TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- slaap kindje slaap
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by eieregooie on May-31-2005 17:14:

pff gemiddelde durf ik niet te zeggen... het varieert meestal tussen de 3 en de 10

Posted by Phortastic on May-31-2005 18:27:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ik probeer aan de 8 tot 9 uur te geraken, want ik heb echt m'n slaap nodig. Met m'n licht lesrooster van dit semester was dat ook meestal te doen.
Ik blijf wel meestal laat op, met gevolg dat ik wel altijd pas 's middags opsta. Meeste mensen die dat horen denken dan dat ik per dag 12 uur slaap ofzo, maar ik verplaats gewoon m'n slaap een paar uurtjes

same here

Posted by Phortastic on May-31-2005 18:29:

quote:
Originally posted by mellow_head
per dag 3 � 4 uur (tenzij ik verlof heb, dan kan da oplopen tot 12 � 13 uur). Ik heb een heel raar leefsysteem

3 a 4
ni gezond zenne...

Posted by MikeVee on May-31-2005 20:38:

In de week van 1 tot 6 en indien mogelijk nog een uur of 2 in de vooravond.
In het weekend hangt ervan af hoe laat ik thuisben, sta sowieso om 12u op, of ik nu 3u al thuis ben of om 9 u 's morgens.

Posted by Hydra on May-31-2005 21:24:

quote:
Originally posted by Icone
Eigenlijk slaap ik graag, maar ik slaap ni graag lang

Daar zit nu eens wijsheid in zie. Beter had ik het niet kunnen zeggen

Posted by Kaidreas on Jun-01-2005 17:12:

in de week: veel te weinig
in het weekend: veel te veel. soms lig ik toch 6 uur in men bed (ma das meestal wel na een stevig nachtje)

ma ik ben zo'n mafkees, ik hou superhard van men bed gewoon... 's morgens zet ik de wekker een uur vroeger op.. als die dan afgaat kruip ik uit men bed, zet ik hem af... en kruip er gewoon terug in
meestal met als gevolg dat ik maar een kwartier heb om me klaar te maken.

Posted by Svinuske on Jun-01-2005 17:21:

in de week maffek normaal toch wel een uur of 8 in het weekend kan da gemakkelijk 10 uur zijn. ma kzou veel liever wa minder lang kunne maffe ma alsk ma 6 uur gemaft hebbek zijnek na 2 dagen een wrak

Posted by Lady_LizzY on Jun-02-2005 07:08:

quote:
Originally posted by Svinuske
in de week maffek normaal toch wel een uur of 8 in het weekend kan da gemakkelijk 10 uur zijn. ma kzou veel liever wa minder lang kunne maffe ma alsk ma 6 uur gemaft hebbek zijnek na 2 dagen een wrak

+1
Ik voel me dan net alsof ik de hele nacht op stap ben geweest...
(zoals gisteren en vandaag dus)

Posted by Pheatus on Jun-02-2005 23:39:

weinig slaap nodig tijdens week (+-6u)... maar haal ik zonder probleem in in weekends :P.
Ik geraak er nooit in, en lig meestal nog aan veel te veel te denken als'k in m'n bed kruip... maar 'smorgens geraak ik er dus ook nooit uit .
Laatste tijd (waarschijnlijk dankzij examens) weer veel slecht geslapen... Hebben jullie dat ook soms: een hele nacht precies half wakker zijn? Vervelende is dat je meestal met iets in je hoofd zit waar je constant moet aan denken... manman ik HAAT zo'n nachten! En toch ben je volgende dag precies al bij al fris...

Zijn er trouwens nog mensen die zo af en toe eens paar nachten na elkaar telkens rond 4-5-6u plots wakker worden? Ge kunt dan eerste half uur precies niet meer slapen want ge bent precies klaarwakker.

Voor de rest: SLAPEN IS ZALIG, MAAR JE BED VINDEN IS AARTSMOEILIJK!

Posted by TOR on Jun-03-2005 09:58:

quote:
Originally posted by Pheatus
Hebben jullie dat ook soms: een hele nacht precies half wakker zijn? Vervelende is dat je meestal met iets in je hoofd zit waar je constant moet aan denken... manman ik HAAT zo'n nachten!

argh ja tell me about it.. enorm vervelend

dan moet je je verstand op nul trachten te zetten, maar da's super moeilijk..

