TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Watskeburt
Pages (3): « 1 [2] 3 »
die versie van de boem lauwe pattas is pas gaaf 
Gelukkig nog nooit gehoord en dit wil ik houden zo 
De Bond tegen het vloeken heeft diverse muziekstations een brief geschreven het verzoek het nummer 'Watskeburt?!' van de Amsterdamse rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig niet meer ongecensureerd uit te zenden. In het nummer, dat momenteel op plek ��n in de hitparade staat, komt onder meer veelvuldig het woord 'kanker' voor.
De Bond schrijft in de brief, die verstuurd werd naar onder andere TMF, MTV, The Box, Radio 538, Radio Veronica en Yorin FM: ''Jaarlijks krijgen 72.000 Nederlanders de diagnose kanker te horen. Dat is per dag bijna 200 nieuwe pati�nten. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te beseffen hoe pijnlijk het alleen al voor deze mensen is om te horen hoe lichtvaardig de naam van de ziekte als stopwoord wordt gebruikt. Ook vrienden en familieleden van pati�nten zal een dergelijk gebruik van het woord onaangenaam treffen. Afgezien daarvan zullen ook veel andere Nederlanders het ongepast, onbeschaafd en respectloos vinden dat er op een dergelijke manier de taal 'verziekt' wordt.''
De Bond tegen het vloeken wijst erop dat veel jongeren tegenwoordig rondlopen met polsbandjes waarop de tekst 'Respect 2 all' staat. ''Dat is ook een boodschap die de De Jeugd van Tegenwoordig zich aan zou kunnen trekken.''
bla bla bla

| quote: |
| Originally posted by jp De Bond tegen het vloeken heeft diverse muziekstations een brief geschreven het verzoek het nummer 'Watskeburt?!' van de Amsterdamse rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig niet meer ongecensureerd uit te zenden. In het nummer, dat momenteel op plek ��n in de hitparade staat, komt onder meer veelvuldig het woord 'kanker' voor. De Bond schrijft in de brief, die verstuurd werd naar onder andere TMF, MTV, The Box, Radio 538, Radio Veronica en Yorin FM: ''Jaarlijks krijgen 72.000 Nederlanders de diagnose kanker te horen. Dat is per dag bijna 200 nieuwe pati�nten. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te beseffen hoe pijnlijk het alleen al voor deze mensen is om te horen hoe lichtvaardig de naam van de ziekte als stopwoord wordt gebruikt. Ook vrienden en familieleden van pati�nten zal een dergelijk gebruik van het woord onaangenaam treffen. Afgezien daarvan zullen ook veel andere Nederlanders het ongepast, onbeschaafd en respectloos vinden dat er op een dergelijke manier de taal 'verziekt' wordt.'' De Bond tegen het vloeken wijst erop dat veel jongeren tegenwoordig rondlopen met polsbandjes waarop de tekst 'Respect 2 all' staat. ''Dat is ook een boodschap die de De Jeugd van Tegenwoordig zich aan zou kunnen trekken.'' bla bla bla |
Tja beetje makkelijk scoren van deze stichting. Vandaar de bla bla. In Den Haag wordt al jaren te pas en te onpas 'kankah' gebruikt en ik zie ze nu niet de Schilderswijk in trekken om daar wat aan te doen.
AAAAAAAAAAAH!!
Srry maar ik vind et ech vreselijk!!!!!
(dat zoiets nog bestaat????)
Kan er niks aan doen
| Originally posted by jp Tja beetje makkelijk scoren van deze stichting. Vandaar de bla bla. In Den Haag wordt al jaren te pas en te onpas 'kankah' gebruikt en ik zie ze nu niet de Schilderswijk in trekken om daar wat aan te doen. |
Ze zeggen helemaal geen kanker maar een woord zonder betekenis 'kenkeh'. Daarnaast is de rest van de tekst ook nauwelijks te verstaan voor de gemiddelde Nederlander.
En hoe konden ze van tevoren nou weten dat dit nummer op een zou belanden?
