TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Grattis till mig! / Vad jobbar ni med?
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by CJ InterCity on Mar-08-2005 04:23:

g�r hemsidor p� best�llning, men det �r inget f�rs�rjande jobb kan jag lova

Posted by keddo on Mar-08-2005 05:28:

e tidningsutdelare nattetid mindre kul kan jag s�ga, men jo visst helt ok pr�js, och man kan lyssna p� musik helt ifred.

Posted by reveal on Mar-08-2005 07:58:

Tack alla!

Jag kommer vara med och utveckla multimedia-programvaran i morgondagens mobiltelefoner Se fram emot feta mp3-spelarfunktioner som bara klarar att spela trance

Posted by Johan (DJ Irish) on Mar-08-2005 08:23:

Grattis Johan! Fan p� tiden dom sl�nger ut dig i arbetslivet. Du har suttit och h�ckat l�nge nog p� universitetet

Kunde ju ha hamnat hos v�rre f�retag. Gjorde du exjobbet d�r ox�?

Sj�lv, n�r jag inte �r upptagen med att vara en egotrippad, internationell super DJ, s� knegar jag heltid p� Universitetssjukhuset h�r i Lund p� avdelningen f�r Yrkes- och Milj�medicin. Anst�lld som programmerare (Matlab, yeah baby! ... eller kanske inte) och allm�n go-to guy n�r datorerna j�vlas.

Ut�ver det jobbar jag deltid f�r Di Radio, n�got som f�rhoppnigsvis ut�kas inom en ganska snar framtid

Posted by jofawe on Mar-08-2005 08:29:

quote:
Originally posted by reveal
Tack alla!

Jag kommer vara med och utveckla multimedia-programvaran i morgondagens mobiltelefoner Se fram emot feta mp3-spelarfunktioner som bara klarar att spela trance

Jag har en kompis som jobbade p� EMP eller vad det hette p� SE i Lund.
Han fick dock ett b�ttre erbjudandet p� Nokia i K�penhamn

Vi ser fram emot dessa trancemobiler :P
G�rna en funktion som automatiskt ger en journalist p� n�n skvallerblaska en kraftig elst�t om den skriver d�ligt om oss

Posted by Jeremy H on Mar-08-2005 08:50:

quote:
Tack alla!

Du f�r mer �n g�rna ocks� �ndra namnet p� funktionen "musik-DJ" som finns p� ett flertal Sony Ericsson telefoner

Posted by reveal on Mar-08-2005 10:02:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Grattis Johan! Fan p� tiden dom sl�nger ut dig i arbetslivet. Du har suttit och h�ckat l�nge nog p� universitetet

Jo, var p� tiden va? Pluggat i snart 5 �r s�... Har dock en tenta kvar

quote:

Kunde ju ha hamnat hos v�rre f�retag. Gjorde du exjobbet d�r ox�?

Japp!

quote:

Ut�ver det jobbar jag deltid f�r Di Radio, n�got som f�rhoppnigsvis ut�kas inom en ganska snar framtid

Coolt, trodde DI var "ideell".

quote:
Originally posted by jofawe
Jag har en kompis som jobbade p� EMP eller vad det hette p� SE i Lund.

EMP = Ericsson Mobile Platform, de utvecklar sj�lva h�rdvaran... Ericsson d� allts�, inte SonyEricsson (SE) Fast de ligger bredvid varandra s�

quote:

Vi ser fram emot dessa trancemobiler :P

Det g�r jag ocks�

quote:

G�rna en funktion som automatiskt ger en journalist p� n�n skvallerblaska en kraftig elst�t om den skriver d�ligt om oss

Ska prata med chefen...

quote:
Originally posted by Jeremy H
Du f�r mer �n g�rna ocks� �ndra namnet p� funktionen "musik-DJ" som finns p� ett flertal Sony Ericsson telefoner

Har du n�gra tips?

(J�kla massa citerande i detta inl�gget )

Posted by jofawe on Mar-08-2005 11:21:

quote:
(J�kla massa citerande i detta inl�gget )

Japp.

Det kan v�l heta n�tt i stil med "egen ringsignal" .. kanske?

Posted by nekholm on Mar-08-2005 15:29:

Jobbar p� verktygsavdelningen i en butik. Vet ca ingenting om sj�lva verktygen, men till avdelningen h�r andra saker ocks�, som batterier, lampor, biltillbeh�r och allt m�jligt. Att packa upp saker �r lite som att packa upp julklappar

L�nen har varit ok, 7,01� i timmen (ca 70 kr), och nu fick jag h�ra att jag borde f� 7,86�/timme + 5% spr�ktill�gg = 8,253� den h�r m�naden (har haft n�n "pr�votidsl�n" de 4 f�rsta m�naderna). Och i n�sta m�nad stiger l�nen f�r alla till 8,12� i timmen, med 5% spr�ktill�gg blir det 8,526� i timmen

Jobbar bara 6 timmar/dag, lite extra ibland n�r det finns saker att g�ra. R�knade ut att om jag skulle jobba 8 timmar per dag skulle jag tj�na 1500� i m�naden, inte illa

Posted by ScuL on Mar-08-2005 16:50:

quote:
Originally posted by nekholm
L�nen har varit ok, 7,01� i timmen (ca 70 kr), och nu fick jag h�ra att jag borde f� 7,86�/timme + 5% spr�ktill�gg = 8,253� den h�r m�naden (har haft n�n "pr�votidsl�n" de 4 f�rsta m�naderna). Och i n�sta m�nad stiger l�nen f�r alla till 8,12� i timmen, med 5% spr�ktill�gg blir det 8,526� i timmen

Jobbar bara 6 timmar/dag, lite extra ibland n�r det finns saker att g�ra. R�knade ut att om jag skulle jobba 8 timmar per dag skulle jag tj�na 1500� i m�naden, inte illa

jag tj�ner 10�/timme och jag jobbar 8 timmar varje vecka s� det r�cker f�r det vanliga nu men om jag skulle f� det fulltime vore det schysst som fan hehe (tyv�rr g�r det inte)

Posted by jofawe on Mar-08-2005 17:06:

jag tj�nar precis s� mycket s� jag klarar mig .. � lite till

� i slutet p� april f�r jag �nnu mer

Posted by Gate 42 on Mar-08-2005 18:08:

quote:
Originally posted by Laszlo
�h...j�vla showoff-tr�d..

