TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack Springbreak Cruise!!!
Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »

Posted by K-PAXian on Feb-28-2005 12:04:

Det �r rent av diskriminering och "kr�nkning" av oss klubbare att st�mpla alla som knarkare - n�stintill.
�nskar det fanns n�got man kunde g�ra f�r att f�rs�ka tv�tta bort den st�mpeln, fast f�rgen verkar vara vattenfast.
T�nkte just s�ga "anm�l dem f�r diskriminering". *s*
Skulle nog inte fungera... Ja ja... Ska de vara s� tr�ngsynta �r det deras problem. Gillar bara inte att rubrikerna pekar p� att det enda som gjordes p� kryssningen var knarkning. Var de d�r? Nej. Vilka lyssnar de p�? Vakterna. Fr�gar de runt bland de som var med om hur det var? Nix, varf�r veta sanningen?
*gruff*

Ah well. Jag �r fortfarande stolt klubbare och i �rets Prideparad blir det en st�rre version av Gay Ravers. F�rra �ret blev det supersucc�!! *reklam*

Posted by ScuL on Feb-28-2005 13:46:

quote:
Originally posted by Aendy
En punkt m�ste jag inv�nda mot i Staz post. Varf�r f�rs�ker folk skylla p� polisen. De mest fanatiska verkar totalf�rbannade p� att ens polis underst�r sig att ha en kontroll n�r folk g�r ombord. De som folk ska rikta sin ilska mot �r den lilla klick som inte fattat, som tvunget ska sabba f�r majoriteten genom sitt beslut att hantera substanser som faktiskt �r f�rbjudna enligt lag. Sedan till sist, det j�vla pundhuvudet som sv�ljer en kondom med knark i, han �r ju s� l�ngt ifr�n v�r typ som man kan komma. Han har tv� alternativ, antingen att genomf�ra en b�tf�rd med en k�dis i magen, f�r naturens g�ng tar n�got l�ngre �n 23 timmar. Alternativt s� f�r han inta laxerande medel f�r att f� ut skiten under kryssningens f�rlopp men jag k�nner ingen riktig EDM-addict som frivillig st�ller s� p� ett dansgolv med r�nneskita. Sen n�r han flygs akut av f�rjan, tro faen han drar p� sig intresse fr�n polisens h�ll �t trancekryssningen. J�vla idiot rakt av. Har v�ntat p� denna dag d� en mindre bemedlad varelse ska f�rst�ra det roliga f�r mig, �t helvete med alla knarkare (som i min v�rld �r alla som ens provat illegala droger)

H�ller helt med dig. Det �r trist att det finns s� m�nga som kan inte festa utan att anv�nda kemiska medel. S� p� det vis �r det r�tt �t dem j�vla r�vh�ll som f�rst�r det f�r alla andra.
Det vore dock synd om evenemangerna kommer att l�ggas ner pga det. Jag skulle helst se strikt kontroll medan evenemangerna forts�tter.

quote:
Originally posted by Hauken
Om denna b�t hade avg�tt fr�n Amsterdam skulle det blivit n�gon razzia d�? S�kerligen mer knarkare, men s�mre kryssning, tr�kiga f�ljder efter�t osv.. skulle det blivit mer s�dant? Icke.

Nej tyv�rr inte f�r att v�r polis skiter i knark f�r att de anv�nder det sj�lva. Jag skulle j�tteg�rna se en stor razzia p� Innercity , Trance Energy och Sensation f�r att jag vet att 80 till 90% �r p�verkade. De kanske genomt�nker livet mer ordentligt n�r de h�mnas i f�ngelsen ett tag.
Du har ingen aning hur mycket knark har f�rst�rt i v�r land, legalisering �r absolut INGEN l�sning. Och att folket tittar p� det som det �r godis g�r mig bl.a. att vilja flytta h�rifr�n s� snart som m�jlig. Jag �r verkligen satans arg p� knarkare.

Posted by Jeremy H on Feb-28-2005 14:40:

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artik...?artikel=567576
--------------------------------------------------------
14:43 | m�ndag 28 februari 2005
Silja �ndrar charterregler

Rederiet Silja Line kommer att avsluta sitt samarbete med den s� kallade techno- och house-klubb i Stockholm som i helgen ordnade en fest p� f�rjan Silja Festival, rapporterar Sveriges Radios finska kanal Sisuradio.

