echt op veel feesten geweest maar zoiets had ik nog nooit gezien, echt super gefixt!! Dus als het even kan weer net zo, de Europa-hal gebruiken ze toch nooit. (Jammer genoeg niet, deze zaal ruled vet en is niet normaal groot)
WC's zijn altijd een enorme ramp op IC, is denk ik ook weinig aan te doen omdat er gewoon bij een aantal zalen veel te kleine wc-blokken staan, met een beurs is dat okee, maar tijdens IC is het daar gewoon verrot druk en moet je waden door pis ed! Lekker als je schoenen niet wd zijn.
Voor de rest is het fijn dat die radiozaal is opgezout, dat ging helemaal nergens over vorig jaar!
(Net zoals Tiesto in dat lullige zaaltje laten draaien, terwijl 70% van de mensen hem graag wil horen spinnen!?)
Het tijdstip is ook iets gunstiger dit jaar omdat oud&nieuw niet gelijk de dag erna is.
Zondag en maandag genoeg tijd om bij te komen dus.
Ga nu maar eens opzoek naar wat info over de geboekte onbekende namen, want ben erg benieuwd wat deze al gedaan hebben en wat hun stijl van draaien zoal is?
De bekende namen zijn top natuurlijk; Clark, Marco V & Sven V, Holden,
Picotto,Foort,Pappa en Liebling!!!!!!!!!
Minder bekende namen betekent ook minder sets missen, heb toch geen tijd om 15 dj's te checken.
Dus IC 2001 wordt denk ik een nacht vol kwaliteit met lange goede sets van top jockeys in een kickass lokatie vol met hopelijk wat "oudere" Partypeople.
Een nederlandse houseparty op z'n allerbest!
Het aftellen kan beginnen..........IC2001...CUTHERE&THEN!

Posted by Ding Chavez on Nov-04-2001 10:18:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
Want dat is mijn grootste ergernis van feesten met bijv. Johan Gielen, Tiesto etc. Het mainstream trance publiek komt op deze namen af en maalt er vervolgens niet om dat zo�n dj erge fouten maakt in zijn set of dat ie een standaard set neerzet en dan snel weer de auto naar huis (of t volgende feest) pakt.
Als ik naar een feest ga, gaat het mij 90% om de dj�s, dus of ze technisch goed draaien, of ze nieuwe platen draaien of ze innovatieve mixen erin knallen, en de overige 10% is voor sfeer, aankleding, etc.
Met deze line-up verwacht ik de hele nacht verbaasd te worden met deze dingen waar ik om vraag op een feest. En wat zal t top zijn om weer s wat nieuwe dj�s te horen!!

Dit is dus precies wat ik bedoel...
Sorry, kweenie of je ooit nog bij een set van Tiesto bent geweest maar zijn sets zijn dus echt niet "rommelig" of "vol met grote fouten". En dat deze muziek "achterhaald" is mag je best vinden, is het dan ook maar een reden om het in de oude doos te stoppen?? Ik ben van mening dat er nog genoeg goeie trance uitgebracht wordt en dat je je niet blind moet kijken op die commerciele bagger die uitkomt. Ik weet zeker dat als PvD PPK erop legt dat jullie het ook mooi vinden. Maar als Tiesto of Gielen het doet is het zeker minder...
Zoals ik al zei erger ik me ook helemaal kapot als er ge-heee-hoooot wordt door die kneusjes... Of mensen die de hele avond stilstaan omdat ze kunnen zeggen tegen hhun vrienden op maandag dat ze "er geweeest zijn". Kan mij het boeien. Ik stoor me er niet aan en ik luister wel of er goed gedraaid wordt of niet.
Dacht dat je zo tolerant en correct was, maar je doet nu precies hetzelfde....

GreetZ, DC

Posted by Jukx on Nov-04-2001 13:13:

quote:
Originally posted by Ding Chavez

En dat deze muziek "achterhaald" is mag je best vinden, is het dan ook maar een reden om het in de oude doos te stoppen?? Ik ben van mening dat er nog genoeg goeie trance uitgebracht wordt en dat je je niet blind moet kijken op die commerciele bagger die uitkomt. Ik weet zeker dat als PvD PPK erop legt dat jullie het ook mooi vinden. Maar als Tiesto of Gielen het doet is het zeker minder...

