TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Industri hall
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Gaby on Nov-19-2001 14:46:

Intresset finns i Sverige... m�nga vill klubba! men problemet �r att vi inte har n�got bra...iallafall ofta... fast nu s� b�rjar det h�nda saker och sista halv�ret s� har det varit ett och annat med stora namn det f�r vi faktiskt inte gl�mma ...

Sista halv�ret s� har det ploppat upp massor med house klubbar och jag �r s�ker p� att snart s� kommer trance ox� . Problemet i Sverige �r att det inte finns bra lokaler och d�rf�r kan man inte arrangera n�got stort eller n�gon klubb...
Tyv�rr s� finns inte klubbkulturen i Sverige, utan h�r ska man ut och supa helt enkelt... det h�ller p� att f�r�ndras men alla h�nger inte riktigt med (snuten, politiker, lokaluthyrning...) och stoppar allt som �r roligt!

Men som sagt s� h�ller det p� att f�r�ndras och vi kan g�ra n�got tillsammans, n�got kul och positivt... men vi kan ju l�gga ner dom st�rsta namnen !?

Posted by Ravesquad on Nov-19-2001 17:03:

quote:
Originally posted by Gaby
det h�ller p� att f�r�ndras men alla h�nger inte riktigt med (snuten, politiker, lokaluthyrning...) och stoppar allt som �r roligt!

Precis! Gaby har s� r�tt!! Det �r ju det som e problemet, man f�r inte ha f�r roligt i Sverige.. Gud, jag blir s� arg n�r jag t�nker p� allt det h�r.. Har vi n�tt program p� radio eller tv d�r programledaren inte m�ste sucka h�gt eller himla med �gonen n�r det spelats lite trance? Vi m�ste va den mest �siktf�rtryckta minoriteten n�nsin i det h�r vidriga landet!

Ska det va instrumentalt s� ska det va house f�r det e tillr�ckligt lite kul...som n�n h�r sa: s� zoulias och dom andra kan t�vla om vem som spelar den knepigaste housen. Varf�r m�ste alla va s� himla indypendent j�mt och inte gilla s�nt som andra gillar om dom andra e fler �n 100? D� blir det pl�tsligt mainstream o det e tydligen det v�rsta som finns..

SteveTrancer, du slutar allts� gilla trance n�r du kommer till Holland d�? Sn�lla strunta i vad andra tycker och st� f�r att ni gillar scooter om ni g�r det. Eller trance om ni gillar det.

O Vitryss, varf�r skulle vi inte f� se Armin eller Dyk i en stor lokal n�r tiesto var h�r f�rra �ret? Det fanns(finns) inte fler som k�nner till honom �n Armin eller Dyk.

Varf�r m�ste allt va s� j�kla knepigt i det h�r landet? Innerst inne tror jag alla �lskar bra trance (mer eller mindre), synd bara att man inte f�r gilla s�nt som e bra f�r d� kanske man har kul och det g�r ju inte..

Posted by SWE_TRANCE on Nov-19-2001 19:53:

applause....

Mycket klockrent inl�gg RaveSquad, h�ller med punkt � pricka...

Posted by SteveTranz4ever on Nov-19-2001 20:08:

Jag st�r f�r allt jag gillar, kolla g�rna in mina downloads p� min hemsida Stefan.Sundheden.com
men jag blir fan tr�tt p� Daddy Dj p� NRJ och Uchi kuchi ja ja j� j� = Mounlin rouge
Spelar ingen roll vilket land jag �r i, om n�got s� skulle jag �ka till Holland f�r att bara g� p� feta fester.

ses...

Posted by nils on Nov-19-2001 20:46:

TRAGISKT!

(s�tt g�rna p� lite ,sorglig men �nd� "respektfull" musik, typ: jag-har-r�ddat-hela-v�rlden-och-ska-nu-kr�nas-till-prinsessa-och-ska-h�lla-tal-inf�r-hela-v�rlden musik)

K�nner att vissa av er verkligen inte tror att det kommer h�nd n�got f�rrns ca: 5-10 �r. Detta �r troligtvis (och beklagligt) sant. Men jag k�nner att det �r vi (eller n�gra andra trance-patrioter) som m�ste inf�ra trancen in till Sverige! Nu n�r man (andra svennar som e f�rf�rda av m�rkret) ska ut s� vill man antingen h�ra cheesey-house eller NRG shit like D�ddy Dj! (ps. P3 RULEZ! ) Ifall inte vi r�r p� oss, s� kommer troligtvis ingen annan g�ra ett heller!

