TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?
Pages (9): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 »

Posted by DJ D-Man on May-12-2005 16:49:

Oke dan, toevallig, ik dacht vorige week nog aan die contest van vorig jaar. Toen zat ik in de jury, maar nu wil ik zelf wel een mixje inleveren.

Count me in dus Ik draai vinyl en cdr trouwens.

Posted by SnuggLe on May-12-2005 17:10:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Dat maakt niks uit hoor, als ik m'n mix nu terugluister die ik de eerste keer ingeleverd heb schaam ik me ook kapot. Maar ik heb toen ook goed commentaar gekregen wat er aan verbeterd kan worden, en dan ben ik nog niet eens afgebrand Je kan zo'n contest dus ook gebruiken om anderen eens te laten horen hoe ver je bent, je hoeft niet gelijk voor de 1e plek mee te doen (dat doe ik nu waarschijnlijk zelfs niet eens ).

[/moraalridder mode]

Dus Tim, hoor je het eens van een ander

Posted by sndh on May-12-2005 17:23:

ik wil ook wel een mixje online zetten.. verwacht er niet te veel van maar ach

Posted by mahwang on May-12-2005 18:25:

mischien doe ik ook wel mee

de echte contest liefhebbers wil ik gelijk even wijzen op een soortgelijke dj-contest van celestialsounds

Posted by Chicane on May-12-2005 19:37:

mja, ik doe ook wel weer eens mee

Posted by nwopper on May-12-2005 19:41:

Mag ik ook jureren? Weet geen fuk van draaitechnieken, maar ik heb best goed door wanneer een mix goed is en wanneer niet.

Posted by Cosmic on May-12-2005 20:29:

Ik doe ook mee, als DJ.

Posted by ahp2002 on May-12-2005 20:36:

wel een goed puntensysteem bedenken

herinner me nog wat fijne miscommunicatie

Posted by Creamfields23 on May-12-2005 21:24:

quote:
Originally posted by ahp2002
wel een goed puntensysteem bedenken

herinner me nog wat fijne miscommunicatie

Ik doet ook wel weer jureren. Alleen er gaan binnenkort wel veel mensen op vakantie denk ik.

Posted by dj_spare on May-12-2005 21:29:

ik doe ook mee als DJ, en als ik al in de eerste ronde afval (zoals gewoonlijk) doe ik de laatste rondes mee als jury :d

Posted by @win on May-12-2005 21:59:

Ik wil wel jureren in de categorie trance, voor zover die er komt

Posted by tijs08 on May-13-2005 00:49:

ik ben ook van de partij als Diejeee!

2 glaan: das natuurlijk hartstikke oneerlijk natuurlijk als jij in dezelfde categorie valt! Jij bent zo f*kkin goed met ableton, en als er een computer bij komt kijken vind ik het toch nog steeds anders dan 'live' er draaid niks zeg maar... !

Posted by Siesta on May-13-2005 05:51:

het is beide een keer mix, who cares, pc vinyl cdj?

(p.s glaan, jij hebt toch niet de verjaardagscd van pipodeclown gedaan ofwel)

Posted by TranceFool on May-13-2005 09:02:

Ik wil ook erg graag meedoen met een mixje
(Het systeem van vorig jaar vond ik trouwens erg goed werken, misschien handig om dat aan te houden )

Posted by Glaniskanis on May-13-2005 12:02:

Als meer mensen het eens zijn met Tijs dan zou ik graag jureren... lijkt me ook leuk, maar ik wou gewoon wel een keer meedoen na al die tijd van niet meedoen
Groot compliment ook trouwens... dank je

Systeem van vorig jaar leek me ook goed genoeg idd
2Siesta haha nee tuurlijk nie

Nou ik lees het wel

Posted by basd on May-13-2005 12:10:

Tsja, ik blijf in principe voor een scheiding van puur MP3-mixen en vinyl / CD. Niks ten nadele van mixen met een PC maar toch.