Enligt polisen var omkring h�lften av de 2 000 passagerarna narkotikap�verkade.

Silja Line ska i framtiden ocks� se �ver sina kriterier f�r fartygscharter.

Hittills har i princip vilket f�retag eller f�rening som helst kunnat hyra fartyg fr�n Silja Line.
--------------------------------------------------------

Posted by Dj P.A! on Feb-28-2005 15:24:

Om detta st�mmer med att det inte blir fler kryssningar s� hoppas jag att de puckon som f�rst�rde denna �r n�jda. Nu kan de f� �terg� till sina sm� fester nere i k�llare med typ 100 pers och n�gon r�kmaskin till namnet till en DJ som heter J�ns J�nsson typ.

De storas namn �r f�rbi. S� grattis ni som f�respr�kar droger. Ni lyckades st�nga hela skiten!

J�VLA PUCKON!

Posted by Amnezia on Feb-28-2005 15:53:

s� otroligt lack p� er pundare ((var ni nu e)) som inte kan h�lla fingrarna borta fr�n piller � skit.... vi alla visste att polisen haft h�k�gon p� dessa fester enda fr�n b�rjan, f�r mig kan dom fan g�rna f� kl� av mig naken lr va de �n vill f�r att va s�kra p� droger inte f�rekommer ombord...ALLT bara kryssarna skulle f� va kvar...men nej s�klart..e man pundare � m�ste ta massa skit f�r � ha kul s� kan ni ju ha s� j�*la roligt me era piller, svampar � skit ute i skogen igen...tack vare er �r klubbscenen inte ett skit v�rd igen h�r p� hemmaplan...�r f�r j�vligt att mondaybar f�r ta all skit efter alla sjukt bra fester de arrangerat, allt tack vare en handfull pundare som inte har mer vett �n att forts knapra piller trots att Mbar b�nat � bett om att l�ta skiten ligga kvar hemma det kommer dr�ja om ens m�jligt igen att �ven f� tillst�nd f�r andra events p� land och dyligt..=)NOLL J�VLA RESPEKT f�r arrang�rerna
att skylla p� polisen �r inte heller n�tt vettigt att g�ra, de har hela tiden letat efter det lilla lilla som beh�vdes f�r att st�nga ner kryssarna och tack vare pundarna fick de nu det..sen att de lj�g f�r media f�r att det skulle f�rstoras upp �r sj�lvklart ruttet men end� hitta de ett f�tal och ett par �r end� ett par f�r m�nga....=)

i �vrigt tycker ja s� m�nga som m�jligt borde skriva till medierna f�r att f� en urs�kt offentligt f�r deras felaktiga p�st�enden..�ven fast skadan redan �r skedd s� har dom kr�nkt oss alla ca 98% ombord p� b�ten som inte hade n�got med saken att g�ra och nu framst�r man som n�n j�vla pundare...

////

Posted by jofawe on Feb-28-2005 16:11:

n�r jag l�ste att silja brutit kontraktet blev jag s� j�vla lessen ..
det finns fan inga ord f�r att beskriva hur f�rbannad jag �r nu.

jag funderar allvarligt p� att g�ra n�tt �t saken.
g�ra s� vi blir en etnisk grupp (s� vi kan anm�la tidningarna f�r hets mot folkgrupp) eller en offentlig urs�kt fr�n ber�rda parter (har en aning om att det �r n�tt j�vla stolpskott p� ABC som spridit runt deteftersom alla tidningar skrivit samma sak)

mondaybar kryssningarna var min flykt fr�n den tr�kiga verklighet jag lever i, och nu �r allt borta .. hur kul k�nns det d�?

Posted by Sorrow on Feb-28-2005 16:13:

EDM-scenen beh�ver n�gon form av goodwill. En uppm�rksammad antidrogfest t.ex.

Posted by ScuL on Feb-28-2005 16:14:

Filmbilder fr�n SVT24 (LQ)
Filmbilder fr�n SVT24 (HQ)

Posted by jofawe on Feb-28-2005 16:31:

sorrow:
det skulle inte funka.. det skulle garanterat komma n�gra idioter som knarkade ...

