TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Maxisinglar
Pages (3): « 1 [2] 3 »
UTE
det var skickligt gissat f�r det st�mmer 
sj�lvklart, man �r v�l inte kass heller... 
tur det 
snarare skicklighet 
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 Jag kan g�rna g� med p� att dela med mig men som sagt jag m�ste bara ha en av de d�r singlarna i geng�ld alternativt n�got annat trevligt |
| Originally posted by RebeL9 det �r en principsak. precis som att man inte avsl�jar vilket parti man r�star p�. |
Ok...f�r mig har en maxisingel varit en singel i plastfodral...alltid lite dyrare �n dom i kartong.
Men du vill allts� byta mp3 det �r det det handlar om?
Varf�r inte bara ge, och ta....alla delar med sig h�r...du f�r g�rna tillg�ng till min FTP om du vill.... 
Mindshooter: Seri�st har du aldrig sett att man rippar maxisinglar till mp3? Sl�pps ju nya varje dag. Jag f�redrar maxisinglar framf�r vinylrippar pga dels f�r man b�ttre ljudkvalit�. dels f�r man fler remixar p� singeln eftersom maxisinglar alltid (oftast) inneh�ller remixar som inte tas med p� vinylen.
vinylsinglar inneh�ller mer information, dvs h�gre kvalitet
naturligtvis s� tillkommer brus efterhand som s�nker kvaliteten
men n�r man rippar skivan s� blir ju rippen helt perfekt fr�n cd, medan en rip fr�n vinyl inte blir det
p� vinyl �r det vanligt att det sl�pps mixar som inte kommer med p� cd-maxin
reveal: det var precis det jag syfta p�. att m�nga vinylrippar inneh�ller brus. sen f�r du ta och f�rklara dig. jag har aldrig varit med om en maxi som inneh�ller f�rre remixar �n p� vinylen. ta bara Mario Lopez - Blind som exempel. Vinylversionen inneh�ller 4 remixar medan maxisingeln inneh�ller 8 versioner. D� menar jag inte bara radioversionerna utan �ven nya remixar som inte fanns med p� vinylen.
p� vinyl sl�pps ofta andra mixar �n de som sl�pps p� maxisinglar, speciellt p� lite ovanliga vinyler som bara ges ut i en begr�nsad upplaga
dessutom �r det ju en hel del l�tar som inte sl�pps som cd-singel, utan enbart som vinyl-singel
Du f�r g�rna ta n�gra exempel.
En sak �r s�ker. De allra b�sta l�tarna sl�pps alltid p� singel.
Det �r en grundregel.
exempel: finns The Quest - C Sharp som cd-singel???
ja det finns den faktiskt. dessv�rre bara i radio edit, original och en tredje remix
afan, d�r ser man... jag har letat efter den, men inte hittat n�got, s� jag antog att den inte fanns...
finns DJ Ti�sto - The Tube som cd-singel?
ingen aning faktiskt. fast den �r en av tiestos f�rsta l�tar s� det skulle f�rv�na mig om den ens fanns p� singel.
den finns p� singel, med 100 procents s�kerhet
A1 - The Tube
B1 - Shandar
B2 - Long Way Home
ok jag tycker The Tube suger :/
Aha ok....s� en Mp3 fil kan lika g�rna va en maxisingel d�r�.....
Men vart f�r man tag p� alla singlar man vill ha d�..jag hittar aldrig dom jag vill ha....Moogwai - Viola t.ex........
Gouryella - Gouryella?
| Originally posted by mindshooter Aha ok....s� en Mp3 fil kan lika g�rna va en maxisingel d�r�..... Men vart f�r man tag p� alla singlar man vill ha d�..jag hittar aldrig dom jag vill ha....Moogwai - Viola t.ex........ Gouryella - Gouryella? |
det �r ju bara att hitta bra ftpor 
| Originally posted by RebeL9 det �r ju bara att hitta bra ftpor |
| Originally posted by RebeL9 det �r ju bara att hitta bra ftpor |