TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Pittige Thread (nouja, beetje dan): "Trance = Mickey Mouse House"
Pages (2): « 1 [2]
| quote: |
| De nummers van Dady DJ en Vengaboys is dus wel Mickey Mouse House |
Vind de naam zelf 'Mickey Mouse-house' trouwens wel grappig
Ik hoor het al. Het wordt hoog tijd dat er een delegatie van dit forum naar Utrecht komt om eens echte goede, diepe trance te horen, waar niet in elk nummer dezelfde climax heeft en niet de hele tijd de hitjes voorbij komen. Kan dat zelfde groepje na het feest eens uitgebreid hun mening ventileren op dit forum.
En dan hoeven we het daarna nooit meer over Mickey-Mouse-House te hebben!
Toen ik een paar jaar geleden begon met luisteren vond ik het commerciele leuk....nu krijg ik de echt trance te horen. Trance hoort (vind ik dan)diepgang te hebben en niet iets wat je binnen een kwartier af hebt (he daddy dj, bartezz!!!!). Maar er komen nog zelden goeie platen uit, maar vergeten we niet urban train, steb back, ppk,simulated...dit zijn echt goeie platen (maar er zijn hier veel te weinig van
)
Kwa stijl begin ik het diepere(progressive) en het hardere(techno) mooier te vinden (weet het loopt uiteen). Zelf heb ik een hekel aan de "mickey mouse trance".
En dj's...scott bond, tiesto, ferry, armin, mauro, lucien, kleinenberg draaien relax. Johan gielen draait te nep (in die nieuwe clip slaat die svenson ofzo maar een beetje op dat keybord en er komt warempel muziek uit:S)
das mijn mening,
greetz Muppet
| Originally posted by raoel Ik ben het gedeeltelijk met die montana eens De nummers van Dady DJ en Vengaboys is dus wel Mickey Mouse House. |
Nou heb ik een paar platen/mixen van Ferry Corsten gehoord, maar dat vind ik persoonlijk dus top 40 trance. Een heleboel platen met een typische climax. Weet niet hoe je de geluiden noemt, maar tis vaak zo'n pompeuze, bombastische sound waarbij het dan de bedoeling is dat iedereen z'n handjes in de lucht doet.
Dat is nou de fameuze 'handjes-in-de-lucht-trance' 
wat een verschillende stijlen toch he, binnen trance
Mickey-Mouse-house
Handejes-inde-lucht-trance
platte trance
tiesto-meuk
ga zo maar door...
Laatste tijd proberen de Producers wel steeds meer geld er mee te verdienden ( niet allemaal natuurlijk ), mischien is dit ewl goed. Zo komen meer mensen met de Trance Muziek in aan raking. Dit heeft zo z'n voor delen en nadelen!
Tja, ik denk dat het moeilijkste aan deze vraag is wat er onder top40 trance wordt verstaan...
Worden hiermee de Vengaboys, Lasgo, Alcazar en Dance nation bedoeld? Want dat noem ik meer dance. Dat vind ik niet super, maar net als de andere top40 nummers, leuk om naar te luisteren..
Als Montana met top40 trance Ti�sto, PPK ofzo bedoelt dan ben ik het er niet mee eens. Als een nummer commercieel is hoeft t niet meteen slecht te zijn, neem bijvoorbeeld PPK.
Het is natuurlijk jammer dat er Dj's zijn die alleen denken aan geld verdienen, maar zolang het goed klinkt vind ik het niet erg als die nummers in de top40 staan!! Komt er ook eens wat goed langs op de radio 
| Originally posted by Flipper01 Tja, ik denk dat het moeilijkste aan deze vraag is wat er onder top40 trance wordt verstaan... Worden hiermee de Vengaboys, Lasgo, Alcazar en Dance nation bedoeld? Want dat noem ik meer dance. Dat vind ik niet super, maar net als de andere top40 nummers, leuk om naar te luisteren.. Als Montana met top40 trance Ti�sto, PPK ofzo bedoelt dan ben ik het er niet mee eens. Als een nummer commercieel is hoeft t niet meteen slecht te zijn, neem bijvoorbeeld PPK. Het is natuurlijk jammer dat er Dj's zijn die alleen denken aan geld verdienen, maar zolang het goed klinkt vind ik het niet erg als die nummers in de top40 staan!! Komt er ook eens wat goed langs op de radio |
| Originally posted by mido Dady DJ is niet eens trance dat is Euro House en daar hadden we het niet over in deze discussie. En wat Wessel van Diepen betrefd met zijn Vengaboys..... Dat is kindermuziek, pure geldklopperij. Als ik zijn kop zie dan kan ik die er wel van af trekken! Een muziek verkrachter is het! Wat walg ik daarvan zeg en datzelfde geldt voor de Clubheadz op het moment. Gewoon "ff snel geld verdienen". |