Ehm, du s�g va jag skrev innan du skrev detta va

quote:
Originally posted by Gate 42
Brevb�rare....

"Showoff"

Posted by Kvicket on Mar-08-2005 19:19:

quote:
Ehm, du s�g va jag skrev innan du skrev detta va

"Showoff"

Var �r du brevb�rare d�?
Sj�lv delar man ut post �t griniga pension�rer i liljeholmen :/
I h�st t�nkte jag dock b�rja plugga aff�rsjuridik.
G�r fan inte att se sig sj�lv ha en framtid p� posten :O Inte en sj�l �ver 30 som �r n�jd med sitt jobb d�r ju

Posted by Gate 42 on Mar-08-2005 20:26:

I Nacka utanf�r Stockholm springer jag i trappor. Ska v�l ocks� ta tag i skolan till n�sta �r. M�ste bara tj�na ihop till alla leksaker jag vill ha innan jag s�tter mig i skolb�nken igen ;D

Posted by Vizay on Mar-08-2005 21:10:

om vi ska forts�tta skryta om l�ner s� tj�nar jag....nej just fan, f�r jag ju inte s�ga

Posted by dbl on Mar-08-2005 21:32:

quote:
Originally posted by Vizay
om vi ska forts�tta skryta om l�ner s� tj�nar jag....nej just fan, f�r jag ju inte s�ga

o aff� inte det?? :S

Posted by Vizay on Mar-08-2005 21:42:

quote:
Originally posted by dbl
o aff� inte det?? :S

f�retagspolicy typ, men vem bryr sig...skojjade mest om det. Vanligtvis s� brukar m�nga f�retag ha en s�n policy att man inte ska n�mna vad man tj�nar, vet inte varf�r egentligen.

drar iaf in 86:-/h + provision p� det f�r antal s�lda f�rs�kringar. Helt okej med tanke p� att det faktiskt �r ett kul jobb och j�kligt sk�na m�nniskor att umg�s med p� jobbet

Posted by CJ InterCity on Mar-08-2005 22:11:

quote:
Brevb�rare....

t�nk att f� sina brev utdelade av sj�lvaste Gate 42

Posted by cviper on Mar-08-2005 22:54:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Sj�lv, n�r jag inte �r upptagen med att vara en egotrippad, internationell super DJ, s� knegar jag heltid p� Universitetssjukhuset h�r i Lund p� avdelningen f�r Yrkes- och Milj�medicin. Anst�lld som programmerare (Matlab, yeah baby! ... eller kanske inte) och allm�n go-to guy n�r datorerna j�vlas.

N�h, livet �r inte r�ttvist.

.
.
.
.

Jag menar, visst att du f�r betalt att resa runt i v�rlden och DJ:a...

...men att f� betalt f�r att "leka" med matlab, d�r g�r gr�nsen

Posted by Kaveh on Mar-09-2005 01:48:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
t�nk att f� sina brev utdelade av sj�lvaste Gate 42

hehe det vore respekt

reveal: Pluggade du till civilingenj�r kanske? Vilken inriktning isf?

F�r egen del kanske det blir att jobba som undersk�terska eller liknande i sommar. L�ser till l�kare och �r f�rdig om sis�d�r ~7 �r

Posted by reveal on Mar-09-2005 09:57:

quote:
Originally posted by Kaveh
reveal: Pluggade du till civilingenj�r kanske? Vilken inriktning isf?

Det st�mmer, b�rjade h�sten 2000 p� LTH, datateknik

Posted by Johan (DJ Irish) on Mar-09-2005 15:00:

quote:
Originally posted by cviper
N�h, livet �r inte r�ttvist.

.
.
.
.

Jag menar, visst att du f�r betalt att resa runt i v�rlden och DJ:a...

...men att f� betalt f�r att "leka" med matlab, d�r g�r gr�nsen

Precis! Dessutom i offentlige sektorn! Inga deadlines plus att ingen h�r kan programmera och vet s�ledes hur l�ng tid det tar. V�ldigt stressfri milj�.

Fast dom sl�nger ut mig i Maj pga av kraftig nedg�ng av forskningsmedel....

Posted by EsseT on Mar-11-2005 10:55:

Grattis i efterskott eller ?
Vad man jobbar med? eh inget jobb...*snyft* m�ste fixa sponsorer som kan betala mina resor snart =)

Posted by K-PAXian on Mar-11-2005 12:03:

Sj�lv �r man en s�kallad communitymaster p� ett community kallat Qruiser, drivet av QX F�rlag AB. Sysslar mest med vanlig medlemssupport men f�r ocks� ge mig in i abuse�renden. *ugh* (ar varit abusemaster f�rut i ca. 2 �r).
Roligt ibland, jobbigt ibland, kul ibland, tr�kigt ibland, musarm, dock trevlig musik hela dagarna i h�gtalarna.

Posted by InoX on Mar-12-2005 00:00:

bilf�rs�ljare, s�ljer Lexus och Toyota

Pages (3): « 1 [2] 3 »