Posted by mr_fisken on Feb-28-2005 17:09:

quote:
Originally posted by jofawe
sorrow:
det skulle inte funka.. det skulle garanterat komma n�gra idioter som knarkade ...

�r dock det som beh�vs, uppm�rksammad antidrog fest i media.

Posted by eleni on Feb-28-2005 17:13:

Tack f�r en alldeles underbar och rolig kryssning! Har inte haft s� skoj p� hur l�nge som helst :) Jag kommer l�tt tillbaka (om det nu blir n�gra fler kryssningar)... N�v�l...

Ingen som hittade en digitalkamera av typen Canon Digital Ixus V2 p� b�ten eller p� terminalen? Den �r saknad :( Kontakta mig i s� fall!

Posted by el_vez on Feb-28-2005 17:16:

lider med alla er som �kte f�r kanske sista g�ngen.
�r dessutom j�vligt tr�tt p� hur media partiskt sv�ljer all s� kallad "fakta" som kan �ka l�snummerf�rs�ljningen.

jag har ett f�rslag som n�gon kanske nappar p�?

n�gon mer engagerad och driven person med m�nga kontakter p� och utanf�r TA kanske vill starta en namninsamling? m�let skulle vara att visa att det finns en mycket stor grupp m�nniskor i sverige som lyssnar p� EDM och som aktivt tar avst�nd fr�n knark. att vi �r tr�tta p� att kollektivt bli kallade knarkare i pressen och att alla tillst�llningar blir punktmarkerade av polisen. det skulle kunna vara ett st�d f�r mondaybar och en fingervisning till silja lines chefer om vilken stor potentiell (och sk�tsam) kundgrupp de st�nger ute genom att f�rbjuda liknande evenemang i framtiden.

liknande listor har upptr�ttats p� t.ex:
http://www.petitiononline.com/

(har p� intet s�tt samr�re med ovanst�ende l�nk eller dylikt)

Posted by Laszlo on Feb-28-2005 17:19:

quote:
Originally posted by mr_fisken
�r dock det som beh�vs, uppm�rksammad antidrog fest i media.

Skulle detta vara i praktiken vara genomf�rbart?

L�t oss s�ga att Monday Bar fixar en fest i Stockholm d�r varenda j�vel nogrannt visiteras och what not innan. Skit samma om det inneb�r att vi f�r st� och k�a i tv�-tre timmar och att det skulle medf�ra att biljettpriser h�js ett par hundralappar extra f�r att kunna f� in alla resurser som kr�vs f�r att g�ra en s�dan sak m�jlig - n�got m�ste g�ras s� folk fattar att musiken och knarket inte har n�got som helst j�vla samband....

Posted by Funfrock on Feb-28-2005 17:21:

J�klar vilken kryss, b�sta p� l�nge!
Tomcraft, Kromo och Johnny Boy bankade s�nder allt och alla, �zgur och Likwit var inte fel dem heller
Var som vanligt lite d�lig p� att k�nna igen TA-folk men tr�ffade iaf n�ra stycken av er.

Orkar inte ens kommentera den efterf�ljande cirkusen men h�ller tummarna f�r att det blir fler kryssningar. Kan ju hoppas att dem isf inf�r lite nya rutiner f�r s�nt h�r, l�nt att sl�sa polisens resurser och pengar n�r det inte leder n�gon vart.

Posted by Amnezia on Feb-28-2005 17:47:

helt klart p� id�n om namnlista eller n�got liknande, sj�lv t�nkt i de banorna, typ att alla som skriver upp sig p� listan st�r f�r att silja och polisen f�r g�ra de kontroller de anser n�dv�ndiga f�r att kryssen ska bli drogfri..�ven fast det kommer inneb�ra l�ngre v�ntan m.m �r det nog v�r enda chans....formulera ett antal punkter vad listan st�r f�r � sedan samla in namn...???