Als er iemand in je naaste omgeving overreden is, is 'auto' dan ook opeens een beladen woord?
| Originally posted by jp Ze zeggen helemaal geen kanker maar een woord zonder betekenis 'kenkeh'. Daarnaast is de rest van de tekst ook nauwelijks te verstaan voor de gemiddelde Nederlander. En hoe konden ze van tevoren nou weten dat dit nummer op een zou belanden? Als er iemand in je naaste omgeving overreden is, is 'auto' dan ook opeens een beladen woord? |
Bestaat die stichting nog steeds?
Vraag me af wie er allemaal bij die stichting zitten. Volgens mij allemaal van die zwarte kousen.
| Originally posted by magrec Je maakt wel hele rare vergelijkingen JP. Het woord Kanker wordt namelijk niet in contexten gebruikt zoals het woord auto. Of roep jij naar mensen dat ze de "auto" kunnen krijgen? Dan is auto idd een beladen woord. |
Woensdag stonden ze in het voorprog. van Snoop in de Ahoy....zijn we uitgejouwd door het publiek 
Er worden in dat nummer helemaal geen ziekte of doodsverwensingen gedaan. Wat dat betreft zit er geen negatieve bijsmaak aan dit nummer. Kenkah 'bekt' gewoon lekker. Mensen moeten de zaken wel kunnen blijven relativeren. In genoeg raps worden andere minder kwestbare woorden gebruikt maar wel met de boodschap 'ik schiet je dood' of 'je bent een teringlijer'.
Zo typisch Nederlands, altijd wat te zeiken. Ze kunnen zich beter druk maken over oudjes die eenzaam in een bejaardentehuis zitten of zo.
| Originally posted by jp Er worden in dat nummer helemaal geen ziekte of doodsverwensingen gedaan. Wat dat betreft zit er geen negatieve bijsmaak aan dit nummer. Kenkah 'bekt' gewoon lekker. Mensen moeten de zaken wel kunnen blijven relativeren. In genoeg raps worden andere minder kwestbare woorden gebruikt maar wel met de boodschap 'ik schiet je dood' of 'je bent een teringlijer'. |
| Originally posted by MaGiK54 Woensdag stonden ze in het voorprog. van Snoop in de Ahoy....zijn we uitgejouwd door het publiek |
| Originally posted by SnuggLe He, hoor jij ook bij Watskeburt? |
Ze zeggen helemaal geen kanker. Niau is ook geen Nederlands en watskeburt staan ook niet de Dikke Van Dale. En hoever wil je dit door trekken? Iemand met een CCCP shirt op straat wordt toch ook niet aangepakt? Sovjet-Rusland is verantwoordelijk voor miljoenen onschuldige slachtoffers. Je zou zeggen dat dat erg kwetsend zou zijn voor vele Oost-Europeanen. En DJ Jean? Fuck it weet je wel. Wat als je op je 35e nog maagd bent, is dat dan ook kwetsend?
In tegenstelling tot Hamas en hondenlul is dit niet rechtstreeks een verwensing. Het is het uitroepen van een gevoelstoestand. Niemand wordt hier beledigd of gekwetst. Dat mensen er aanstoot aan nemen is hun goed recht. Zet dan lekker de radio uit.
ps: 'je lult' zeg je. Is 'praat uit je nek' geen betere term? Ik voel me diep gekwetst eigenlijk. Al jaren loop ik met m'n micropenis en nu komen alle emoties weer los.
Onzin puur
Dan wil ik dat motherfucking ook weggepiept wordt! Dat kwetst me! Want me vader heeft met me moeder geneukt! Weet je hoe fucking vies als je er over na denkt!
Je zal maar net binnenlopen als... 
Die gassies zijn dik afgezaagt bij Idols 1 maar scoren wel beter dan die relflikker van een Jamai.
let je een beetje op je woorden 
OWH. mwjha sommige dingen kunnen kwetsend zijn. mijn excuses!
| Originally posted by SnuggLe Flikker op |
Originally posted by jp |
Ik bekijk de dingen ook van de andere kant. Niet alleen van de ongenuanceerde, hypocriete en afgezeken zijde.
| Originally posted by SnuggLe En Tim, tsja........ |