Posted by Jasperovitsj on Jun-03-2005 10:03:

quote:
Hebben jullie dat ook soms: een hele nacht precies half wakker zijn? Vervelende is dat je meestal met iets in je hoofd zit waar je constant moet aan denken... manman ik HAAT zo'n nachten!

Yes, altijd voor een examen
En 's morgens opstaan gaat wel, maar na dat examen krijg ik daar altijd de terugslag van, en als ik dan nog van plan was om te studeren die dag kan ik die plannen meteen opbergen

Posted by Bunz on Jun-03-2005 10:17:

quote:

Zijn er trouwens nog mensen die zo af en toe eens paar nachten na elkaar telkens rond 4-5-6u plots wakker worden? Ge kunt dan eerste half uur precies niet meer slapen want ge bent precies klaarwakker.

jup, enorm vervelend
int weekend is da nie zo erg omda ge uiteindelijk toch trug in slaap valt ma als ge erges voor moet opstaan een uur of 2 later dan lukt da totaal niet meer om nog wa te maffe :s

Posted by Gladius on Jun-03-2005 10:28:

enorm probleem bij mij, het slaapprobleem. ik heb 8 uur gestemd, maar eigenlijk heb ik zeker 9 uur nodig. Het eeuwige probleem is ook dat als ik 's morgens moet opstaan ik niet in slaap geraak en als het juist niet moet lukt het wel.
Het opstaan op zich is helemaal geen probleem, maar in de loop van de voormiddag begin ik moe te worden en dat eindigt meestal in hoofdpijn (gaande van lichte tot echt pijnlijke). Als ik in die toestand thuis kom doe ik de rolluiken dicht, en ga ik eventjes slapen. Kan een kwartiertje zijn, kan ook meer dan een uur zijn. En als ik dan wakker wordt voel ik mij meestal herboren (soms is die hoofdpijn dan nog erger geworden). Het gevaar bestaat er dan in dat ik 's avonds niet al te best meer kan slapen. Gevolg: weer te weinig slaap, enz. -> vizieuze cirkel.
maar nu met den blok enz heb ik veel minder last van hoofdpijn, ik slaap gewoon altijd 9 uur dan.

Posted by Lady_LizzY on Jun-03-2005 10:56:

Ben es content dat ik precies niet de enige ben die dat ook heeft.
Zeker nu naar 't einde van het schooljaar heb ik daar meer last van.
Busy mind, en dan zeker niet kunnen slapen - 's morgens nog minder uit m'n bed kunnen, ...

Op tijd slapen zit er bij mij meestal niet in, als je thuiskomt om 22u van de les, moet je maar eens proberen om voor 23u in je bed te kruipen, en dan nog kan ik niet slapen.
Maar 'k moet er wel elke morgen om 7u uit, willen of niet, het werk wacht...

Bij mij resulteert slaaptekort ook idd in hoofdpijn, soms zelfs migraine.
Maar er is ook nog altijd cafe�ne, ik overleef de laatste 2 weken gewoon op cola light. Het eerste wat ik doe als 's morgens aankom op het werk, is een blikje gaan halen (jaja, om 8u 's morgen zit de dees al aan de cola), gewoon omdat ik anders de dag niet doorkom.
Ik probeer het altijd bij een blikje of 2 max te houden, maar de laatste tijd is dat een stuk meer, stuk of 6 per dag - minstens

Posted by Gladius on Jun-03-2005 15:54:

amai, dan dacht ik dat ik het erg te verduren had =\. hoe komt het eigenlijk dat je pas om 22u thuiskomt, neem je elken dag nog avondschool ofzow?
ze hebben mij al veel gezegd dat je voor het slapen gaan een inspanning moet doen, gaan lopen ofzow. Het probleem is dat ik dan fysiek wel moe ben, maar mentaal nog helemaal niet. Maar misschien kan je dat eens proberen...

Posted by Lady_LizzY on Jun-03-2005 16:07:

Heb idd nog avondschool, elke dinsdag en donderdag.
Thuiskomen om 17u30 en les hebben van 18u tot 21u30 (of iets later als de les weer uitloopt).
De andere avonden probeer ik wat te ontspannen, ga 'k wat sporten ofzo.