Posted by mr_fisken on Feb-28-2005 18:03:

quote:
Originally posted by Amnezia
helt klart p� id�n om namnlista eller n�got liknande, sj�lv t�nkt i de banorna, typ att alla som skriver upp sig p� listan st�r f�r att silja och polisen f�r g�ra de kontroller de anser n�dv�ndiga f�r att kryssen ska bli drogfri..�ven fast det kommer inneb�ra l�ngre v�ntan m.m �r det nog v�r enda chans....formulera ett antal punkter vad listan st�r f�r � sedan samla in namn...???
A

Absolut
jag st�r g�rna i 3timmar i k� om kroppsvisitering och liknande �r vad som kr�vs f�r att kryssen ska �verleva. dock s� �r det ju k�rt nu http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=8

Posted by gurra on Feb-28-2005 18:26:

s�g ett inslag om det h�r p� tv nyss. fyfan allts�, jag som inte ens kunnat vara med p� en kryssning �nnu, och det l�r ju inte bli n�n heller f�r min del efter det h�r. fan.

Posted by reveal on Feb-28-2005 20:30:

, och beskriver v�l det mesta

Posted by Hauken on Feb-28-2005 20:41:

quote:
Originally posted by ScuL
H�ller helt med dig. Det �r trist att det finns s� m�nga som kan inte festa utan att anv�nda kemiska medel. S� p� det vis �r det r�tt �t dem j�vla r�vh�ll som f�rst�r det f�r alla andra.
Det vore dock synd om evenemangerna kommer att l�ggas ner pga det. Jag skulle helst se strikt kontroll medan evenemangerna forts�tter.

Nej tyv�rr inte f�r att v�r polis skiter i knark f�r att de anv�nder det sj�lva. Jag skulle j�tteg�rna se en stor razzia p� Innercity , Trance Energy och Sensation f�r att jag vet att 80 till 90% �r p�verkade. De kanske genomt�nker livet mer ordentligt n�r de h�mnas i f�ngelsen ett tag.
Du har ingen aning hur mycket knark har f�rst�rt i v�r land, legalisering �r absolut INGEN l�sning. Och att folket tittar p� det som det �r godis g�r mig bl.a. att vilja flytta h�rifr�n s� snart som m�jlig. Jag �r verkligen satans arg p� knarkare.

Om vi s�ger att en razzia g�rs mot sensation... ARENA g�r p� m�ndagen ut och s�ger att dom i forts�ttningen inte t�nker sammarbeta med arrang�rer som ID&T och den typen av fester. (Precis som Silja blev tvungna att g�ra med MB). Sedan s� f�ljer �gare av andra lokaler, t ex den f�r trance energy efter och vill inte heller hyra ut (T�nker p� t ex Viking Line eller andra s�danna bolag.. dom hade ju aldrig tackat nej till att f� en fullbokad b�t annars..). Ser du g�rna en s�dan razzia genomf�rd p� det viset, med dom konsekvenserna?

Det jag menar �r att drog koll f�r G�RNA g�ras. Precis som m�nga andra st�ller jag g�rna upp och blir ordentligt s�kt, DNA prov vid p� och avstigning om dom s� vill, helt lugnt f�r mig. Inte bara f�r droger utan �ven vapen och dyl givetvis. Men n�r det USLA genomf�randet av kontrollen och kulturpoliseri utan dess like s�tter stopp f�r fortsatta fester och KOLLEKTIVT bestraffar en grupp m�nniskor �r det helt j�vla oacceptabelt.

Det finns ingen k�nd l�sning p� problemet knark idag och det kommer nog aldrig finnas heller. Droger har funnits i alla samh�llen och i alla tider. Att total f�rbjuda och leka polisstat fungerar ju bevisligen v�ldigt d�ligt, ta t ex USA. Hollands modell fungerar b�ttre �n USA's, men det �r fortfarande mycket knark i b�da l�nderna. I Sverige har vi f�rre men ist�llet p� bekostnad av v�r och knarkarnas frihet och r�ttigheter.