Och s� �r ju inte clubbing med i den svenska traditionen (det �r som att k�ka sill o nubbe i libanon) men n�gon m�ste ju visa Svenskarna (jag e f�dd i USA, ifall n�gon ville veta....) att trance �r det enda som r�r och ber�r p� dansgolvet lika s� som i badrummet, s�ngen eller n�gon annanstans!

Och eftersom vi kallar oss "tranceaddicts" s� m�ste vi f�r alla satanister i Wadk�ping inf�ra en of�rgl�mmlig trance "afton"! Addicted, d� �r man inte bara lite sm� sugen p� en sak ibland, UTAN HELA G�LA TIDEN!!!! S� jag tycker att det e lika bra att vi g�r det innan folk bara t�nker p� att g� o bli homosexuella!

(st�ng g�rna av musiken nu)

Posted by Ravesquad on Nov-19-2001 21:06:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag st�r f�r allt jag gillar, kolla g�rna in mina downloads p� min hemsida Stefan.Sundheden.com
men jag blir fan tr�tt p� Daddy Dj p� NRJ och Uchi kuchi ja ja j� j� = Mounlin rouge
Spelar ingen roll vilket land jag �r i, om n�got s� skulle jag �ka till Holland f�r att bara g� p� feta fester.

ses...

Jag gillar inte heller Molin Rouge...den e lika vidrig som videon.. Men din hemsida e cool Tack f�r alla l�tar...Peaches rockar o det st�r jag ocks� f�r

Had�

Posted by WhiteRussian on Nov-20-2001 00:17:

quote:
Originally posted by Ravesquad

O Vitryss, varf�r skulle vi inte f� se Armin eller Dyk i en stor lokal n�r tiesto var h�r f�rra �ret? Det fanns(finns) inte fler som k�nner till honom �n Armin eller Dyk.

D�rf�r jag �r en extremt pessimistisk m�nniska som mest av allt vill ifr�n det h�r kulturella u-landet.

Bara en s�dan sak som att det FINNS en Rejvkommision �r tillr�ckligt f�r mig att gr�ta blod.

S� jag kommer forts�tta att vara pessimistisk tills det h�nder n�got,

Peace out

Posted by Gaby on Nov-20-2001 07:13:

WE WANT TO PARTY! WE WANT TO PARTY! WE WANT TO PARTY!

Posted by Ravesquad on Nov-20-2001 10:55:

quote:
vi kan g�ra n�got tillsammans, n�got kul och positivt... men vi kan ju l�gga ner dom st�rsta namnen !?

Varf�r det ?!

H�r ska fan imej festas...och d� ska det festas rej�lt.. Har just skrivit o fr�gat Paul vad han tar

Posted by Gaby on Nov-20-2001 13:51:

quote:

Varf�r det ?!

H�r ska fan imej festas...och d� ska det festas rej�lt.. Har just skrivit o fr�gat Paul vad han tar

f�r att det �r sv�rare att f� hit stora djs.. vi kan ju n�ja oss med icke TOP 10 djs ox�..?

Posted by WhiteRussian on Nov-20-2001 14:06:

Som den negativa, pessimistiska och otroligt st�mningsf�rst�rande m�nniska jag �r s� m�ste jag h�lla med Gaby.

Blir sv�rt att f� hit Top 10, men men, kaaaanske..

Danny Howells var juh h�r, han �r v�l 11 eller n�t

Posted by Ravesquad on Nov-20-2001 14:27:

D� s�tter vi ig�ng..

N�n som kan hj�lpa mig o fylla i den h�r?