Maar ik kan je wel verzekeren dat je na een jaar wel moe bent van dit tempo, maar ik denk dat ik daar sowieso niet goed tegen kan
(in other words: ik ben gewoon e watje )

Hopelijk in juni is 't hoofdstuk afgesloten en heb ik m'n diploma'ke.
Dan zal het toch wel ophouden met avondlessen ofzo, het is wel ff genoeg geweest zo

Posted by Kaidreas on Jun-03-2005 16:12:

quote:
Originally posted by Lady_LizzY
Heb idd nog avondschool, elke dinsdag en donderdag.
Thuiskomen om 17u30 en les hebben van 18u tot 21u30 (of iets later als de les weer uitloopt).
De andere avonden probeer ik wat te ontspannen, ga 'k wat sporten ofzo.

Maar ik kan je wel verzekeren dat je na een jaar wel moe bent van dit tempo, maar ik denk dat ik daar sowieso niet goed tegen kan
(in other words: ik ben gewoon e watje )

Hopelijk in juni is 't hoofdstuk afgesloten en heb ik m'n diploma'ke.
Dan zal het toch wel ophouden met avondlessen ofzo, het is wel ff genoeg geweest zo

join the club meisje. elke morgen opstaan om 6 uur (of toch proberen) werken tot 18u meestal elke dag (overuren wel inbegrepen) dinsdag om 16.45 naar huis om 18 uur naar school en om 23 uur thuiskomen, de rest van de dagen proberen fitnessen.
zaterdag proberen naar school te gaan, of again... werken.

op den duur kijkt ge echt wel uit naar het bouwverlof dat kan ik u verzekeren

Posted by Lady_LizzY on Jun-03-2005 16:31:

En hoe lang moet ge dat nog volhouden

Ik heb toch al de chance da'k de laatste week van juni zo goed als zeker een week verlof heb.
Bijslaapverlof I love the sound of that

Posted by Gladius on Jun-03-2005 16:54:

nog een reden om zolang mogelijk te blijven studeren =). Aan zo'n tempo leven als jullie zou ik al helemaal niet kunnen. Werken + studeren, is dat niet een beetje teveel van het goede? of moet dat werken uit noodzaak? (om bv die avondschool te betalen)

Posted by Lady_LizzY on Jun-03-2005 17:22:

Als ge alleen maar avondschool doet, denk ik wel dat ge tegen de muren oploopt van verveling.
Ik wou gewoon geen voltijdse studie meer doen, en vermits ik toen geen werk had...

Mja, het is maar 2 jaar en volgende maand zijn die afgerond - hopelijk.

Enneuh, ik heb 't dan nog easy, ik woon nog thuis.
Heel wat mensen bij mij in de opleiding gaan werken, hebben een huishouden en een stuk of 2-3 kids rondlopen.

Posted by Gladius on Jun-03-2005 21:46:

quote:
Originally posted by CygnusX
Problemen met slapen heb ik nooit, ik slaap meestal binnen 5 minuten.

manman, hoeveel ik daaraan zou willen geven om te weten hoe ge dat doet... lizzy zal wel bijleggen denk ik =).

Posted by Kaidreas on Jun-04-2005 08:05:

quote:
Originally posted by Gladius
nog een reden om zolang mogelijk te blijven studeren =). Aan zo'n tempo leven als jullie zou ik al helemaal niet kunnen. Werken + studeren, is dat niet een beetje teveel van het goede? of moet dat werken uit noodzaak? (om bv die avondschool te betalen)

ik ben moeten beginnen werken omdat ik nog niet kon doppen, en men ouders hadden geen goesting om een 2de studie te financieren. ma ik begonnen met iets dat ik eigenlijk niet wou doen. tja het brengt veel $bling bling$ op. dan beginnen zoeken naar een avondschool omdat ik.. ja andere interesses heb, maar geen ervaring. na deze studie wil ik nog hogeschool proberen (dat betekend dus part-time werken.. als buschauffeur of postbode of whatever... als er maar geld binnenkomt)

ma dit is nog niets, mijn moeder is bijna 50, werkt nog altijd en ze heeft er juist 3jaar rechtspraktijk op zitten. dat was in leuven, 3 dagen in de week elke avond direct na haar werk met de trein naar leuven... en ze is er nu ws door met onderscheiding respect!