Aan de andere kant is Ableton (als je dat inderdaad gebruikt) wel weer iets anders dan alleen maar MixMeister of Traktor, daar komt nog wel weer effe wat anders bij kijken. Daar zou eigenlijk wel weer een andere categorie voor gemaakt moeten worden maar daar gaat het niet echt druk worden denk ik (behalve jou heb ik hier nog niemand gehoord die het zelf ook gebruikt). Heb zelf net de demo opgehaald, ga ik van het weekend maar eens beetje in pielen.

Kortom: ik weet het niet. Voor mijn part doe je lekker mee

Posted by SnuggLe on May-13-2005 12:12:

quote:
Originally posted by Glaniskanis
Als meer mensen het eens zijn met Tijs dan zou ik graag jureren... lijkt me ook leuk, maar ik wou gewoon wel een keer meedoen na al die tijd van niet meedoen
Groot compliment ook trouwens... dank je

Systeem van vorig jaar leek me ook goed genoeg idd
2Siesta haha nee tuurlijk nie

Nou ik lees het wel

Gewoon meedoen man, je wint toch niet
Btw, vorig jaar zaten er ook computermixen bij, maar toch won Eieregooie...

Posted by AxePlode on May-13-2005 13:58:

had eieregooie vorig jaar die mix met tiesto remixen??

Posted by tango on May-13-2005 14:15:

Tis een beetje een apart gevalletje met Ableton. Het is, zoals Basd al aangaf, niet te vergelijken met programma's als mixmeister, waar je gewoon tracks achter elkaar legt en dus de tracks precies goed kunt leggen zodat je een foutloze mix maakt. Van de andere kant is Ableton ook weer niet te vergelijken met het mixen via 'hardware'. Dit omdat Ableton toch de tracks automatisch beatmatched. Maar desondanks moeten ze dan nog live worden ingemixt.......

Posted by ahp2002 on May-13-2005 14:26:

als het maar een live gemixte mix is, zonder na-editing op enige wijze zeg maar, dat lijkt me het belangrijkste toch?

Posted by tijs08 on May-13-2005 15:24:

quote:
Originally posted by tango
Tis een beetje een apart gevalletje met Ableton.
.......
Van de andere kant is Ableton ook weer niet te vergelijken met het mixen via 'hardware'. Dit omdat Ableton toch de tracks automatisch beatmatched. Maar desondanks moeten ze dan nog live worden ingemixt.......

quote:
Originally posted by ahp2002
als het maar een live gemixte mix is, zonder na-editing op enige wijze zeg maar, dat lijkt me het belangrijkste toch?

Ik blijf erbij... als je zelf niet hoeft te beatmatchen, het niet in dezelfde categorie mag vallen... Das eigenlijk 70 % van waaruit het 'werk' van een dj bestaat wat dan teniet word gedaan.

Dus Glaan.. je zal een goed Jury lid zijn
Want als we computer mixen allemaal bij elkaar doen.. dan is het zinloos voor de rest om nog een computermixje in elkaar te gooien.. tegen Ableton (en glanis) kan je niet op

Posted by GrooveCollect. on May-13-2005 15:48:

Tis een beetje alsof je een golf speler mee laat doen die een apparaatje heeft die alles uitrekent voor je (lengte, wind etc) en daardoor altijd een hole-in-one slaat.
Leuk natuurlijk en je kan zeggen: het gaat om het resultaat, maar of het dan nog eerlijk is...?

Duidelijk dat de sport er dan wel een beetje van af is.

Mixcompetitie is Mixcompetitie en mixen is o.a. beatmatchen.

Posted by TranceFool on May-13-2005 16:15:

Ben het wel met bovenstaande posts eens eerlijk gezegd en daarnaast kan glanis beter jureren anders hebben we juryleden tekort

Posted by sndh on May-13-2005 16:34:

Helemaal mee eens, pc en het echte werk gescheiden. Daarnaast, met allemaal illegale promomp3tjes mixen is natuurlijk leuk en levert veel verbaasde gezichtjes op, maar ook wat oneerlijk tegenover degene die keurig wacht en koopt, en dus niet zo upfront kan zijn.

Posted by Glaniskanis on May-13-2005 17:21:

haha wat lul jij dan man
Illegaal my ass, en besides het gaat toch om het mixen
Echt slecht van je

Pages (9): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 »