TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Novalectra [Extrema] - Eindhoven (14/15 mei)
Pages (2): « 1 [2]


Posted by tijs08 on May-12-2005 21:54:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Loopt het al hard dan? Ik moet ook nog 2 kaartjes halen.



quote:
Originally posted by Disney
Geen idee, maar ga 100% dus dan kan ik net zo goed maar meteen een kaartje halen. Je slaat jezelf voor je kop als je te laat bent straks...



PRECIES!
Ga GVD gewoon kaarten halen Bram! als je toch wel wilt gaan... waarom dan wachten met kaarten kopen... of is het om het 100 x te posten op TA dat je nog kaarten moet halen misschien? komt alleen maar dom over hoor


Posted by SnuggLe on May-13-2005 06:23:

quote:
Originally posted by tijs08
PRECIES!
Ga GVD gewoon kaarten halen Bram! als je toch wel wilt gaan... waarom dan wachten met kaarten kopen... of is het om het 100 x te posten op TA dat je nog kaarten moet halen misschien? komt alleen maar dom over hoor


Ik zit toch pas op 2x?
Ik haal ze volgende week wel
....maar natuurlijk hoop ik op gastenlijstplaasten


Posted by basvh on May-13-2005 15:58:

Klasgenoot had nog gastenlijst plekkie over dus ben er ook bij!

Beter!


Posted by Partyhardy! on May-16-2005 11:36:

Goed vermaakt hier, leuk feestje maar geen topper. Erg vet toen Felix da Housecat The Killers - Mr. Brightside (Thin White Duke Remix) draaide Verder vind ik het maar een hitjes draaier, overgewaardeerd dus... Hij draaide zelfs Gehts Noch...


Posted by Djeebie on May-16-2005 11:59:

Ik vind die Housecat ook maar niks. Vorig jaar op Lowlands was hij ook strontvervelend bezig. De hele tijd de muziek zachter zetten en de bassen continu wegdraaien. Echt irritant.


Posted by Partyhardy! on May-16-2005 12:04:

quote:
Originally posted by Djeebie
Ik vind die Housecat ook maar niks. Vorig jaar op Lowlands was hij ook strontvervelend bezig. De hele tijd de muziek zachter zetten en de bassen continu wegdraaien. Echt irritant.


Idd, hij liep gisteren ook weer veel te kutten: plaat er helemaal uit halen en er vervolgens weer in knallen. Laat de plaat nu maar zijn eigen climaxen ten gehoor brengen i.p.v. het op die manier los proberen te krijgen


Posted by Gonzo on May-16-2005 12:48:

Hoe waren de Martini Broertjes? En Beltram?


Posted by Partyhardy! on May-16-2005 13:42:

quote:
Originally posted by Gonzo
Hoe waren de Martini Broertjes? En Beltram?


Die heb ik beiden niet meegemaakt. Martini was al afgelopen en tijdens Beltram stonden we bij Zombie Nation. Bij binnenkomst stond Daniel Bell te draaien, klonk goed, lekkere minimal. Wel viel tijdens zijn set ineens het geluid weg voor 10 minuten lang ofzo!

Ellen Allien was wel okay maar niet super, maar goed ik kan er ook geen goed oordeel over geven omdat het niet mijn muziek is. Op Beatfreax zullen wel goede reports staan


Posted by Ultravibe! on May-16-2005 13:53:

Kan het zijn dat Luke Fair - Block rock is gedraaid in die Electrozaal? Of lag het aan mij


Posted by Partyhardy! on May-16-2005 14:09:

quote:
Originally posted by Ultravibe!
Kan het zijn dat Luke Fair - Block rock is gedraaid in die Electrozaal? Of lag het aan mij


Dat had ik wel vet gevonden! niet gehoord alleen
Het schijnt dat Marusha zelfs Fragma - Toca me gedraaid heeft! Ook niet gehoord overigens...


Posted by Ultravibe! on May-16-2005 14:27:

De enige nummers die ik heb herkend zijn The Bells en Gehts noch?, en 80 procent zeker Block rock.


Posted by Partyhardy! on May-16-2005 14:40:

quote:
Originally posted by Ultravibe!
De enige nummers die ik heb herkend zijn The Bells...


Klopt! die hoorde ik bij binnenkomst

quote:

en 80 procent zeker Block rock


lol


Posted by basvh on May-16-2005 15:52:

tis dat het gratis was anders had ik me echt bekocht gevoeld.

vind dat minimal maar niks. eentonig, geen lijn. een beukende bass die 8 min niet veranderd om na 8 de volgende eentonige plaat erin te gooien.

felix was de man van de avond ondanks dat het eigenlijk niks met electro te maken had.

wat ook wel tof was dat een local hero dj caz gewoon heel de chill out voldraaide. echt vet

chill out was helemaal wel lachen de comodorres en oude ataris waren meer in trek dan de Playstations.

verder is het ook wel sneu voor de organisatie zelf:
plan was twee avonden met elke avond 7000 man. endan uiteindelijk niet eens 1 avond goed kunnen vol kunnen krijgen. Ook was het organisatorisch niet helemaal perfect.


Posted by Partyhardy! on May-16-2005 16:28:

quote:
Originally posted by basvh
verder is het ook wel sneu voor de organisatie zelf:
plan was twee avonden met elke avond 7000 man. endan uiteindelijk niet eens 1 avond goed kunnen vol kunnen krijgen. Ook was het organisatorisch niet helemaal perfect.


Wat vond je niet perfect dan? Genoeg toiletten, heb nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten. Ze hadden alleen de mannen en vrouwen gescheiden moeten houden. Vrij snel binnen. Genoeg kluisjes Bonnen (dankzij jou ) snel in the pocket. Goed geluid in de kleine zaal. Grote zaal had het geluid beter gemogen ja.
Waar doelde jij op?

En idd grote klap voor Extrema. Er kunnen 2x 5500 man in en geen 7000. Maar goed dan nog ja... de line-up was gewoon te specialistisch, gewaagd dat ze het proberen maar goed hier ben je uiteraard niet blij mee als organisatie...


Posted by basvh on May-16-2005 16:52:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Wat vond je niet perfect dan? Genoeg toiletten, heb nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten. Ze hadden alleen de mannen en vrouwen gescheiden moeten houden. Vrij snel binnen. Genoeg kluisjes Bonnen (dankzij jou ) snel in the pocket. Goed geluid in de kleine zaal. Grote zaal had het geluid beter gemogen ja.
Waar doelde jij op?


nou bij NY klopte gewoon alles: toiletten, ingang, geluid,licht, sfeer. nu niet


quote:
En idd grote klap voor Extrema. Er kunnen 2x 5500 man in en geen 7000. Maar goed dan nog ja... de line-up was gewoon te specialistisch, gewaagd dat ze het proberen maar goed hier ben je uiteraard niet blij mee als organisatie...


jah het is jammer, probeert een organisatie een keer wat vooruitstreved en dan krijgen ze de deksel meteen op hun neus.
Denk dat ze de winst voor outdoor meteen in afgelopen zaterdag kunnen steken vooor het geld wat ze verloren hebben.


Posted by SnuggLe on May-18-2005 08:48:

Lees:
http://forum.phono.nl/PNphpBB2+file...ht-extrema.html

http://www.vpro.nl/weblog/index.jsp?maps=14605939

(3voor12)
Gewenste bezoekers bleven weg. Ongewenste bezoekers sloegen toe. Totale schade ruim 135.000 euro

Ondergronds
De gastenlijst van Extrema telde meer dan 1000 genodigden. Het aantal verkochte kaarten stagneerde bij 700. Toch was de sfeer in het Klokgebouw er niet minder om. De ruimte in de oude fabriek was aangepast aan het aantal bezoekers zodat de sfeer in beide zalen toch behouden bleef. Aan de line-up lag het al helemaal niet. De Groten der Ondergrondse. Na 15 jaar dancecultuur mag je toch minstens verwachten dat ook het mainstream publiek van Eindhoven en de rest van Nederland weet wie Robert Hood, Joey Beltram, Marco Passerani, Ed DMX, Ellen Alien, Martini Bros en Daniel Bell zijn. Extrema probeerde met een vooruitstrevende line-up naast mainstream acts als Felix the Housecat, Marusha en Zombie Nation een andere doelgroep te bereiken. De reacties op de gehele line-up waren lovend. Zelfs staatssecretaris Medy van der Laan en de wethouder van cultuur mevrouw Scheurs kwamen een kijkje nemen. Dit in het kader van Eindhoven als de toekomstige Design Stad van Nederland. Toch werd Novalectra een financieel fiasco dat ook nog een venijnig staartje had. In de vroege ochtend na het event werd er ingebroken in de voormalige Philipsfabriek. Er verdween naast apparatuur een aantal podiumdelen en de voorraad van de bars. Totale schade meer dan 35000 euro. Bovenop ruim een ton verlies...


Gastenlijsten
Een gastenlijst die groter is dan het aantal betalende bezoekers? Marcel Mingers:"Het is niet zo dat we de kaarten na de tegevallende voorverkoop zomaar uitgedeeld hebben. Verre van dat zelfs. Er zijn 500 kaarten opgegaan aan win-acties bij 3FM en een aantal partysites. Daarnaast geven we kaarten aan onze sponsors, de pers en overige relaties. We hebben gewoon veel relaties. En iedereen wil gratis kaarten. Dat wordt verwacht. Het is niet zo dat we die kaarten klakkeloos uitgedeeld hebben. Daarmee veroorzaak je alleen maar het bekende sneeuwbaleffect. Mensen denken: 'Ik hoef geen kaartje te kopen, ik krijg er toch wel een'. Maar het loopt de spuigaten uit met die gastenlijsten. We hebben daarom ook besloten om de gastenlijst in de toekomst te beperken. Op het Outdoor festival (16 juli 2005) geven we alle betalende gasten een gratis DVD. "


Onzichtbaar
"Novalectra was de duurste binnenprogrammering ooit! Niet alleen de productie en artiesten line-up. Wat betreft die artiesten; die zijn het afgelopen jaar gemiddeld 20% duurder geworden en daarnaast betaal je ook nog 25% artiestenbelasting over buitenlandse acts. Het is te belachelijk voor woorden. Naast de productiekosten (techniek, inrichting, beveiliging, personeel, etc) is er ook nog de artisthandling (hospitality) en personeelscatering. Daar wordt ook kwaliteit verwacht. Je zet je personeel geen ordinaire bak voer voor hun neus. Evenmin doe je dat bij de artiesten. Daarnaast is er door de eigenaar van Strijp S voor 60.000 euro verbouwd aan het Klokgebouw. Er moesten nooduitgangen komen. Wij betalen daar voor een groot deel aan mee met drie evementen per jaar. Het zijn allemaal kosten die niemand ziet, maar die er wel degelijk zijn. Zo moeten we zelf een aantal stroomvoorzieningen bijleggen omdat Philips veel stroompunten heeft dichtgemaakt. En zo zijn er talloze onzichtbare uitgaven binnen de productie van een evenement waar niemand bij stil staat.

Flop?
"Het is niet zo erg als een evenement verlies maakt. Dat is een investering voor de toekomst. Maar het betekent niet dat zo'n event dan een flop is. Kijk maar naar N-Joy en Sensation. Daar moest in het begin ook geld bij. Wist je dat Extrema de eerste zes jaar van haar bestaan nog niet eens winstgevend is geweest. Maar dat een event wat niet genoeg bezoekers trekt door de media en op de vele forums als een flop wordt beschouwd, daar kan ik met mijn pet niet bij. Pinkpop heeft te weinig bezoekers. Dus is het een flop. Dat slaat toch nergens op! En weet je welke mensen het meest zeuren? Dat zijn de mensen die zelf kleine feestjes organiseren met het 'wij kunnen het beter' gevoel. En die vaak ook nog op de gastenlijst staan. Azijnpissers. Die komen alleen maar kijken en o,wee als er iets misgaat. Zij zijn de eersten die hun kritiek wereldkundig maken op de partywebsites. Ik ken het wel. Ben zelf vroeger zo ook geweest toen ik begon met feesten geven. Afgeven op een andere organisatie. Gewoon omdat je jaloers bent."

De toekomst van Novalectra
"Het blijft schaven en bijstellen. Via onze website komt een soort klantenservice waar mensen kunnen reageren op elk event dat we organiseren. Van elk event leren we weer een hoop om het in de toekomst beter te doen. Misschien was de muziekmix iets te vooruitstrevend en hadden we wat meer de balans moeten maken met bekendere acts. Voor dit soort concepten heb je langere tijd nodig. We zijn iets te over-enthousiast geweest. Misschien was het beter geweest eerst een aantal kleine Novalectra edities te doen. In bijvoorbeeld de Effenaar. En ��n groot event per jaar in het Klokgebouw. Want we stoppen er natuurlijk niet mee."


Posted by Partyhardy! on May-18-2005 11:37:

Bizar! ook nog voor 35.000 euro gejat! geloof mijn ogen niet! wat een pech!


Posted by Divine9 on May-19-2005 00:49:

Jammer... vandaar dat heel Eindhoven de afgelopen 1-2maanden is ondergeplakt met die Novalectra posters. Niet normaal meer. Dikke overkill. Zal een aardig werkje worden (en geld kosten) om dat allemaal weg te halen. Als men daar uberhaupt aan gaat beginnen.


Posted by Disney on May-19-2005 07:11:

quote:
Originally posted by Divine9
Jammer... vandaar dat heel Eindhoven de afgelopen 1-2maanden is ondergeplakt met die Novalectra posters. Niet normaal meer. Dikke overkill. Zal een aardig werkje worden (en geld kosten) om dat allemaal weg te halen. Als men daar uberhaupt aan gaat beginnen.


Lijkt me niet dat ze al die posters weg gaan halen...

Gewoon volgende feest overheen plakken!


Posted by Partyhardy! on May-20-2005 10:24:

Interview met Marcel Mingers op 3voor12:

"We zullen evengoed met Novalectra verder gaan. We proberen die formule toch op de kaart te zetten."

En dus ziet Mingers de toekomst van Novalectra deels in de nieuwe Effenaar. Daar moet de avond een club-karakter krijgen. Mingers: "We willen daar de naam Novalectra nu eerst gaan opbouwen. Misschien zijn we wel te enthousiast begonnen met deze editie."

Dus toch nog Novalectra feesten alleen nu wat kleiner


Posted by tijs08 on May-20-2005 13:10:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Dus toch nog Novalectra feesten alleen nu wat kleiner


Goed interview... staat Hier ook in realaudio (12 min)

Blijf erbij dat ze gewoon iets doorgeschoten zijn... ze hadden misschien beter een buitenstaander erbij kunnen halen. Ze zijn gewoon veel te enthousiast geweest met zo'n vooruitstrevend concept. Een fout, die een organisatie als Extrema 'eigenlijk' niet zo mogen maken...


Pages (2): « 1 [2]

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.