@lizzy: werk+school daar ben ik nog maar een jaar meebezig. met het werken zelf, zal het al bijna 3 jaar zijn. en er zit nog 2jaar school te wachten

Posted by Lady_LizzY on Jun-04-2005 10:53:

quote:
Originally posted by Gladius
manman, hoeveel ik daaraan zou willen geven om te weten hoe ge dat doet... lizzy zal wel bijleggen denk ik =).

Heb net een zalig bijslaapnachtje gehad, maar liefst iets meer als 12u aan ��n stuk door geslapen, jee wat voel ik me goed nu
(guess I really needed it)

quote:
Originally posted by Kaidreas
ma dit is nog niets, mijn moeder is bijna 50, werkt nog altijd en ze heeft er juist 3jaar rechtspraktijk op zitten. dat was in leuven, 3 dagen in de week elke avond direct na haar werk met de trein naar leuven... en ze is er nu ws door met onderscheiding

WOW zeg, vette respect

You too trouwens
Enneuh, ni opgeven he!

Posted by CygnusX on Jun-11-2005 18:04:

Een excuus :
quote:
Het is een feit, 16-jarigen krijg je moeilijk uit hun bed om naar school te gaan! Is dat luiheid? Een gebrek aan motivatie? Het bewijs dat deze generatie al te veel verwend is? Blijkbaar niet! De wetenschap heeft verklaringen voor dit fenomeen waar volwassenen zich zo vaak aan ergeren!

"Het lijkt erop," aldus Mary Carskadon (1), "dat de hersenen van adolescenten niet op dezelfde manier gevoelig zijn voor licht dan die van volwassenen. Ze zouden 's ochtends minder gevoelig zijn voor licht en 's avonds gevoeliger." 's Avonds, als de lichtintensiteit vermindert, maken de hersenen een hormoon aan, melatonine, dat het lichaam voorbereidt op het slapengaan. 's Ochtends, als het daglicht terugkomt, daalt het melatoninegehalte dan weer. Bij adolescenten stijgt de melatonine 's avonds trager en is het lichaam niet klaar om snel te gaan slapen. De nachtrust begint dus later. Daarom hebben ze 's ochtends meer behoefte aan slaap. En dat is wat ze dan ook doen, als dat kan. Maar de uurroosters die de volwassenen bepalen, dwingen hen vaak om op te staan als ze nog niet voldoende hebben geslapen.

Gevolg: adolescenten slapen niet genoeg. Mary Carskadon merkt op dat "ze op schooldagen gemiddeld 7,5 uur per nacht slapen. En een kwart slaapt 6,5 uur of minder. Als we hun re�le slaaptijd echter vergelijken met de 9,25 uur die ze nodig hebben om 's anderendaags in normale wakkere toestand te zijn, staat het vast dat ze nacht na nacht een slaaptekort hebben!"

Wat kunnen we daar concreet aan doen? Sommige scholen in de Verenigde Staten hebben beslist om de schooldagen voor adolescenten later te beginnen. Het resultaat is heel positief, vinden zowel de leraren als de ouders en de kinderen! Er komen meer tieners naar de les: er wordt minder gespijbeld en er zijn minder wekkers defect!

De Amerikaanse psychiater raadt ook aan om het gezond verstand te gebruiken: beperk het omgevingslicht als bedtijd nadert, zodat de melatonine makkelijker effect heeft. En omgekeerd, zorg dat er bij het ontwaken 's ochtends zo veel mogelijk licht is. Ze pleit ook voor opvoeding over slapen. Deze fenomenen aan tieners uitleggen, helpt om ze zelf te laten meewerken. En dat is belangrijk. Want "als we een soort depressie-epidemie zien bij adolescenten," benadrukt de Amerikaanse onderzoekster, "dan is het best mogelijk dat slaaptekort daar een rol in speelt."

bron : www.advalvas.be

Posted by X-Tune on Jun-11-2005 18:20:

Thumbs up

Pages (3): « 1 [2] 3 »