TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Godskitchen Global Gathering 2005
Pages (2): « 1 [2]

Posted by SteveTranz4ever on Jun-12-2005 09:19:

Jag skulle beh�va veta mer om hur man tar sig till GKGG, vad man reser med, vad det kostar, om man m�ste fixa sovplats, vart passar b�st att bo d�, vad det kan kosta ca., vilken flygplats kan vara l�mpligast att flyga till med tanke p� pris samt avst�nd...

En s�n h�r resa kan v�l g� p� 3000 typ elle ?

Jag skulle kunna skippa mina planer p� Sensation Black f�r detta...

Posted by Vizay on Jun-12-2005 10:45:

vad jag h�rt s� g�r hela kalaset p� runt 3000 ja.
Som jag f�rst�tt det s� tar man flyget �ver med ryanair till london, sen ska det g� bussar direkt fr�n london upp till stratford upon avon som tar ca. 3h att �ka. Sen byter man d�r till en buss som g�r ut till sj�lva flygf�ltet d�r GKGG h�ller till.

jag ska f�rs�ka luska ut varifr�n bussarna g�r och vad dessa kostar, har ett par engelsm�n jag kan fr�ga

om n�n har kontakt med exon s� kan den personen fr�ga honom ocks� f�r han har koll, snackade lite med honom om det h�r f�r n�gra veckor sen

Posted by Vizay on Jun-12-2005 14:07:

okay hittade en sida online som sammarbetar med godskitchen n�r det g�ller bussar. http://www.event-express.co.uk

Om man �ker fr�n paddington stn. i london s� kostar en biljett tur & retur �26 vilket motsvarar ca. 350:-

den stora fr�gan �r ju om man ska ha helgbiljett eller biljett f�r ena dagen bara, hur har ni t�nkt d�r? helgbiljett kostar �94, fredag -> l�rdag �42 & l�r->s�n �57

som linan ser ut s� vore ju det mest logiska att dra antingen hel helg eller l�r->s�n

s�h�r skulle det iaf se ut med flyg, buss och biljett till eventet (r�knar p� l�r->s�n & hela helgen eftersom event-express som k�r bussarna inte har bussar f�r fre->l�r bara)

nu vet jag inte exakta tiderna f�r n�r bussen �ker tillbaka men jag r�knar helt sonika med att man hinner...

=====================================================
FRE -> S�N

Flyg, ryanair (skavsta->stanstead)
avg�ng: 06.40
ankomst: 07.55
pris: 149:-

Buss, event-express (london, victoria->GKGG)
avg�ng: 10.30
ankomst: n�r gkgg �ppnar (ca. 14.00)
pris: ca. 350:-

Buss, GKGG->london(troligtvis victoria)
avg�ng: 07.30
ank: ca. 10.30-11.00
Pris: ing�r i priset ovan

Flyg, ryanair (stanstead->skavsta)
avg�ng: 17.40
ankomst: 20.45
pris: 399:-

totalt resepris: ca. 850-900:- (ryanairs priser g�r ju upp � ner, d�rav det ungef�rliga priset)

Kommentar: k�r man hela helgen s� ing�r campingplats gratis, dessutom �r flygen helt p� det lugna ocks�, ska inte va n�got problem att hinna med dom.

=====================================================
L�R -> S�N

Flyg, ryanair (skavsta->stanstead)
avg�ng: 06.40
ankomst: 07.55
pris: 149:-

Buss, event-express (london, victoria->GKGG)
avg�ng: 10.30
ankomst: n�r gkgg �ppnar (ca. 14.00)
pris: ca. 350:-

Buss, GKGG->london(troligtvis victoria)
avg�ng: 07.30
ank: ca. 10.30-11.00
Pris: ing�r i priset ovan

Flyg, ryanair (stanstead->skavsta)
avg�ng: 17.40
ankomst: 20.45
pris: 399:-

totalt resepris: ca. 850-900:-

Kommentar: Samma sak h�r med flygen, gott om tid att hinna fr�n flyg till buss och vice versa

Totalt pris med biljett b�r allts� bli f�ljande:

Helgbiljet + resa: ca. 2150:-
L�r -> s�n + resa: ca. 1700:-

s�d�r, tog lite tid men s� ser l�get ut iaf
Jag k�nner att med tanke p� den lilla summan som skiljer endagsbiljet fr�n helgbiljett s� �r det mer v�rt att va d�r hela helgen fr�n det att dom �ppnar tills dom st�nger

Posted by Funfrock on Jun-12-2005 14:21:

Bra jobbat vizay

Jag har nog t�nkt mig helgbiljetten. Kanske t o m en VIP biljett som jag k�nner mig rik, s� man kan glida lite i poolomr�det

Sen finns v�l n�n dag i london antintingen f�re eller efter eventet med i mina planer.

Posted by Vizay on Jun-12-2005 14:23:

steve kom just med en fin ide p� msn, om man k�r helg s� styr vi upp ett t�lt att dela p� s� man har n�nstans � softa osv det vore guld v�rt imo

Posted by Laszlo on Jun-12-2005 16:32:

2000 sp�nn f�r resa och biljett �r mycket mindre �n jag r�knat med. Fan allts� - det rycker i benen. N�gon som har ett stort t�lt, och kostar det extra att sl� upp ett?