| Originally posted by tango Mjah, ik weet niet of je weleens Dance Department luisterd. Maar de platen die wessel daar draait zijn gewoon phat progressive & deep. Die vent draait nog maar ZEER weinig trance in z'n show. En dat ie commercieel bezig is? Die vent is er MULTI-MULTI Miljonair mee geworden, wat zou jij doen? Hij maakt misschien wel commercieel zooi, maar hij heeft ook zeker wel een andere (betere) kant. grtz, TNG |
| Originally posted by mido Natuurlijk heeft hij zijn betere kanten. De klubheadz bijvoorbeeld kunnen ook hard draaien terwijl hun muziek bout is. Maar ik sta achter mijn muziek! Ik hoef op deze manier niet al die kinderen hun zakgeld op te eisen. |

| Originally posted by Optimus Trance die gulden per week kan ik best missen hoor ![]() |
Ik moet zeggen dat ik het gedeeltelijk eens ben met meneer montana.. hij heeft gelijk dat wat erin tegenwoordig in e top40 staat erg aan kwaliteit mist.. er zijn gewoon veel van die hee-ik-wil-ook-wel-eens-een-hit (zie lasgo, milk inc, silver etc:whip
.. maar ier vergeet ie dat sommige nummers wel degelijk vol met kwalitiet zitten (zie: urban train, flight, ppk, rapture
) .. en dat er nu maar weinig nieuwe dingen uitgebracht worden is idd jammer.. maar sommige van die platte trance zijn soms echt wel VET!!.. maar eerlijk is eerlijk, iets nieuws is nooit weg.. daarom was ik ook zo weg van flight 643, ik vond dat juist zo anders als tiesto normaal produceerd.. ik moest er eff aan wennen maar na een aantal keren luisteren was (en ben ik nog steeds) ik helemaal weg van dit nummer..
| Toen ik een paar jaar geleden begon met luisteren vond ik het commerciele leuk....nu krijg ik de echt trance te horen. Trance hoort (vind ik dan)diepgang te hebben en niet iets wat je binnen een kwartier af hebt (he daddy dj, bartezz!!!!). Maar er komen nog zelden goeie platen uit, maar vergeten we niet urban train, step back, ppk,simulated...dit zijn echt goeie platen (maar er zijn hier veel te weinig van) |

| Originally posted by TimeportE ps.. mensen uit utrecht, ik kom denk ik een dezer dagen een dag naar jullie toe met een vriend en blijven we bij mij zus pitten, ideeen waar ik het best daar kan stappen??? ![]() |
yep, timeportE, gezellig!
kom gezellig langs in club 151, zaterdag 10 november (MORGEN!!) is er dus '&joi', onze maandelijkse clubavond. Je krijgt een voorproefje van wat er op Nexus aan dj's rondloopt. Begint om 00.00 uur.
Club 151 zit aan de oudegracht 151 a/d werf. (tegenover de bioscoop camera/studio, schuintegenover de winkel van sinkel.)
zou leuk zijn als je zou komen!
groetjes,
Eye
Ik kwam net de tracklist van Space Age 5 van Montana tegen:
01. laidback luke - music's always on my mind
02. andrew richley & ryan rivera - the divine (alter ego remix)
03. tim j. - privacy policy
04. aftersun - lovers (sinesweeper stagger mix)
05. steve mac & junior sanchez are the controllers - noize generator
06. squeezer - discodancer
07. oxia - last test (part 1)
08. dj montana - verbero
09. oliver klein - rheinkraft (ian wilkie mix)
10. michel de hey vs. grooveyard - compound
11. bj�rn svin - man overboard
12. katana - fancy fair
13. mark norman - x-fader
14. nathan coles - bumpy one (michel de hey remix)
15. salez - soundworks 1: sound dynamics
16. dj montana - jazzmin
Sorry dat ik het zeg.. maar bj�rn svin - man overboard vind ik echt een "mickey mouse nummer"
en heeft ook in de top 100 gestaan.
Dat wilde ik ff kwijt 
| Originally posted by Flippe Laatste tijd proberen de Producers wel steeds meer geld er mee te verdienden ( niet allemaal natuurlijk ), mischien is dit ewl goed. Zo komen meer mensen met de Trance Muziek in aan raking. Dit heeft zo z'n voor delen en nadelen! |
Jaren geleden toen was ik onder andere een fanatieke hardcore/gabber addict. Op een gegeven moment (toen dj paul elstak - life is like a dance, de party animals en charly lownoise & mental theo opeens top-40 gingen maken) barsten overal de discussies los over wat nou echte hardcore was en wat niet, wat commercieel was en wat niet.
Precies de dezelfde discussies die hier regelmatig worden gevoerd. En opeens was hardcore (bijna) dood. Ik zou zeggen; maak je niet druk om wat iedereen "echte" trance vindt, maar geniet van de muziek waar je van houdt......
| Originally posted by serialkillah Precies de dezelfde discussies die hier regelmatig worden gevoerd. En opeens was hardcore (bijna) dood. Ik zou zeggen; maak je niet druk om wat iedereen "echte" trance vindt, maar geniet van de muziek waar je van houdt...... |
Iemand zijn mening is nog geen feit.. so "talk to da hand"