Vad fan har man l�st genom att ta bort kryssnnigarna?!!!? Slutar n�gon knarka f�r det? Ett beroende g�r inte �ver s� enkelt. Att om det nu st�mmer som polisen s�ger att knarkare samlas s� �r v�l det bara bra? D� kan dom g�ra ordentliga kontroller och plocka in dessa. MondayBar st�ller upp p� drogkoll och jag (Och som jag l�st �ven m�nga av er andra) offrar g�rna lite av er integritet f�r att f� ha dessa fester och bevisa att ni g�rna g�r det utan illegala droger, kanske t om helt drogfritt.

Och vad f�ngelse skulle g�ra f�r en knarkare har jag sv�rt att se, bunda ihop dom inl�sta i burar med liksinnade och inget annat �n knark att t�nka p� hela dagarna? Dessutom fl�dar knark i f�ngelser, kanske b�ttre s�kerhet i holland dock?

Ang. Aktion... samlas p� dagen d� den andra kryssningen skulle vara i en demonstration mot droger, kulturpoliseri och medias agernade? Kanske lite v�l l�nge tills dess dock?

Posted by St_Andrew on Feb-28-2005 20:46:

�r allt jag k�nner... hann inte heller vara med p� n�gon utav kryssningarna

tycker dels det �r j�vligt d�ligt av polisen och s�ga s�nna saker om det inte �r sant och ge sig p� trancescenen mer �n n�n annan kultur, dels j�vligt d�ligt av dom personer som tog droger p� b�ten...

quote:
M�nga som var med ombord har h�rt av sig till DN och h�vdat att polisens uppgift att h�lften av de 2.000 passagerarna varit narkotikap�verkade �r kraftigt �verdriven. Enligt flera av g�sterna handlar det om ett f�tal som f�rst�rt festen f�r andra.

Men Manne J�nsson vidh�ller sina uppgifter.

- Det har varit narkotikapoliser p� b�ten som �r vana jobba i dessa milj�er, och som regelm�ssigt g�r bed�mningar av drogtecken och symptom. Deras uppfattning �r att ungef�r h�lften av festdeltagarna varit p�verkade eller delaktiga i narkotikahantering. Det �r ingen exakt siffra utan en uppskattning som jag anser �r ganska v�lgrundad, s�ger Manne J�nsson.

Posted by ScuL on Feb-28-2005 20:51:

quote:
Originally posted by Hauken
Om vi s�ger att en razzia g�rs mot sensation... ARENA g�r p� m�ndagen ut och s�ger att dom i forts�ttningen inte t�nker sammarbeta med arrang�rer som ID&T och den typen av fester. (Precis som Silja blev tvungna att g�ra med MB). Sedan s� f�ljer �gare av andra lokaler, t ex den f�r trance energy efter och vill inte heller hyra ut (T�nker p� t ex Viking Line eller andra s�danna bolag.. dom hade ju aldrig tackat nej till att f� en fullbokad b�t annars..). Ser du g�rna en s�dan razzia genomf�rd p� det viset, med dom konsekvenserna?

Mycket g�rna. F�r att det skulle aldrig h�nda att de s�ger upp samarbetet. Knark �r s� pass 'vardagsmat' i Holland att f�retag bryr sig inte om det publiceras om det. Det som jag vill �r att folket som anv�nder skiten blir sl�ngd i f�ngelsen f�r en bra tid.

Tycker faktiskt att Silja �r lite fegis att s�ga upp samarbetet rent av publiceringssk�ll. Jag tycker ni borde f�r�ndra s�ttet hur Svenska medier umg�s med knark ist�llet.

quote:

Och vad f�ngelse skulle g�ra f�r en knarkare har jag sv�rt att se, bunda ihop dom inl�sta i burar med liksinnade och inget annat �n knark att t�nka p� hela dagarna? Dessutom fl�dar knark i f�ngelser, kanske b�ttre s�kerhet i holland dock?