Posted by SteveTranz4ever on Jun-12-2005 16:52:

Ska f�rs�ka g�ra en seri�s kalkyl samt se �ver mina semesterplaner, semestern har jag just under den perioden...

Vore s� grymt ! Tackar Peter f�r hans fina post ovan.

Stort t�lt vore grymt... vad jag har f�rst�t s� �r det gratis camping om man har en helgbiljett...

Posted by Laszlo on Jun-12-2005 17:36:

Till den viktigaste fr�gan av alla - n�gon som vet om det r�der kameraf�rbud? Hittar inget p� hemsidan som s�ger n�got om att det inte �r till�tet att medhava kamera in p� omr�det. Har aldrig varit i England f�rut - men jag vet ju av erfarenhet att holl�ndarna �r j�vligt kinkiga vad g�ller kameror p� sina events.

Posted by SteveTranz4ever on Jun-12-2005 17:44:

quote:
Originally posted by Laszlo
Till den viktigaste fr�gan av alla - n�gon som vet om det r�der kameraf�rbud? Hittar inget p� hemsidan som s�ger n�got om att det inte �r till�tet att medhava kamera in p� omr�det. Har aldrig varit i England f�rut - men jag vet ju av erfarenhet att holl�ndarna �r j�vligt kinkiga vad g�ller kameror p� sina events.

Kul att du n�mner detta just nu f�r att bara f�r 5 minuter sen s� skickade jag ett mail ang. presspass...
F�r jag svar p� det mailet snart s� f�r jag antingen ett ja och d� �r de inga problem och f�r jag ett nej s� n�mner han/hon v�l om det �r okej att ta med sig kamera �nd�...
Borde s�klart ha fr�gat om reglerna men nu blev det endast om presspass...

Posted by Vizay on Jun-12-2005 17:48:

quote:
2000 sp�nn f�r resa och biljett �r mycket mindre �n jag r�knat med. Fan allts� - det rycker i benen. N�gon som har ett stort t�lt, och kostar det extra att sl� upp ett?

t�lt �r chillers om man tjackar helgbiljett, d� ing�r t�ltplats i priset

g�ller � best�mma sig snabbt bara f�r jag kan t�nka mig att dom d�r bussplatserna ryker r�tt fort n�r vi kommer in i juli
en smart tanke �r ju att n�n g�r en sammbest�llning ocks� s� vi hamnar p� samma buss osv

Posted by Laszlo on Jun-12-2005 17:48:

Jag vill ocks� ha presspass *gr�ta*

Posted by SteveTranz4ever on Jun-12-2005 17:57:

quote:
Jag vill ocks� ha presspass *gr�ta*

Ans�k

Posted by Laszlo on Jun-12-2005 18:56:

hmm...intressant l�sning som f�r mig att t�nka om: http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=245312

Har inte h�rt n�got som helst gn�ll vad g�ller Dance Valley eller Mysteryland - h�r �r det ju bara bashing fr�n b�rjan till slut. �ven de som inte upplevt problem eller d�lig attityd har andra planer ist�llet, som tex Dance Valley.

Posted by SteveTranz4ever on Jun-12-2005 21:33:

quote:
hmm...intressant l�sning som f�r mig att t�nka om: http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=245312

Har inte h�rt n�got som helst gn�ll vad g�ller Dance Valley eller Mysteryland - h�r �r det ju bara bashing fr�n b�rjan till slut. �ven de som inte upplevt problem eller d�lig attityd har andra planer ist�llet, som tex Dance Valley.

Hmm vad ska man tro efter att man har l�st det d�r... ser fasiken inte bra ut om man ska tro dom som vart d�r dom senaste �ren

Posted by Vizay on Jun-12-2005 23:20:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Hmm vad ska man tro efter att man har l�st det d�r... ser fasiken inte bra ut om man ska tro dom som vart d�r dom senaste �ren

h�ller med, man vill ju inte r�ka ut f�r massa skit om man �ker dit.

n�r e dancevalley � mysteryland d�? man kanske kan samm�ka i bil ist�llet dit ner?

Posted by Laszlo on Jun-12-2005 23:53:

quote:
Originally posted by Vizay
h�ller med, man vill ju inte r�ka ut f�r massa skit om man �ker dit.

n�r e dancevalley � mysteryland d�? man kanske kan samm�ka i bil ist�llet dit ner?

Dance valley �r 5-6 augusti. Veckan efter mao. Har inte tr�ffat speciellt m�nga britter, men av forumen att d�ma s� verkar det helt klart som holl�ndarna �r mer avslappnade.