Ik beweer ook niet dat trance maar gelijk vergeten moet worden. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik het gezeur over het ontbreken van een uplifting-trance zaal (er is weldegelijk een trance-zaal aanwezig, namelijk de Progressive-zaal) niet begrijp aangezien Innercity blijkbaar wil staan voor vooruitstrevende, innovatieve muziek en niet voor de platte trance die door sommige mensen zo node gemist wordt.
Je zegt dat we ons niet zo moeten blind staren op de commerciele bagger die uitkomt, het is echter wel de commerciele bagger die door al jullie gevierde namen week in week uit op de draaitafels wordt gelegd. Zo wordt het wel heel moeilijk om trance niet te associeren met, zoals jij het noemt, commerciele bagger.
Ik ben van mening dat het juist de trance-liefhebbers zijn die zich schuldig maken aan blindstaren. En wel het blindstaren op trance. Veel mensen (natuurlijk, er zijn genoeg uitzonderingen) stellen zich simpelweg niet open voor andere muziek-soorten. Er hoeft maar iets gedraaid te worden (bijvoorbeeld Cross op TE) wat niet onder de noemer toegankelijke, melodieuze-trance valt of het is alweer gelijk te soft, te eentonig of te saai want "Armin roelt namelijk gewoon!!".

Overigens maak ik geen enkel verschil tussen Tiesto, Gielen of Paul van Dyk. Ik begrijp de heisa rondom Paul van Dyk niet zo goed. Iedereen noemt hem maar "God" en hij is zo ontzettend speciaal enzovoorts. Wat maakt hem nou zo anders en "specialer" dan een Tiesto of Johan Gielen? De platenkeuze en stijl verschilt zo gek veel niet van elkaar. Ze draaien alledrie de welbekende hitjes. Ik ben dus absoluut niet gecharmeerd van Paul van Dyk, vorig jaar Innercity vond ik hem echt slaap-ver-wek-kend!

Maar goed, het lijkt erop dat er weer een leuke discussie is gestart. Eindelijk weer eens een zinvolle thread! Ik wacht graag jullie reacties af.

Posted by Nastra Azzurro on Nov-04-2001 14:04:

ik vind de line-up verrassend goed ..op eerste gezicht lijkt het wat minder maar het is kwaliteit door en door....

ik ben heel erg benieuwd naar xpress2 die gebruiken nl 6 draaitafels ofzo...hmmm en de techno zaal is lekka... dave chris en terrence hmm interessant... mauro (die heb ik nog nooit gezien wheheh) marco en Sven ik kan niet wagten....

BUT first ILLLLLLLLLLLLLLT woohoo

(ik zit nu weer thuis in NL dus ik post wat meer whhe)

Posted by Ding Chavez on Nov-04-2001 14:58:

quote:
Originally posted by Jukx

Ik beweer ook niet dat trance maar gelijk vergeten moet worden. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik het gezeur over het ontbreken van een uplifting-trance zaal (er is weldegelijk een trance-zaal aanwezig, namelijk de Progressive-zaal) niet begrijp aangezien Innercity blijkbaar wil staan voor vooruitstrevende, innovatieve muziek en niet voor de platte trance die door sommige mensen zo node gemist wordt.

Daar hoor je mij ook niet over, heel goed dat Innercity ook andere stijlen aan bod laat en er zijn genoeg andere feesten die meer op Trance concentreren.

quote:

Je zegt dat we ons niet zo moeten blind staren op de commerciele bagger die uitkomt, het is echter wel de commerciele bagger die door al jullie gevierde namen week in week uit op de draaitafels wordt gelegd. Zo wordt het wel heel moeilijk om trance niet te associeren met, zoals jij het noemt, commerciele bagger.