De f�r inse att det inte �r ett barnslek de h�ller p� med men det �r ett seri�st och gr�vt brott p� l�gen. Om man bara g�r till de och s�ger "du f�r inte g�ra det h�r", och ta bort grejjerna kommer de att forts�tta �nd�. T.o.m. pengarb�ter �r b�ttre �n hur det �r nu

Posted by St_Andrew on Feb-28-2005 21:01:

quote:
Tycker faktiskt att Silja �r lite fegis att s�ga upp samarbetet rent av publiceringssk�ll. Jag tycker ni borde f�r�ndra s�ttet hur Svenska medier umg�s med knark ist�llet.

hehe, l�ttare sagt �n gjort...

quote:
De f�r inse att det inte �r ett barnslek de h�ller p� med men det �r ett seri�st och gr�vt brott p� l�gen. Om man bara g�r till de och s�ger "du f�r inte g�ra det h�r", och ta bort grejjerna kommer de att forts�tta �nd�. T.o.m. pengarb�ter �r b�ttre �n hur det �r nu

Ass� knark kommer finnas hur mkt straff du �n har. F�r att f� slut p� knarket b�r man utbilda folk och ge sig p� dom stora ligorna ist�llet f�r att g�ra livet surt f�r vanliga n�stan helt lagliga medborgare..

Posted by ScuL on Feb-28-2005 21:05:

quote:
Originally posted by St_Andrew
hehe, l�ttare sagt �n gjort...

klart men man kan f�rs�ka att komma vidare iaf

quote:

Ass� knark kommer finnas hur mkt straff du �n har. F�r att f� slut p� knarket b�r man utbilda folk och ge sig p� dom stora ligorna ist�llet f�r att g�ra livet surt f�r vanliga n�stan helt lagliga medborgare..

sant men det skadar aldrig att motverka det s� mycket man kan. det borde iaf bli avskrekande, och det f�tal som finns kvar kan man d� ta hand om seperat utan att p�verka deras inflyttande p� fester.

Posted by Hauken on Feb-28-2005 21:07:

quote:
Mycket g�rna. F�r att det skulle aldrig h�nda att de s�ger upp samarbetet. Knark �r s� pass 'vardagsmat' i Holland att f�retag bryr sig inte om det publiceras om det. Det som jag vill �r att folket som anv�nder skiten blir sl�ngd i f�ngelsen f�r en bra tid.

Sj�lvklart skulle n�got samarbete aldrig s�gas upp i Holland, d�rf�r �r det tv� vitt skilda saker. Mitt exempel f�rutsatte att festen f�rbj�ds i forts�ttnignen, precis som det gjorts i Sverige. Hade det bara blivit negativ publicitet men festerna hade f�tt forts�tta hade det k�nts j�vligt trist, ok att mor min ringer p� kv�llen efter nyheterna och fr�gar iaf jag knarkar eftersom jag var p� knarkb�ten, det kan jag ta, men att dom st�ller in festerna med en kollektiv bestraffning baserat p� l�gner utan dess like fr�n polisens sida... Det �r inte razzian jag st�r mig p�, bra att dom ville f� bort drogerna, men att dom st�ller in framtida fester...

Om vi s�ger att f�ngelse fick knakare att sluta knarka skulle jag g�rna se att dom hamnade i f�ngelse. Men nu fungerar det inte s�, d�rf�r ser jag hellre att man letar efter alternativa l�sningar. I Sverige har vi v�ldigt dyra och "lyxiga" f�ngelser. Det kostar massor att ha alla missbrukare sittandes d�r, men det ger inget. Dom g�r bara ut och knakar och f�rst�r igen.

Det �r j�vligt fegt av Silja men dom �r ett f�retag och m�ste sj�lvklart ha r�tten att g�ra det dom anser f�r dom mest l�nsamt. �ven fast jag sj�lv tror att dom kommer v�nta tills detta bl�st �ver f�r att sedan forts�tta med kryssningarna. Spritskatten s�nks och dom beh�ver g�ster.

Posted by Kvicket on Feb-28-2005 21:09:

H�ller med i en hel del av det staz skriver, framf�r allt att just kryssningen inte �r v�rre �n n�gon annan nattclub i Sverige.
Det jag dock tycker du missar, vilket antagligen beror p� att vi har lite olika syn p� narkotika... �r att de som har f�rst�rt det h�r f�r oss inte �r polisen, det �r pundarj�vlarna som inte kan njuta/r�ja till sk�n musik utan att g� p� n�got. Om det inte vore f�r dem s� skulle vi inte ha det h�r problemet ^_^

Som det stod p� n�gon TC's tjejs tr�ja p� Trance-energy "I do trance not drugs"

Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »