TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- pronostiek Eurosong finale
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by X-Tune on May-21-2005 12:28:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Khoop het voor u vriend...

Voor Cresto bedoel je? Zijn frustraties zullen nog wel aanwezig zijn door de 1e plaats van Turkije waardoor Urban Trad 2e werd.
Die 2e plaats hadden we aan ons (?) zelf te danken, door Turkije 12 punten te geven.

Om nu op zijn vraag te antwoorden:

Landen die geheel of gedeeltelijk (in dit geval Turkije) in Europa liggen, mogen meedoen.
In het geval van Isra�l, dat helemaal in Azi� ligt, is dat anders. Isra�l is lid van de EBU, Europeau Broadcasting Union, het samenwerkingsverband tussen de openbare omroepen van Europa, die vooral informatie, nieuwsberichten en beelden uitwisselen. Daarom mag het meedoen en ook het festival zelf organiseren.

Posted by djcresto on May-21-2005 12:39:

quote:
Originally posted by X-Tune

Landen die geheel of gedeeltelijk (in dit geval Turkije) in Europa liggen, mogen meedoen.
In het geval van Isra�l, dat helemaal in Azi� ligt, is dat anders. Isra�l is lid van de EBU, Europeau Broadcasting Union, het samenwerkingsverband tussen de openbare omroepen van Europa, die vooral informatie, nieuwsberichten en beelden uitwisselen. Daarom mag het meedoen en ook het festival zelf organiseren.

dankjewel, meer moest ik niet horen

het nummer van Turkije indertijd vond ik trouwens veel beter dan dat van Urban Trad. Dat was niet echt mijn stijl.

Posted by Kaidreas on May-21-2005 12:49:

quote:

"check out the big brains on X-tune!"

Posted by TOR on May-22-2005 09:18:

mijn favorieten op een rijtje

Hongarije - erg leuk qua muziek, wat jammer van het refrein - 7,5/10

Noorwegen - grappig tot en met, The Darkness style; wat repetitief - 7,5/10

Moldavi� - origineel; het hele gebeuren was leuk, het nummer iets minder - 7,5/10

Isra�l - klassieke ballad, maar ijzersterke compositie en zeer goed gebracht - 8/10

Bosni�-Herzegovina - Abba-kopie, maar het werkt wonderwel; het nummer is op zich niet zo sterk, maar het was zeer goed gebracht - 7,5/10

en dan ten slotte het land voor wie ik gestemd heb:

Spanje - het heeft eigenlijk wat weg van de Ketchup-song, maar het refrein is gewoon zeer catchy en die drie vrouwen hebben het nummer met zeer veel overtuiging gebracht - 8,5/10

over de winnares:

op zich niet zo'n slecht nummer, maar wat een oerslechte tekst

en dan nog een kleine observatie:

de toenemende aanwezigheid van ethnische instrumenten kan ik alleen maar toejuichen. helaas werden prachtige muzikale stukken zeer vaak overschaduwd door slechte vocalen (ik denk bijvoorbeeld aan Turkije, Groot-Brittanni�, etc.)

Posted by Freezel on May-22-2005 09:27:

Zegt dit niet genoeg waarom Griekenland gewonnen heeft:

Posted by TOR on May-22-2005 09:50:

Duitsland had ook een knappe zangeres en dat land heeft niet bepaald veel punten gehaald

Posted by Freezel on May-22-2005 10:07:

Duitsers, je zegt het zelf al

Posted by FredNova on May-22-2005 10:10:

Toen ik gisteren thuiskwam van de voetbal zag ik net de winnaar op tv1, ze ziet er inderdaad leuk uit
En dan het liedje, vlotte muziek maar mijn eerste indruk was dat die tekst geschreven was door ��n of andere tiener
Ben blij dat ik het puntengeven niet gezien heb (buurtje hier, buurtje daar) en ik denk dat ik qua muziek voor de rest niet veel gemist heb

Posted by djcresto on May-22-2005 10:32:

het concept van de winnaars is al 3 jaar hetzelfde:
dansbaar, ritmisch, etnische invloeden, goede choreografie en een knappe zangeres.

Posted by TOR on May-22-2005 10:49:

quote:
Originally posted by djcresto
dansbaar, ritmisch, etnische invloeden, goede choreografie en een knappe zangeres.

yep, en veel landen hebben dit concept gekopieerd, waardoor geen van die nummers er bovenuit stak, inclusief het Griekse. daarom ben ik echt verrast dat het land veel punten heeft gehaald..

Moldavi� en Noorwegen kwamen met iets unieks (voor deze editie dan); die landen hadden beter bovenaan gestaan

Posted by 1Million$shot on May-22-2005 10:57:

quote:

Wie sturen wij dus volgend jaar ??? Hadise !!!

Alleen denk ik wel dat het ook niet enkel aan de nummers ligt. Als je ziet hoeveel buurlanden er op mekaar stemmen Daar word ik elk jaar gewoon mottig van.

Posted by djcresto on May-22-2005 11:24:

quote:
Originally posted by 1Million$shot

Alleen denk ik wel dat het ook niet enkel aan de nummers ligt. Als je ziet hoeveel buurlanden er op mekaar stemmen Daar word ik elk jaar gewoon mottig van.

ja das waar, maar dat had deze keer duidelijk geen invloed op de winnaar. Die had een straatlengte voorsprong.

Posted by 1Million$shot on May-22-2005 11:59:

Alhoewel: Turkije, Albani�, S&M, Bulgarije, Macedoni�, Cyprus ......
Al die landen geven 12 punten aan Griekenland. En dit zijn politiek getinte stemmen !! Als Belgi� en Ierland 12 punten geven aan Griekenland is het gewoon omdat volgens ons het beste liedje is. Soit, al goe dat wij het niet zijn. Zulk een organisatie kost immers stukken van mensen. Allemaal op de kap van de belastingbetaler.

Posted by Kaidreas on May-22-2005 12:30:

quote:
Originally posted by Freezel
Zegt dit niet genoeg waarom Griekenland gewonnen heeft:

schoon neusgaten

Posted by djcresto on May-22-2005 12:32:

wat ik wel grappig vind. Eerst zitten ze daar in het voormalige Joegslavi� oorlogje te spelen en nu geven ze allemaal 12 punten aan elkaar

Posted by X-Tune on May-22-2005 13:18:

quote:
wat ik wel grappig vind. Eerst zitten ze daar in het voormalige Joegslavi� oorlogje te spelen en nu geven ze allemaal 12 punten aan elkaar

Voor heel Europa houden ze de schijn hoog, en als ze niet toezien planten ze een mes in elkaars rug.

Posted by Kaidreas on May-22-2005 13:58:

quote:
Voor heel Europa houden ze de schijn hoog, en als ze niet toezien planten ze een mes in elkaars rug.

ow kwist nie dat ge een mes kon planten... wie doet dit dan de messenboer?

Posted by X-Tune on May-22-2005 14:24:

quote:
Originally posted by Kaidreas
ow kwist nie dat ge een mes kon planten... wie doet dit dan de messenboer?

hihi

Posted by Phortastic on May-22-2005 17:10:

quote:
Originally posted by TOR

Moldavi� en Noorwegen kwamen met iets unieks (voor deze editie dan); die landen hadden beter bovenaan gestaan

iets unieks wordt niet geapprecieerd in de muziekbusiness, dat is al langer geweten dan vandaag he. Spijtig genoeg. Rap rap kopi�ren wat "in" is, is de boodschap!

Posted by 1Million$shot on May-22-2005 20:07:

Volgend jaar gewoon een super belachelijke groep naar Athene sturen.
nicole en hugo ofzo. wedden dat we hoger eindigen dan dien Nuno.

Posted by DeSpErAtOs-X on May-22-2005 20:47:

als't van mij afhangt schrijf'k me in met een groovy liedje met catchy vocal ... es werk van maken

lijkt me cool , athene lol

Posted by djcresto on May-23-2005 01:04:

quote:
Originally posted by Phortastic
iets unieks wordt niet geapprecieerd in de muziekbusiness, dat is al langer geweten dan vandaag he. Spijtig genoeg. Rap rap kopi�ren wat "in" is, is de boodschap!

2 jaar geleden had Belgi� toch iets vrij uniek, en zeker niet gekopieerd en ze worden ook tweedes.

Posted by Phortastic on May-23-2005 01:07:

quote:
2 jaar geleden had Belgi� toch iets vrij uniek, en zeker niet gekopieerd en ze worden ook tweedes.

true, maar dat is eerder uitzonderlijk vind ik. Tis vaak dat er een heel aantal jaren altijd hetzelfde genre van nummer wint en dan dus ook iedereen dat begint na te doen. Kijk vroeger naar Ierland toen de ballade op eurosong nog in was, toen was ook meer dan 50% knatsj een kopie van Ierland. Nu is het het meer ritmische genre wat het goed doet, dus gevolg veel landen doen dat na. Ergens logisch en ergens ook spijtig natuurlijk.

Posted by Lady_LizzY on May-23-2005 06:49:

quote:
Originally posted by 1Million$shot

Dan hebben we zeker Turkije al mee
En ze ziet er erg leuk uit (wat een understatement )

Posted by X-Tune on May-23-2005 15:43:

Wie of wat is Hadise?

Pages (3): « 1 [2] 3 »