Je moet wel een verschil maken tussen wat ik noem "commerciele bagger" (ok, misschien wat overdreven) en, naar mijn mening, wel goede platen die door mensen toch uitgebracht worden om er wat geld mee te verdienen nu Trance populair is. De dicussie over commercieel: wel of niet goed hebben we al gevoerd zo'n beetje dus daar wil ik maar niet meer op in gaan. Maar wat ik wel wil zeggen is dat de massa die nu die platen koopt omdat het nu "in" is, straks weer op een andere stijl overstapt omdat trance "so 8 minutes ago" is...

quote:

Ik ben van mening dat het juist de trance-liefhebbers zijn die zich schuldig maken aan blindstaren. En wel het blindstaren op trance. Veel mensen (natuurlijk, er zijn genoeg uitzonderingen) stellen zich simpelweg niet open voor andere muziek-soorten. Er hoeft maar iets gedraaid te worden (bijvoorbeeld Cross op TE) wat niet onder de noemer toegankelijke, melodieuze-trance valt of het is alweer gelijk te soft, te eentonig of te saai want "Armin roelt namelijk gewoon!!".

Misschien heb je hier wel gelijk in... Ik ga idd niet naar Innercity omdat ik het niet aandurf 100 piek neer te leggen voor iets waar ik niet weet wat ik ervan moet verwachten. Nu kun je natuurlijk gaan zeggen dat ik dan ook 1 van de massa ben die met trance meeloopt, alleen kan ik er niks aan doen dat de muziekstijl waar ik van hou nu ineens populair is. En dat over Cross op TE is natuurlijk (hoop ik) wat overdreven, maar ik begrijp je punt wel. Maar het zijn vooral de meelopers die niets anders willen dan toegankelijke, melodieuze-trance. Tiesto's sets bestaan ook niet alleen uit toegankelijke platen al ben ik het wel met je eens dat tegenwoordig wel erg veel dezelfde platen hoort op een feest. 4 keer PPK op TE is gewoon niet normaal. Waar is de tijd dat je een plaat nooit meer dan 1 keer op een feest hoorde...

GreetZ, DC

Posted by Jukx on Nov-04-2001 16:46:

quote:

Daar hoor je mij ook niet over, heel goed dat Innercity ook andere stijlen aan bod laat en er zijn genoeg andere feesten die meer op Trance concentreren.

Je moet wel een verschil maken tussen wat ik noem "commerciele bagger" (ok, misschien wat overdreven) en, naar mijn mening, wel goede platen die door mensen toch uitgebracht worden om er wat geld mee te verdienen nu Trance populair is. De dicussie over commercieel: wel of niet goed hebben we al gevoerd zo'n beetje dus daar wil ik maar niet meer op in gaan. Maar wat ik wel wil zeggen is dat de massa die nu die platen koopt omdat het nu "in" is, straks weer op een andere stijl overstapt omdat trance "so 8 minutes ago" is...

Misschien heb je hier wel gelijk in... Ik ga idd niet naar Innercity omdat ik het niet aandurf 100 piek neer te leggen voor iets waar ik niet weet wat ik ervan moet verwachten. Nu kun je natuurlijk gaan zeggen dat ik dan ook 1 van de massa ben die met trance meeloopt, alleen kan ik er niks aan doen dat de muziekstijl waar ik van hou nu ineens populair is. En dat over Cross op TE is natuurlijk (hoop ik) wat overdreven, maar ik begrijp je punt wel. Maar het zijn vooral de meelopers die niets anders willen dan toegankelijke, melodieuze-trance. Tiesto's sets bestaan ook niet alleen uit toegankelijke platen al ben ik het wel met je eens dat tegenwoordig wel erg veel dezelfde platen hoort op een feest. 4 keer PPK op TE is gewoon niet normaal. Waar is de tijd dat je een plaat nooit meer dan 1 keer op een feest hoorde...

GreetZ, DC

Ja wat moet ik nou met die diplomatieke antwoorden van je!? Hier kan ik toch niet op in gaan!
Je wordt bedankt!

Posted by Miss Proximus on Nov-04-2001 19:10:

quote:
Dacht dat je zo tolerant en correct was, maar je doet nu precies hetzelfde....

GreetZ, DC

en ik maar denken dat ik die (dat?) imago al lang en breed kwijt was geraakt

ik heb er verder weinig op te zeggen...het is allemaal onzettend persoonsgebonden. jij vindt tiesto etc goed, terwijl ik dat al slechte "trance" (of hoe t ook maar heet) vindt, ik ben wild van PvD, terwijl Jukx dat hetzelfde vindt als wat ik van tiesto etc vind...ik hoop gewoon dat het een vette IC wordt en dat er alleen maar muziekliefhebbers komen en niet de meelopers waar jij het ook over hebt....na jah.....wat boeit het ook...ieder zijn dj

Posted by Little Theseus on Nov-04-2001 19:29:

Jullie zijn echt veel te wakker voor een normale zondag,
Ik weet alleen nog maar dat ik er zin in heb, en dat die line-up wel goed zit. Kga deze week op mn studie wel weer formeel competent abominabel lullen, maar nu ff niet.

Posted by michiel on Nov-04-2001 20:15:

de cd zal wel gedaan gaan worden door lucien foort

en...obi....vertel nou ns eerlijk: waarom heeft id&t nou ruzie met tiesto?????

later

michiel

Posted by TimeportE on Nov-04-2001 21:03:

quote:
Originally posted by michiel

JAAAAA, dat zou ik eigenlijk ook wel een keer willen weten.. Obi

Posted by Obi on Nov-04-2001 21:20:

quote:
Originally posted by michiel

Nou, een tijdje geleden deed op internet het gerucht de ronde dat Ti�sto 'ruzie' zou hebben met ID&T. Dat is NIET het geval.

Het gerucht is volgens mij uit twee dingen voortgekomen:

- Het feit dat Ti�sto in de (relatief kleine) Progressive zaal draaide op Innercity vorig jaar:

Ti�sto heeft daar op EIGEN VERZOEK gestaan. Hij w�lde niet op de mainstage, maar heeft verzocht in de progressive-zaal op te treden. En zo geschiedde.

- Het feit dat Ti�sto de laatste tijd niet op onze feesten staat:

De reden dat Ti�sto maar op ��n feest van ons heeft gestaan dit jaar (Dutch Dimension) is omdat ti�sto op dit moment de Ti�sto Solo-tour houdt. Omwille van de exclusiviteit heeft hij het aantal boekingen enorm beperkt dit jaar. Ook heeft hij veel optredens in het buitenland.

Nogmaals wil ik benadrukken: Ti�sto heeft geen ruzie met ID&T, dit is slechts een gerucht wat z'n eigen leven is gaan leiden.

Posted by Opti on Nov-04-2001 21:45:

Nu je t zo zegt, kan je t concept van Dutch Dimension ff toelichten Obi?
Enne, ook die van TeQnology(komt dat nog?)...

Enne, Obi, een vraagje voor jezelf, doe je dit(op tranceaddict posten enzo en info verstrekken) vanuit jezelf, of moet dit van je werk, dat je de stemming moet peilen ofzo van je baas?

Posted by Obi on Nov-04-2001 22:30:

quote:
Originally posted by Optimus Trance
Nu je t zo zegt, kan je 't concept van Dutch Dimension ff toelichten Obi?
Enne, ook die van TeQnology(komt dat nog?)...

Dutch Dimension is geen concept wat op dit moment vast staat voor zover ik weet. Of, en zoja, wanneer er nog een Dutch Dimension komt weet ik niet.

TeQnology is een evenement van Q-dance, voor een goede omschrijving daarvan moet je niet bij mij zijn. Wel weet ik toevallig nog dat er in de eerste ID&T Magazine een artikel van Q-dance stond waar ook TeQnology in besproken werd. Misschien dat je die toevallig nog thuis hebt liggen? Kun je even kijken..

quote:
Enne, Obi, een vraagje voor jezelf, doe je dit(op tranceaddict posten enzo en info verstrekken) vanuit jezelf, of moet dit van je werk, dat je de stemming moet peilen ofzo van je baas?

Dit is geheel uit mezelf. Ik werk niet bij Public Relations of Marketing bij ID&T, ik ben ook geen woordvoerder. Het gaat gewoon om interesse in de scene en de evenementen die wij organiseren. Ik ben altijd benieuwd hoe het publiek over sommige zaken denkt en tracht ,waneer ik dat kan, uit te leggen wat sommige beweegredenen zijn.

Posted by Teal'k on Nov-04-2001 22:41:

LOL ik wil ff een kleine opmerkingen plaatsen tussen een paar regels..

Ik heb ook veel gewerkt in kleine bedrijfjes met opbouwen van stuff enzo.. Je leert heel anders tegen dingen op te kijken die je zelf mede maakt of organiseert.. Als je iets organiseerd en er is minder publiek dan je dacht, blijft het toch super, omdat je het toch voor elkaar hebt gekregen het allemaal keurig op te bouwen en te organiseren.. Nou hoor ik de laatste tijd veel dingen over bijvoorbeeld dat het te warm is, en dat men dat expres doet omdat men dan veel drinkt en dat goed voor de omzet is.. Verder wil ik mezelf daar niet op inwijden.. Alleen dat ik respect heb voor ID&T en Q-Dance etc. om wat ze opbouwen en organiseren.. en mensen verschillen nou eenmaal van meningen (dat hoort er nou eenmaal bij) Dus voor mij (als tranceaddict) is de line up van grote feesten altijd goed (omdat de organisatie TOCH altijd een bepaalde insteek heeft, wat ze willen (en zeker niet te vergeten) WAT ZE KUNNEN KRIJGEN) en daar wordt veelal door menigeen wat vergeten.. Misschien WIL de organisatie grote namen hebben, maar kunnen die niet, en wordt het toch wat apartere namen, of misschien willen ze juist wat apartere namen, dat weet ik niet.. Maar ik heb SOWIESO respect voor wat deze organisaties doen, en veelal zie je mij dus ook verschijnen (mede omdat ik veelal uitgebreid TrancEaddict ben, dus Techno / Progressive / Trance, ik vind het allemaal SUPER)..
dus voor mij geld kort en duidelijk

Respect voor ID&T en Q-Dance en dus ook voor Obi, die mede mogelijkheden creeert voor deze feesten.

verder wil ik ook nog PS-en:
Dat soms een draaitafel overslaat bij zon groot feest, wil niet altijd zeggen dat het aan de DJ ligt, (deze staat wel achter de draaitafels, dus wordt verantwoordelijk gezien), maar het kan ook aan het materiaal liggen.. In ieder geval kan je ervan UITGAAN, dat zowel de leverancier en de DJ BEDOELEN om de plaat te laten overslaan, en vaak is het toch OVERMACHT dat het gebeurd..

Posted by Dj Alpha on Nov-04-2001 22:42:

Hee Obi, nu toch iedereen je aan t ondervragen is ga ik dat ook ff doen

Wanneer is er weer een Thunderdome??? Ik hoop zeeer snel, wil wel weer een keer flink uit me pan gaan

Posted by Dj Alpha on Nov-04-2001 23:18:

quote:
Originally posted by The Groove
wow! Dit is een hele vette line-up! Drie tegekke namen achter elkaar op de main-stage (Marco V, Picotto en Vath) en PRECIES in de goede volgorde ook nog eens!

Ok dan! Volgende week kaarten scoren

Mooie sig

Posted by Remy D on Nov-04-2001 23:27:

Ik vind de Line-UP erg vet en heb dan ook echt heel veel zin in de 29e dec.

En OBI kan jij ff Tillman Uhrmacher tippen voor een ID-T feest voor misschien zijn doorbraak in NL. Was vrijdag bij zijn eerste optreden in NL en dat was echt grote klasse. Die man kan echt goed draaien. Die wil ik echt nog wel vaker horen draaien. En zijn nieuwe nummmer On the Run is ook SUPER!!!!

Posted by magrec on Nov-05-2001 13:07:

quote:
Originally posted by Little Theseus
Jullie zijn echt veel te wakker voor een normale zondag,
Ik weet alleen nog maar dat ik er zin in heb, en dat die line-up wel goed zit. Kga deze week op mn studie wel weer formeel competent abominabel lullen, maar nu ff niet.

psies op school doen we serieus...

Posted by Miss Proximus on Nov-05-2001 13:54:

quote:
Originally posted by Teal'k
Dat soms een draaitafel overslaat bij zon groot feest, wil niet altijd zeggen dat het aan de DJ ligt, (deze staat wel achter de draaitafels, dus wordt verantwoordelijk gezien), maar het kan ook aan het materiaal liggen.. In ieder geval kan je ervan UITGAAN, dat zowel de leverancier en de DJ BEDOELEN om de plaat te laten overslaan, en vaak is het toch OVERMACHT dat het gebeurd..

ik heb het gevoel dat dit op mijn post slaat en ik stel het op prijs dat je het nodig vindt om uitleg te geven, maar....(jaja, de grote maar ) ik heb het niet over overslaande platen: wat ik bedoel zijn: dubbele bassen, platen TIJDENS t draaien nog bij moeten sturen, platen mixen die gewoon totaal BUT aansluiten, de bass van de ingemixte plaat niet omlaag gedraaid hebben waardoor dus je "bassvolume" (kwenie hoe ik t anders moet uitdrukken) te hoog staat en het niet goed meer klinkt, en kleine dingetjes zoals stof onder de naald enzo...een overslaande plaat is natuurlijk bijna onoverkomelijk, dat snap ik ook wel, en het kan ook zijn dat de monitor gewoon helemaal verkeerd staat ingesteld en dat de dj dus niet goed kan horen of zijn platen gelijk lopen, maar als er foutje na foutje wordt gemaakt dan begin ik toch te twijfelen aan de dj zelf...

Posted by Mysteric on Nov-13-2001 16:55:

Time-table Main:

Benny Rodriques_________21:00 - 22:00
X-press 2_______________22:00 - 01:00
Marco V_________________01:00 - 03:00
Mauro Picotto___________03:00 - 05:00
Sven Vath_______________05:00 - 07:00

Posted by kolkiewolkie on Nov-16-2001 13:35:

Talking

quote:
Originally posted by Obi

Voor alle concepten geld dat wij het belangrijk vinden dat er niet 'overgeboekt' wordt. Niet maar meer en meer dj's neergooien, maar liever een DJ de tijd geven om een goed verhaal neer te zetten in z'n set.

scheelt natuurlijk ook behoorlijk in de poet
kan duncan weer een paar rondjes extra doen op het circuit in raceautootje

sorry, moest gewoon even

innercity lijkt me best wel leuk, me gewoon es laten verassen, maar ja, tis wel handig als je daar met meer mensen naartoe kan, en das momenteel niet het geval

greetz kolkiewolkie

Posted by Mysteric on Nov-16-2001 14:43:

De Innercity site is ook klaar...
De Theme-song is: Marco V - GODD

mooie site hoor...ziet er gelikt uit

Posted by Flippe on Nov-16-2001 14:44:

quote:
Originally posted by kolkiewolkie

\

innercity lijkt me best wel leuk, me gewoon es laten verassen, maar ja, tis wel handig als je daar met meer mensen naartoe kan, en das momenteel niet het geval

\

Dat probleem heb k nou ook altijd

Posted by Little Theseus on Nov-16-2001 18:41:

IK WIST T IK WIST T!!!!
Toen godd niet meteen na sensation uitgebracht werd wist ik het eigenlijk al, GODD moest Marco V's lekkertje zijn voor Innercity.
Vrij logisch dus dat ook zo merkwaardig werd gedaan over de release van die plaat.
Ook blijf ik nog steeds denken dat Mauro de cd maakt. ID&T zegt dat ze qua line up enzo wel innoveren willen blijven, dus dan moeten ze dat met de cd ook doen; en dus een keertje geen nederlander. Whazaa ik heb er zin in!!!

Posted by kolkiewolkie on Nov-16-2001 19:25:

Smoking ..umm..something

quote:
Originally posted by Flippe

Dat probleem heb k nou ook altijd

suggereer je hier iets???

Pages (3): « 1 [2] 3 »