Hello,
thanks for your request and mail.
Im sorry to say for this year is Paul completely booked out.
To have a closer look on your booking request could you please give us the following information:

PROMOTER NAME
COMPANY NAME
ADDRESS

PHONE NUMBER
FAX NUMBER
E-MAIL ADDRESS
PAGER/MOBILE

DATE OF EVENT
NAME OF EVENT
VENUE
VENUE ADDRESS
CITY, STATE
CAPACITY/TICKET PRICE
SERVE ALCOHOL (Yes/No)
Door policy (over 18)
Opening / Closing times
Confirmed Line-Up

DESIGNER�S FLYER DEADLINE
NUMBER OF FLYERS

SOUND COMPANY

LAST EVENT
DATE OF LAST EVENT
CITY OF LAST EVENT
ATTENDANCE OF LAST EVENT
VENUE
VENUE ADDRESS
LINE UP

Gaby skulle inte du ha n�n fest?

Posted by SteveTranz4ever on Nov-20-2001 16:50:

quote:

Varf�r det ?!

Har h�rt att han e dyr... det var en thread om det d�r f�r ett tag sen.
Men eftersom jag hade t�nkt att vinna n�gra miljoner p� lotto s� ordnar det sig, d� sl�nger jag upp alla pengar sj�lv. Vad som skr�mmer mig e det d�r jobbiga formul�ret.
Eller som Gunde brukade s�ga "Ingeting e oom�jjligt"

ses...

Posted by Gaby on Nov-21-2001 08:38:

quote:
Originally posted by Vitryss
Som den negativa, pessimistiska och otroligt st�mningsf�rst�rande m�nniska jag �r s� m�ste jag h�lla med Gaby.

Blir sv�rt att f� hit Top 10, men men, kaaaanske..

Danny Howells var juh h�r, han �r v�l 11 eller n�t

Fast han var ju h�r p� Twisted turneen som marknadsf�rde sina grejer...

Posted by Gaby on Nov-21-2001 08:42:

Re: D� s�tter vi ig�ng..

quote:
Gaby skulle inte du ha n�n fest?

Vi hade t�nkt oss typ b�rja en lite lokal med 300 pers och d� menar jag H�GST 300 pers...
Plus att det vi kommer att k�ra �r n�got helt annat och ingen super EVENT... Vi f�r nog skilja p� dessa tv� grejer

Posted by Gaby on Nov-21-2001 08:48:

Det kan ju vara sv�rt att fylla formul�ren d� man inte riktigt har n�n id�...eller???

Posted by Ravesquad on Nov-21-2001 13:11:

quote:
Det kan ju vara sv�rt att fylla formul�ren d� man inte riktigt har n�n id�...eller???

Jod� jag har en id�...

Paul van Dyk
Docklands
Valborg kanske?

Posted by Aendy on Nov-21-2001 14:55:

quote:

Jod� jag har en id�...

Paul van Dyk
Docklands
Valborg kanske?

Jaja, men d� beh�ver du ju bara besvara f�ljande fr�gor:

PROMOTER NAME
COMPANY NAME
ADDRESS

PHONE NUMBER
FAX NUMBER
E-MAIL ADDRESS
PAGER/MOBILE

CAPACITY/TICKET PRICE
SERVE ALCOHOL (Yes/No)
Door policy (over 18)
Opening / Closing times
Confirmed Line-Up

DESIGNER�S FLYER DEADLINE
NUMBER OF FLYERS

SOUND COMPANY

LAST EVENT
DATE OF LAST EVENT
CITY OF LAST EVENT
ATTENDANCE OF LAST EVENT
VENUE
VENUE ADDRESS
LINE UP

Framf�rallt "attendance at last event" tycker jag kan vara sp�nnande att f� svar p�.

Posted by reveal on Nov-21-2001 14:58:

verkar inte helt l�tt att f� hit folk... m�ste ju dock g� att skapa nya "events"... vad hette f�rresten det som Tiesto var p� f�rra �ret? de som l�g bakom det kanske kan vara till hj�lp

Posted by Ravesquad on Nov-21-2001 17:21:

quote:
Originally posted by reveal
verkar inte helt l�tt att f� hit folk... m�ste ju dock g� att skapa nya "events"... vad hette f�rresten det som Tiesto var p� f�rra �ret? de som l�g bakom det kanske kan vara till hj�lp

Har f�rs�kt ta reda p� vilka d va...n�n sa DEA.. N�n som vet vilka det e? hur man f�r kontakt me dom? gaby?

Pages (2): « 1 [2]