Posted by Funfrock on Jun-13-2005 15:21:

hmm en kompis var d�r f�rra �ret och han verkar bara ha positiva minnen.
fast visst blir man lite tveksam efter att ha l�st det d�r, l�ter ju typ som n�gon av dem svenska dr�ggfestvialerna

Posted by mjz on Jun-14-2005 14:47:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
vid f�rsta �gonkastet blir jag helt tagen av linan! men vid n�rmare eftertanke... kan man verkligen njuta av varje DJ sett man h�r, n�r det �r s� otroligt m�nga p� en g�ng?

fast jao... hade jag r�d skulle jagvara f�rst p� plats

linan brukar va r�tt otrolig ju, man hinner med allt bra, visst f�r man planera, prioritera och springa runt en del, men det �r v�rt det.

n�r det g�ller kameror har jag f�r mig de sl�ppte igenom stillbildskameror men inte videokameror, men kommer inte ih�g riktigt, jag hade bara kameratelefon med mig �nd�.

blir nog ingen gg f�r mig i �r, lovat en kompis att vi ska till dance valley och k�nns absolut inte som jag har r�d med b�da.

Posted by SteveTranz4ever on Jun-14-2005 15:49:

quote:
Originally posted by mjz
linan brukar va r�tt otrolig ju, man hinner med allt bra, visst f�r man planera, prioritera och springa runt en del, men det �r v�rt det.

n�r det g�ller kameror har jag f�r mig de sl�ppte igenom stillbildskameror men inte videokameror, men kommer inte ih�g riktigt, jag hade bara kameratelefon med mig �nd�.

blir nog ingen gg f�r mig i �r, lovat en kompis att vi ska till dance valley och k�nns absolut inte som jag har r�d med b�da.

Om man ser till hur tr�den har artat sig h�r mot slutet... hur ser du p� hela den fr�gan du som vart d�r f�rra �ret ?

Posted by mjz on Jun-14-2005 16:25:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Om man ser till hur tr�den har artat sig h�r mot slutet... hur ser du p� hela den fr�gan du som vart d�r f�rra �ret ?

Jag hade g�rna �kt tillbaks i �r, det var en v�ldigt sk�n upplevelse fr�n b�rjan till slut f�r jag s�ga, fick iofs lifta tillbaks till t�gstationen i ett trehjuligt fordon med en halvhippie som hade sin sovande flickv�n (hoppas jag) i baks�tet f�r att jag inte hade de 2 pund p� mig som bussen kostade n�r allt var slut.
Men inte f�r att jag blev r�nad utan f�r att jag hade satt in aldeles lagom med pengar p� mitt betalkort f�r att inte sl�sa bort f�r mycket pengar. l�nga k�er till bankomaterna, s� kontanter �r inte helt fel att ha med sig

hur som helst var st�mningen v�ldigt bra d�r, ljudet var lite knackigt i vissa t�lt i b�rjan men blev absolut b�ttre mot slutet tyckte jag, inget man m�rkte av d�. alla jag tr�ffade var trevliga och hade kul,(k�nde igen svenskarna p� �ronpluggarna som vanligt).
Visst, det �r inte alls intimt som p� en liten klubb, men det v�ntar man sig inte heller vid festivalliknande evenemang, det �r lite show ist�llet.

s�g en kille som kr�ngde piller vid polysexual-t�ltet, och hittade en p�se med v�ldigt e-liknande piller som vi plocka upp och sl�ngde i n�rmsta papperskorg. m�rkte aldrig av n�gon hotfull st�mning eller n�gra br�kmakare, men efter skymningen h�ll jag iofs till mest i gk-t�ltet.

Posted by Andreas.H on Jun-17-2005 18:28:

Fr�gan �r om man ska basera sitt val p� en �sikt av s� f� av dom som var d�r? Det �r klart att man kan r�ka ut f�r r�t�gg om man samlar 40 000 m�nniskor p� ett och samma st�lle? Personligen har jag bara h�rt positiva saker fr�n de jag k�nner som var d�r f�rra �ret.

N�r jag var p� GCSSS f�rra �ret h�rde jag samma sak efter�t. "Bara dr�gg, massa slagsm�l �verallt" Sj�lv s�g jag inget av det. Tv�rtom, det var en av de fetaste upplevelserna n�gonsin.

Anywaaay. Jag �ker till Global i�r.

Posted by Vizay on Jun-17-2005 18:49:

k�nns som att andreas har v�ldigt r�tt i det du s�ger, klart det blir skit n�r man samlar s� m�nga. Kolla p� hultsfred, e massa skit d�r ocks� men de flesta �r n�jda n�r dom drar d�rifr�n �nd�

k�nns som det �r lite �vervikt f�r global gathering �nd� f�r min del s� de som t�nkte resa dit kan r�kna med mig iaf

skriv g�rna in ni som best�mt er s� det blir klart � tydligt vilka som _ska_ med helt s�kert

Posted by Funfrock on Jun-17-2005 19:56:

jag ska fortfarande dit
mig skr�mmer ingen

Posted by DjAviander on Jul-17-2005 15:56:

Nu n�r Global Gathering n�rmar sig med stormsteg undrar jag vilka som ska till detta underbara event? Mitt plan mot UK lyfter tyv�rr n�gra dagar f�r sent.

Pages (2): « 1 [2]